HCG na innesteling?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Flowertje27, 6 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Hi allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum.. mijn vriend en ik willen heel graag een eerste kindje :) dit is pas onze eerste ronde.

Ik ben 27 jaar en heb al jaren een regelmatige cyclus van 30 dagen. Soms een uitschieter naar 31 of 29. Maar verder heel regelmatig. Mijn eisprong voel ik vaak ook rond dag 17.

Deze maand had ik op 26 december een positieve clear blue ovulatie test dus we hebben het rond kerst gezellig gemaakt.

Omdat ik alle positieve verhalen hier op het forum las mbt het vroeg testen, had ik al wat vroege testen in huis gehaald van clear blue en Kruidvat.

Gister, 9 dagen dpo, had ik opeens behoorlijke bruine afscheiding met licht roze er tussen. Gister avond nog een beetje en sindsdien is het gestopt. Ik had ook lichte menstruatie krampen, maar moet het pas over 4 dagen worden.

Ik heb letterlijk nooit, maar echt nooit, een tussentijdse bloeding. Na googlenen werd ik enthousiast over een evt innestelingsbloeding!
    Gistermiddag gelijk getest maar helaas spierwit. Vanochtend vol goede moed 2 keer getest; weer negatief! Geen tuur lijntje echt helemaal wit.
    Mijn temperatuur is nog steeds 37,2. Dat is vrij hoog en blijft al dagen stabiel.

Op internet kan ik het niet goed vinden, maar hoelang na innesteling maak je geniet hcg aan voor een extra gevoelige test? Ik las dat ze al vanaf 10 U/L positief testen. Het bloed dat ik verloor was bruin en roze, dus ook oud bloed, wat denk betekent dat de innesteling al paar dagen geleden zou hebben plaatsgevonden.

Ik vind het zo raar omdat ik nooit tussentijdse bloeding heb (en al jaren vanaf de pil af, geen spiraal), dus ik dacht het moet wel een innesteling zijn geweest....ik lees overal dat vrouwen vroeg positief testen dus de moed zakt me in de schoenen :(

Het is een heel verhaal geworden jmaar hopelijk heeft iemand hier ervaring mee :)

2. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is je eerste ronde, jullie willen het heel graag. Soms kan je lichaam je ook voor de gek houden. Hcg begint in je lichaam met de innesteling en verdubbelt elke 48-72 uur.

Ik zou het even los laten en over een paar dagen pas weer testen, 9dpo is best vroeg.

3. Avdsx

Avdsx Actief lid

26 okt 2020
    316
    507
    93
    Vrouw
    Hoelang temperatuur je al? En heb je ook een tempdip gehad toen je bruinverlies had?

4. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    9dpo is inderdaad heel vroeg! Ik werd ook veel te hyper van alle mensen die hier zo vroeg al positief testen. Vorige maand dus vol goede moed getest op 10 dpo, want dat was in vergelijking met vele hier niet eens zo vroeg dacht ik, helaas negatief.. helemaal down. 12 dpo nogmaals getest, hartstikke positief. En sommige dames testen pas op nod of zelfs daarna positief, dus hoe het bij anderen gaat zegt helemaal niks over hoe het bij jouw lichaam gaat! Nog even geduld en ik ga voor je duimen! :)

(voordat je feliciteert, mijn positieve test is helaas niet goed afgelopen, dus ben niet meer zwanger helaas, al hoop ik over een week ook weer een positieve test te krijgen natuurlijk, maar ook ik moet nog even geduld hebben ;) )

5. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Temperatuur eigenlijk pas sinds de ovulatie. Zag hem naar boven schieten naar 37 en nogmaals vanaf t weekend naar 37,2. Geen dip gehad tijdens bloedverlies gister... maar dat was in de middag en ik temperatuur in de ochtend (weet niet of dat uitmaakt).
    Nu net weer getemperatuurd en was hij 37,5 maar dat is natuurlijk niet betrouwbaar paar uur na opstaan.

Ik blijf soort menstruatie krampjes houden weer vandaag. Zo vreemd.. m’n cyclus is al jaren stabiel.

6. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Be
    bedankt voor je reactie! Geeft me echt weer iets hoop! Je wordt inderdaad een beetje gek gemaakt van al die vroege positieve testen hier, maar ik denk dat als je een relatief late innesteling hebt je simpelweg niet zo vroeg kan testen, toch? Ik heb overigens verder helemaal geen last van symptomen dus ik ging er al vanuit dat het ws niet gelukt was, tot ik gister opeens die bloeding had.

Ik wilde je inderdaad al feliciteren maar oh wat ontzettend rot dat dat niet goed is afgelopen.. ik duim voor je dat je deze maand weer een positieve test in je handen hebt!

7. Avdsx

Avdsx Actief lid

26 okt 2020
    316
    507
    93
    Vrouw
    als je sinds je ovulatie temperatuurt dan weet je nog niet wat je basale temperatuur is. 'Hoog' hoeft dus niet zo te zijn in jouw geval. Ik heb wel veel gehad aan temperaturen dus zou zeker doorgaan als ik jou was. Altijd in de ochtend, zelfde tijdstip, net na wakker worden, liefst nog in bed.

Voor wat betreft positief testen, dat is altijd en bij iedere zwangerschap anders. Ik testte nu positief (licht wel) op 9dpo. Vorige keer pas met twee dagen overtijd (eindigde wel in miskraam maar dat heeft daar niks mee te maken).

Je lichaam kan wel echt gekke dingen doen als je graag zwanger wil worden. Ik had nooit een gekke cyclus, altijd redelijk stabiel. Eerste keer na uithalen spiraal had ik ineens een langere cyclus.

8. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Oké bedankt voor de tip! Ik ga het vanaf nu goed bijhouden. Heb je nog een tip waar ik dat kan bijhouden?
    Doe het nu direct na wakker worden op de wc, maar beter dus nog in bed?

Ik weet van mezelf dat ik “normaal voor eisprong” een vrij lage temperatuur heb (ik word sinds Corona getemperatuurd op werk) maar dat is niet in de ochtend en dus niet direct na het wakker worden, dat schommelt hij altijd rond de 36,3-36,5. Dat is wel via je oor dus niet oraal.

O vreemd he... Ik heb al jaren geen spiraal of pil, enkel eind 2019 jaar voor 2 maanden de pil, maar gauw weer mee gestopt. Vreselijk die hormonen. En ben het altijd regelmatig.. dus vandaar dat ik het zo opmerkelijk vond. Maar misschien zoals je zegt doet mijn lichaam dit omdat ik er erg mee bezig ben.... raar hoe dat werkt!

9. Avdsx

Avdsx Actief lid

26 okt 2020
    316
    507
    93
    Vrouw
    Fertily Friend is een hele fijne app om de temperatuur bij te houden. Deze bepaalt op basis van je temperatuur achteraf wanneer de eisprong is geweest. Ik deed tegelijk ook ovutesten, die kan je ook in FF zetten. Het is een beetje zoeken maar uiteindelijk heel fijn. Als het gaat echt nog in bed tempen. Rectaal is ook het meest betrouwbaar.

Het kan ook zomaar wel een innestelingsbloeding zijn geweest hoor! Ik zeg altijd zo, geen bloed is hoop.

10. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Nou het lijkt nu toch alsof ik ongesteld ben geworden... flink wat roze verlies :( temperatuur ook gedaald naar 37.
    Begrijp er niks van... opeens op dag 27 ongesteld terwijl ik de 17e pas mijn eisprong had. Daar tussen zitten slechte 9/10 dagen: dat is toch veel te kort..?

11. MB91

MB91 Fanatiek lid

Misschien is het ms, misschien toch een innesteling. Hopelijk zet het niet door en heb je over 2 dagen een positieve test in handen :)

12. Motherofdragons

Motherofdragons Actief lid

22 jun 2020
    262
    221
    43
    Vrouw
    #12 Motherofdragons, 6 jan 2021
    Laatst bewerkt: 6 jan 2021
    Ik heb vrijwel altijd een lf van 9/10 dagen met een uitzondering hier en daar. Het kan dus prima. Ben er tot nu toe ook drie keer zwanger mee geraakt en gebleven. Maar ik snap dat als je normaal een langere lf hebt, je het nu gek vindt dat hij korter is. Even afwachten en als het niet doorzet over een paar dagen een testje, zou ik doen.

13. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Het kan nog alle kanten op. Je lijf kan je idd voor de gek houden, maar het kan ook een innesteling zijn geweest. De vraag is dan of die goed is gegaan natuurlijk, hij kan ook mislukken.
    Vroeg testen heb ik slechte ervaringen mee, ook met de 10 miu testen. Ik testte op dag 10 en 11 nog altijd wit en op dag 12 of 13 pas een lichte streep. Mijn advies zou zijn wacht tot de 14 dagen na je eisprong (dus niet na de positieve ovulatietest, eisprong is positieve test plus 1 of 2 dagen) voorbij zijn. En test dan nog eens als je dan nog niet ongesteld bent.
    Succes met wachten! (En ik weet het dat is zooooo moeilijk :rolleyes:)

Flowertje27 vindt dit leuk.
  14. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Lief dat je reageert, dank je wel!

ik denk niet dat het een innesteling is, daar duurt het te lang voor en is het (denk ik) teveel bloedverlies voor. Maar nog steeds geen echte ongesteldheid.. Wel wat roze en bruin verlies. Normaal heb ik altijd in 1 keer de volle rode zee (met de bijbehorende krampen) zonder vooraf bloed/bruin verlies.. Dus alsof het nu niet doorzet. Heeeel raar, precies de eerste ronde dat we proberen. Alsof er toch iets gaande is geweest, of mijn lichaam houdt me voor de gek. Ik wil dat het gewoon doorzet, dan kunnen we naar de volgende ronde hihi. Nu maar proberen los te laten ...

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.951
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Als je gaat tempen, temp dan rectaal en zeker niet oraal of via het oor/oksel ;).
    Die laatste 3 zijn erg onbetriuwbaar voor de tempmethode

16. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Ja, sorry, ik zei oraal maar bedoelde dat ik iedere ochtend rectaal temperatuur. Op werk alleen via oor/voorhoofd, beetje gek anders ;)
    Maar vanochtend temp daling van 0,6, en ja hoor, vanmiddag eindelijk ongesteld geworden :)
    Vind het wel raar dat ik vanaf 9 dagen dpo al wat (oud) bloed verlies had.... nooit eerder gehad.

Deel Deze Pagina