kinderdag verblijf

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ciaransmummy, 5 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    meteen de volgende vraag..

ciarán is doodongelukkig op het kdv.
    hij heeft nu 5 wen dagen gehad
    afgelopen woe 2u met mij
    don 4 uur
    vrij 5 uur toen was alles nog leuk en aardig
    gister 5 u DRAMA vel huilen en niks willen
    en vandaag moesten we hem zelfs eerder ophalen..

er waren wel veel 2jr+ kids gister en vandaag en de groep was wat groter dan kan invloed hebben of die vervelende tand die doorkomt..

ik wil dit voorstellen ah kdv (ik wil niet dat mijn kind het gaat haten namelijk)
    volgende wk woe van 8 tot 1315
    volgende wk dond van 8 tot 1345
    die wk er op woe v 8 tot 1345
    de donderdag 8-1415 en dat dan uitbreiden
    ik werk namelijk woe en don nog halve dagen dus het moet kunnen
    wat denken jullie??? iemand ervaring >??

2. droppi

droppi Actief lid

20 sep 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh wat zielig voor je kindje! kan me voorstellen dat dit een lastige situatie is.
    Ik heb geen ervaring dat ze het niet naar haar zin heeft maar weet wel dat 1 dagdeel vaak lastiger is voor een kindje om te wennen. Als ze 2 dagdelen heen gaan wordt het meer een ritme.
    Misschien kan je beginnen met bv 2x4 uur? (dus 2 dagdelen, bv woe en donderdag ochtend)
    Snap dat het niet altijd handig is met je werk, misschien is er iemand in de buurt of opa oma die je kindje dan na 4 uur op kan halen waar jij hem dan weer weg haalt als je vrij bent?
    Tis maar een idee....

sterkte ermee in ieder geval

3. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je droppie daar zat ik ook al aan te denken... maar wordt wat lastig.. ik ga er eens mee aan de slag:)

4. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik zou er niet te bang voor zijn dat je kindje een hekel krijgt aan het KDV. Het ene kind is binnen no-time gewend en het andere.. tja.. die doet er wat langer over.
    Mijn ervaring is dat de meeste kinderen graag naar het KDV gaan en het daar ook prima naar hun zin hebben.

Je kan gewoon aangeven waar jij je het prettigst bij voelt, dat moet geen probleem zijn. Leg je voorstel voor aan de leidsters, ze denken vast graag met je mee.
    Probeer (makkelijker gezegd dan gedaan) het een beetje van je af te zetten dat het drama wordt. Vaak is het maar een fase, waar ze even doorheen moeten. Het komt echt wel goed, maak je niet te veel zorgen. :)

Liefs Huismus

5. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Tygo vond het eerst ook niet zo leuk op het KDV. Hij gaat 2 halve dagen dus dat vind ik wel fijn, hij is altijd de ochtend of middag thuis. Nu zijn we 7 maanden verder en vind hij het geweldig, hij lacht de hele (halve) dag.
    Soms is het ook gewoon wennen. Hier overgens een baby groep, dus alleen maar kindjes tot ong 1/1,5 jaar.

6. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hier had mijn docter het ook een tijdje niet naar haar zin en veel gpaart met d eleidsters om oplossingen te zoeken, misschien kunnen ze wat voor je betekenen

Deel Deze Pagina