1e bevalling is begonnen door ween, duurde 7 uur. 2e bevalling begonnen door breken van de vliezen, duurde 2 uur...
Ik heb nu drie kinderen en drie totaal verschillende bevallingen gehad Bij de tweede braken mijn vliezen en vier uur laten begonnen de weeen. Nog eens vier uur later was onze dochter geboren. Bij de laatste liep ik al tien dagen overtijd en bleek bij controle in zh al vijf cm ontsluiting te hebben zonder dat ik het in de gaten had, ik had nergens last van ja oke wat harde buiken Kort hierna hebben ze mijn vliezen gebroken, waardoor ik DIRECT in een weeenstorm terecht kwam. Binnen anderhalf uur was onze derde dochter geboren. Het zegt allemaal niets
Spannend! Laat het hier maar even weten straks Ben wel een beetje bang dat t tegen zal vallen als de vliezen dus niet meteen aan het begin breken doordat het dan misschien langer zal duren....???
bij mij braken de vliezen `s ochtends vroeg en `s avonds pas de eerste wee. Best lekker hoor, je weet dat het er aan komt, dus je kan nog lekker even alles op orde maken. ik heb overdag het hele huis nog schoon gemaakt en boodschappen gedaan!!! na 1 uur en 50 minuten weeen opgevangen te hebben en geperst te hebben was mijn dochter geboren. Alsof je `s avonds bij de avondwinkel nog even een babytje ophaald. hihihihi
Ja dat idee zit dus ook in mijn hoofd! Ik hoop er ook echt op dat weer eerst mijn vliezen breken. Is gewoon een duidelijk begin
Nee dit was van de tweede. De eerste begon ook met het breken van mijn vliezen, maar omdat het een stuitbevalling ging worden, werd ik aan de wee-opwekers gezet. 6.00 gebroken vliezen, 8.00 wee-opwekers, 11.00 flinke weeen en om 13.40 was ze geboren. Ook nog vrij snel voor een eerste. De derde doen we in een half uur.
Ik heb er geen ervaring mee, bij allebei m'n bevallingen zijn de vliezen pas gebroken bij 10 cm ontsluiting (eerste handmatig, tweede spontaan) Heb trouwens 2 voorspoedige bevallingen (2e zelfs in recordtijd) gehad, ondanks dat het dus niét begon met gebroken vliezen. Volgens mij duurt het vaak juist langer als de vliezen eerst breken, omdat niet iedereen al meteen weeën heeft als de vliezen breken.
Zoals beloofd Bij mijn eerste braken de vliezen eerst, bij mijn 2e bevalling (afgelopen maandag) niet! Maar, deze bevalling ging nóg sneller dan de eerste! 1e: 3,5 uur 2e: nog geen anderhalf uur
Heeee MG2011! Gefeliciteerd!!!!!! En wat een succes verhaal! Hopelijk was het niet te heftig, aangezien het zo onwijs snel is gegaan! Jouw verhaal is echt een voorbeeld voor me dat het dus niet uit hoeft te maken. Geniet van je kindje! Hopelijk nog meer succesverhalen!
Thanx! Ik vond de 2e bevalling ondanks de snelheid beter te doen eigenlijk. Hoefde nl maar 5 minuten te persen in tegenstelling tot de 1ex 75 minuten. En had nu voornamelijk buikweeen, die kon ik wegpuffen. Vorige keer had ik een rugweeenstorm en was ik compleet overvallen en in paniek.
Wat fijn zeg! Ik bij de eerste wel alleen maar buikweeen, wel een weeenstorm die ik op het einde nauwelijks trok, maar goed toen zat ik al op 9cm. Persen duurde bij mij ook 5 kwartier ( sterrenkijkertje, lag er niet goed voor, had ook geen persweeën), hopelijk bij de tweede sneller!
Mijn eerste: begonnen met breken vliezen, 5.5 uur later geboren mijn tweede: begonnen met weeen, 4.5 uur later geboren, vliezen gebroken door gyn. dus toch sneller, ondanks begonnen met weeën
Oh ik ben wel een beetje bang, dat mijn 2e bevalling nog sneller zal gaan, want bij de eerste heeft het amper 2,5 uur geduurd!! Is ook begonnen met het breken van de vliezen (spontaan). Dus ik hoop dat ik het ziekenhuis wel haal
Zo te lezen gaat een 2e bevalling meestal wel sneller ja... ongeacht of je vliezen breken of niet? Benen bij elkaar houden dus!!! Waarom niet thuis bevallen dan?
Op dit moment mag dat niet, omdat ik een medische indicatie heb. Mijn zoontje is ruim 6 weken te vroeg geboren, dus hij kwam niet alleen super snel, maar ook nog eens super vroeg. Misschien als deze zwangerschap goed verloopt en ik de 37 weken haal, dat ik wel thuis mag bevallen.
Ik heb nog maar 1 kindje maar dit vraag ik mij dus ook af. Mijn zoontje is een uur nadat mijn vliezen gebroken zijn geboren. Maar mijn vliezen zijn in het zh gebroken omdat mijn weeen niet sterk genoeg waren. Maar ik denk dus ook dat als ik een 2e mag krijgen en mn vliezen niet gelijk breken het dan misschien ook wel erg lang kan duren...
officieel begon mijn bevalling met gebroken vliezen. ik ben bevallen in 2 uur en 10 minuten tijd. maar daarvoor had ik al 10 dagen in het ziekenhuis gelegen ivm een dreigende vroeggeboorte, ik had in die dagen al 2 cm ontsluiting gekregen. Dus ik denk dat vrouwen vaak al ontsluiting hebben, daar niets van merken, en dat dan de vliezen breken. Ben ook benieuwd hoe de volgende bevalling zal gaan, ze houden er bij mij wel rekening mee dat de bevalling heel snel kan gaan.