2e kindje vaak helemaal anders dan de eerste?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimmy83, 8 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Mijn dochtertje is altijd heel gemakkelijk en rustig geweest. Sliep vanaf 3 maanden door. Ons zoontje (de jongste) is een stuk actiever en wilder. Helaas slaapt hij nog niet door en hij is bijna 8.5 maand.

2. eko

eko Actief lid

22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Beide jongens van mij zijn hele moeilijke kindjes. De oudste ging pas met 3,5 jaar doorslapen, dus toen zijn broertje werd geboren.
    De jongste was ook heel erg moeilijk, drinken ging niet goed, vaak ziek en nu nog steeds slaapt hij niet door.

Je moet het maar net treffen he :(

3. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Apart he, als je 1 kindje hebt ben je daar zo aan gewend dat je bijna niet kan voorstellen hoe een ander kind van jou zal zijn. Ik ben erg benieuwd :)
    Hoop niet dat de eventuele volgende nóg pittiger is. :confused:

4. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Fenja was de eerste drie/vier maanden best wel "moeilijk". Veel huilen, weinig slapen enz. Ook heeft ze een periode van 7 tm tien maanden gehad dat ze echt niet te genieten was. Best een pittig jaartje geweest dat eerste jaar. Maar nu.........een voorbeeldig, geweldig lief en makkelijk kind. Echt een kanjer!

Ik hoop dat de tweede een makkelijkere baby word ja, maar als het eerste jaar net zo zwaar word maar daarna zooooo geweldig dan heb ik het er ook voor over hoor. (maar liever wat makkelijker hoor!)

5. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Hier ook veel verschil, nick was een huilbaby en sliep nooit, Eva is zo vrolijk en rustig

6. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Ik was daar ook bang voor: onze eerste ( een jongetje ) vond ik vrij makkelijk en dacht: kunnen we ook zoveel geluk hebben met een tweede?
    Maar inderdaad: ook onze tweede ( een meisje ) is zo makkelijk.
    Allebei wel vroeg wakker en in t eerste jaar van de oudste ook 's nachts wel veel wakker, maar als dat t enige is... :)

7. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hier ook 2 totaal verschillende kindjes, Elyesa is een heerlijk druk ventje en Erenay ligt er altijd zo lekker rustig bij.
    Elyesa moest altijd in slaap gewiegd worden, Erenay slaapt als we hem in zijn bedje leggen.
    Elyesa lustte als baby niks, Erenay eet alles.
    het is echt heel anders zo zie je maar dat elk kindje echt uniek is.

8. tam24

tam24 Lid

19 mrt 2008
    61
    0
    0
    Hoi!

Mijn zoontje was het 1e jaar een voorbeeldig mannetje, maar zit nu volop in de peuterpuberteit..poeh soms best zwaar. Dus tja, het 1e jaar kunnen kindjes heel makkelijk zijn, maar daarna kan het zo wel veranderen is mijn mening. Maar verder is hij gelukkig meestal nog steeds heel makkelijk.

Mijn dochtertje is ook erg makkelijk, huilt ook weinig.

Dus ik kan wel zeggen dat wij geluk hebben gehad met onze kindjes. Beiden sliepen door met 7 weken. Alleen beetje jammer dat mijn zoon altijd wakker is om 6.00 terwijl mijn dochter zo nog een dik uur of meer kan slapen, maar soms wakker wordt van hem....

Groetjes

9. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik denk dat je met een 2e makkelijker omgaat als met de 1e. Je hebt t dan allemaal al eens meegemaakt en bent dan misschien veel losser in de omgang. Tenminste ik hoop dat dat bij mij het geval zal zijn als er een 2e komt. Bij Anouk was ik in het begin overbezorgd en het liefste wilde ik haar de heel dag bij me hebben. Ik vond het ook helemaal niet fijn als iemand ongevraagd aan haar zat of als de kinderen van mn zus druk om haar heen waren. Nu begint het gelukkig wel wat minder te worden, maar ik hoop dat ik toch wat relaxter ben bij de 2e.

Liefs,
    Duveldraakje

10. Kimmy83

Kimmy83 Lid

27 jun 2007
    92
    0
    0
    Bedankt voor al jullie reacties!

Leuk om te lezen dat er toch vaak zoveel verschil zit tussen kinderen. Je zou zeggen ze komen van dezelfde vader en moeder en je hebt een bepaalde aanpak, maar toch zie je toch veel verschillen.

Nu maar afwachten hoe ons tweede kindje zal worden!

11. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    De oudste is wel een stuk relaxter dan de jongste. Mijn dochtertje heeft een pittig karakter en als het haar niet zint, laat ze dat duidelijk blijken! Maar goed, op dit moment is het niet helemaal eerlijk want ze heeft een fikse oorontsteking. Daar wordt niemand gezelliger op natuurlijk!
    Maar als baby was mijn zoontje over het algemeen zo makkelijk en relaxed! Heeft ook de nodige oorontstekingen gehad maar dat merkte je eigenlijk nauwelijks aan hem. Speelde rustig tijdenlang alleen in de box. Nou dat vindt mijn dochter helemaal niks!
    Maar bij elk kind komt op een gegeven moment de peuterpuberteit om de hoek kijken. En ook je lieve meegaande relaxte schat kan dan ineens veranderen in een koppig eigenwijs duiveltje. Mijn zoontje is dus inmiddels wel een stuk meer 'high maintenance' dan voorheen. Maar ach, beter dat hij lekker zijn eigen willetje heeft dan dat hij alles altijd maar best vindt, toch?
    Maar weer ff on topic: 2 erg verschillende kindertjes dus! (2 verschillende geslachten speelt misschien ook wel een rol)

12. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey

ik heb twee prachtige kinderen, die tot hiertoe hetzelfde patroon vertonen.

sliepen allebei snel door, lachen allebei heel veel. allebei zijn ze om te rustiger. (al is mijn dochter van inmiddels 3 jaar wel al eens gefrustreerd met alle gevolgen vandien)

13. bloempje1981

12 aug 2008
    70
    0
    0
    Het is net zo'n driftkikkertje als z'n zus als er iets niet meteen lukt! Dacht dat hij wel iets rustiger zou zijn, maar dat is dus niet!

Deel Deze Pagina