hallooooo.... net terug van de echo. Esser; hebben jullie bedenkingen gehad bij het invriezen van cryo's? Mij werd straks de vraag gesteld. De vorige keer hebben wij dat niet gedaan, voor mijn gevoel vond ik dat heel raar. Gewoon het feit dat ze ingevroren worden. En als je stopt dat ze worden weggegooid. Maar van de andere kant, als het niet lukt weer de hele spuiterij en de punctie. Ik weet het niet. Denk ik er te diep over na? Verder alles goed, dinsdag a.s. de punctie. Ik kon kiezen; een valium met paracetamol en naproxen, of paracetamol met naproxen en een infuus met dormi......nog iets. Dit is de eerste keer dat ik hoor dat er een keuze is, iemand hier ervaring mee?
Ik zou altijd invriezen hoor! Ik heb een prachtige dochter van alweer 2, ontstaan uit een cryo-terugplaatsing! Ik had juist het gevoel dat m'n lichaam na direct de punctie zo in de war was, dat een "verse" juist minder kans had! En ik denk maar zo: hoe meer kansen, hoe beter. Bij mijn eerste kindje waren er na die zwangerschap geen cryo's meer over en ik moet zeggen dat ik dat toen ook niet erg vond. Nu hebben we er 1 mislukte ICSI-poging opzitten (combi Enschede/Dusseldorf) en van de 2de poging hebben we nog 2 cryo's over, maar door een ongelofelijk wonder, ben ik nu 5 weken zwanger, helemaal op de natuurlijke manier!!! Nog geen idee wat we met die overgebleven cryo's doen, maar hopelijk hebben we ze niet meer nodig! En dan "vernietig" (akelig woord) ik ze liever over een paar jaar, dan al meteen, zonder dat ik niet weet of ik ze nog nodig heb! Succes met jullie 2de wondertjes! En kijk maar naar mij: de wonderen zijn de wereld nog niet uit!
He meiden, Nog steeds een beetje rustig hier. Nic, hoe is 't? Hebben jullie een keuze kunnen maken samen over de cryo's? Vandaag heb je toch ook de punctie?! Duimen draaien hier voor je!! Kom je goed nieuws brengen?? Hier zijn we toendertijd voor het invriezen van onze embryo's gegaan en zullen dat nu, als het nodig is, ook weer doen. Het geeft toch wat meer kansen en de belasting voor je lichaam is vele malen minder. Wij hebben nu nog 1 cryo, en hopen dat die in januari goed zal ontdooien! Mocht dit niet lukken, dan kunnen we door met een nieuwe, verse ICSI poging. Opnieuw hebben we dan 3 nieuwe pogingen. Het voelt weer zooooo spannend...... Ik had geen 'keuze' qua pijnbestrijding bij de punctie. Krijg 2 tabletjes oxazepam mee. Eentje om de avond voor de punctie in te nemen om wat beter te slapen, en dan nog een tabletje om 's ochtends vroeg in te nemen. Ik werd daar al behoorlijk 'stoned' van moet ik je zeggen. In het ZH kreeg ik dan ook nog een vlinderinfuusje geplaatst waar een licht roesje door werd gegeven. Het helpt wel maar 't blijft toch even doorbijten vind ik. Heb jij dat ook? Nou, ben d'r van tussen. Hoop van je te horen! liefs
Hallo dames, Na lange tijd schuif ik weer aan in dit forum! Heb niet alles teruggelezen, maar hopelijk gaat het jullie allemaal goed! Wij zijn sinds vorige week eindelijk verhuisd! Werd helemaal kriegel van het verhuizen, de onzekerheid of ons oude huis verkocht werd, etc. Uiteindelijk is ons oude huis verkocht....weliswaar met wat bijbetalen, maar het is weg! Het nieuwe huis is klaar, we zitten erin en het acclimatiseren kan beginnen. Het is allemaal erg hectisch geweest en veel stress, zowel met de huizen, financieel en op het werk. Nu kerstvakantie (2 weken!) en wennen in het dorp. Ik ben er nog niet aan toe om nu al voor ICSI rond 2 te gaan (in september was de eerste ICSI voor een tweede kindje mislukt en geen cryo's ingevroren). Maar het kriebelt wel ergens diep van binnen....eerst maar even tot rust komen en in het nieuwe ritme geraken! Ik ga het hier een beetje bijhouden en lezen. Veel succes met jullie pogingen!!! Dat 2011 maar een goed jaar voor ons allen mag worden! Fijne jaarwisseling! Groeten Jille
Esser, ik heb idd afgelopen dinsdag de punctie gehad. Precies zoals jij zei met een vlinderinfuusje, daarin spoten ze de dormi...nogwat, tjongejonge - ik was zo stoned als een garnaal. Ik heb wel alles meegekregen, ook de pijn, volgens mijn man heb ik in mijn roes een behoorlijk ongepaste opmerking gemaakt. De rest van de dag heb ik geslapen, behoorlijk buikpijn gehad. Ik had woensdag en vandaag nog willen gaan werken maar de buikpijn blijft.... Gisteren ging het echt niet en vandaag heb ik besloten om thuis heel rustig aan te doen zodat ik me morgen zo goed mogelijk voel. Het is deze hele ronde allemaal zo moeizaam gegaan dat ik eigenlijk weinig vertrouwen heb in een goede afloop. We hebben de cryo-verklaring ingeleverd, dus als er goede emmy's zijn worden die ingevroren. Morgenvroeg moet ik om 9:15 uur bellen voor de tp, als alles goed is gegaan is de tp ook morgen. liefs
Esser, Het helpt wel maar 't blijft toch even doorbijten vind ik. Heb jij dat ook? Ja Esser, dat heb ik ook. Op het moment zelf heb ik weer de hele wereld vervloekt en gezworen dat ik dit NOOIT meer zal doen.
Jille, fijn om te lezen dat je hier weer terug bent! Ken je al eerder uit dit topic, plus uit een ander topic dat specifiek ging over TP's van cryo's. Heb daar toendertijd ook een paar keer mee geschreven. Kun je je dat topic nog herinneren? Nic, de punctie weer doorstaan! Goed zo! Ben erg benieuwd hoeveel emmy's er zijn ontstaan! Ga zo voor je duimen......... Hopelijk kunnen er evt ook nog emmy's ingevroren worden. Had je na de punctie nog gehoord hoeveel eicellen ze hadden verkregen? Laat je morgen wat weten? @hier, gister ongi geworden. Super fijn met een cyclus van 28 dagen weer. A.s. maandag is de poli weer open en moet ik meteen even bellen om de echo afspraak in te plannen. We'll see.....
Hoi allemaal, Ik "haak" na een tijdje afwezig te zijn geweest op dit forum, ook weer in. Had de laatste tijd niet altijd even veel zin om actief op het forum te zitten en had mij even teruggetrokken in mijn eigen "bubbel". Ik heb helaas niet alles kunnen bijlezen, maar ik hoop dat het met iedereen goed gaat! Nic, heb je al iets gehoord vanuit het ziekenhuis? Spannend! Laat het even weten. Ego: Inmiddels de uitlsag van de SCSA test binnen. Deze was supergoed! (6,9 % fragmentatie). Nu dus een keuze zien te maken tussen beide ziekenhuizen. Dat is zo moeilijk....zucht, maar de kans dat wij toch voor de vierde behandeling naar DD gaan is momenteel het grootst. Mogelijk dat wij medio februari willen gaan starten. Ik wens verder iedereen een supergezond en vruchtbaar 2011 toe!!!!. Dat er maar veel zwangerschappen mogen komen en dat al jullie verdere wensen en dromen mogen uitkomen!!! Op naar een brusje voor alle meiden hier! Liefs
Goedemorgen, de allerbeste wensen voor een gezond, gelukkig en vooral vruchtbaar 2011! Gisteren om 9.15 uur gebeld, 3 emmies waarvan maar 1 goeie, terugplaatsing van 1 emmie om 11.10 uur. Ik heb naar de precieze cijfers gevraagd maar ze praten blijkbaar niet meer over deling, 1 emmie (die wat teruggeplaatst is) scoorde 1 op een ladder van 1 tot 4 waarbij 1 een topemmie is en 4 een hele slechte. we hadden dus 1 hele goede en 1 slechte en een hele slechte.... Toen we thuis kwamen ben ik meteen met de benen omhoog op de bank gaan liggen, ik had een heel vreemd down gevoel (hoezo voortekens?) Nu is wel de hele ronde een grote ellende geweest, 2 weken aan een stuk ongesteld tijdens het spuiten, constant buikpijn, punctie was hel, en nu zo'n slechte score. Ach, in het kader van positief denken: 1 kan genoeg zijn. Op maandag moest ik eigenlijk terug, extra controle ivm overstimulatie. Ik heb gelijk gevraagd of dat telefonisch kan, ik denk dat ik hoogstens een lichte vorm van overstimulatie heb, zolang er nu een kans bestaat dat ik zwanger ben ga ik GEEN medicijnen slikken. Met veel rust kan dat ook goed komen. Overstimulatie brengt geen risico voor de teruggeplaatste emmie, medicijnen wel. Sorry esser, dat ik niet wat vrolijker ben. Zo vreselijk down als nu ben ik nog niet eerder geweest, het zal nog wel de uitwerking zijn van de decapeptyl. Of zelfbeschermijng, ik kan niet verder denken dan vandaag. liefs, nic
Hai, Ben een paar dagen niet online geweest, had vakantie dus heb lekker niks gedaan. Woensdag 29 dec hebben we het gesprek gehad of ze met ons door willen en dat willen ze !!!! Ben helemaal blij. Het gaat wel moeilijk worden omdat mijn eicelreserve echt laag is. Ze gaan alles in het werk stellen om bij mij eitjes te laten groeien. Ik krijg nu andere hormonen, Menopur, en hopelijk slaat dit wel aan. Nu eerst maar ongesteld worden en dan gaan we weer voor IVF nummer 1 poging 2. Voor iedereen nog de beste wensen voor 2011 en dat dit maar een vruchtbaar jaar mag worden! Veel liefs Nataly
Hey meiden, Als eerste de allerbeste wensen voor 2011!! Dat het maar een super vruchtbaar jaar mag worden! Toch? Nic, hoe is het nu met je? Hebben de afgelopen dagen een beetje kunnen bezinken? Hoe voelt je lijf nu? Ondanks je teleurstelling........ toch 1 topemmie! Wil je een beetje meehelpen om te proberen het posi gevoel te krijgen en te houden! Heeft de arts het een en ander misschien al toegelicht over de wat lage resultaten van deze poging? Nou, ik ga i.i.g toch voor je duimen! Wanneer mag je testen? Nataly, goed nieuws zeg! Super fijn voor jullie! Ben ook benieuwd of de andere meds verschil gaan maken! @Hier vandaag gebeld met de fert.poli en heb donderdagochtend de 1e echo! Is dan dag 9 van mijn cyclus. Fert. arts wil er op tijd bij zijn en niet dat we (net) te laat zijn in mijn cyclus. Ik vind t prima! Beter te vroeg en goed volgen, toch?! Ben benieuwd.................
Esser, hier is alles nog hetzelfde. Ik mag 17 januari testen, dus waarschijnlijk begin ik de 14e al met testen Ik heb uitgeteld dat ik volgens mijn natuurlijke cyclus aanstaande donderdag ongesteld zou worden, ik durf er eigenlijk niet aan te denken. ik wil het zo enorm graag, nog 1 kindje..... Ik heb nog steeds buikpijn, ik slik nu homeopatische vochtafdrijvers, ik moet elke dag mezelf wegen, zodra ik meer dan 1 kilo per dag aankom moet ik bellen. pfffff, ik zit net op 1 kilo. Ik las ergens in een topic dat iemand 7,5 liter vocht in de buik had.....tjeezus Het downgevoel begint wat minder te worden, maar ik durf nog geen hoop te hebben. Ik voel verder helemaal niks, geen voortekens voor een ongi en geen voortekens van zwanger zijn... Wel goed dat je donderdag al de eerste echo hebt! Better safe than sorry!!!
Nic, ik voelde ook helemaal nix tijdens de wachtweken van Sophie! Ik vind het dus wel een goed teken Nu jij nog Esser, idd, beter te vroeg bij zijn dan te laat! @hier: verwacht vrijdag mn ongi, dan bellen voor de cryo-poging! SPANNEND!
Even weggeweest, maar vanmorgen het evaluatiegesprek gehad met één van de fert.artsen. De embryo's die ontstaan waren vorige keer, waren niet van een hele goede kwaliteit. Hier zijn geen redenen voor en je moet gewoon geluk hebben. Ze hadden al meteen een nieuwe punctiedatum voor eind februari, maar heb gezegd dat we willen wachten tot ik afgevallen ben. Toen begon ze ineens wel over mijn gewicht, maar uit zichzelf niet.....vreemd hoor Heb gezegd dat ik ongeveer half mei de punctie wil, maar dat kunnen ze nu nog niet plannen. Nu moet ik dus begin april een tel afspraak maken en dan plannen we de boel in. Het gaat tussen de 3 en 4 duizend euro kosten incl. de medicatie. Ligt er dus aan hoeveel spuiten ik nodig heb. Zat gisteren de prijzen van de medicatie op te zoeken en toen realiseerde ik me ineens dat ik elke dag als ik spuit, 120 euro in mijn buik spuit . Ik heb in ieder geval wel een goede stuk achter de deur om af te gaan vallen Zit nu de vakantie uit te zoeken voor september. We willen dit jaar voor het eerst met de auto op vakantie, maar doordat we in september zitten en wel wat zon willen, moeten we richting zuid-frankrijk. Heb nu wel wat gevonden, dus ga nog maar eens de reviews lezen denk ik.
Daffie, knap dat jullie er voor gaan ondanks dat je er zelf voor moet betalen. wellicht een stomme vraag: kunnen ze je in het ziekenhuis niet matsen? er zijn er genoeg die onaangebroken verpakkingen spuiten overhouden na een icsi ronde. Ik heb op het ziekenhuis gevraagd wat ik met de overgebleven spuiten moest doen, toen zeiden ze dat ik ze ook bij hun kon inleveren.
Zo, dat was de 1e echo vanochtend. Fert. arts vond dat we met goede moed aan 2011 beginnen zo. Das mooi, we houden wel van positiviteit. Even bijgepraat en toen de echo. Aan de rechter eierstok een (dominant) ei van 12 mm. Bij de linker eierstok ook een ei maar wel kleiner. Zag er verder netjes uit. Komende zaterdag terug voor 2e echo en maandag de 3e echo. Arts wilde deze echo's kort op elkaar om de groei goed te volgen, en te zien dat de eisprong plaatsvindt en het follikel daarmee is verdwenen daarna. Dan hebben we het juiste moment om de TP te plannen. JBZ belt dan naar het EZ om de cryo uit de vriezer te halen. Op naar de volgende echo dus. @Daffie, super en erg knap van jullie dat jullie gaan voor een eigen, betaalde poging! Ook wel erg goed van je dat je eerst wat kilo's wil afvallen. Hoeveel kilo's wil je graag afvallen? (oh, als je hier liever niet op wil antwoorden dan niet doen hoor!) Nic, hoe is 't met je? Ben je je 'down' gevoel wat meer kwijt? Ruimte gekregen voor wat positiviteit? liefs
Esser; fijn dat er een positief begin is. Ik hoop dat dit voor ons allemaal een positief jaar wordt Ik wil graag 8 kilo kwijt zijn voordat ik aan de poging begin...dan zit ik ongeveer op het gewicht als dat ik zwanger werd van Myrthe. Nic; geen flauw idee eigenlijk, zal het eens gaan navragen. Ze vertelden wel dat het roesje onder de behandeling viel en dus niet extra betalen daarvoor Heb gisteren de bestelling binnen gekregen van de kinderschatkist....slingers/balonnen/vlaggetjes, servetjes en bordjes van Hello Kitty....mijn dochters grootste idool van dit moment Ze is over ruim 3 weken jarig en dan gaan we het helemaal versieren met Hello Kitty.
Allereerst natuurlijk voor iedereen de allerbeste wensen en dat het maar een vruchtbaar 2011 mag worden. Dat al onze wensen en dromen maar mogen uitkomen. Daffie: wat leuk dat je ook weer terug bent op het forum. Fijn om te lezen dat jullie inmiddels een defintieve beslissing hebben gemaakt en ook voor een vierde poging gaan. (het is ons eerder gelukt, dus het gaat ons vast in 2011 nog een keer lukken. Dat moet gewoon). Ik heb idd ook vaker gehoord dat er ziekenhuizen zijn, welke teruggegeven en overgebleven hormonen geven aan stellen die voor een vierde of meer poging gaan. ik weet helaas niet welk ziekenhuis. Wij hebben gesprekken gehad in DD en Voorburg en daar heb ik bij hen niets over gehoord. Mogelijk dat je via dit forum (middeels pbtje) ook wat gedoneerd kan krijgen ofzo. Blijf je in je huidige ziekenhuis of gaan jullie overstappen? Jootje, lees jij nog met ons mee? Hoe gaat het met je zwangerschap? Volgens mij ga je al aardig opschieten naar de 20 weken. laat anders even weten hoe het met jullie gaat. Esser, wat fijn dat je een posititieve start heb. Dat gaat vast een goed voorteken worden! Nathaly, wat een opluchting dat zij nog door willen gaan! Gaan jullie dan weer voor de combi met DD? Ga hard voor je duimen op goede eitjes, meis. Susan: het gaat al opschieten! Spannend!!! Op naar een brusje! Nic: Ik ga keihard voor je duimen op een positieve test. Jeetje, wat naar zo'n overstimulatie. Ik heb wel eens gehoord dat dit best een positief voorteken zou kunnen zijn. Heel veel sterkte met die nare wachtweken en hopelijk kanp je snel weer op van de overstimulatie. Ego: weinig nieuws te melden. Afwachten tot februari. Dan hopen wij een vierde poging te kunnen doen. Nu dus lekker aan het genieten van mijn zoontje. Wij zijn druk bezig zijn kamer te veranderen van een babykamer naar een stoere jongenskamer. Wij hebben een nieuw bedje gekocht en zijn hele kamer totaal veranderd. Helemaal leuk. Als het goed is gaat hij aankomend weekend voor het eerst in zijn "grote" bed slapen. Ben benieuwd.