@edelweisje: sorry meid! niet helemaal door gehad dat je van vlaanderen komt. In dat geval beschouw mijn berichtje maar als niet verzonden!
Wij willen trouwens ook nog even wachten hoor. Genieten lekker van Jesper en als hij een jaar of 3/4 is willen we weer gaan proberen. Wij zijn allebei nog maar 24, dus nog tijd genoeg.
Geen probleem hoor! Ik dacht al dat er iets anders was. Jammer dat er zo veel verschil is hé. Groetjes
Ik ben van mening dat je een kindje niet kan plannen. Het komt zoals het komt en niet wanneer het uitkomt. Wij zijn zelf bezig voor een 2e kindje maar als ik nu zwanger zou raken dan is de kans er dat ik rond mijn eigen verjaardag ga bevallen,ALS het raak zou zijn(maar daar gaan we ff niet vanuit) Moeder natuur bepaald zeg ik altijd
Wij gaan vanaf morgen weer voor nummer 2. Voor ons is de doorslag dat we willen dat de kinderen qua leeftijd niet teveel verschillen, maar we wilden wél wachten tot Siem (bijna) een jaar was, zodat wij zelf volop van dat eerste jaar konden genieten. Bij nummer twee moet je sowieso je zorgen verdelen. Voordeel van relatief snel een tweede is dat we er nog helemaal in zitten en Pampers verschonen, hapjes en flesjes nog dagelijkse kost zijn (overigens natuurlijk al weer minder als nummer twee straks ook echt zou komen). Ik wil de kids juist graag samen naar het KDV, want als ze dan allebei op school zitten, ga ik minder werken. Zolang school dus nog uit beeld is, kan ik nog even bouwen aan mijn eigen ambities in carriereland. Overigens blijf ik daarna graag meer thuis hoor, maar ik heb gewoon nog een aantal ambities voor tót die tijd. Succes allemaal!
Absoluut mee eens. Je kunt vooral plannen wanneer je GEEN kindje wil, en zelfs dat is nog niet altijd zeker. Maar je mag er wel ideeën over hebben, toch?
bij mij begint het ook alweer te kriebelen hoor! alleen zitten wij te twijfelen hoe het financieel zou gaan.
Hier financiën ook een eeuwige twijfel, vooral aan manszijde. Maar het gevoel gaat bij ons beide toch voor.
Haha dat je een kindje niet kan plannen dat weten we hier! Ook wanneer je nog geen kindje erbij wilt gaat de natuur soms gewoon zijn eigen gang. Fenja zal bijna 2 zijn als de 2de komt. ben ze benieuwd hoe het zal gaan. Om de financieen maak ik me nog het minste zorgen. De tweede kost zowiezo minder als de eerste. Maar ik was vooral erg blij met mijn herwonnen vrijheid en die moet ik straks weer even inleveren. Maar ach....het is zoooo welkom, denk maar zo, zijn we ook weer snel uit de luiers en hebben we straks (na even bikkelen) onze vrijheid weer sneller terug dan als we nog een jaar hadden gewacht. Het komt zoals het komt.
gewoon je hart (kriebels) volgen. Bij mij kriebelde het weer heel snel. Wij hebben er 3 onder de 4 en vinden het prima. Om de kosten hoef je het niet te laten volgens mij. Zoals zovelen hier al schrijven, een tweede kost relatief veel minder. Volg je hart en je weet zelf wanneer het goed voelt!