Wanneer is follikel groot genoeg voor iui ?????

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wiessss, 30 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Hoi meiden,
    Na 2 jaar geen iui hebben we nu weer onze eerste iui voor een 2e wondertje. Alleen ik ben weer zo onzeker als wat, dus misschien heeft iemand een antwoord op mijn vraag.
    ik ben vandaag voor follikel meting geweest 1the was 15 mm 1tje 16 mm en 1tje 17 bijna 18 mm. Nu wilde ze dan nog 1 avond menopur en zaterdag iui (dat was het eerste wat ze zei) maar toen bedacht ze zich dat we geen 3 eitjes willen die springen dus nu moest ik vanavond al de pregnyl spuiten en dan vrijdag iui. Ze zei dat die 2 grootste sowieso gaan springen maar ik dacht dat ze altijd 19 mm moesten zijn dus nu ben ik weer bang dat het misgaat omdat de eitjes te klein zijn. Sorry voor het lang3 verhaal heeft iemand hier ervaring mee???

2. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Bij ons waren de eitjes goed als ze zo rond de 17.5mm waren dus jou grootste 2 zullen zeker wel mee springen en rijp zijn. Door de pregnyl krijgen ze nog een groeispurt

3. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Aaahhhh dat is goed om te horen. Bedankt voor je antwoord

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een follikel is rijp als hij 17 mm is. Vanaf 17 mm kun je de Pregnyl spuiten. Onze arts wachtte meestal tot een mm of 18 met het zetten ervan. Maar ze groeien sowieso door tot de eisprong. Dus tussen de Pregnyl en de IUI komt er over het algemeen nog wel 2-3 mm bij. Succes!

Deel Deze Pagina