Ik ben pas bevallen van de 2e mijn 1e is bijna 2 nu zitten we te denken een speelhuis te geven voor haar verjaardag maar wat geef ik later de 2e ik bedoel nummer 1 krijgt alle dingen en de 2e heeft dan eigenlijk alles al, maar ik wil dat zij net zo veel krijgt als de 1e natuurlijk! hoe doen jullie dit?
Niet lullig naar jou bedoelt hoor, maar spullen zijn maar spullen en ik denk dat je kindje als die twee wordt ( je tweede dan) heus niet weet wat de eerste heeft gekregen. Al geef je ze een potje met bellenblaas dan zijn ze net zo blij. Volgens mij is het besef pas later en vaak hebben ze dan wel hun eigen smaak qua dingen. Maar goed, misschien kun je voor de tweede een nieuw speeltoestel extra voor in de tuin doen. Nu eerst een speelhuisje en straks voor de tweede een schommel en dan elk jaar aanvullen. Maar ik zou me er niet druk om maken. Wat is eerder vervelend zou vinden is dat de tweede steeds dezelfde kleren aan moet van de eerste.
daar zou ik me ook echt niet druk om makn nu hoor. en stel dat je weer ietsgroots aanschaft kun je toch ook tegen de oudste zeggen dat het voor hun allebei is. die kinderen hebben dat echt niet inde gaten hoor.
Is toch juist heerlijk voor je 2e als je alles al hebt? Die kan dan op elk moment van zijn/haar ontwikkeling meteen spelen met speelgoed wat daarbij past. Bij de 1e wacht je vaak (zeker met grote dingen) tot verjaardagen enzo en soms is dat best lastig. En ik weet ook zeker dat kleine kinderen het echt niet doorhebben wat ze krijgen. Mijn dochtertje is bijna 4 en weet echt niet wat ze voor haar verjaardag van ons heeft gekregen tot nu toe. De eerste twee jaar heeft ze niks gehad, toen hebben we mensen gevraagd iets te geven via www.oxfamnovibpaktuit.nl en hebben we zelf geld op een goed doel gestort.
dat is de reden dat wij zo'n grote dingen nooit als cadeau hebben gegeven. stel, je geeft een trampoline aan 1 kind, mag dan de ander er niet op springen? ik zou dus geen cadeaus geven die ze bij voorbaat al moeten delen. een verjaardagscadeau is voor dat kind alleen en als hij/zij dat wil hoeft ze daar niet mee te delen. hoop dat mijn stukje een beetje duidelijk is..