Medela borstkolf

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Babyengel, 18 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik wil graag gaan kolven direct na de bevalling, dit ivm medicijngebruik waardoor ik binnen een bepaalde piek geen voeding mag geven. Ik heb een beetje rondgekeken en mij lijkt een Medela kolf wel wat (elektrisch). Mijn collega heeft deze ook en is er heel tevreden over.
    Maar graag hoor ik nog wat ervaringen erover.. wie heeft deze ook en wat vind je er van?

2. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dag Desiree,

Ik gebruik de Medela Symphony borstkolf en ben er erg tevreden over. Ik zou sowieso wel een dubbele kolf nemen (dat je beide borsten tegelijk kan kolven), anders ben je zo lang bezig.

Groetjes,
    Margit

3. maartjes

maartjes Lid

15 mrt 2008
    44
    0
    0
    Ik heb een enkele en een dubbele kolf van Medela. Een dubbele kolf ben je inderdaad veel sneller mee klaar, dat vind ik toch wel een groot voordeel. Mijn dubbele (PISA) is ook veel stiller dan de enkele (mini electric), maar helaas ook wel een flink stuk duurder. Maar als je fulltime gaat kolven lijkt me een dubbele toch wel de investering waard.
    Welke Medela kolf had je in gedachten?

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik kolfde fultime dus alle voedingen en had een electrische mini medela. Ik was er erg tevrede over. met de handpomp kreeg ik er niks uit en met deze electrische was het kolven zo gebeurd. enige nadeel vond ik het lawaai en voelde me net een melkkoe.

5. #5 Babyengel, 18 jul 2009
    Laatst bewerkt: 18 jul 2009
    Het zal in ieder geval voor 3 maanden intensief kolven worden, daarom dacht ik aan een dubbele elektrische kolf. Duur zijn ze toch wel, maar wil graag investeren in een goede kolf!
    Ik heb verder nog geen idee welke, denk de Symphony (ook al is die alleen te huur, lijkt op internet..) tenzij een andere beter is.. freestyle hoeft in ieder geval niet.

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Medela is de enige kolf die 2 standen heeft die een baby nabootst. Een baby zal eerst altijd snel gaan zuigen om de melkproductie op gang te brengen, daar eerst de eerste stand voor. Daarna zal een baby rustiger gaan zuigen omdat de melk nu vloeit. Dus zodra de melk begint te stromen schakkel je over naar de tweede stand.

Medela wordt 9 van de 10 x ook gebruikt in ziekenhuizen. Omdat de electrische kolven een gesloten circuit hebben, wat kruisbesmetting tegen gaat.

7. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Niet helemaal waar, ik heb een Ameda en omdat je daar zowel de zuigkracht als de snelheid in kan stellen kan je hier zelf ook 2 fases regelen ;)

8. Doekie

Doekie Lid

29 jun 2009
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan je niet in eerste instantie een kolf huren. Om te kijken of het allemaal lukt met de bv (mocht het toch niet lukken doe je voor niks zo'n enorme uitgave). En ook om te kijken wat je prettig vindt...
    Misschien anders eens informeren bij een lactatiekundige ofzo, die hebben vaak wel verschillende modellen... Succes in elk geval!

9. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De borstkolf van Ameda is niet van het zelfde principe als die van Medela. Die van Avent kun je ook regelen maar de zuigkracht is minder groot. Als je een Medela hebt gebruikt en je gaat over op een andere kolf zul je merken dat het net lijkt of de zuigkracht minder is. Maar de Ameda is ook een goede kolf. Het is een van de weinige kolven met een gesloten systheem waardoor kruisbesmetting onmogelijk is.

10. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

19 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb lang en veel gekolft met de medela swing, en dit is voor mij toch echt de beste kolf. Ik heb, na een tijdje, ook nog een avent gebruikt van een vriendin.. wat een ellendig ding is dat dan!
    De medela is redelijk stil, 2 verschillende standen, en heeft een behoorlijke zuigkracht. Duss.. aanrader!!

Ik zou inderdaad ook kijken of je een symphony kan huren, en als het goed gaat met de borstvoeding zelf een dubbele kolf van medela aanschaffen. Het bljft een flinke investering, en het zou zonde zijn als hij ongebruikt in je kast eindigt! ;)

11. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hi,

Als je vanaf begin wil kolven, moet je ZEKER een kolf huren. Want de symphony is beter geschikt om de voeding op gang te brengen.
    Start je met een kolf zoals de swing, dan kun je je productie wellicht niet goed op gang krijgen en dat zou erg zonde zijn van je investering.

Mocht je een avent huren van je kraamzorg. Pas dan op dat je de dingen die je er los in kan doen (in het borstschild) verwijderd (!!!). Iemand die ik op cursus tegen kwam wist dit niet en had na 1x kolven (!) haar hele tepels stuk en moest daardoor stoppen met borstvoeding. Het duurde 10 dagen voordat het genezen was.

Medela symphony heb ik geen ervaring mee. Vriendin van ons wel en zij heeft haar voeding er vanag begin heel goed mee op orde kunnen krijgen. Zij kolft nu nog full-time (dochter is nu 16 weken).

Ik zelf heb de pump-in-style van medela en vind het een hele fijne kolf. Dubbel is soms heel praktisch want gaat dan lekker snel. Is wel even oefenen met vasthouden en aanzetten maar je kan tips altijd vragen op het borstvoedingsforum.

Laat je goed voorlichten in elk geval en vraag indien nodig hulp bij een lactatiekundige!
    Succes!!

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Daarnaast staat Ameda bekend om een lange levensduur & zijn ze heel betaalbaar!

13. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    --> Dit laatste zou ik je dan ook adviseren ;)

14. Thanks voor de info :) ik wil er de voeding mee op gang helpen aangezien ik geen idee heb hoe laat ik beval natuurlijk en wil graag gelijk wel mijn eigen voeding geven.. beval overigens in het ziekenhuis. Ik ga denk eerst een kolf huren, binnenkort info opvragen ervoor en dan kan ik altijd nog een kolf kopen als het goed bevalt :)

15. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

19 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wil ook nog even zeggen dat ik het wel waanzinnig vind dat je wel borstvoeding wil gaan geven! Ik ken genoeg mensen die in deze situatie meteen met de fles beginnen, omdat het anders 'zo'n gedoe' is! Dus, petje af!

16. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Inderdaad!!
    In ziekenhuis ook duidelijk aangeven hoor en daar kun je een kolf huren volgens mij. Zou je eens moeten informeren in het ziekhuis waar je wil bevallen.

Nogmaals suc6!

17. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb ook een electrische Medela, maar eerlijk gezegd vind ik het geen fijn ding! Het geluid en het feit dat je geen controle hebt op het kolven zelf. Ik ben toen overgestapt op de handpomp van Medela, dat ligt me veel beter, je kunt zelf de snelheid bepalen het voelt allemaal wat fijner aan dan de electrische.
    Ik heb elke dag 3x gekolft met de handkolf (op mijn werk) en het beviel prima - hoewel kolven natuurlijk niet het allerleukst is wat er bestaat, maargoed!

Er zijn genoeg vrouwen die electrisch kolven, maar voor mij was het niet weggelegd.

Succes met je keuze

Juliette

Deel Deze Pagina