2e kindje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door majelke, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Daffie, hier ook een portable dvd speler gekocht (autoreis van 16 uur) en geen favo dvd. Eigenlijk vindt ze alles best om naar te kijken. Hebben o.a. Baby tv en Nijntje dvd's. Vond ze helemaal leuk!

2. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Hier de dvd's van tiktak, hopla en de wielen van de bus.

Op de reis naar Curacao, zaten ouders met een dochtertje van toen ruim anderhalf jaar. Deze was toen helemaal gek van bumba.

liefs

3. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Die van ons hadden De droomtuin, de wawa's en pingu.. maar ze vinden echt bijna alles leuk, als het maar met een liedje begint..zijn nogal muziekgericht hihihi.. nu ook fan van het wonderteam (weet niet of daar dvd's van zijn)
    xxxx

4. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    aaarrrgggghhhh al onze berichten weg!!!

Nou ik heb geen zin om alles weer opnieuw te schrijven hoor.

Ik ben nu sinds afgelopen maandag trotse mama van 2 embryo's en gisteren had ik de controle-echo of er sprake was of zou worden van ohss... dit was niet het geval dus alles is goed tot nu toe.
    Helaas kunnen ze daarbij niets zien van de tp!

Ik voel me prima, heb nog steeds het gevoel dat het gaat lukken. Mijn borsten ontploffen, maar dat doen ze helaas al sinds de eerste bolletjes erin gingen, anders zou het voor mij wel een teken zijn (was bij aron en merlijn ook namelijk). Gisteren wat krampjes gehad, dat had ik ook bij aron en merlijn.. maar goed het wil niets zeggen dat weet ik, maar ik houd me nog even vast aan het gevoel dat ik denk dat het gelukt is....

Hoe is het met iedereen?

xxx

5. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Grrrrrrrr, wat een domme actie van die host....

Jootje; hoe gaat het meid?

Hier gisteren weer de eerste spuit deca erin gezet. OP een bruiloft op het toilet hahaha, je wordt er steeds makkelijker in he!!:D

Straks werken en daarna weer lekker 4 dagen vrij...

6. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Hoi allemaal.
    Idd jammer dat alles weg is.

Jootje: De eerste wachtweek zit er al bijna op! Spannend! Blijf voor je duimen!!!

Daffie: Yeh... de eerste spuit erin. Zo herkenbaar dat het steeds makkelijker wordt. Ook voor jou gaan wij duimen op een goede ronde. Driemaal schhepsrecht!

Nathaly: Hoe is het met jou? Weet jij al meer.

Ego: Weinig nieuws. Wachten op de intakegesprekken in Voorburg en Dusseldorf op 1 november en 18 november. Even rust, zeg maar.

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.293
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Ik zit vandaag op 12 DPO van de 6e IUI en ik ben vanmorgen met erge hoofdpijn wakker geworden en dat is bij mij meestal geen goed teken. De maanden dat ik geen IUI heb gehad (dus een natuurlijke cyclus zonder hormonen) had ik ook altijd een aantal dagen voordat ik ongesteld werd erge hoofdpijn.

Ik hou dus rekening met het ergste dan voelt het straks minder erg.

Dusseldorf is dan een feit. Ik heb vrijdag een vragenlijst gekregen van mijn verzekering die ik door Enschede in moet laten vullen ivm de vergoeding voor het buitenland en mijn gyn in het ziekenhuis in Hengelo moet nog een officiele verwijsbrief maken voor de verzekering. Als dit gedaan is, dat zal geen probleem zijn, dan is voor IVF in Enschede in combinatie met Dusseldorf alles rond en kunnen we meteen volgende week beginnen.

Ik hoop het niet maar ik denk wel dat ik ongesteld ga worden helaas.

Veel liefs voor iedereen en ik duim voor diegene die ook nog in spanning zitten.

Veel liefs
    Nataly

8. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Jootje, mooi warm bij je houden hoor die 2 emmy's! Fijn dat je je verder goed voelt. Duim voor je!

Daffie, weer als een spuit-junkie aan de slag? ;)

Nataly, balen dat je het gevoel hebt dat je ongi er aan zit te komen........ Jijzelf kent je eigen lichaam het beste. Wel posi dat DD nu een feit is en je geen gekke zaken bent tegengekomen over de financieen en regeltjes m.b.t de verzekering. Hoe is je gevoel bij DD?

Rubiootje, rust............zo gek nog niet voor de intakegesprekken?

Ego; vandaag is mijn ongi doorgebroken dus de start van onze cryo poging is nu een feit. Spannend......... Maandagochtend dus meteen bellen met het ZH om mijn cd 1 door te geven en krijg dan meteen de eerste afspraak door voor de 1e echo. Ben benieuwd....

9. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.293
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Vanmiddag bij het afvegen wat roze sliertjes, zucht! Dan zal het morgen wel echt doorbreken.

Mijn gevoel bij DD is heel goed, ik had gisteren een etentje met oud collega's en daar was er 1 zwanger van ICSI in DD. In Nederland was ze afgeschreven omdat het zaad van haar man heeeeeeeeel slecht is. In DD eerste ICSI meteen raak, ze hebben ook nog 3 emmy's in de vriezer. Haar schoonzus heeft 20 terugplaatsingen van 2 IVF pogingen in Zwolle gehad. Geen succes en voor de derde IVF naar DD, meteen raak.

De verhalen die ik hoor zijn dus goed, nu maar eerst even sip :( zijn en vanavond op de bank hangen met filmpje, een toastje met filet americain en een glaasje wijn.

Veel liefs
    Nataly

10. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.293
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Oh ja, voor Rubriootje, jij moet nog beslissen of je kiest voor Voorburg of Dusseldorf. Vraag in Dusseldorf eens naar assisted hatching. Dat is in Nederland verboden maar dan brengen ze een soort van lijmlaagje om de embryo aan waardoor de innesteling nog beter gaat. De schoonzus van mijn oud collega heeft dat ook gehad en gelijk succes na 20 mislukte terugplaatsingen in Zwolle.

Als dat kan dan wil ik dat ook. In het topic van de Dusselpusselbabes hebben ze het er ook over.

Veel liefs
    Nataly

11. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Nathaly: Jeetje, wat ontzettend kl@@ dat de eerste tekenen van ongi er aan komen. Is toch altijd ff een onwijs naar moment. Wel onwijs fijn dat je zo'n goed gevoel bij dusseldorf hebt!. Een positief gevoel is zo belangrijhk in de medische molen! Dat positieve gevoel is trouwens helemaal wederzijds. Ik had al veel positieve verhalen gelezen over Dusseldorf. Dat is de reden dat wij dus ook overwegen om daar naar toe te gaan. Voorburg is meer praktisch en fiancieel beter te regelen , maar mbt Dusseldorf heb ik gewoon een goed gevoel. (ondanks dat wij ons gesprek nog moeten hebben). Bedankt voor je tip mbt assisted hatching!! Ik had de arts in Dusseldorf gemaild met wat vragen. Had ook mijn medisch dossier meegestuurd. Binnen 1 dag kreeg ik een mail terug! Hij adviseerde ons sowieso om een SCSA test (onderzoek naar de fragmentatie van het sperma) te doen. Dat gaat dus 18 november gebeuren. Dan ook ons intake gesprek. Als wij straks in Dusseldorf een poging gaan ondernemen, dan wil ik eigenlijk ook wel all the way gaan. Dus mogelijk picsi, assisted hatching en drie emmy's terug. Ben benieuwd wat de arts ervan vind.
    Dus mogelijk gaan wij elkaar nog eens treffen in Dusseldorf.
    Ga lekker genieten van je wijntje, want dat kan mogelijk wel de laatste weken zijn, dat je nog een wijntje kan drinken! Dusseldorf gaat het gewoon worden voor ons!!!

12. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Nataly: hoe is het nu? Is het doorgezet? Vind het wel klote voor je.. maar geef de hoop niet op he? Je gaat gewoon lekker zwanger worden met je Dusseldorf combinatie.

Esser: Spannend!! ben benieuwd wanneer je je eerste echo krijgt.. HET GAAT BEGINNEN!!

Ego: Ik heb gisteren nogal wat krampjes gehad, ik ben daar heel blij mee...:D klinkt suf misschien, maar dat had ik bij Aron en Merlijn ook op dag 5 na de terugplaatsing, ik gokte toen de innesteling maar aangezien ik dat nu ook heb en de vorige mislukte poging helemaal niets voelde geeft het me goede hoop. Vorige keer kon ik het ook merken aan opgezwollen borsten, dat is nu ook maar wel al sinds ik de bollen gebruik.. dus dat wil denk ik niet veel zeggen. Verder zei mijn beste vriendinnetje vandaag dat ze dacht dat ik zwanger zou kunnen zijn want ik had blijkbaar dezelfde oogopslag en gloed over me heen als toen met Aron en Merlijn... dus ik heb nog steeds goede hoop!!!! oh please... laat deze positiviteit niet voor niets zijn....

xxxx

13. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Jootje, dat klinkt positief!!!! Gaan gewoon heel hard voor je duimen dat jij strakkies de eerste zwangere bent op dit topic! Geef jij ons het goede voorbeeld en dan gaan wij gewoon allemaal volgen.
    Heel veel succes en sterkte de laatste wachtweek. Die is zoooo killing! Ga je eerder testen of wacht je de officiele dag af?

14. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.293
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Helaas is gisterenmiddag mijn ongi doorgebroken. Had het inderdaad wel verwacht maar balen is het wel.

We zijn er dus met Luca lekker op uit getrokken de natuur in. Daarna zijn we wezen eten in een schnitzel restaurant waar ze van die tiroler muziek draaiden. Dat vond Luca geweldig, hij zat de hele tijd in zijn handjes te klappen en in de schaal met appelmoes te slaan :D:D! Alles zat onder de appelmoes maar we hebben erg genoten.

Dan merk je dat je zo ook erg gelukkig bent, had ik wel even nodig gisteren. Mijn broer heeft ook maar 1 zoon (= een bewuste keuze) en hij is niks tekort gekomen.

Ga zometeen bellen met het ziekenhuis in Enschede om de IVF te starten.

Ik hou jullie op de hoogte en ik duim heeeeeeeeeeel hard voor je Jootje78.

Veel liefs
    Nataly

15. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.293
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ben net terug gebeld door het ziekenhuis en ik moet eerst een maand aan de pil:(:(:(. Waarom is dat eigenlijk? De assistente zei om mijn eigen cyclus plat te leggen.

9 november heb ik prikles en dan begin ik op 15 november met spuiten. Hoe lang duurt het voordat je genoeg rijpe eitjes gemiddeld?

Als ik uitga van ongeveer 2 weken dan zal ik eind nov/begin dec de terugplaatsing hebben en dan moet ik nog 2 weken wachten. Dan is het al bijna eind december. Wat duurt dat allemaal lang zeg.

Ben niet zo'n heel geduldig typje zoals jullie al wel merken. Er zit helaas niets anders op als het maar resultaat heeft.

Veel liefs
    Nataly

16. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Nataly, je zal wel hetzelfde protocol volgen als ik heb moeten doen in de VU. Idd eerst aan de pil (ik moest starten op CD 3) en dan na 2 wkn (CD 17) starten met spuiten decapeptyl. Na de pilstop komt een onttrekkingsbloeding en dan begin je daarna met de stimulatiefase (prikken met Puregon, Gonal F of iets dergelijks). Stimulatiefase is heel verschillend hoe lang dat duurt. Dit is het lange protocol en idd zowel pil als decapeptyl om je eigen cyclus plat te leggen. Dan kunnen ze je makkelijker inplannen of zoiets...... Kort protocol (dus zonder pil en dag na starten deca al beginnen met stimuleren) doen ze in VU alleen maar als iemand bijv een lage eicelvoorraad heeft......

Jootje, klinkt heel positief meid! Ik blijf nog ff voor je verder duimen :D

17. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    @nataly; is idd om je eigen cyclus plat te leggen zodat je vervolgens met de stimulatie de boel beter kan 'regelen' zeg maar. Is in ons ZH ook het beleid bij een IVF/ICSI poging. Ik zat op gem. 7 dagen stimuleren en dan vond de punctie plaats. (bij beide ICSI pogingen zaten er bij mij gem. 20 eiblaasjes) Maar dat ligt per vrouw anders. Welke meds spuit je? Hoe hoog is de dosering van de meds die je spuit? En hoe 'makkelijk' ben jij te stimuleren? Het is dus van een aantal factoren afhankelijk en niet eenduidig zeg maar.
    Snap je 't nog?

@hier; gebeld met de poli, en heb voor komende maandagochtend (18-10) de eerste afspraak staan. Inwendige echo voor bekijken hoe en wat met de groei van BM slijmvlies en eisprong. Grote kans dat volgende week dan ook de tp is. (mits ons cryootje goed ontdooit)
    Bibber bibber, spannend weer zeg.......

18. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Nataly: hier ook een gevalletje eerst de pil. Er zijn geloof ik wel ziekenhuizen die korte programma's doen en dan begin je meteen met spuiten. Wij hebben ook eerst een stripje van de pil moeten nemen. En tsja.. ik ben ook heel slecht in wachten en afwachten maar helaas duurt het altijd nogal lang. Wij zijn in mei begonnen met de eerste poging en eind augustus pas met de 2e... gaat altijd veel tijd overheen allemaal.

Esser: spannend ben benieuwd.. misschien krijg je volgende week wel een fantastisch klein cryootje!!!

hier gaat het allemaal nog goed. Zit vandaag op dag 8 na tp en ik ben nog altijd positief. Ik hoop zo dat mijn lichaam mij niet voor het lapje houdt, sinds vannacht namelijk weer een zwangerschapssymptoom erbij. Korstjes in mijn neus met opgedroogd bloed. Dat had ik dus bij Aron en Merlijn ook.... Zou nu toch wel heel gemeen zijn als dat allemaal niets te betekenen heeft... zover ik weet is dat geen bijwerking van de utrogestan (toch?) en normaal heb ik dat nooit, alleen vanaf een week na tp bij Aron en Merlijn gehad.... spannend..
    mocht ik niet ongesteld worden deze week dan denk ik dat we zondag een keer een testje ertegenaan gooien, eigenlijk ben ik niet van te vroeg testen maar we mogen woensdag de 20 testen en dan kan ik dat pas het weekend tegen mijn ouders vertellen, want de avonden ben ik weg op woensdag donderdag en vrijdag, maar ik wil het ze zo graag meteen vertellen zodra ik het weet...
    aaaaahhhh ik ben al zo bezig met het feit dat het goed zit dat als dat niet zo is het wel een heel grote tegenvaller gaat zijn....... moet het toch in mijn achterhoofd houden dat het ook kan zijn dat het niet goed zit...... zo frustrerend allemaal!!!!!

xxxxx

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Oh lieve Jootje, ik duim me helemaal gek hoor.....

Ik had vorige poging ook een geweldig goed gevoel, maar het heeft uiteindelijk niet mogen baten....hoop dat het bij jou wel goed blijft zitten. Niet al te vroeg testen hoor, had een forumvriendinnetje die ook te vroeg had getest, positief.... en op de echte testdag bleek het toch negatief te zijn:( Snap het wel hoor, ben ook heel slecht in wachten hahaha.

Ik ben ondertussen al weer aan mijn 6e spuit toe vanavond....gaat toch weer snel. Nog steeds geen klachten dus hoop dat het wegblijft. Donderdag stoppen met de pil en dan over een goede week de puregon erbij. 3 x is scheepsrecht toch??

20. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Jootje: De duimen draaien nog steeds overuren, hoor! Die laatste dagen zijn vaak zo killing. Een achtbaan van emoties.
    Het klinkt wel allemaal heel positief, dus kan mij echt wel goed voorstellen dat je hoop hebt en eerder wil testen. Volgens mij is opgedroogd bloed in de neus niet echt een bijverschijnsel van de Utrogestan. Althans ik heb daar ook nogh nooit over gehoord. Heel veel sterkte die laatste moeilijkste dagen van de ww!

Daffie: Dat gaat idd alweer opschieten! ik schreef vorige keer al: drie keer scheepsrecht!!! Je gaat gewoon zwanger worden, hoor! Hoe vind je het nu zelf, die derde keer?

Esser: Hoe is de echo geweest? Heb je al enig idee, wanneer zij de cryo mogelijk gaan ontdooien? Spannend, hoor!!

Nathaly: Ons oude ziekenhuis hanteerde eigenlijk altijd het korte protocol, dus direct spuiten en geen pil oid. kan je dus helaas geen info geven.
    kan mij wel voorstellen dat je gewoon zo snel mogelijk wil gaan beginnen. van dat wachten wordt je ook niet zwanger, zeg maar. Gelukkig kunnen jullie dit jaar nog voor ene poging gaan. Voor je het weet zit je midden in de ivf poging en kan je hopelijk met kerst en oud en nieuw niet aan de champagne, omdat er een brusje aan het groeien is.

Hier: Verplicht rust tot onze intake gesprekken in november. Alhoewle ik ook niet zo geduldig typje ben, moet ik deze keer eerlijk zeggen dat ik het nu wel even lekker vind. Geen stress van behandelingen. Gebruik deze tijd nu even heel bewust op ff bij te komen van de afgelopen behandelingen en lekker even mijn rust te nemen.Denk alleen wel dat als ik eenmaal de gesprekken heb gehad, ik dan ook wel weer zo snel mogelijk wil gaan beginnen.
    Ondertussen nu lekker genieten van mijn kleine ondeugende boefje! Hij is inmiddels lekker aan het kletsen waardoor er nu echt kleine gesprekjes mogelijk zijn. Zo leuk en gezellig!

Deel Deze Pagina