2e kindje

Discussion in 'Na de bevalling' started by lennylenn, Oct 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ben kort geleden (16 juli) van ons zoontje bevallen. echt een heeerlijk kind heel makkelijk. dit is ons eerste kindje en we willen er graag nog een tweede maar dat gaat nog even duren. Ik vond het altijd een super idee om aan een tweede te beginnen als deze een jaar of 4-5 is. maar nu begin ik daar erg aan te twijfelen. mijn neefje van 5 kwam laatst bij ons logeren en ik merkte dat ik het toch niet zo leuk zou vinden als maddox al 5 is en er dan pas nog een kindje bijkomt. ik vind het leeftijdsverschik zo groot. ik wil ze samen lekker onder douche kunnen zetten en in een kinderbadje. iig dat het verschil niet zo groot is en dat ze samen lekker kunnen spelen en opgroeien. nu vind ik 2 jaar wel een leuke leeftijd om aan nog een kidnje te beginnen. (ik weeeet dat mijn \partner dan stijl achterover valt van de schrik)

waneer zijn jullie aan een tweede begonnen? en hoe beviel dat en hoe reageerde broer/zus hierop?

2. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    tussen youame en dice zit 22 maand

het gaat heel goed ze is heel erg lief maar kan ook ondeugent zin haha
    wij wouden op zich ook iets langer wachten maar dice wou niet wachten maar hij was super welkom

dice en youame gaan altijd samen onder de douche met mij of ze zitten met z'n 2en in het babybadje

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier zit er 19 mnd tussen... bevalt goed. Ze hebben veel aan elkaar, zelfde speelgoed is leuk, zelfde uitstapjes zijn leuk. Ik vind het ook wel meevallen met hoe zwaar het was de eerste tijd maar dat ligt ook aan hoe makkelijk je kindje(s) zijn

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik wilde dat mijn eerste zich enigzins kon "redden" en daar bedoel ik mee dat ik niet een duowagen wilde, en dat hij dus echt zelf al goed moest kunnen lopen.
    Quinn was2 jaar en 3 maand oud toen zijn zus geboren werd.
    En hij vond/vindt het geweldig.
    Tuurlijk plaagt hij haar wel. En nu helemaal omdat ze veel mobieler wordt en graag met hem mee wil doen, maar als ze lol hebben met zijn tweeën is het zo ontzettend genieten !:D

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

leuk hoor om dat allemaal zo te lezen!! nbu wil ik zeer zeker eerder aan een tweede beginnnen.

6. Anno niem

Anno niem VIP lid

Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0
    Jor was 8 toen zijn zusje geboren werd, heel verschil, maar door omstandigheden enz, was het gewoon niet anders.
    Maar ik zou eigenlijk niet anders willen! Het is heerlijk, Jor redt zich prima, en ze spelen heerlijk samen (duplo is ook best leuk op je 9e), douchen doen ze ook, gaat de ene onder de douche, de andere in badje er bij.

T is soms ook wel handig, om dat ik niet meer zo op Jor hoef te letten.

Het enige nadeel vind ik dat er niet heel veel leuke dingen zijn, die leuk zijn voor iedereen. Omdat jor al veel groter is, maar jah, dat is gewoon even aanpassen. Of dingen wel doen, maar net anders, dan eerder.

7. AnBran

AnBran Lid

Oct 20, 2009
    37
    0
    0
    inspecteur van politie
    België
    Ik wilde er er graag twee jaar tussen. Mijn zoontje Senne is nu 14 maand. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een miskraam gehad en voor Senne hebben we ruim een jaar moeten "proberen". Daarom hadden we zoiets van "we stoppen met voorbehoedsmiddelen en zullen wel zien". Er vanuit gaande dat het weer een tijdje zou duren... nou niet dus, ons tweede kindje is voorzien rond 9 maart 2010. Senne zal dan 18 maand zijn.
    Ben benieuwd hoe hij zal reageren. Ik ga ongetwijfeld een drukke tijd tegemoet maar ben zo blij dat er een broertje of zusje op komst is!

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje is nu 8,5 maand en wij zijn bezig voor een 2e sinds deze maand. wij hopen dat het meteen raak is en er maar anderhalf jaar tussen zit... het liefst hebben wij er niet meer dan 2 jaar tussen zitten... maar als het niet anders is dan is het niet ander hé ;)

9. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Tussen onze jongens zit 2jr en 3mnd. De jongste is een half jaar.. en ze zijn nu al gek op elkaar. De oudste is enorm lief voor de kleine en hij wil zo graag met hem spelen.
    Het zijn schatten van knullen en ik ben blij dat ze zo samen op kunnen groeien.
    Garanties heb je nooit.. maar ze hebben altijd elkaar.

liefs Cherie

10. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    onze kindjes schelen 2jr3mnd is best heavy zeker als je een heel aanwezige en zeer drukke peuter hebt

Share This Page