2e kindje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door majelke, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Esser :(
    Hoeveel cryo's had je dan? Hoe kan dat nou? :(

Nic, in ons zh raden ze het af, omdat je dan meer kans op een mk hebt. Als je punctiemaand na punctiemaand hebt.

2. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kaboutertje, de verpleegkundige begon er zelf over toen ik zei dat ik mijn ongi had gekregen. Ik weet het niet, maar ik ga er van uit dat ze geen risico's nemen?
    Mijn gevoel is heel dubbel, van de ene kant zou ik een maand rust tussendoor wel verstandig vinden, maar mijn andere kant wil het NU.
    Ik ga het proberen.

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik zou er gewoon voor gaan hoor!
    Ik haat die rustmaand. Ik vind het ook flauwekul, want ik heb totaal nergens last van.

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Esser; he nee meid...:( ik kwam juist kijken of er een TP zou zijn....wat kl^&&^*(&. Tuurlijk voel je je klote, met je ook gewoon doen! Enne....op naar een zeer succesvolle volgende poging;)

Nic; ik heb vorig jaar ook 2 pogingen achter elkaar gedaan. Als je jezelf er goed bij voelt meot het kunnen. Ik merkte achteraf wel dat het een aanslag was op mijn lichaam en geest en heb dus na de 2 epoging even een rustpauze ingelast....hoe moeilijk ook;) Maar als het voor jou goed voelt, moet je ervoor gaan meid....
    Plat liggen schijnt geen enkele toegevoede waarde te hebben;), maar zooooo begrijpelijk dat je het gedaan hebt!

5. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Esser: AH NEE!! Ik had het zo gehoopt voor je....

Nic: Plat liggen heeft inderdaad geen toegevoegde waarde, er wordt vanuit het ziekenhuis ook aangeraden 1 dag rustig aan te doen en daarna weer gewoon zo normaal mogelijk te leven. Je mag geloof ik alleen niet meteen gaan zwemmen.

xx

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Bij een tp niet? Ik dacht alleen bij de punctie niet. En hier zeggen ze dus 6 dagen niet tillen ed.
    Jammer dat het zo per zh verschilt he, dat geeft ons nogal een duidelijk beeld ;)

7. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Esser, neee....kwam ook even kijken hoe het met je was. Wat ontzettend kl@! Is toch altijd even een enorme teleurstelling. Fijn dat je snel kan starten met een verse poging. Hopelijk gaat deze poging jou alle geluk brengen!

Jootje, heb nu pas door (tja blond) dat jouw kids vorige week jarig waren. Nog gefeliciteerd! Het is een cliche, maar wat gaat het toch snel! Hebben jullie een leuke verjaardag gehad?

Nic, kan mij voorstellen, hoor dat je direct door gaat. Dat wachten is zo ontzettend frustrerend! Succes!

8. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    rubiootje: Dankjewel!! Ja gaat snel allemaal he? Het worden al echte kereltjes!!

xxx

9. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey meiden,

Bedankt voor al jullie lieve en opbeurende woorden! Dat doet goed!
    Mannetje en ik hebben gister een wat rotdag gehad maar nu gaat het al veel beter. Vandaag ook weer met de ferti poli gesproken om alles even door te nemen. Ze sturen nu het recept op voor de pil. Komende dinsdag (25e) verwacht ik mijn ongi dus kan dan meteen met de pil beginnen. Zo'n 2 a 3 weken de pil slikken en dan kan de eerste spuit er al weer in.
    Gaat best vlot, en het voelt goed dat we direct door kunnen gaan. Toch een voordeel van deze cryo poging in natuurlijk cyclus......

@Nic, jullie gaan nu dus direct door? Weten jullie al een beetje hoe en wat qua planning? Hoe gaat 't verder met je?

@andere meiden, hoe is het met jullie?

liefs

10. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Esser,

Ik zie dat jij ook meteen doorgaat.
    Doen wij ook, ik ben zaterdag al met de femodeen gestart dus over een dag of 14 begin ik weer met spuiten. Ik heb inmiddels de officiele brief gehad dat er geen cryo's zijn, dus we beginnen weer van voor af aan.

Gaat echt snel he?

Ik richt me nu maar helemaal op deze nieuwe poging, dan heb ik weer iets om naar uit te kijken. We zijn vandaag met de twins naar de dierentuin geweest en daarna bij de italiaan pizza eten, dus ik heb echt even "normaal" geleefd en geprobeerd er niet te veel over na te denken. Hebben we weer een leuk moment om naar toe te leven:DE PUNCTIE!
    Zie je er tegen op?
    ojee, dan gaan we bijna gelijk op!

11. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Zo meiden, we waren verdwenen naar de 3e pagina, is dat wat! ;)
    Hoe is het met jullie?

Nic, ja we gaan idd haast gelijk op! Jij zult wel ong. 2 weken vooruit lopen denk ik? Hoe is t nu met je? Ik zie idd ook heel erg op tegen de punctie..............brrrr..........

@andere meiden, hoe gaat t met jullie?!
    Knuf voor jullie allemaal. ;)

@hier; afgelopen maandag met de ferti poli gesproken. Vonden het natuurlijk ook erg jammer dat het ontdooien niet goed was gegaan. Niets aan te doen....... Verwacht komende dinsdag m'n ongi, dus zou de poli meteen 't recept voor de pil naar me toe zenden. Heb 'm nu binnen dus vandaag of morgen even oppikken. Ik zou gister besproken worden in het team qua stappen en de data die daaraan gekoppeld worden voor de verse ICSI poging. VP aan de telefoon gaf aan dat er geen echte bijzonderheden zullen komen omdat we met alles al bekend zijn binnen dit traject. Ben benieuwd maar mannetje en ik gaan er vol goede moed aan beginnen!

12. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hallo meiden,

hier is de stap ook gezet voor een 2e te willen gaan. ons 1e kindje is dankzij de ivf geboren 14 maanden geleden. bij ons is er destijds niets gevonden waardoor het niet zou kunnen, maar toch heeft het 3 1/2 jaar mogen duren. we hebben gebeld naar het zh en gevraagd wat gebruikelijk is, toch nog proberen of gelijk voor de cryo gaan. (we hebben er nog 1) zij gaf aan dat ie er niet voor niets was en dat we die gelijk mogen gebruiken. ze vond het juist een goed idee daar gelijk voor te gaan. ik had dat niet verwacht, had verwacht dat ze juist zou zeggen dat we eerst zelf moeten proberen. nu ben ik al wel sinds september met de pil gestopt, we zijn er niet bewust mee bezig geweest, maar hebben toch bijna iedere cyclus in de vruchtbare periode sex gehad.
    dus ja, we gaan er toch al iets sneller voor dan we dachten. 28 februari op gesprek en dan wordt er gelijk een datum gepland voor de terugplaatsing.
    weet ook nog niet goed wat we doen als het niet lukt, wat een redelijke kans is natuurlijk. gaan we dan toch nog even voor het zelf proberen of nog een ivf poging? denk dat ik dat nu nogniet weet.
    jullie ook veel succes de komende tijd, vooral degenen die nu in die spannende wachtweken zitten en degenen die de behandeling moet ondergaan. het is niet altijd even prettig natuurlijk, maar gelukkig weten we nu ook waar we het allemaal voor doen, het is zo'n wonder!

liefs wies

13. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Welkom hier wies! Op naar een 2e wonder voor jullie!
    Fijn dat je hier komt om het met elkaar te delen en te steunen natuurlijk! Hoop voor jullie dat jullie cryo goed ontdooit!

14. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    heb net nog even een paar pagina's teruggelezen en wil nic en esser een dikke knuffel geven voor het slechte nieuws. heel dapper dat jullie er gelijk weer voor gaan. veel succes!

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Wies, wat fijn dat jullie gewoon de cryo mogen oppikken!
    Zie dat jouw zoontje ook van nov 2009 is. Mooie dag he ;)

@hier: heb gisteravond pregmyl gespoten en moet dinsdagoctend bellen of de cryo's goed zijn ontdooid. Zoja, die middag ook meteen de tp...

16. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    susan, wat toevallig! ja, was een mooie dag idd! ;)
    hopelijk een goede ontdooiing dinsdag!

17. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Wies: welkom hier! Op naar een brusje. Gezellig dat je mee komt kletsen!

Susan: Ga duimen voor een goede ontdooing!

Ego: Hier is het griepvirus in alle hevigheid toegeslagen. Lig sinds dinsdag onder de wol. Ook mijn man heeft de griep te pakken. De enige die vrolijk rond loopt is ons kleine wonder. Wij hebben hem vandaag maar ff bij de oppas gebracht, zodat wij zelf even een dagje in bed konden blijven. Ben dus even niet zo heel actief op het forum. Kom het weekend weer ff bijlezen.

18. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.295
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Bij ons is het precies andersom, ons zoontje is juist ziek, 40 graden koorst, mega snottebellen en heel erg hoesten. Hij zit als een zielig hoopje ellende op de bank, zo zielig! Hopelijk wordt hij snel weer beter want ik vind dat heel erg als je kindje ziek is.

Ik ben eindelijk ongi geworden na 50 dagen!!!!!! Gisteren met de pil begonnen en we zijn dus weer gestart met poging 2 voor IVF nummer 1. Hopelijk wil er bij mij met Menopur nu wel wat groeien.

Ga gauw weer mijn zoontje gezelschap houden, tot snel.

Veel liefs
    Nataly

19. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wies; dankjewel.

Rubiootje; heel veel beterschap.

Esser; begin je nu ook dat onrustige (-ik kan eigenlijk niet meer wachten-)gevoel te krijgen? Ik wel. Ik heb vannacht gedroomd van de punctie, waarschijnlijk omdat ik daar overdag te veel mee bezig ben. Die van mij is nog geen maand geleden en het was niet echt goed gegaan. Wat voor pijnstilling krijg jij? ik mocht de laatste keer kiezen uit het valiumpje of een roesje (je blijft wel bij, je hebt alleen geen idee meer wat ze met je uit aan t spoken zijn). Ik ga deze keer denk ik toch maar weer voor het valiumpje.

20. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Rubiootje en Nataly, veel beterschap voor jullie!! Wat een ziekenboeg zo zeg....

Nataly, op voor jullie poging! Nu dus weer echt begonnen, spannend...... ;)

Nic, ja! Herken dat gevoel zeker! Komende dinsdag verwacht ik mijn ongi en heb de pil afgelopen vrijdag opgehaald bij de apotheek. Zodra ik de eerste heb ingenomen zal dat alleen maar versterkt worden denk ik. ;) Pas als ik dan echt met het spuiten ga beginnen zal het wat 'rustiger' worden omdat het dan 'ECHT' zo ver is. Snap je wat ik bedoel? Herinner me nu dus ook dat een groot onderdeel van de MMM = Wachten!
    Voor de punctie krijg ik oxazepam mee voor de avond ervoor en nog eentje voor in de ochtend in te nemen. Tijdens de punctie krijg je bij ons in het ZH ook nog een vlinder-infuusje met een licht roesje. Ben dan altijd ff helemaal van de wap. ;)
    Nu komende donderdag nog een keer bellen met de ferti poli om de juiste dosering van de meds te krijgen, plus 't recept. Heb de luxe dat ik eigenlijk 'te' makkelijk te stimuleren ben, waardoor de artsen het bij de vorige pogingen lastig vonden om de juiste dosering voor mij te vinden. Ben nu dus benieuwd.

Hoe is 't verder nu met jou dan Nic?
    liefs

Deel Deze Pagina