Gekke vraag

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door wennepen, 16 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik ben 3 1/2 week geleden bevallen en heb gelijk van begin af aan flesvoeding gegeven. Mijn borsten zijn vanaf de bevalling gaan "lekken". Nu produceren ze nog steeds melk en als mijn zoon gaat huilen dan begint het. Nu heeft mijn zoon last van krampen en vraag ik me af of het beter geweest zou zijn als ik borstvoeding gegeven zou hebben. Ik voel me hier dus erg schuldig over. En zou ik nu nog kunnen beginnen met borstvoeding omdat mijn borsten nog wel melk produceren?
    Mocht het nu niet meer gaan, wanneer zouden mijn borsten dan stoppen met melk produceren?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Je kan zeker nog borstvoeding gaan geven wanneer je dit wil, dat heet relacteren. Maar dan zul je je wel volledig in moeten zetten voor het laten slagen hiervan, verder zul je moeten kijken of de kleine nog aan de borst kan drinken of dat hij die techniek niet meer kent door het gebruik van de kunstvoeding. Zou dat dus zeker doen in overleg met en met hulp van een lactatiekundige. En natuurlijk gaan kolven om je productie mee omhoog te krijgen.

Of hij met borstvoeding net als nu met de kunstvoeding krampen zou hebben kan je niet zeggen. Wel is bekend dat je er met borstvoeding minder kans op hebt omdat dat beter is aangepast aan je kindje dan kunstvoeding.

Wanneer je borsten gaan stoppen met het produceren van melk is heel verschillend, maar kan wel tot een jaar (of langer) duren voor dat is. Maar het kan ook met een paar weken weg zijn.

Succes met je keuze in ieder geval.

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Wennepen,

Omdat je ook hetzelfde topic hebt geplaatst bij de lactatiedeskundige doe ik dit topic op slot.
    Het dubbel plaatsen van topics is niet toegestaan.

Groetjes
    Elvira

Deel Deze Pagina