2e kindje nog niet ingedaald, wel gaan liggen als de vliezen zouden breken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Elly1979, 8 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Ik heb volgende week pas weer een afspraak met de gyn en vk en dan krijg ik de belinstructies ed, maar wil het antwoord graag wat eerder weten...:D

Als de vliezen breken en de baby nog niet is ingedaald, moet je gaan liggen...dat weet ik.
    De bevalling van Tamara begon met het breken van de vliezen, maar hoefde de vorige keer niet te gaan liggen, want Tamara lag met 31/32 weken al volledig ingedaald.
    Mijn vliezen braken met 40 weken en 3 dagen.

Deze baby ligt nu nog steeds steeds BBBI (beweeglijk boven bekkeningang)
    Nu weet ik ook dat 2e kindjes niet in hoeven te dalen en dat het tijdens de bevalling ook nog kan.
    Maar moet ik nu nog wel gaan liggen als de vliezen zouden breken en de baby nog niet is ingedaald?

Ik heb een medische indicatie om in het ziekenhuis te gaan bevallen en er komt dus geen vk kijken.
    Moet je in zo'n geval dan zelf naar het ziekenhuis rijden of wordt er een ambulance gestuurd.
    Dat laatste klinkt wel vergezocht, maar wie weet...;)

Nou, hoop dat iemand het weet...:)

Liefs Elly.

2. Je moet altijd gaan liggen als de baby nog niet is ingedaald, of het nou je 1e of 2e kindje is..

Omdat het hoofdje normaal als kurk werkt, en de boel dus een beetje afsluit, maar als het hoofdje niet in het bekken zit, dan kan alles naar beneden zakken, dus ook de navelstreng, en dan kan het hoofdje ook zakken en de navelstreng dus afklemmen!

Heb het een beetje raar uitgelegd maar zo heeft de vk het mij ongeveer verteld..

3. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    Goedemorgen

Hier ook zo eentje: ben nu bijna 39 weken zwanger, vrijdag naar de verlos weer, maar vorige week was de kleine nog niet ingedaald (ook 2de zwangerschap). Dus ook ik moet liggen als de vliezen breken. Idd vanwege het feit dat de navelstreng mee kan zakken het bekken in en de boel gaat afknellen...

Ik houd me maar vast aan het feit dat de meeste bevallingen met weeen beginnen ;).

Ik heb wel alle telefoonnummers binnen handbereik, dat ik dus meteen mijn vriend en verlos kan bellen mochten de vliezen toch als eerste breken.

4. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    En ik denk idd dat wanneer je vliezen breken en je plat moet liggen er wel een ambulance wordt gebeld!!!!

Wellicht controleert de verloskundige eerst nog wel even of het kindje is ingedaald, mocht dat zo zijn, kun je wellicht met eigen vervoer of met de verloskundige mee :)

5. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Dat laatste gaat wat moeilijk...
    Ik ben onder behandeling van he ziekenhuis en heb een medische indicatie om daar te gaan bevallen.
    Er komt dus niemand bij me thuis...

Weet wel waarom je moet gaan liggen, maar omdat 2e kindjes niet in hoeven te dalen, was ik even confused...:p

De meeste bevallingen beginnen ook met het krijgen van weeen, maar mijn vorige bevalling dus niet.
    Vandaar dat ik er misschien wat meer over inzit...:)

Nou, bedankt voor de reacties he!

Liefs Elly.

6. Dat er een ambulance word gebeld heb ik niet gehoord hoor van de vk??

7. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    bastiaan was ook niet ingedaalt.
    ik was 11 dagen overtijd,toen s'nachts mijn vliezen braken.
    gelukkig was in die ochtend nog bij de gyn geweest,en omdat bastiaan nog zo heel hoog lag met zijn hoofdje,had ik nog een keer gevraagt wat ik moest doen als mijn vliezen braken.

hij zei dus tegen mij,omdat de kleine nog zo hoog ligt,moet je wel gaan liggen,en een ambulance bellen.

ik ben dus met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan,en daar aangekomen lag zijn hoofdje nog heel hoog.
    ze konden er net bij,om elektrodes op zijn hoofdje te plaatsen.

nou kreeg ik al vanaf week 37 te horen dat bastiaan heel hoog lag,en dat ik met de ambulance naar het ziekenhuis zou moeten,als de vliezen braken.

anders zou ik je gyn gewoon ff bellen,met de vraag wat je moet doen.

8. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ollyvier was ook nog niet ingedaald toen mijn vliezen braken, bn onder de douche gaan staan om vruchtwater te laten lopen:$
    Kwam echt met liters tegelijk, maar moest van vk meteen gaan liggen.Mijn vk kwam wel kijken en toen was ie wel ingedaald, en mocht dus ook gewoon met auto naar het ziekenhuis...
    Zou het wel goed vragen aan vk, je wilt niet dat navelstreng eerst komt.
    Heel veel succes.....

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou toch maar gaan liggen (hoeft niet als je buitenshuis bent, je mag nog rustig naar huis toe gaan en daar gaan liggen) en dan het zkh even bellen wat je vervolgens moet doen.

10. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Ik ben net voor controle geweest en onze kleine is ook nog niet voldoende ingedaald. Mij is verteld dat ik zo weinig mogelijk moet lopen als mijn vliezen breken. Dus zsm gaan liggen en bij vervoer naar ziekenhuis zitten/liggen en in rolstoel van parkeergarage naar verloskamer.
    Dus geen ambulance normaal gesproken.

11. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Mijn 2e (deze dus ;)) is pas met 39+5 aan het indalen gegaan. Ook ik heb een medische indicatie. Ik kreeg van mijn gyn te horen dat ik ook meteen moest komen als mijn vliezen braken. Moest ook plat. Zij zei dat ik geen ambulance hoefde te bellen, maar gewoon met de eigen auto mocht komen (plat op de achterbank). Werkte net zo goed zei ze, en vaak nog sneller ook dan een ambu. Mochten mijn vliezen breken in bijvoorbeeld de supermarkt hoefde ik daar niet meteen plat op de grond, maar mocht ik eerst naar de auto lopen (natuurlijk niet eerst uitgebreid alsnog je boodschappen gaan doen :p) en daar plat.

Bij de controle vorige week was de beeb nog niet volledig ingedaald, maar nu hoef ik niet meer plat als de vliezen breken

Deel Deze Pagina