ik heb altijd een bloeddruk rond de 130/85 zelfs 140/90 en dat was al de tijd prima. behalve eergister toen schoot hij omhoog naar de 162/92 en moest ik aan de scan in het ziekenhuis, uiteindelijk daar ook niets bijzonders en mocht weer naar huis. wel moest ik voor het weekend nu dus even bij de huisarts mijn bloeddruk nogmaals checken, het apparaat deed het een paar keer niet maar uiteindelijk kwam er uit: 120/80 heel erg mooi zei de assistent!! maar vind het een nogal een groot verschil, vertelde ook dat ik me niet heel lekker voelde, beetje misselijk en moe maar dat dat misschien komt door de slechte nacht. De assistent heeft mijn zwangerschapskaart bekeken en zag dat ik altijd hoger scoorde maar dit was echt perfect zei ze.. heb het dus zo gelaten, maar wilde toch weten wat jullie ervan vinden...
tegen het einde kun je inderdaad vaker een hoge bloeddruk hebben en dus ook pieken hierin, 120/80 is inderdaad perfect! als je je zorgen maakt kun je misschien een keer extra bij je ha de bloeddruk laten meten, kan nooit kwaad.
Het kan heel makkelijk stijgen en dalen. Ik heb aan het einde ook een hoge bloeddruk gehad (in het begin 120/60 of zelfs 110/55). Ik ben uiteindelijk toch ingeleid met 39 weken. Dat weekend ervoor voelde ik me ook erg slecht. Ik had een thuismeter en de bloeddruk kwam elke keer hoog uit. Vk gebeld, langs geweest, naar het zh, naar huis en dinsdag weer voor controle. Die dinsdag hebben ze besloten er niet op te gokken en me toch in te leiden. Ik zou dus goed naar je lichaam luisteren en niet naar de ha gaan. Als je twijfelt of je niet goed voelt, de vk bellen. Volg je gevoel!
bedankt voor jullie bericht! ik voel me vanmiddag al een stuk beter, ik ga zeker mijn bloeddruk in de gaten houden en bij twijfel bel ik gewoon de VK. Ik vond het gewoon toevallig dat het verschil in bloeddruk zo groot was dan normaal bij mij en ik me ook nog eens niet zo lekker voelde. Maar de nachten zijn nu ook niet echt wat het moet zijn, zullen de laatste loodjes wel zijn.. voor mij mag het nu wel komen hahah ben zooo nieuwsgierig
bij mij hetzelfde verhaal, bij 36 en 37 weken tijdens de normale controle 140/90 en 140/100 en beide keren doorgestuurd naar het ziekenhuis waar alle controles gelukkig goed waren en de bloeddruk weer gezakt was naar 140/80 en 140/83..maar omdat het zo schommelde ben ik wel doorverwezen naar het ziekenhuis en moet daar nu ook bevallen..en ik zou het ook zeker in de gaten houden als ik jou was en bij twijfel bellen.