Waneer begonnen jullie spulletjes voor je kleine te kopen . ik wil wel nu gaan kopen maar 11 weekjes vind ik iets te vroeg . me moeder begon pas te kopen toen ze 5 maanden was .
Ja dat is lastig he Ik ben nu bijna 10 weken, maar wil echt nog wel een aantal weken wachten voordat ik wat gaat kopen. Misschien wel wachten tot na de 20 weken
Wij zijn met 12 weken een beetje gaan orienteren naar kamertjes, wagens, prijsjes e.d. Met 20 weken zijn we pas echt spullen gaan kopen. We hadden net de 20 weken echo gekregen en te horen gekregen dat ons meisje helemaal gezond is. Een paar dagen later hebben we de grote dingen besteld (kamertje,wagen,box en alles wat daarbij hoort). Wij hebben bewust iets langer gewacht om iets te kopen omdat er nog vanalles mis kan gaan maar.......nu moet ik me echt inhouden om niet door te slaan in het kopen van leuke meidenkleertjes en prulletjes.
Rond de 12 weken begon ik wat kleine dingetjes te kopen maar de echt grote aankopen heb ik pas rond of na de 20 weken gedaan. Had te maken met de angst dat het toch nog mis zou kunnen gaan... Ik had gedacht dat ik helemaal los zou gaan met kopen na de grens van 12 wkn maar niks was minder waar
Ik ben erg makkelijk en zeg doe lekker waar je zin in hebt. Een beetje voorpret kan geen kwaad hoor! Ik heb wel eens gelezen van dames hier die zelfs al spulletjes kochten voordat ze zwanger waren, hi hi. Het is gewoon veel te leuk om het dan maar te laten. Bij de Hema hebben ze nu bijvoorbeeld op de website 1+1 gratis (o.a. babykleertjes). Kan je je ook geen buil vallen aan de prijs!
Nee joh, gewoon leuk zo'n klein pakje kopen, of een setje rompertjes. Je hebt nog zoveel nodig, als je alles die laatste 4 maanden moet kopen dan ben je zo druk! Oriënteren is ook leuk, gewoon een keer rondsnuffelen bij de Prenatal of Baby Dump. Er is erg veel keuze, dus je kunt beter nu beginnen met bekijken wat je leuk vindt, dan kun je het ergens rond 25 weken allemaal bestellen!
Ik ben 33 weken ver en moet nog heel wat dingen hebben, beddengoed, hemeltje, lampen. De meubels staan sinds gisteren. Tijd zat toch? Ik zou wel je kinderwagen en meubels tijdig bestellen, levertijd was wel zo'n 12 weken bij onze spulletjes. Bij de Babydump mag je trouwens alles terugbrengen als het misgaat in je zwangerschap. Maar 11 weken, poeh... je moet nog ff joh!! Ga lekker veel surfen en kijken naar spulletjes, maak een dossier aan voor jezelf wat mooi is en kies het aller-aller-leukste snoezigste als je halverwege bent ofzo Of ga shoppen als je het geslacht weet, bij Echocentrum Amsterdam kan dat met 14 weken, aanrader!
Wat je zelf wil . Wij hebben bij de eerste de kinderwagen al met 8 weken gekocht (na de eerste echo natuurlijk wel) omdat het een supergoede aanbieding was. Kleertjes heb ik bij de eerste ook wel voor de 20 weken echo gekocht maar omdat ik die unisex kleertjes toch niet leuk vond, heb ik bij deze zwangerschap tot na de 20 weken echo gewacht met kleertjes kopen. En verder kocht ik gewoon vaak wat kleine dingetjes, niet alles in 1 keer, ik vond het leuker om elke week weer even iets te kopen waar ik tegenaan liep, in de winkels of online.
Ik ben bijna 8 weken, heb van vriendinnen al wat kleertjes gekregen en ben bijna jarig dus vraag dan een hoop. maar ik koop langzaam wel kleine dingetjes, fiepjes, flesjes, spuugdoekjes. Wandelwagen enzo kopen we wat later omdat dat toch dure inkopen zijn en goed doordacht moeten worden.
Het is allemaal duur genoeg... dus een beetje uitgaven spreiden is geen slecht idee Maar het ligt helemaal aan jezelf hoor, wanneer je los gaat. Ik ben na de 12/13 weken begonnen met de kleine dingetjes. Daarnaast kregen we ook al wat zaken aangeboden. Zo had ik met drie en een halve maand al de kinderwagen, maxi cosi, wipstoel en box "aangeschaft" omdat we die konden overnemen van een nicht van E. Kamertje hebben we pas gekocht toen we 6 maanden waren ofzo. Maar dat was een showmodel, dus konden we 2 weken later al ophalen. Pas na de 20-weken echo echt gericht gaan shoppen omdat we toen wisten dat het een meisje zou zijn.
Vanaf de eerste echo (8w5d) ben ik af en toe dingetjes gaan kopen. In ieder geval elke week wel iets. Vooral kleine dingetjes zoals 1 of 2 rompertjes, een pakje hydrofiel doeken etc. Met 14 weken de kinderwagen besteld in de aanbieding. En nu ben ik 29 weken zwanger en ik moet nog steeds zoooooveel hebben! Ik ben blij dat ik de aankopen wat verspreid heb, dat betekent ook minder kosten in 1x. Lekker doen waar je je goed bij voelt. Voorpret is leuk!!
Ik heb rond 15 weken wat kleine dingen gekocht, flesje, speentje en een pakje. Na de 20 weken echo vond ik het 'veiliger'. Met 22 weken kinderwagen besteld ivm levertijd. Verder heb ik nu een wiegje, ledikantje al in huis.
Tuurlijk heb je nog tijd zat, maar als je het leuk vindt om nu al wat dingetjes te kopen, waarom niet. Helaas kan er altijd was misgaan, wachten tot de 20-wkn echo vond ikzelf dan ook niet nodig. Bij de eerste had ik eigenlijk alles al in huis met 25 weken. Dit keer heb ik tot nog toe een paar kleertjes gekocht en hebben we een duowagen van mp gekocht. Dit keer hebben we ook niet alles meer nodig en kunnen we aangezien we weer een jongen krijgen veel dingen hergebruiken. Doe gewoon waar je je goed bij voelt, er zijn geen 'regeltjes' voor.
hoi Hier gespreid gekocht elke maand een stukje uitgeven is voor ons prettig. Het kamertje gekocht met 5 weken ivm dat mijn man toen bij de baby en tiener werkte en wist dat hij niet lang ozu blijven dus een heeeel scherpe prijs. verder zijn we nu bijna klaar. Nog een paar kleine uitzet dingen en een matrasje Vind het fijn dat die dingen toch al fijn van te voren zijn geregeld. groetjes
Ik ben nog maar heel kort zwanger. Toevallig gisteren een rompertje van m'n beste vriendin gekregen. Verder van m'n vriend stokjes gekregen. Natuurlijk snap ik dat nu alles in huis halen te vroeg en misschien ook onverstandig is. Maar ik wil wel echt genieten. Vind het al spannend genoeg en als het me helpt om af en toe een shirtje of slabber te kopen, waarom niet? Het helpt me ook te ontspannen en dat is ook weer goed voor de baby. Maar verder kijken vriend en ik rustig rond. Fantaseren vooral. Vriend is nog voorzichtiger dan ik dus wil echt pas over grootse dingen (kamer, wagen, enz) na een duidelijke echo. Maar geniet ervan. En er zijn geen regels. Doen wat je zelf wilt doen.
Hier al een beetje aan het orienteren maar we willen wachten tot we weten wat het is met alles kopen....
Gewoon genieten, Ik wil al zo lang zwanger worden, maar nooit het goede moment gevonden. Toch al jaren dingen verzameld, tweede hands, zelf gemaakt. Ook veel aan vriendinnen gegeven die zwanger waren en er ook altijd zo naar gekeken. Gaat het niet lukken of gaat het mis, dan zie ik wel verder. Resultaat is een heerlijke dierbare verzameling, ook van dingen van mijzelf en mijn broertje van vroeger. Grote dingen heb ik ook nog niet, maar de mand waar ik ingelegen heb als baby is er nog, dus daar dekentjes voor aan het haken. Zelf maken kost ook veel tijd, dus ook weer niet te laat beginnen . Als je meer tijd hebt kun je ook goedkopere dingen vinden denk ikzelf. Veel plezier!