Esser; groeit een natuurlijk eitje net zo snel als de eitjes wanneer je aan het spuiten zou zijn? dan gaat het voor jou ook snel nu, dan kun je aftellen. Wel gigantisch fijn dat je nu geen punctie hoeft te doen. Ik ga mee helpen duimen. Daffie; het roesje zullen de kosten niet zijn, ik bedoelde meer de hormoonspuiten, moet je die ook zelf betalen? (zo ja: ik heb nog 1 onaangebroken doos decapeptyl liggen en 1 onaangebroken Gonal-F 450) Hier; ik ben niet meer zo down als een paar dagen geleden, maar een jubelstemming is nog steeds ver te zoeken. Nog uiterlijk 9 dagen totdat ik meer weet.....
Daffie: Aangezien wij natuurlijk ook druk bezig zijn met het sparen voor een vierde icsibehandeling, las ik op een ander forum (ivf moeders) de tip om eens te kijken naar Belgie. Het schijnt dat een hoop hormonen is belgie goedkoper zijn als in nederland. Je kan gewoon met je nederlandse recept terecht. Weet natuurlijk niet van waar je komt, maar het schijnt dus met sommige hormonen behoorlijk te schelen. (heb er zelf nog geen ervaring mee, maar kreeg dit ook als tip mee). Succes!
Nic; als het goed is heb je PB.... Rubiootje; zal het eens nagaan idd. Maar kom niet zoveel in belgie hahaha. Wij blijven wel in het UMC, hebben daar voldoende vertrouwen in
Daffie; ik heb je terug-ge-pb-t. Oke, het hoort misschien niet specifiek in dit topic thuis, maar in het kader van een 2e(in ons geval 3e) kindje stel ik mijn vraag toch maar. Wie o wie kan mij zeggen hoe ik erachter kom wanneer ik ongesteld zou worden als ik dat word? (Wat ik natuurlijk niet hoop). Ik heb mijn natuurlijke cyclus doorgeteld en aan de hand daarvan had ik gisteren mijn ongi moeten krijgen. Nou zei iemand in een ander topic dat 9 dagen tussen de punctie en de ongi te kort zou kunnen zijn, daar zit ook wel wat in. Wie weet hoe ik hierachter kom??
Nic; de meeste vrouwen krijgen ca. 14 dagen na de ovulatie hun ongi. Dus als je de punctie hebt gehad, telt dit als ovulatie en dan 14 dagen later. Ik ben echter ook eens een keer 9 dagen na de TP al ongesteld geworden, terwijl ik een cyclus heb van 28 dagen. Hoop dat het een beetje duidelijk is.... Enne....ik stuur je zo nog een pb-tje terug...
Hoi meiden, Ik lees nog steeds mee en ik denk nog steeds aan jullie!! Voel met alleen beetje schuldig dat het hier nu allemaal goed gaat terwijl jullie nog aan het strijden zijn om ook nog een keer het allemaal mee te mogen maken!! Ik hoop echt dat jullie dat ook allemaal in 2011 mogen gaan meemaken!! Houd moed. Hier gaat in ieder geval alles goed, vandaag precies 16 weken en we hebben vandaag de pretecho gehad, alles was goed en we weten wat het frummeltje gaat worden!! Ik ga het echter niet op het forum melden want als je zoekt op de naam van mijn zoons of mijn nickname ofzo dan kom je hier terecht.... Ik duim echt heel erg voor jullie!!!! Julile hebben het allemaal heel erg verdiend!!! xxxx
Daffie, ik heb je net weer terug ge-pb-t. Normaal heb ik een cyclus van 22 (heel zelden 24) dagen, dat telt nu dus niet? Ach, dat betekent dus nog een hele week wacwachten. Welterusten lieve mensen!
Nic: Kan je helaas geen antwoord geven op je vraag maar wil je wel veel sterkte wensen met deze wachtdagen. Had ook, net als daffie, ooit begrepen dat je de punctie als je eisprong moest zien. Ga hard voor je duimen op een positieve test! Jootje, wat leuk om wat van je te lezen! Wat super dat alles goed gaat met jou en frummel. Je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen, hoor! Het is je zo gegund! Jouw zwangerschap geeft mij persoonlijk alleen maar hoop en vertrouwen op een goede afloop! Gewoon lekker blijven meelezen en schrijven dus! Wij gaan er gewoon met z'n allen voor dat iedereen in 2011 met een positieve test in handen staat! Daffie: Vertrouwen is idd erg belangrijk! Fijn dat jullie hierdoor niet hoeven over te stappen.
Nic; heb je pb-tje gehad hoor meid, heb er ook alweer één terug geschreven Nu houden we het weer op het forum. Je zal volgens mij echt af moeten wachten helaas. Nog een goede week nu toch? Ik duim me rot meid. Hoe voel je je? Rubiootje; vertrouwen is zeker belangrijk. Ze hebben me ééns zwanger gekregen, dus het moet nog een keer kunnen en inderdaad...Jootje, je bent ons succesverhaal, dus gewoon meelezen en schrijven hoor. Voel je vooral niet schuldig! Vindt jullie allemaal erg lief!!!
Jootje, je moet je absoluut niet schuldig voelen, we zouden niets liever willen dan jou voorbeeld te volgen. Jij bent juist het teken dat we de moed er in moeten houden. Ik zou zoooo zooooo graag nu zwanger zijn. Maar ik voel nog steeds niets. Geen voortekens van een ongi en ook niet van een zwangerschap. Terwijl ik normaal echt wel een kei ben in mezelf zulke dingen wijsmaken. Zodra ik 3 minuten overtijd was werden mijn borsten gevoelig, werd ik misselijk, etc. En dan 1 dag later weer de giga teleurstelling omdat ik toch mijn ongi kreeg. Terwijl ik heel goed weet dat de kans dat mijn man en ik op de normale manier een kind zouden verwekken helemaal nul is. Gek he. Ik ben afgelopen zomer bij een collega op kraambezoek geweest, heb daar een uur lang met de baby in mijn armen op de bank gezeten. Gevolg: 6 dagen overtijd, smorgens overgeven, mijn cupmaat was al met 1 maat gegroeid, kon geen koffie meer ruiken zonder te kokhalzen, ik wist dat ik zwanger was. Wat denk je? TUURLIJK NIET!
Wat een gebep hier! Nic, geen voortekens dus? Hmmmm....... geen nieuws = goed nieuws?! Blijf duimen voor je! Oh, en in een natuurlijke cyclus, groeit een eitje bij een vrouw gemiddeld 2 mm per dag. Toevallig verteld de arts dit vanochtend. Volgens mij is dat ongeveer even "snel" als bij een gestimuleerde cyclus, alleen is het verschil dat er niet 1 ei maar meerdere eitjes groeien! Bij de vorige ICSI pogingen zat ik bij beide keren op een gem. van 20 eiblaasjes/follikels. Daffie, even een knuffel voor jou. Voor.... nou ja, voor gewoon.... Jootje, tuuuuuurlijk hier gewoon langs blijven komen! Super om te lezen dat het zo goed gaat. Geniet, geniet, geniet! Hier vanochtend de 2e echo gehad. Dominant was donderdag 11 mm i.pv. 12 mm. Nu was dit ei 14 mm. Het andere ei aan de linker eierstok was nu 12 mm. Dus beiden groeien tot nu toe door. Ben benieuwd of ze dat beiden blijven doen of dat toch dat dominante ei 'overblijft' zeg maar. Manlief en ik maken er de komende dagen mooi gebruik van. (you never know....) Mijn BM slijmvlies was nu 9 mm. Best netjes. Maandag weer terug voor de 3e echo. Waarschijnlijk woensdag mijn eisprong gaf de arts aan en dan zal de TP vrijdag of in het weekend zijn. Spannend................. ons cryootje moet dan wel goed z'n best doen. Vind dat zoooooo spannend of ie wel goed zal ontdooien. Anders dan zijn deze FM's ook voor niets geweest........... Maar ja, zit niets anders op dan wachten.
Esser, ik blijf het cryo-gebeuren een fascinerend fenomeen vinden. (wij hebben nooit gekozen voor de cryo-optie, vandaar). Ontdooien ze er nu een of meer? en hoe gaat dat technisch in zijn werk? Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat wanneer een bevrucht eitje zo diep bevroren is geweest, dat het na het ontdooien nog levensvatbaar is. Versta me goed, ik vind het geweldig dat dit bestaat en de opties die het bieden kan, absoluut geen negatieve bedoeling met mijn vraag, hoor! Ik heb op internet wel gegoogled maar de exacte technische uitleg kan ik nergens vinden. Nu bij deze pogingen hebben wij voor het eerst besloten om goede emmies in te laten vriezen (en nu hadden we er geen, tenminste; de arts zei dat ze dat nog 2 dagen wilden afwachten maar dat ze het niet verwachtte, de topemmie is teruggeplaatst, verder was er nog een slechte en een hele slechte, thats it).
Nic; hoe voel je je , we zijn weer een paar dagen verder! Duimen draaien nog steeds hier hoor! Heb post gehad vandaag Esser; hoe is het met de TP, is ie idd eind van de week...spannend weer. Duimen gaan ook voor jou alvast weer draaien. Ik heb hier een ziek meisje...ze heeft gisteren 2 x gespuugd en vandaag een beetje verhoging. Ze eet weinig, maar drinkt gelukkig wel. Had eigenlijk moeten werken, maar heb gisteravond gelukkig iemand gevonden die mijn dienst wilde overnemen. Dus heb haar net op bed gelegd en heb even tijd voor mezelf.
Daffie, geniet maar lekker van je kleintje en van de rust, even een dag overslaan is soms wel erg lekker. Hier nog steeds niets. Niets wat wijst op een zwangerschap, maar ook niets wat wijst op een ongi. Ik ga morgen wel weer bellen naar het ziekenhuis, de buikpijn wordt weer erger ipv minder. groetjes
Even alleen ego; ben erg moe en heb weer een drukke week. Daar bovenop is mannetje vanmiddag vroeg naar huis gegaan = erg ziek. Zo sneu Resultaat = vraagt van mij dus extra regelwerk, boodschapjes en voor Joep zorgen. En dat na een zware dag op t werk............. * Zo, klaagmodus gaat weer uit * FM's lopen nog steeds. Zaterdag een FM gehad. Gister en vandaag ook weer een FM gehad. Nu moet ik morgen weer terug komen. De receptie dames van de poli vroegen al of ik een speciaal abonnement heb, hahahaha. M'n ei was vandaag 20 mm. Ze hadden verwacht dat ie gister al was gesprongen maar helaas. Nu kan het bijna niet anders dat ie vandaag/vannacht springt. Oh, en BM slijmvlies is 12 mm. Morgen om 10.45u. weer een FM dus. Als ie gesprongen is en de cryo ontdooit goed, dan hebben we zondag de TP. We'll see.......... Nou, ga wat opruimen hier en dan met 'n boek alvast naar bed. Ben zo gaar................ Doeggggg
Rubiootje, dank je wel. Esser, heel erg veel succes zondag!!! En vanaf zondag moet je de "zorgmodus" wat lager zetten en aan jezelf denken he?! Nu kunnen man en kind nog even van jouw lieve zorgen genieten, vanaf zondag ben jij even degene waarvoor alle lieve zorgen moeten worden ingezet.
Esser: Dat Gaat in ieder geval de goede kant op, Ik duim voor je dat jullie embryootje helemaal goed ontdooit en je hem lekker in je warme nestje krijgt zondag!! Nic: Hoe lang ben je nu al emmy-mama? Spannend hoor!! Positief proberen te blijven en goed aan jezelf denken he? Ik duim me suf in ieder geval. xxx
dag lieve meisjes, Hier gaat het ontzettend *&^#!)&**^%!!!!! Ik heb net een nieuw topic gestart, weet hier iemand het verschil tussen een innestelingsbloeding of een ongi????
Nic, heb je al getest? Als die nega is, kan je denk ik inmiddels helaas al uitgaan van n ongi. Voor innestelingsbloeding is t n beetje laat. Kan natuurlijk wel n kleine lichte bloeding zijn vd bm want als je zwanger bent, is die beter doorbloed. Ik zou n restje wagen...