Hallo dames, Bij mij aan de overkant is een baby geboren. op de een of andere manier krijg ik daar de kriebels van mijn zoontje word over een maand 1 jaar. een leeftijd waarop veel moeders weer proberen zwanger te raken. aan de ene kant denk ik, ja leuk! broertje of zusje erbij. aan de andere kant denk ik... nu heb ik het eigenlijk best rustig met 1 kindje. hij is heel vriendelijk rustig en meegaand. hij zit midden in zijn ontwikkelingen waar ik volop van geniet. is er dan wel plek voor een 2e kindje? wat is een ''gunstige'' periode waarvan je zegt, NU zou een 2e kindje erbij passen? Groetjs Terra
ojee geplaats in het verkeerde topic!! dacht dat ik in baby topic zat. wie kan het verplaatsen voor mij?
Moet je even op de driehoekje rechts boven van je topic klikken, dan kan je een berichtje sturen en wordt het verplaatst.
Op zich lijkt me een 2e kindje wel leuk, maar nu nog niet. Onze meid is een drukke bezige dreumes, dus ik wil in iedre geval nog even een jaar of 2 wachten.
één van de redenen waardoor ik weet dat mijn kleintje enig kind zal blijven is dat ik laatst de baby van een vriendin vast had en alleen maar kon denken: "Dit wil ik echt niet nog een keer!" Veel duidelijker kan het bijna niet, want zulke gedachten zijn bijna tegen-natuurlijk voor me (voordat ik mama was, kreeg ik kriebels van elke baby die ik maar dacht te zien - das dus duidelijk over)
Maar als je dan verder denkt he MvS, baby periode duurd maar 1 jaar en daarna niet meer ik moet er niet aan denken dat ik weer een baby heb wat om de 2uur voor de voeding komt. maar ook dat duurd niet lang.
Ik denk juist dat als je een makkelijk kindje hebt, er zeker wel plek is voor nog een kindje . Hier was dat in ieder geval wel zo, we hebben érg genoten van het hebben van 1 kindje, want als je een makkelijk kindje hebt is het hebben van 1 kindje echt relaxt. En je weet gewoon dat het met 2 kindjes drukker wordt. En ik vond het heerlijk dat Eva geen baby meer was, het wordt dan allemaal makkelijker en met een baby erbij, begin je weer opnieuw, zo voelde dat voor mij tenminste. Maar wij wilden heel graag 2 kindjes met weinig leeftijdsverschil, die babytijd duurt inderdaad maar een jaar, dus dat kan je dan maar gehad hebben (en in de tussentijd wel genieten natuurlijk ) En bij mij blijft het ook kriebelen, nu na 4 maanden ook alweer, maar goed, 2 kindjes is voor ons genoeg
Waarom nog geen tweede kindje? Omdat: - Ik nog studeer - Ik eerst een baan wil hebben - We daarna nog een huis willen kopen - We dit het liefste in het buitenland zouden willen (dus: emigreren!) - We ontzettend genieten van ons kleine mannetje - We het super fijn vinden dat we toch nog best veel vrijheid hebben - We het heerlijk vinden om ons kleine mannetje alle aandacht te kunnen geven - Ik er niet aan moet denken om weer dik te zijn - We net op vakantie zijn geweest met mijn zus en gezin (4 kids) en ik dat echt VEEEL te druk vond. Maaaar over een paar jaar zeker wel hoor, alleen nu echt nog even niet.
Waarom wel een tweede kindje? Omdat ik opeens een onbedwingbare drang had naar nog een kindje. Voor die tijd kon ik voordelen en nadelen opnoemen en opeens zag ik alleen nog maar voordelen. Echt rammelende eierstokken. En nu is de tweede hier alweer bijna 1 jaar oud en is de tijd omgevlogen. Ondanks alle slechte nachten nog nooit ook maar een moment spijt gehad, mijn gevoel gaf toen aan dat we eraan toe waren.
Ik weet niet of ik ooit een 2de zou willen..Vind het eigenlijk wel mooi zo. Ben nooit zo'n kindliefhebber geweest Maaar mn man is het er niet mee eens en wil graag 2/3 kinderen.Waarom, omdat je het een kind niet aan kan doen om geen broertjes of zusjes te hebben vindt ie zielig
waarom een tweede kind? Omdat we als gezin nog niet 'af' waren (en zijn...) maar vooral omdat ik en mijn man de waarde van een broer of zus heel groot vinden. We hebben beide een zus. Na het overlijden van mijn vader en het ziekbed van mijn moeder ben ik het hebben van een zus nog meer gaan waarderen. Wij gunnen onze kinderen dit zelfde geluk.
2e kindje komt hier wel... maar wanneer he... mijn redenen voor geen 2e: * heb het met 1 kindje zo relaxed en rustig * heb opzich nog best veel vrijheid * na 8 maanden een regelmatig dagritme, heerlijk! * nachten doorslapen * weer die zwangerschap! redenen om wel een 2e kindje te willen: * alle dozen met speeltjes en kleertjes te voor schijn halen * brusje voor mijn kindje * gewoon gezellig toch? kan echt niet meer bedenken... erg he
Hier hopen we dat er ook nog een tweede komt....over een paar jaar! Waarom dan pas: -Ik begin in september met een nieuwe HBO opleiding. -Finn zn eerste half jaar is best pittig geweest door zijn KMA...dus nu is het wat dat aan gaat lekker rustig...geen wekelijkse bezoeken aan KA en fysio e.d. Nou hoeft dat bij een tweede niet zo te zijn natuurlijk...maar het blijft wel in mn achterhoofd zitten dat de kans bij een tweede veel groter is. -Finn lijkt erg op zn vader toen hij baby en peuter was...en dat betekend...erg driftig en heeeeeeeeeeel veel energie. Toen mijn man 3 jaar was werd ie veel rustiger en veel meer handelbaar. Nniet dat Finn dat nu niet is hoor...maar ik kan me het niet voorstellen dat ik naast mijn mannetje nog een baby zou hebben nu! En ook bij mij kriebelt het bij elke baby die ik zie! Bij elke juni-mama die nu zwanger wordt (of zelfs is bevallen) krijg ik kriebels en weet ik zo zeker dat ik dit nog een keer wil! Maar ik heb tijdens mijn zwangerschao van Finn zo;n gezeik met mn werk gehad...dat ik dat allemaal eerst helemaal op orde wil hebben...dus een nieuwe opleiding en hopelijk daarna snel een goede en vaste baan! En dan gaan we weer eens verder kijken! OW en waarom wel: -ik kom uit een groot gezin en vond dat geweldig...dus zou ik ook graag nog een kindje willen...of misschien wel meer! -omdat ons gezin dus nog niet compleet is...dat voelen we allebei zo -ook omdat ik nog zoveel spulletjes heb bewaard - omdat ik ook graag nog een dochter wil We gaan gewoon door tot er een meisje is! Hahahahaha!
waarom wel een tweede: klein leeftijdsverschil kunnen samen leuk spelen en opgroeien het baby gedoe dan in 1 keer gehad heb. het blijft bij 2 we nu nog jong zijn en ik mezelf persoonlijk te oud vind om op mn dertigste nog aan kinderen te beginnen. we de ruimte ervoor hebben en het financieel ook aankunnen.
geen 2e kindje: - mijn zwangerschap was niet lekker verlopen - bevalling was vreselijk - dochter's leven hing aan een draadje - duurde 4 maanden voordat ik hersteld was na de spoedkeizersnede -duurde bijna 1 jaar voordat ik emotioneel hersteld was -ik ben al 35 en nu moet ik er niet aan denken en over een paar ben ik te oud Ik moet wel zeggen dat ik er moeite mee om het te bevatten dat dit het nu is.
Nee, daar hou ik geen rekening mee. Volgens mij is dat een kwestie van opvoeding. Ze hoeven niet elkaar beste vrienden te worden maar broers en zussen zijn net als andere familieleden zeer waardevol (geen noodzaak trouwens... mijn neefje is enig kind) Ik hoop trouwens nog op een derde... ik word dit jaar 38
Ik vind dat dat niets met opvoeding te maken hebben maar meer met karakter. Mijn zus en ik waren elkaars vijanden vanaf mijn 14e-22e ofzo. We maakte elkaars leven zuur, veel ruzie, slaan etc.
waarom wel: wil het allemaal nog eens meemaken en ga er nu veel bewuster van genieten. toen kon ik niet wachten tot ze er was. nu ga ik echt genieten (hopelijk) van mn zwangerschap ze zijn zo snel groot had ik niet verwacht we zijn bezig met het bouwen van een nieuw huis en die krijgt 5 slaapkamers dus die moeten vol ( grapje dus he?) vind het gezellig een 2de erbij