Al eerder heb ik een topic geopend over het feit dat mijn zoontje van 14 maanden wekenlang ineens weer midden in de nacht wakker werd en ik alleen door hem te voeden de rust weer kon doen terugkeren..! Nu is dit probleem gelukkig opgelost! Hij slaapt alweer een week heerlijk door en in zijn eigen bed. Dit is gelukt door hem geen bv of flesje meer aan te bieden (wat wel even strijd gaf), en al snel sliep hij weer door. Nu rest nog het enige probleem, dat hij niet zelf in slaap wil/kan vallen. Zodra ik de kamer uit loop begint hij te huilen en staan in zijn bedje. Blijven staan helpt ook niet want dan staat hij ook steeds op en gaat hij spelen. Steeds even terugkomen helpt naar mijn idee ook niet omdat hij dan steeds opnieuw boos wordt wanneer ik wegloop. Nu laat ik hem gewoon even huilen en zijn gang gaan en na een kwartiertje ongeveer ga ik terug om hem weer neer te leggen (op de buik) en hou mijn hand dan op zijn rug/kontje tot hij in slaap valt (met geluk duurt dit dan zon vijf minuten). Zo gaat dit zowel overdag als Savonds. Ik vind dat laten huilen niet leuk en het lost voor m'n gevoel ook niets op omdat hij misschien weet dat ik toch weer kom.. Maar als ik hem laat huilen blijft hij maar staan en wil hij gewoon Niet gaan slapen. Heeft iemand nog een goede tip? Hij gaat binnenkort naar de crèche en ben bang dat hij daar gewoon Niet gaat slapen overdag. Hij wil te graag overal bij zijn
Hier ook dit probleem meerdere keren gehad. Iedere keren waren het gelukkig periodes van 1 tot 4 weken. Ik hen nadat ik van alles geprobeerd had hem wel laten huilen, en af en toe weer terug hem terug te leggen en te zeggen mama is er wel nu lekker slapen. Bleek hier echt de beste oplossing. Per avond huilde hij korter en ging het dus beter. Hem trouwens ook een tijdje bij ons in bed gehad en ik er naast, zodra hij in zijn slaap houding ging liggen hem in bed getild. Dit ging van 30 min tot 5 min en toen gewoon weer in eigen bedje. Hopelijk is het bij jullie ook een fase!
Ja dit is een fase, en die gaat waarschijnlijk nog wel terug komen! onze zoon heeft hem ook meedere malen gehad.... Zoveel strijd gehad met naar bed gaan.... Zelfs wel eens nachten gehad dat hij huilde en niet meer ging slapen... Dus wij er naast zitten en dan was t goed en ging hij zelfs spelen, maar als je dan weg liep was t drama... Het is vanzelf weer goed gegaan gelukkig! In die fases hielden we toch de 5-10-15 minuten regel aan... Dus steeds laten huilen.... Na 5 min troosten en terug leggen - 10 minuten later weer - 15 min later weer... Vaak gaf ik dan wel wat slokken water.... En meestal was dat net het gene wat hem dan echt rustig maakte, hij half in slaap viel in m'n armen en ik m dan wel rustig weg kon leggen! dit gebeurde een aantal dagen en daarna sliep hij gewoon zelf weer in
Ja erg lastig, je weet niet of hij huilt om Verlatingsangst, aandacht, bang... Het is gewoon standaard opstaan en huilen wanneer ik de deur uit loop. Vind het dan sneu als ik even later terug ga en hem weer neerleg en probeer te laten slapen, want dan heb ik t gevoel dat ik hem 'voor niets' heb laten huilen. Hij weet misschien dat ik toch kom.