Hallo iedereen, Ik ben nu 14 weken zwanger van ons eerste kindje en al van in het begin heb ik erg last van opstoten van pijnlijke tepels. Vroeger had ik dat ook wel eens in de winter bij erg koud weer eventjes kort wat pijn, maar dit is echt helemaal anders. Vanuit het niets komt er plots een helse stekende/brandende pijn opzetten waarbij mijn tepel eerst wit kleurt en daarna paars. De pijn verplaatst zich dan ook wel naar iets buiten het tepelhof. Na ongeveer een kwartiertje gaat die branderigheid stilaan weg. Na wat opzoekwerk kom ik uit bij vaatkramp/vasospasme/Raynaud. Heeft iemand hier ervaring mee of tips hoe ik dit wat kan afremmen? Alvast bedankt voor de reacties, alle hulp is welkom want ik vrees dat het niet meteen 20 graden warmer zal worden...
Ja hier! Het is vreselijk hé? Ik heb het elke dag tijdens het avondeten, waarom? geen flauw idee, misschien plotse tempwisseling in mijn lijf? Het doet zo'n zeer...De eerste zwangerschap had ik het nog niet half zo erg als nu... De verloskundige weet er geen oplossing voor...die heeft eens verder nagevraagd en zegt warmhouden maar dat doet niks...Als mijn lichaam door wat kouds te drinken juist weer afkoelt lijkt het proces sneller te stoppen... Ik heb dit alleen in de zwangerschappen...Na de bevalling van de eerste was alles weg...Dus wellicht ook hormoongerelateerd? Wanneer komt het bij jou? Ik leef met je mee want die pijn is echt verschrikkelijk!
Ik kreeg het na een tijdje na de borstvoeding bij Mn eerste. Auch alsof mn tepels bevroren waren en toen weer bloed kregen... zo prikkend auwww Ze werden ook wit. Soms heb ik t nu nog als de kou er opkomt. Syndroom van raynaud inderdaad. Advies hier was warm houden.. straks met evt borstvoeding dus niet aan de lucht laten drogen maar meteen afdekken en warm houden..oplossing heb ik helaas niet. Toen ik stopte met borstvoeding ging het wel over.
Het is inderdaad verschrikkelijk. Gisteren had ik het tot 4 keer gewoon zomaar zonder aanleiding terwijl ik in de zetel zat. Ik weet dan even niet waar gekropen van de pijn, warmte helpt niet echt, ik kan er dan niks op verdragen, zelfs mijn bh moet uit. Ik hoop dat het misschien gewoon plots weg is maar dat zal wel niet zeker