Hey meiden, Wie van jullie heeft ervaring met een voetenzak in de maxi cosi? Is het echt handig of is een los dekentje net zo handig? Voordeel van een voetenzak lijkt me dat ze het niet weg kunnen trappen en dat ze helemaal lekker ingepakt kunnen worden, vooral straks de winter in.. Bij onze oudste hadden we er geen, maar toen gingen we het voorjaar in en nu gaan we straks juist de herfts/winter in.. Dus ik denk erover om er 1 aan te schaffen, maar ben wel even benieuwd naar de ervaringen van anderen. Gr, Joriet
Ik heb er wel een. Ik krijg een winterkindje. Ik hoorde dat het juist fijn is omdat je dan geen jasje aan hoeft te doen en de kleine geheel in die zak kan warm houden. Ik vind alleen die zakken zo mega groot voor zon klein hummeltje. We moeten nog even kijken of het wel handig is voor een new born.
Hier houden we het bij een jasje en een wikkeldeken. Mocht dit toch niet fijn zijn, is een voetenzak zo bijgehaald.. Maar vond stiekem dat ik inmiddels wel genoeg had uitgegeven, haha. Je kunt het zo gek maken als je zelf wil!
Ik heb voor in de Maxi-Cosi enkel een wikkeldekentje (en evt. een slaapzakje dat tussen de beentjes open kan, maar dat is niet met dat doel gekocht, heb ik gekregen). Ik ben van plan om de Maxi-Cosi enkel in de auto te gebruiken en daar wordt het al snel te warm voor een voetenzak. Een wikkeldekentje kan je gewoon open leggen. Ook weet ik van collega's van de brandweer dat een voetenzak niet zo veilig is als ze of jij het kind bij nood snel uit de wagen moet halen omdat je de sluiting van de Maxi-Cosi niet ziet zitten. Bij onze Lodger zie je die dus wel.
Wij hebben een koeka voetenzak die in de maxicosi kan maar vind het zo een gepruts en de maxicosi is al vrij warm dus gebruiken wij een dekentje. wij gebruiken de maxicosi alleen in de auto en niet voor wandelingen. In de wagenbak doe ik wel de voetenzak is lekker warm en hij kan zijn benen niet opentrappen.