Hai, Nou, ik kan mij ook gaan aansluiten bij het IVF topic helaas. Vanmorgen een FM gehad en daar groeien 2 eitjes weer aan de linkerkant, wordt er helemaal moedeloos van. Voor de 5e keer achter elkaar dat ze links groeien. Mijn cyste was wel veel kleiner geworden gelukkig. Aanstaande vrijdag toch nog maar een FM om te kijken of de cyste nog kleiner is geworden en of er toch heeeeeeeeel misschien iets rechts gaat groeien. Vind het toch wel moeilijk en ben best wel verdrietig dat het IVF gaat worden. Dat kan er ook nog wel bij. Op dit moment zijn we ook mijn schoonouders aan het verhuizen naar een verzorgingshuis. Mijn schoonvader heeft de ziekte van Parkinson en de ziekte van Alzheimer. Ze krijgen nu 3 keer per dag thuiszorg, elke dag huishoudelijke hulp en wij gaan elke dag kijken en nog lukt het niet meer thuis. Het is voor hen de beste beslissing. Mijn schoonvader vind dit ook maar mijn schoonmoeder kan het zo moeilijk accepteren. Ze hebben ook 40 jaar in dit huis gewoond en mijn schoonmoeder kan slecht met veranderingen omgaan. Heel heftig dus. Dan moeten wij beslissen of wij het huis van mijn schoonouders willen overnemen. Het is een vrijstaand huis in een hele leuke straat maar er moet heel veel aan het huis gebeuren. Dat zou dus een flinke verbouwing betekenen en ik weet niet of ik er dat wel bij wil/kan hebben als we in het IVF traject zitten. Weet ook niet zwaar ik het IVF traject ga vinden. Dan zit ik met nog iets. Zouden jullie de IUI door laten gaan als er eitjes groeien in de eileider die verkleeft is? Ik heb namelijk iemand gsproken die in hetzelfde ziekenhuis loopt als ik en die is wel zwanger geworden. Zij heeft geen rechtereileder meer en de gyn heeft toch een IUI door laten gaan terwijl zij alleen een eitje had wat in de rechtereierstok groeide. Ze geloofde er niet in maar bleek toch zwanger te zijn en heeft nu een gezonde zoon. Ben bang dat ik een IUI weg gooi als ik toch besluit om deze maand de IUI door te laten gaan ook al groeien de eitjes in mijn vekleefde eileider. Aan de anders kunt kun je zo wel zwanger worden, zie mijn verhaal hierboven. We gaan in ieder geval vanaf 7 september voor de IVF of ik nu 6 IUI's heb gehad of niet. Ik heb nog 2 IUI's en mochten alle IVF's niet lukken dan kan ik nog terugvallen op 2 IUI's. Het is een heel lang verhaal geworden en ik weet het allemaal niet meer. Mijn hoofd tolt van alle beslissingen die we moeten nemen. Wel of geen IUI en wel of niet het huis van mijn schoonouders inclusief een vertte verbouwing overnemen. Veel liefs Nataly
Hallo, ook mijn mannetje en ik zijn nu 14 maanden geleden ouders geworden van een dochter, via ICSI. Ik heb al een paar maanden de wens voor snel een 2de, helaas mijn vriend nog niet. Hij weet nog niet wanneer hij een 2de wilt... Heb t daar wel moeilijk mee, want ondertussen heb je toch de hoop dat er iedere maand een wonder gebeurt ook al is die kans bijna nihil. Hoe gaan/gingen jullie daarmee om? Wbt de hoop op een natuurlijk wonder? Liefs, Vietje
Vietje, ik ben nu al 2 mnd gestopt met de pil en we klussen er niet echt op (hoewel ik er in mn achterhoofd natuurlijk wel mee bezig ben) en het is wel zo dat, ook al weet je dat de kans nihil is, je toch wel weer elke ronde 'hoop' hebt. Vraag is of je daar op zit te wachten........... Wel jammer dat je vriend nog niet wil. Nataly, tja lastig met die IUI. Ik persoonlijk zou het miss 'zonde' vinden als je evt nog 2 IUI's over hebt en deze dan gebruikt voor je verkleefde eileider. En tav dat huis, ik zou het gewoon doen! Je kan er toch lekker een aannemer ingooien die alles regelt en doet, hoeven jullie alleen maar te zeggen hoe en/of wat! Een vrijstaand huis zou mij wel wat lijken hoor! Hier dus in de 'wachtweken' na mn ei in een normale cyclus met een man met slecht zaad. Kans is dus nihil maar ja, ergens he......................
Susan, dank je wel voor je reactie. Ik zit ook in de 'wachtweken', wie weet... Wonderen zijn de wereld nog niet uit. Liefs, Vietje
he meiden, Onze kleine meid is 10 maanden en wij hebben besloten om een afspraak in het ziekenhuis te maken voor eind oktober. WE hopen in december of januari weer te beginnen met de cryo behandeling. We hebben er op dit moment nog 7 van onze eerste poging over. Ik word er nahet lezen van alle verhalen wel een beetje zenuwachtig van. Wat als hetn iet lukt. De eerste poging was in 1 x raak. Maar ja............. Ik lees af en toe stiekem met jullie mee.
Hoi hoi, @ Nataly: Poeh poeh je hoofdje loopt geloof ik een beetje over he? Wat die IUI's betreft... misschien kun je ze beter als laatste kans overhouden voor als de IVF pogingen niet lukken... Denk persoonlijk dat je misschien meer kans maakt met IVF dan wordt het allemaal meer geregeld, plus kunnen ze zeker je eitjes van links ook gebruiken, want ze worden er toch uitgehaald, dan maakt het niet uit hoe goed je eileiders zijn. en wat het huis betreft: als het financieel allemaal haalbaar is zou ik er ook voor gaan hoor... Heerlijk een vrijstaand huis in een heerlijke straat, en dat dan misschien voor 2 kids in de toekomst... Wij gaan 20 september aan een verbouwing beginnen, dan zit ik ook midden in een poging (waarschijnlijk dan de gonal). Wij gaan gewoon de tijd van de verbouwing in een huisje op een park zitten, mijn man gaat af en toe kijken, maar voor de rest hebben we het allemaal uit handen gegeven, ten eerste omdat we geen zin hadden om het zelf te gaan regelen maar ook omdat het geen doen is om tijdens een verbouwing met kids en hond in huis te zitten en ten derde ook speciaal voor mij om me relaxter te voelen als we in de poging zitten. Dus dat is misschien een tip voor tegen die tijd... maar wel heftig hoor al die dingen, ook voor je schoonouders... @Vietje WELKOM Balen dat je niet op 1 lijn ligt met je vriend.. De hoop blijft toch altijd dat je toch nog spontaan zwanger raakt.. de wonderen zijn natuurlijk de wereld ook niet uit en er zijn altijd gevallen waarbij het zo lukte. Ik heb de hoop opgegeven zodra ik het ziekenhuis weer inging. Januari was onze laatste echte eigen poging weer en doordat ik er de druk weer van voelde werd die cyclus meteen weer langer en dacht ik dat ik zwanger was.. helaas was dat allemaal psychisch en werd ik dus gewoon ongesteld.... Blijven hopen, dat mag toch? Maar... is je vriend er wel zo blij mee dan als het spontaan zou gebeuren? En welkom Mummytob80!!! Moeilijk allemaal he? Je moet wel vertrouwen blijven houden hoor.. misschien gaat het deze keer ook wel gewoon weer zo snel, je weet het niet.... Ik hoop het in ieder geval voor je en dat je snel een 2e wondertje mag ontvangen!!! Hier alles rustig.. lekker aan het wachten op mijn menstruatie die als het goed is deze week komt, dan gaan we vrijdag lekker 10 dagen naar een Landal Park op de Veluwe.. eerst komen mijn ouders 3 dagen, dan 2 dagen als gezin, dan 3 dagen schoonouders en dan nog 2 dagen als gezinneke. Ik heb er zin in. Vandaag alvast regenlaarzen voor de jongens gekocht want ik verwacht de nodige regen..hihi.. Zodra ik ongesteld word gaat het allemaal weer beginnen.. SPANNEND.. ik heb er een goed gevoel over op een of andere manier omdat Aron en Merlijn ook uit de 2e poging zijn voortgekomen!! Daffie: Hoe was je gesprek geweest? xxxx
Gesprek is heel goed verlopen Jootje....veel kunnen vragen en heb er toch weer vertrouwen ingekregen. We zouden eigenlijk in september alweer mogen beginnen, maar dit hebben we een maandje opgeschoven ivm de vakantie. Nu beginnen we dus 7 oktober weer met de Decapeptyl. We gaan er dan gewoon weer voor. Ben afgelopen week 1,5 kilo kwijtgeraakt door het sporten en minder eten, dus dat is ook een opsteker. Hoop tot oktober nog zo'n 5/6 kilo kwijt te raken (als het kan meer hahaha) Ben benieuwd wanneer ik ongi ga worden.....dacht zelf tussen gisteren en morgen, maar heb nog helemaal geen gevoel dat het komt. Misschien duurt het wat langer na de ICSI??!!
Dag dames, net ben ik gebeld door de gyneacoloog n.a.v. de bloedtesten en zaadonderzoek ivm 2e icsi. Alle bloedwaardes waren goed van mijn man en mij, alleen het zaad was nog slechter geworden. Ik geloof dat er maar 50 000 zaadjes waren waarvan een groot percentage ook misvormd. Maar het goede nieuws: ICSI is nog steeds mogelijk en het is al een keer gelukt, dus vol goede moed beginnen we aan poging twee met cetrotide en gonal f. A.s. vrijdag krijg ik prikinstructie. Toch wel weer spannend hoor! Groetjes, Jille
Jootje, lekker zeg ff naar Landal. Hopen dat t weer wel wat beter wordt... Ben je iig lekker uitgerust, op voor poging 2. Spannend. Vriendlief is wel blij met een natuurlijk wonder. Vroeg hem toevallig gisteravond waarom dan nog niet de mmm in. Vond ie een goede vraag, gaat ie ff over nadenken. Hoop op positief antwoord! Fijn dat je gesprek goed is gegaan Daffie. En wat goed, al 1,5 kilo kwijt! Ik ga je voorbeeld maar eens opvolgen. Wil iets van 6 kilo kwijt. Met name mn buikje weg... Liefs, Vietje
Ik overleg vrijdag wel even met de gyn over wel of geen IUI, neig ook naar nee want dan hou ik deze laatste 2 pogingen natuurlijk achter de hand. We zijn nu bezig tekeningen te maken hoe wij het huis van mijn schoonouders graag zouden willen hebben. We wonen nu in een 2 onder 1 kap woning en die bevalt ons ook wel. We hebben 3 slaapkamers met een vlizotrap naar zolder met een kleine badkamer zonder wc en bad. Dat heeft het huis van mijn schoonouders dus dat is geen vooruitgang. Als we gaan verbouwen dan willen we een er woonkeuken bij aan, een vaste trap naar zolder, op de zolder een hobby/werkkamer, een grote badkamer met bad, wastafel, wc en aparte douchecabine en op de keuken een extra slaapkamer laten bouwen. Ik woon in het oosten van het land en daar koop je al een vrijstaand huis met 4 slaapkamers rond 250.000 die helemaal af is. De waarde van het huis van mijn schoonouders inclusief de verbouwing zal meer dan 250.000 gaan kosten. Moet je dan wel een hele verbouwing gaan doen? Het is natuurlijk wel het ouderlijk huis van mijn vriend en dat geeft ook nog emotionele waarde. Eerst maar afwachten of wat wij willen technisch wel mogelijk is en of we hier een vergunning voor zullen krijgen. Als dat dit niet lukt dan houd het snel op want we willen er natuurlijk wel op vooruit gaan. Bedankt voor jullie luisterend oor.
Hai, Ik heb net even mijn zorgverzekeraar gebeld en IUI wordt onbeperkt vergoed . Het is gebruikelijk dat je na 6 keer overgaat naar IVF maar als het ziekenhuis vind dat je er meer mag doen dan wordt dat ook vergoed. Dus ik denk dat ik na vrijdag de IUI gewoon door laat gaan als de gynaecoloog dat ook vind. Het houd dus niet op bij maximaal 6 keer. Sinds juni 2009 is dit veranderd, eerst was het maximaal 6 keer en nu is wat het ziekenhuis aangeeft wat nodig is. Hadden we dat maar eerder geweten. Veel liefs Nataly
Jille: Spannend zeg... dan gaat het ook allemaal weer beginnen!! Nataly: Fijn dat je gewoon onbeperkt kan IUI-en.. dat schept weer een hoop minder onrust he? Hopenlijk heb je geen IVF nodig en ga je gewoon zwanger worden van een eitje aan de "verkeerde" kant. Trouwens.. .ik zou willen dat het hier ook zo goedkoop huizen kopen was..... Wij hebben een twee onder 1 kapper (wel een ruime hoor..) maar hier koop je geen vrijstaand huis onder de 4 a 5 ton en dan heb je er eentje die nog opgeknapt moet worden of wel onder de noemer vrijstaand valt maar heel weinig grond heeft of iets.... jammer he? Daffie: Fijn dat het gesprek goed is gegaan, als je je er goed bij voelt nog even een maandje te wachten dan moet je dat ook zeker doen!!! Hier alles goed, tenminste als je ongesteld zijn goed kan noemen Zit vandaag weer op dag 1!! 21 aug weer aan de pil, 4 sept aan de decapeptyl en dan 20 sept aan de gonal... SPANNEND!! Morgen gaan we er dus vandoor voor 10 dagen, dus dan weten jullie waar ik uithang als jullie niets van me horen. xxxx
Dit huis kost 234.000. Heeft 3 slaapkamers met extra werkkamer beneden, mooie inbouwkeuken, badkamer met bad, wc, aparte douchecabine en 2 wastafels, garage achter de woning en bijkeuken. Alleen de tuin is wat kleiner dan de tuin die we nu hebben. Alle gegevens staan op funda (onder hengelo ov en dan kijk je op alle vrijstaande woningen) Dat maakt onze keuze alleen maar moeilijker.
Jee Nataly, dat soort huizen met zulke prijzen kom je hier een N-Brabant nauwelijks tegen hoor! Erg leuk huis trouwens die je plaatst! Snap erg goed dat jullie keuze er dan niet makkelijker op wordt! Jootje, EN dag 1 EN heerlijk met elkaar op vakantie. Geniet er van!! Daffie, fijn om te lezen dat het een goed gesprek is geweest! En een maand kan soms 'lang' klinken maar is zo voorbij! En Elmo, thanks! Bij welke ZH'en zijn jullie onder behandeling? Hier zelf bij het JBZ te 's-Hertogenbosch. Erg tevreden. Morgen vrijdag.................begint nu echt wel op te schieten voor a.s. maandag. Ben zooooooooo benieuwd! liefs
Nataly: Zo... dat is een lekker prijsje voor zo'n huisje!! Dat kom je dus inderdaad hier in N-Brabant niet tegen hoor!! Esser: Spannend.. het is zo maandag hoor!!! En wij zitten in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven.. (wonen we een kwartiertje vanaf.. lekker dichtbij dus). Ben gewoon tevreden, niet over alle medewerkers, maar volgens mij kan dat ook bijna niet..! Heb zojuist nog wat dingen ingepakt en ga nu lekker slapen!! xxx oh en Elmo: THANKS.. volgens mij hebben wij elkaar al eens getroffen op het forum in 2008... zie dat je nu een 2e wonder hebt!! WHOOPEE
Nataly, wat een lief en leuk huis zeg! En voor dat geld?!! Hopen dat je gyn ook akkoord gaat met nog een iui. Fijn dat t onbeperkt vergoed wordt. Jootje, fijne vakantie! Esser, spannend maandag! Ik zit bij t VU A'dam Elmo, lief van je! Verder hier geen nieuws... Fijn weekend iedereen! Liefs, Vietje
Nataly, wow wat 'goedkoop'! Hier in Amsterdam heeft mijn manlief zijn appartement (2/3 kmrs) verkocht voor Euro 255.000,- en dat was met verlies... Kun je nagaan! Jootje, fijne vakantie en lekker genieten! Vietje, grappig! Ik loop ook in de VU 22 sept weer gezellig op gesprek bij ze voor nr 2
Ja,wat huizen betreft woon ik aan de goede kant van het land, geloof ik. Mijn vriend vind het ook een mooi huis en we gaan denk ik wel een bezichtiging regelen. Het enige wat minder is dan ons huidige huis is de tuin, die tuin is 1 meter korter en 1 meter smaller dan onze tuin. Onze tuin ligt echt pal op het zuiden en die tuin ligt op het noorden. Een paar huizen verder wonen kennissen van ons en we gaan daar maar eens kijken hoe het zit met de zon in de tuin want ik wil wel heel graag zon in de tuin. Nu hebben we een beetje teveel zon, we hebben echt nergens schaduw. Schrik me net een hoedje,heeft mijn zoontje een houten blokje in zijn mond gestopt die hij er niet meer uit kreeg. Ik moest echt flink hard trekken om het er uit te krijgen, tranen met tuiten natuurlijk. Oh ja, waarvoor ik eigenlijke reageer,hihihihih! Wij hebben toch besloten de IUI door te laten gaan ook al zitten er 2 eitjes in mijn linker verkleefde eileider. Mijn gyn zei dat het risico op een BBZ niet groter was dan bij een normale doorgankelijke eileider. Nu maar hopen dat mijn rechtereierstok het alsnog overneemt!!!!!! Niet geschoten is altijd mis, toch! Morgen avond de pregnyl en maandag om 09.30 de IUI, ik heb er zin in! Ik ga nu lekker in mijn bikini in de tuin liggen! Veel liefs Nataly
Susan, moest jij ook eerst naar de polikliniek? Had nl net gebeld, we gaan er idd voor, en ik moet dus morgen eerst bellen naar de polikliniek. Ze willen weten hoe de zwangerschap is verlopen en de bevalling en weet ik wat nog meer. Dat kan toch ook gewoon op t ivf-spreekuur? Hoop dat ze snel plek hebben... Liefs, Vietje