Hai, Hier verder alles rustig maar ik wel een vraagje voor jullie als ervaringsdeskundigen zeg maar. Omdat ik met mijn 1ste IVF ga beginnen ben ik nu aan de pil. Die slik ik sinds 12 dagen nu. Nu heb ik sinds gisteren bij het afvegen bruine prut en ook in mijn inlegkruisje is het bruin/zwart. Nu ga ik net naar de wc en is het gewoon rood bij het afvegen . Net of ik ongesteld ben. Wel raar want ik op dag 4 met de pil begonnen dus was ik 16 dagen geleden voor het laatste ongesteld. Ik kan toch nu niet ongesteld zijn terwijl ik de pil gebruik of wel? Veel liefs Nataly
Onze zoon is een ivf kindje. We hadden nog 6 cryo;s over. We hebben er een teruggeplaatst en deze bleef ook plakken. Wat een wonder! Was wel even "schrikken" om gelijk weer zwanger te zijn. We waren tuurlijk dolblij, maar als je er erg lang over gedaan heb dan denk je over een langere termijn en niet dat het direct weer raak mag zijn! Inmiddels ben ik bevallen van Jasper onze 2e zoon en we genieten weer volop! En lijkt sprekend op zijn broer! We zijn enorme mazzelkonten. gr Bren da
Nathaly: kan je helaas geen antwoord geven op je vraag. Ik had nl het korte protocol, dus ben nooit aan de pil geweest. Kan je anders niet gewoon even bellen met het ziekenhuis? Daffie: Is je hoofdpijn al over? Binnenkort de eerste FM meting.Spannend! Zijn aan het duimen voor mooie follies! Jeetje....die punctie.....kan mij zo goed voorstellen dat je er enorm tegen op ziet. Kan je het daar niet bespreken ofzo. Kunnen ze in ieder geval rekening houden met je angst. Jootje: Ben je al weer wat opgeknapt? Wat kunnen die 2 weken dan lang duren he? Weten jullie al wanneer jullie het bekend gaan maken? Hoe is het verder met de andere meiden hier? Esser al een beetje gewend aan het idee mbt uitstel van de cryo? Jille, al druk aan het inpakken voor de verhuizing?
Hey meiden, Kom ook alleen even zwaaien hier.......solly! Wel super om al jullie lieve berichtjes te lezen!! De ergste teleurstelling ivm de cryo poging is wel gezakt maar het blijft kl*te..... En mijn gezondheid is echt nog niet in orde. Ben echt zoooo verkouden, een oor wat haast dicht zit en giga keelpijn.........bleh! Wel veel liefs voor jullie allemaal!
vervelend dat je zo verkouden ben. Ik was dit ook bij de terugplaatsing van jasper en ben 9 maanden verkouden/grieperig gebleven en bijna geen stem! Rare is dat ik nu bevallen ben en mijn stem langzaam terugkomt. (gelukkig). Ik hoop dathet voor jullie ook allemaal snel raak mag zijn! Het is frusterend en vaak zo oneerlijk! waarom een ander wel en jij niet! Maar wonderen bestaan, hier zijn er nu 2! Ik gun het jullie ook! brenda
Hoi Meiden, Nou, blijkbaar heerst er weer van alles, hier is ook de hele familie verkouden/ziek. Ik ben ook nog snotverkouden.. Maar ik ben allang blij dat ik geen koorts meer heb. Ik hoop nu dus alleen maar dat ik niet de gehele zwangerschap verkouden blijf... daar zit ik toch even niet op de wachten, al helemaal niet omdat je alleen maar zoutoplossing mag sprayen en dat werkt toch echt minder goed dan de otrivin duo die ik normaal pak... Brenda, leuk dat je even mee komt praten!! En wat een wonderlijk verhaal! Nataly: ik heb dat niet gehad, ik werd pas ongesteld nadat ik de laatste pil had ingenomen.. hoe is het nu? Hier verder alles goed. Sinds 2 dagen last van de eerste zwangerschapsverschijnselen, kan moeilijk poepen (fijn...), ben af en toe ineens heel erg moe dat ik bijna mijn ogen niet open kan houden en ook af en toe beetje misselijk. Ach ja... dan merk ik er in ieder geval iets van.hihi.. Inmiddels al 6 testen gedaan en gelukkig blijft het resultaat hetzelfde. We willen het na de echo van 8 november vertellen. We hebben het onze ouders en mijn beste vriendin (is als zus voor me) wel al verteld. nog 2 weken dan weten we meer.. xxxx
Brenda: begrijp dat je pas bevallen bent. Nog gefeliciteerd met je zoontje!!! Geniet er van!!! Wow, wat een bijzonder verhaal. In feite zijn het dus een soort tweeling met 2 jaar ertussen. Jootje: Jij ook beterschap!! Nog effies volhouden en dan heb je de echo. Nathaly: Hoe is het. Weet je al iets meer? Ego: Nog 1 weekje voor ons gesprek in Voorburg en nog 2,5 week voor onze intake in Dusseldorf. Ben benieuwd. Ik ben nu druk bezig om info te verzamelen en een vragenlijstje te maken. Ik heb er zooo goed gevoel over! Ik had eigenlijk al na de tweede poging geen vertrouwen meer in ons öude" ziekenhuis. Ik ben toen niet overgestapt vanwege teveel "rompslomp". Baal er nu dus wel een beetje van. Juist de overstap naar een ander ziekenhuis geeft mij weer enorm veel vertrouwen. Zeker gezien de vele positieve verhalen mbt dusseldorf.
ja het is hoe je het bekijkt, want we hadden 10 bevruchte eitjes waarvan er 1 is teruggeplaatst (sander) en 6 in de vriezer dat de eerste terugplaatsing Jasper is. Dus inderdaad heel bijzonder en heel veel geluk gehad!
Brenda, ik hoop dat ik je mag volgen in jan/feb. Hier 1e poging raak (Sophie) en nog 2 in de vriezer waarvan we er eentje dus terug laten plaatsen begin volg jr (mits het ontdooien goed gaat)... Je bent mn voorbeeld
ik hoop het voor je~! Ik vond heel bijzonder! Leuke was dat sander bij de terugplaatsing was! Kunnen niet veel broertjes zeggen he! Ik voelde me al zo gezegend met een donderstraal! Nu hebben we er gewoon 2 en gezond! soms kan ik het nog niet bevatten!
Hebben jullie al iets besloten over de overige 5 cryo's trouwens?? In welk zkh liepen/lopen jullie eigenlijk?? Lijkt me ook wel erg speciaal dat jullie oudste erbij was en eigenlijk is het een tweeling he alleen wel met 2 jaartjes ertussen. Errug bijzonder toch!
Er zijn er nog 4 over. Ze hadden er 2 ontdooid en 1 ervan was niet goed ontdooid. (alles was per stuk ingevroren behalve 2 waarvan een wel goed was maar geen topkwaliteit, die hebben ze bij een topper erbij gedaan, ik was ook verbaast dat ze die als eerste hadden ontdooid) Tja dat vind ik het moeilijkste, volg ik mijn gevoel dan zou ik ze allemaal laten terugplaatsen. Maar dat gaat gewoon niet. Ons gezin is compleet, ik ben niet gezond en 2 kindjes is echt genoeg om voor te zorgen en ik heb bij Jasper een hele zware zwangerschap gehad. En moet ik echt niet nog een keer doen. Liefst had ik ze afgegeven aan een vriendin die kinderloos is gebleven naar jaren in het traject te hebben gezeten, helaas is ze al op leeftijd en het ziekenhuis wil hier nog niet aan meewerken. We hebben meerdere brieven en mails gestuurd. Maar het mag al wel van de overheid, maar ziekenhuizen zijn er nog niet over uit of ze hier aan mee willen werken. Dus het zal te laat zijn als het er doorkomt. En vernietigen kan ik niet over mijn hart verkrijgen, wetenschap vind ik wel een goed doel, maar ja... met mijn kindjes...pfffffff Want dat voel al wel zo. Vind heeeeeeel moeilijk.... ze zeggen wel eens, elk voordeel heeft zijn nadeel. We hebben 2 prachtige kids, maar moeten geestelijk wel hier mee omgaan. Tja stiekem hoopte ik dat het met de laatste raak zou zijn, omdat ik dan niet hoefde te kiezen. Daarom was de schrik erwel dat het direct raak was. gr Brenda
Brenda, welk zkh zit je dan dat ze niet mee willen werken? Volgens mij heeft Silvia een topic hierover geopend. Zij wil ook haar cryo's afstaan en zij loopt in Dusseldorf. Ook schijnt er een bureau te zijn die hierin helpt. Moet je anders maar ns kijken! Vind het wel super goed van jullie dat jullie ze willen afstaan aan die vriendin van je. Wij hebben vooraf de keuze moeten maken en wij hebben toen aangevinkt dat we ze afstaan aan de medische wetenschap. Zo kan je wellicht ook andere stellen ermee helpen... Ik zou het nl (persoonlijk) wel een vreemd idee vinden als onze kindjes ergens rondlopen bij een andere papa en mama. (Bij ons is trouwens met 2 kids het gezin ook compleet en er zitten 2 cryo's in 1 rietje. Hopelijk dus die ene cryo in 1x raak! )
De cryo's zijn in Utrecht. In ned is de wet er pas door. De ziekenhuizen hier moeten nog een standpunt innemen en daar zit een commissie en die hebben er veel tijd voor nodig. Welke topic is dit? waar kan ik die vinden? Ik zou ze ook alleen aan haar afgeven. Niet aan wildvreemde. Ik heb er goed over nagedacht. Bij ons zouden ze ook naar de wetenschap gaan. Maar als ik er overnadenk vind ik dat wel erg moeilijk..... Als ze er niet zijn, denk je er makkelijker over dan dat ze daadwerkelijk over zijn. Maar wij willen dan ook graag andere stellen helpen. Liefst had ik ze allemaal een kans willen geven.
Hier is de link: http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/232868-cryos-over-doen.html
Hallo dames mag ik hier aansluiten? Weet niet zo goed of ik hier nog wel thuishoor...afgelopen Kerst is onze dochter geboren, na 3jr in de MMM werden wij spontaan zwanger. Ik was net 36 geworden deze zomer en we dachten aan een 2e, niet te lang mee wachten gezien de geschiedenis kon het wel weer eens 3jr gaan duren of langer, gezien mijn leeftijd... En daarom vvolgde ik dit topic dus al een paar weekjes. Maar moeten jullie nu mijn banner eens zien... ik kan het niet geloven maar de 2 strepen waren wel heel duidelijk: deze keer ben ik na 2mnd spontaan zwanger.
Hey meiden was gewoon ff benieuwd hoe het met iedereen ging? Alle griepjes en verkoudheden al voorbij? Liefs
Hoi Meiden, Eef: Wat een wonder!! Geniet er maar lekker van!! Brenda: Wat een mooi idee mbt je cryo's. Ik zou nog even doorinformeren, misschien werkt er ergens wel een ziekenhuis mee en geef je je cryo's toch nog een mooi huisje!! Daffie: Hoe was je fm vandaag? Was je lekker vroeg wakker vandaag? Ego: Nog steeds snotterfamilie hier, lekker hardnekkig verkoudheidje, maar goed als dat alles is, we hebben geen koorts en geen pijn meer. Verder heb ik lekker last van wat kwaaltjes, maar dat vind ik eigenlijk alleen maar fijn, dan heb ik tenminste ook het idee dat ik zwanger ben..hihi.. Nog anderhalve week.. duurt zo lang... ik heb wel het idee dat het er 2 zijn.. waarom? Omdat het net zo voelt als toen met mijn jongens... maar goed ik hoop alleen maar dat het er in ieder geval eentje is met een fantastisch hartje!!!! (maar 2 zijn ook van harte welkom!!) xxx