2e kindje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door majelke, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Nataly: Dat is onverwachts om te horen, zeker omdat je daar nooit eerder iets van gehoord hebt. Dat was vast wel schrikken.
    Ik heb er verder geen ervaring mee en heb er nog nooit iets van gehoord, ik hoop voor je dat je met de extra hoeveelheid gonal toch nog veel eitjes gaat kweken. En hoeveelheid wil niet altijd iets zeggen hoor... Ik heb wel altijd een goed aantal folli's maar uiteindelijk maar heel weinig rijpe eicellen, en kijk wat daaruit voort is gekomen!!
    Heel veel succes en ik duim voor mooie eitjes!!!

ego: Vandaag 2e echo gehad en alles was goed!!!! Ze zei al meteen dat het hartje goed klopte zodat we niet meer in spanning zouden zitten. Het kleintje is nu 3,1 cm dat staat gelijk aan 10 weken en ik ben morgen 10 weken dus dat klopt heel mooi. Ze gingen het beebje ook even wakker schudden zodat ie nog naar ons zou zwaaien en ja hoor, de armpjes (voor zover het al armpjes te noemen zijn..hihi) gingen op en neer en de handjes ook..hihi.. zo schattig!!

Maar genoeg over mij, kan me voorstellen dat jullie daar even niet op zitten te wachten...

Hoe is het met iedereen ondertussen?

xxx

2. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Jootje, wat super om een goede echo te zien!!! Geniet er lekker van! Je bent ons voorbeeld! Ik vind het alleen maar leuk om leuke en positieve (echo) verhalen te lezen. dat geeft mij weer de positiviteit om door te gaan.

Nathaly: hie is het met jou en je eitjes? Helpt de verhoogde dosis? Het nieuws zal wel schrikken zijn geweest. Wel goed dat zij er wel op controleren. Het is niet leuk om zo'n nieuws te horen, maar niet elk ziekenhuis controleert zoiets. (bij mij is het nl nooit gecontroleerd en ik ben ook niet meer de jongste, nl 38 jaar).Nu ze zoiets weten, kunnen zij er hopelijk ook rekening mee houden door de hormonen aan te passen etc.
    In ieder geval heel veel succes en sterkte.

Dafiie: Hoe gaat het met jullie. Nog even een dikke knuf.

Hoe is het met de andere meiden hier. Is nl best wel even rustig nu op het topic.
    Met alle kleintjes alles goed? Druk bezig met sinterklaasvoorbereidingen?

Liefs

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.294
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Ik weet pas of de verhoogde doses Gonal aanslaat bij mijn eerste FM en die heb ik op 8 dec. Mannetje gaat mee want als het slecht nieuws is dan ben ik niet alleen.

Met Luca gaat het goed, alleen gisterennacht heeft hij van 23.30 tot 01.45 liggen jammeren. Dan weer heel hard huilen en als ik er heen ging was hij bij wijze van spreken al stil als ik de deurkruk in de hand had. Ik denk een gevalletje verlatingsangst want pijn had hij niet volgens mij. Dit gebeurt echt nooit dus ben ik best wel gebroken. Hopelijk slaapt hij vannacht wel anders morgen toch maar even langs de huisarts voor de zekerheid.

@jootje, fijn hoor zo'n goeie echo! Geniet ervan.

@rubriootje, hebben jullie de uitslagen uit DD al binnen en weten jullie wat je nu gaan doen?

@daffie76, hoe is het met jou nu?

Veel liefs
    Nataly

4. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Nataly: Nog even doorkweken dan... en dan 8 december eerste fm, spannend. Ik duim voor je hoor!!!

En dat van dat slapen... denk dat het een fase is, want ik heb er ook last van met die 2 kereltjes van mij en die worden volgende week 1 jaar en 11 maanden (ongeveer even oud als jouw ventje dus). Wij worden er ook helemaal gek van in ieder geval. In slaap komen is een ramp, ze willen graag naar boven en in bed, maar zodra wij kamer aflopen wordt alles uit bedje gegooid en beginnen ze weer te roepen. Dit tafereel kunnen ze wel 2 tot 3 uur volhouden, niets helpt, lief doen, boos doen van alles geprobeerd.. maar goed uiteindelijk vallen ze dan wel in slaap. We hebben al 2 nachten gehad dat ze dus rond half 2 wakker worden en dan klaarwakker zijn, gaan spelen, jengelen weer alles uit bed gooien en roepen. En dat duurt dan ook weer zo'n anderhalf tot 2 uur ofzo.. VERMOEIEND!!! Een vriendin heeft het ook met haar kleine die ook net zo oud is.. dus ik houd mezelf maar voor dat het een fase is die ook weer overgaat en dat ik het dus nog maar even vol moet houden ;)
    Maar wel vermoeiend als je ook nog eens aan de hormonen bent he? Ik merk het in ieder geval wel nu met een zwangerschap dat het extra vermoeiend is...

xxxxxx

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.294
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Luca heeft vannacht heerlijk doorgeslapen, gelukkig. Hij is niet 1 keer wakker geweest. Was dus maar 1 nachtje.

Terwijl ik nu zit te typen denk ik dat ik migraine ga krijgen. Heb weer zo'n heerlijke vlek (aura) voor mijn ogen die steeds groter wordt. Ik zie aan de rechterkant al bijna niets meer. Heb net maar even 3 panadol plus ingenomen en hopelijk zet de migraine niet door.

Ik wordt altijd zo misselijk van die vlek voor mijn ogen, bah! De laatste keer dat ik zo'n vlek heb gehad was voordat ik zwanger was van Luca dus al meer dan 2 jaar geleden.

Veel liefs
    Nataly

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.294
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Volgens mij komt het goed met de migraine, de vlek is weg en ik heb nog geen hoofdpijn. Gelukkig. Ik heb dat wel vaker gehad zo'n vlek (dat is bij mij net een waterdruppel die achter een lens zit en die steeds groter wordt) en dan gelukkig daarna geen hoofdpijn.

7. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Nathaly: Wat fijn om te lezen dat de migraine waarschijnlijk niet doorzet. Hopelijk kan je vannacht weer lekker doorslapen!

Het is wel herkenbaar hoor, op die leeftijd. Wij hebben die fase ook gehad. Niet willen slapen en dan zodanig boos worden dat hij bleef huilen en gillen, alle knuffels uit bed gooien en midden in de nacht klaarwakker en willen spelen en kletsen...........uiteindelijk gaat die fase weer voorbij............en komt die weer deels terug.....hi,hi. Afgelopen juni ook zo'n periode meegemaakt. 2 weken lang ellende met slapen. Daarna was alles weer rustig. De afgelopen twee dagen gaat onze boef nu ineens niet meer direct slapen. Ligt zeker tot 23.00 uur nog te kletsen en te spelen in zijn ledikantje. Druk aan het oefenen met woordjes en liedjes. Heel vertederend maar ook vermoeiend, want de volgende ochtend is hij best moe dus ook wat hangeriger. Hij zal vast weer in een of ander sprongetje zitten.

jootje hebben jullie al aan iedereen verteld van de zwangerschap?

8. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

helaas duurt onze periode dik 5 maand

9. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jootje, dat is goed nieuws! Dat geeft inderdaad hoop als je nog in de aanloopfase zit.

Ik ben nu de 3e dag aan het spuiten met decapeptyl, ik heb een vervelend gevoel in mijn buik, een beetje opgezet en gevoelig, herkent iemand dat?

Brenda, Ojee, het niet willen slapen.......daar wil ik nu even niet aan denken. Mijn zoontje heeft het eerste jaar elke nacht, en dan bedoel ik echt ELKE NACHT - zonder uitzondering, gehuild. We dachten dat we er aan onder door zouden gaan. Je kunt dat op je werk ook aan niemand uitleggen, ik bedoel niemand begrijpt wat dat is als ze het niet zelf hebben gehad. Medisch was er niets mis met hem, ik heb de hele homeopatische apotheek gehad, allerlei alternatieve behandeling gedaan, niets hielp. Mijn man en ik hebben tropenrooster gedraaid snachts want het vreselijk slopend. Oke, je hebt een huilbaby, maar met alleen die constatering schiet je niet veel op.
    Uiteindelijk ben ik met mijn zoontje (voor het eerst toen hij 1 jr was) naar een paranormaal therapeut gegaan. Ik ben vrij nuchter, ik ging meer omdat ik dan ook echt alles geprobeerd had. Maar het hielp. De man zei dat mijn zoontje nog vol zat van de spanningen en stress van de geboorte en de tijd daarna (kan kloppen, ik ben met 30 weken bevallen en daarna hebben mijn schatjes 6 weken op de NICU gelegen. De therapeut "nam" de spanning weg bij mijn zoontje, ik weet nog dat ik dacht " ja ja, t zal allemaal wel", maar het hielp. Binnen een paar nachten werd hij rustiger, hij sliep nog steeds niet door (dat doet hij nog steeds niet, nou ja, maar 3 van de 7 nachten ofzo) maar hij werd rustiger. Gemakkelijker te troosten, de momenten die hij wel sliep werden langzamerhand langer en uiteindelijk, ik ga nu ongeveer 1 x in de 4 maanden naar de therapeut, is het te doen. Hij wordt in februari 2011 3, hij wordt snachts nog wakker, maar dan stop ik heb opnieuw in, een aai over zn bolletje en dan slaapt hij weer. Soms helpt dat niet en dan leg ik hem bij mij in bed, dat werkt altijd.

Ik heb wel heel bewust over het risico nagedacht dat nu een derde kindje weer een slechte slaper zou kunnen zijn. We hebben het de vorige keer gered dus dan redden we het nu ook wel weer. Maar gemakkelijk is het niet.

groetjes.

10. brenda1976

nou we waren hardstikke verwend, sander sliep door met 6 weken, tot nog geen anderhalf...hij komt paar keer per nacht en onze baby ook.... we liggen hier met ons alle rond 8 uur op bed.

Mag ik het adres van de therapeut, we zijn ook echt overal al geweest! alles aangeschaft. Ik heb ook een heftige bevalling gehad, stortbevalling, zuurstofprobleem en vacuumpomp.
    ik ben bij een paragnost geweest, maar helaas die kon niks doen.
    gr brenda

11. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brenda, ik zweer echt bij onze paranormale therapeut. Met het huilen van Manuel kun je, als je er echt niet aan wil, nog denken dat het toeval is geweest. Ik denk dat niet. Ik merk het verschil ontzettend goed. De eerste tijd na dat we er geweest zijn is Manuel veel rustiger, minder gespannen en het huilen werd echt minder. Hij behandelt de moeder altijd mee in dezelfde behandeling (zit in de prijs inbegrepen) en ik voel me ontzettend ontspannen als we geweest zijn.
    Na de BMR-prik kreeg Manuel vreselijke uitslag, een allergische reactie. Op vrijdag kreeg hij de prik en toen ik hem op zaterdagochtend uit zijn bedje wilde halen zat hij helemaal onder de rode bobbels en schilfers, ik schrok me rot, het zag uit alsof hij over zijn hele lichaampje verbrand was, en huilen dat het een lieve lust was. Ik ben toen meteen met hem naar de HAP geweest, daar zeiden ze dat het een variant van de mazelen was, was verder niets aan te doen dan een jeukverlichtende zalf (die niet hielp) en de rit uitzitten, kon 6 weken duren. Op maandag ben ik toen naar onze eigen huisarts geweest, die zei dat het dauwworm was, ook dat er niets aan te doen was, dat het idd 6 weken kon duren en dat we maar moesten smeren met de zalf die we van de HAP hadden gekregen. Het bleef hetzelfde en mijn mannetje huilde zo hartverscheurend dat ik op dinsdag onze paranormale therapeut heb gebeld. Ik kon die woensdag terecht om half 11 sochtends, hij heeft hem behandeld en savonds om half 8 was de rug al helemaal vrij van uitslag, toen ik Manuel donderdagochtend uit bed haalde was zijn huidje weer helemaal gaaf. Alsof er helemaal niets geweest was. Dit kan ik dus echt niet wegschrijven onder toeval. Ik weet niet precies wat hij doet, maar het helpt bij Manuel.
    Als je serieus het adres van de man wil hebben dan zeg het maar, dan stuur ik je een pb. Het kost dertig euro per keer, maar wat hij voor onze Manuel heeft gedaan is onbetaalbaar.

12. brenda1976

als je het adres wil mailen, graag.
    (we zijn al vermogen kwijt hiihih aan echt alles uitproberen, van paragnost tot druppels, knuffels enz enz.

gr brenda

13. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Nou zo te lezen heb ik toch nogal een geluk!!! Vanaf 2 maanden slapen die van ons gewoon heerlijk door en dat doen ze overal, misschien omdat ze op hun kamertje altijd samen liggen, dan hebben ze ergens anders ook dat vertrouwenspunt.
    Ze hebben nu ook weer 2 nachten doorgeslapen, zijn hier gelukkig echt alleen maar fases!

Jullie heel veel sterkte en hopelijk slapen ze snel beter.

xxx

14. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brenda, ik heb je net de gegevens gemaild.

Jootje, dan heb je geluk. Die twee van mij slapen ook op 1 kamer, maar dat maakte niet uit.

Ach ja, het is net als bevallen, de ergste misere vergeet je snel als het eenmaal voorbij is. Ik kan me nog vaag de wanhoop herinneren van de nachten dat ik amper 1 uurtje kon slapen. En dan smorgens weer vrolijk naar mijn werk.....als ik dan een interne vergadering had die er rustig aan toe ging dan viel ik steevast in slaap.
    Uiteindelijk wen je ook wel aan minder slaap, maar 7 uurtjes is toch echt wel mijn minimum.

Ik heb ook alles geprobeerd, achteraf kan ik er wel om lachen, rustgevende druppels, druppels voor allergien, dolfijnengeluiden, bosgeluiden, een vage natuurgeneeskundige die ons voor honderden euro's aan wazige druppels en pilletjes voorschreef, fysiotherapie, craniosacraaltherapie (waar je niet blij van wordt), inbakeren, noem t maar op, ik niet dat er nog iets is wat we niet geprobeerd hebben. Ik heb denk ik wel een record aantal muziekdoosjes en cd's.

Maar nu gaat het gelukkig heel erg goed. ;)

15. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    och och, nu ik er zo over na zit te denken komt het weer terug; mineraalstenen onder het bed (die je met volle maan moest "opladen" , wat ik ook trouw deed, andere voeding, masseren, druppeltjes die ik speciaal in duitsland moest gaan halen......:(

16. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.294
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb vanmorgen mijn eerste FM gehad na 10 dagen gonaf-f doses 300 te hebben gespoten. Waar ik al bang voor was is gebeurd, er groeit helemaal niks, echt niks. Mijn bms was maar 4mm.

Nu heb ik normaal met clomid pas rond dag 20 of 21 de IUI dus hebben we nog wel even. Ik was ook niet echt verbaasd dat er mij op dag 10 nog niks te zien is.

Maar het ziekenhuis in Dusseldorf waar de punctie en terugplaasting gaat plaatsvinden heeft een winterstop vanaf maandag 13 december. Dus als er voor maandag nog niks groeit of de eitjes zijn niet groot genoeg dan gaat deze maand voorbij en beginnen we opnieuw in januari. Dat was wel erg K%$$(*&^%T om te horen.

De gyn zei ook dat mijn eicelreserve echt heel erg laag is dus als we dan in jan opnieuw gaan beginnen krijg ik een ander hormoon dan gonal-f om eitjes te stimuleren. Dat hoor ik dan wel.

De kans dat we deze maand dus nog IVF gaan krijgen (of ooit nog IVF door mijn lage eicelreserve) is dus heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg klein. Ik heb gevraagd waarom ik een lage eicelreserve heb en dat is volgens de gyn genetisch bepaald en mijn leeftijd,38, speelt natuurlijk ook mee.

Ik moet vrijdag weer terug komen voor een FM en nu doorgaan met gonal-f 300. Ik wil vrijdag vragen of zij dicht zijn met kerst en oud en nieuw en zo niet dan wil ik vragen of het geen escape IUI kan worden deze maand want waarschijnlijk groeien er bij mij toch niet veel eitjes.

Heb net even heeeeeeeeeeel hard gehuild en mijn zoontje Luca heel erg geknuffeld want nu ben ik extra blij dat we hem hebben. Ik heb dus nooit veel eitjes gehad en dan is Luca dus echt een wonder dat hij er is.

Veel liefs
    Nataly

17. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Nataly; wat kl%^&^& dat er nog niets groeit meid...en ik heb hetzelfde hoor. Ik knuffel Myrthe ook dikwijls enorm omdat ik weet wat voor een enorm wonder zij uiteindelijk is geweest en ik ben dan zoooooo ontzettend blij dat we in ieder geval haar hebben mogen krijgen.
    Hoop voor je dat het toch nog op tijd begint te groeien en anders idd een escape IUI...Dikke knuf!

18. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.294
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    @daffie76, weten jullie alwat jullie gaan doen, gaan jullie voor een 4 ICSI of niet?

Wel raar, de kans bij ons is nu ook erg klein geworden terwijl we nog niet eens een IVF hebben gehad.

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

We hebben vorige week besloten het nog één keer te gaan proberen. Ik ga eerst nog wat kilo's kwijt raken om de kans zo optimaal mogelijk te maken en denk dat we dan in maart of april nog een poging gaan wagen.

20. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Nataly, meid wat een klote nieuws zeg! :x :( :x :(
    En wat je schrijft, dit soort nieuws nu al voordat je uberhaupt met IVF bent begonnen. Blijf nog voor je duimen en anders idd een escape IUI.
    Duim duim duim...........!!

Daffie, fijn voor jullie dat jullie een keuze hebben gemaakt voor een 4e ICSI poging. merk je dat dat jullie ook rust geeft? Wanneer zoude jullie mogelijk willen en kunnen gaan starten?

Jootje, hoe is 't?

Ik zit nu zo rond dag 7 van mijn cyclus. Met mijn komende menstruatie wordt het meteen bellen met de ferti poli voor het inplannen van de echo's. Jippie :D Ben zo benieuwd.......

liefs

Deel Deze Pagina