Wij hebben een zoontje. Het einde van dit jaar word hij 1 jaar. Dezelfde maand of een maand later komt als alles goed verloopt ons 2e kindje. Onze zoon heeft de grootste kamer van het huis gekregen. Ruimte genoeg. Nu willen wij uiteindelijk dat onze twee kindjes 1 kamer gaan delen voor de eerste paar jaar. Daarna krijgen ze ieder hun eigen kamer. Meer mensen ervaring hiermee? Ik lees het graag!
over een paar weekjes wel hier dus ook 2 kindjes op 1 kamer. Zit 22 maanden verschil tussen de 2 jongens. We hebben een ledikant (groter en om te bouwen tot juniorbed) bij gekocht voor de oudste en die slaapt daar al weer even in. Verder de kast en de commode in 2 gedeeld, links van die, rechts van die... mocht de baby heel anders zijn dan de oudste en dus onrustig, dan zetten we zijn ledikant bij ons op de slaapkamer en zodra hij langer zal slapen, weer samen. Maar we gaan eerst samen proberen. wij doen het hier zo, omdat ik 2 babykamers zonde vind en omdat wij 2 slaapkamers hebben op de begane vloer en op de 2e verdieping... en dat verschil (2 trappen) vind ik voor een mannetje van 2 te groot
Als alles goed blijft gaan schelen onze kindjes straks 2 jaar en 3 maanden. Wij hebben maar 2 slaapkamers. De kleine zal het eerste half jaar bij ons op de kamer komen te slapen. Daarna gaan ze samen op een kamer. En die kamer is niet eens heel erg groot. Als ze groter zijn gaan ze gewoon in een stapelbed.
Onze kindjes schelen straks 15 maanden. Wij hebben ook twee slaapkamers. Wel groot gelukkig. De tweede uk komt de eerste 6 maanden gewoon in de wieg op onze kamer. Daar hebben we een dressoir staan wat omgedoopt word tot tweede commode, zodat we niet 's nachts in de slaapkamer hoeven te verschonen. We hebben we de intentie om over een aantal jaren te verhuizen. Als kindjes ouder worden willen ze vaak toch een eigen kamer (en wij wellicht ooit een derde uk). Ik heb hier ook al vaker om ervaringen gevraad, en tot nog toe alleen maar positieve ervaringen gehoord.
hier een mama die het al heeft gedaan en het gaan super. Jeremy was anderhalf toen Joshua geboren werd. de eerste weken dat hij niet doorsliep heeft hij met zijn wieg bij ons geslapen. en vanaf dat hij doorsliep gelijk bij Jeremy op de kamer. dat gaat super. Jeremy is zelfs teleurgesteld als zijn broer (door bv ziekte) niet op zijn kamer slaapt. hihi. dus hier gaat het echt goed.
Dat is super zeg. Zo wil ik het ook gaan doen. Het is idd afhankelijk van het doorslapen. De eerste paar jaren moet het gewoon wel kunnen. Wij hebben meerdere kamers, maar die zijn NET ingericht en hebben een functie. Aangezien de kamer van onze zoon echt groot is, lijkt het mij voorlopig ook geen probleem. Als we een nieuw huis gaan kopen, krijgt ieder zijn en zijn/haar eigen kamer.