2e kindje verlanglijstje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door wendysunny, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik denk dat wij cadeau bonnen vragen van Prenatal,Hema.
    Zou anders ook niet weten wat te vragen.

2. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Ja die bedoelde ik idd.

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    wij kregen bij geboorte van sophie van mijn collega een pluchen aap, die had een truitje aan met "sophie" er op en haar geboorte datum. zou ik nou ook wel willen, als collega's op bezoek komen, geef ik dat aan.
    verder hebben we van sophie een letter treintje, vind ik ook wel weer leuk.
    besteksetje met naam.

ja en het kan saai zijn, maar wat moet je anders? doe dan toch maar cadeaubonnen oid, dat kan je als moeder van 2e of meer sowieso wel gebruiken.

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    - nieuwe luiertas
    - fietsstoeltje voor achterop
    - armbandje met naam
    - besteksetje
    - geld
    - cadeaubonnen
    - kleertjes
    - boeken

Dit hebben wij zoal gehad bij onze tweede.

5. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    :D we zullen zien... je hoort het wel als het zover is...
    bel je dan 's morgens meteen op hoor.... uurtje of 7 haha

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ligt het aan mij, of zitten er best wel dure dingen tussen die gevraagt kunnen worden? Ik zou me veel te bezwaard voelen...

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, ouders en grootouders willen toch graag wat groters geven... En ook van m'n werk is er een bedrag van rond de 50 euro geloof ik (als het niet meer is) . Dus wat dat betreft..
    en boeken en kleertjes hoeven niet zoveel te kosten en cadeaubonnen zijn altijd ook een optie, dus wat dat betreft denk ik dat er voor iedereen wel wat bij zit...
    Ik kan me voorstellen dat er weinig echt kleine dingetjes bij zitten, omdat je dat vaak al hebt gehad of inmiddels zelf hebt aangeschaft als je het bij de 1e gemist hebt.

8. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou voor speelgoed gaan. Kwaliteitsspeelgoed is best wel duur en blijft lang.

9. Alita

Alita Niet meer actief

vondt ik ook al....trouwens om aan je ouders aan te geven wat je graag zou willen snap ik wel, maar de rest vindt ik dat ze het toch zelf mogen weten?!
    Zou ik ook niet leuk vinden als ik verplicht wordt iets te kopen...moet gewoon lekker spontaan, en sommige dingen moet je dan maar zelf kopen.

10. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hier nog geen tweede, maar ik weet nog goed dat toen mijn zus geboren werd ik helemaal in het nieuw gestoken werd door mijn tante. Dit was haar cadeau naar mijn nieuwe zusje. Vaak heb je al veel spullen van de eerste en weet je niet echt wat gekocht voor de 2de. Mijn moeder was tevreden want als oudste kon ik wel nieuwe kleertjes gebruiken. Zo had ze geen nutteloos cadeau gekregen. Misschien wel sneu voor mijn zusje toen, maar ah ze weet dit toch niet meer.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik krijg hier juist veel vragen van wat we graag nog willen hebben, omdat je bij een 2e (zeker als het hetzelfde geslacht is) toch veel al hebt. Dus ik vind het wel handig om een lijstje te hebben dan!
    Maar ik vind er ook veel dure dingen bijzitten hoor, ik zou dat ook niet zo aan iemand vragen, tenzij ze echt aangeven dat het wel een bepaald bedrag mag zijn.

12. Alita

Alita Niet meer actief

@Snoopy ja als ze het nu zelf vragen mischien dan wel natuurlijk....het is ook wel weer handiger om iets te geven wat iemand kan gebruiken..

13. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    #33 marijntje28, 16 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2010
    Hier nu ook zwanger van de tweede dus ook even meegekeken. Hier werd bij 1e ook al om tips gevraagd dus ik ga ook zeker weer een lijstje maken.
    Ik vind nog leuke dingen;

- Leesboeken (o.a. Nijntje Kleine Pluis is leuk; ook om te geven als iemand zwanger is van 2e trouwens, ik heb hem al gekregen,haha)
    - Speelgoed voor oudere leeftijd en/ of andere geslacht (duplo, houten dingen, fisher price little people, muziekinstrumentjes, poppenhuis, garage, auto's, pop)
    - Tas met naam erop
    - Rammelaar met naam
    - Bij andere geslacht passende spuugdoekjes (ik heb nu veel roze) of hydrofielluiers (vind ik meisjes/ jongens versie leuk voor een paar)
    - Kleertjes (alles oude kleertjes gebruiken is ook niet zo leuk); pyama, zwemkleding, mooie sokjes/ mailliots, skikleding
    - Badspeeltjes
    - Verzorgingsspulletjes (creme, shampoo)

Verder kun je het inderdaad ook als verrassing laten. Ik zou dan zelf aangeven wat ik niet nodig zou hebben (zoals babyspeelgoed want ligt zelfs nog veel ongebruikt spul in de kast)

Suc6!

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou het ook niet weten! Van mensen met smaak krijg ik toch wel graag kleertjes hoor ;)
    Dure dingen kopen we zelf wel. Ik denk ook dat de belangstelling voor onze 2e wat kleiner zal zijn, maar bij de 1e vroeg ook niemand wat we wilden hebben voor haar.

15. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    en ja.. je hebt gelijk

16. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    update... het 2e kidnej is er inmiddels

nu een meisje...

dit hebben we o.a. gekregen... jurkjes... jurkjes., jurkjes, jurkjes, een mobiel voor boven de box (hadden we nog niet) een poppenwagen van riet, boekjes, besteksetje met naam, armbandje met naam, etc

17. Alita

Alita Niet meer actief

gefeliciteerd wendy!!!

18. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    dank je wel:)

Deel Deze Pagina