2e kindje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door majelke, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Lees dat een aantal van jullie aan de pil moeten voor een nieuwe poging: waarom is dat?

Ik ga voor de 2e IVF. vanavond de 1e spuit weer.

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

De pil is onderdeel van een ICSi behandeling. Om alles beter te kunnen plannen begin je met de pil alvorens je met de deca mag gaan beginnen. Ook spuit je bij een ICSi vaak langer als bij een IVF poging. Ik spuit altijd 3,5-4 weken.

3. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Even ego;
    Euh.... even beetje vaag hier. Net ff naar t toilet gegaan voordat ik naar bed zou gaan. Veeg ik ineens wat (licht)rose/doorzichtige slijm af???? Nog een keertje, en ook hier wat (licht)rose......
    Wat is dit dan weer??? Denk, plaats t toch even hier. Nog nooooit gehad nl. Verwacht komende dinsdag mijn ongi, zit dan nl op dag 28. Jullie 'n idee wat t kan zijn?

**een Esser die in haar hoofd nu echt geen andere rare dingen probeert te halen...?**

Kaboutertje, dat is voor het zogeheten lange behandel protocol. Zo kan het ZH je cyclus en de planning voor de IVF/ICSI vrijwel geheel sturen/inplannen zeg maar.

Zet 'm op voor je 2e poging!!

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Oke ik dacht dat ICSI en IVF nagenoeg hetzelfde waren. Behalve dan de bevruchting.
    Weer wat geleerd ;)

5. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Esser: Huh......dat lijkt erop alsof je ongi eerder komt. Ik heb verder geen idee. Heb je normaal een superregelmatige cyclus? Als je je zorgen maakt zou ik anders gewoon morgen even bellen met de gyn. Mischien komt het wel vaker voor. In ieder geval heel veel sterkte!!!! Probeer je niet te druk te maken. (tja, altijd makkelijker gezegd als gedaan...)

Kabouterje: Je kan bij icsi ook het korte protocol hebben, hoor. Dat heb ik al die keren ook altijd gehad. Ik heb nog nooit de pil geslikt, maar begon op de eerste ongidag te spuiten met deca. Vanaf de derde dag puregon erbij. Dan meestal rondom de 11e dag de punctie. Dus nooit langer gespoten als 2 weken.
    Met het lange protocol ben ik dus niet bekend. Ik weet ook niet waarom er soms wel of soms niet wordt gekozen voor het lange danwel korte protocol.
    Een vriendin van mij liep in hetzelfde ziekenhuis en had ook het korte protocol net als mij. Mischien dus ziekenhuis afhankelijk ofzo om het beter te kunnen plannen.

6. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    #506 Nic 72, 23 jan 2011
    Laatst bewerkt: 23 jan 2011
    Esser, kan je ongi eerder zijn? Ik heb altijd een cyclus van 22 dagen, alleen vlak voor de laatste ronde kwam mijn ongi pas op cdag 26!! Misschien is de natuur je gunstig gestemd en mag je 2 dagen eerder beginnen,

EN BEN JE DUS 2 DAGEN EERDER ZWANGER!!!!!:):D;):p;):)8):)

7. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Even illigali en ego; looooooooos alarm, nou ja loos.... ;)
    Was dus idd wel een voorbode van m'n ongi. Kon 's nachts m'n bed d'r voor uit. Heb ik zo nog nooit gehad, dus vroeg me al af wat m'n lijf nu weer in petto had.....? Grrr...... Maar goed, vanavond dus de 1e pil van de strip er in. Blijft maf hoor; je ICSI poging in gaan om zwanger te raken, en waar begin je mee; de pil. :( Hihihihi.

Nic, nou met jou wil ik nu wel een deal maken hoor, dat je gelijk krijgt straks en dat ik dadelijk gewoon 2 dagen eerder zwanger ben! ;)

Kaboutertje, volgens mij verschilt het per ZH of er met een kort of lang protocol behandelt wordt.

8. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Esser, moet die pil niet op de 3e dag?
    ach, ieder ziekenhuis heeft zo zijn eigen handleiding....

oke, DEAL!!!!!

9. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Goed, hebben we een mooie deal. ;)

Nope, ik moet (bij voorkeur) beginnen op cd 1 met de pil en anders evt op cd 2. Dat zou ook nog kunnen/mogen. Zal idd dus echt per ZH zijn hoe, wat en wanneer hun protocollen lopen.

10. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    We gaan gewoon keihard er in geloven dat we elkaar hier over 2 maanden aan het feliciteren zijn met elkaars zwangerschap!

Hoop doet leven (maar dan letterlijk, hoop ik).

Ik heb trouwens allerlei topics en sites nageplozen over wat ik nog zou kunnen doen om de innesteling te bevorderen (behalve een tube pattex dan). Vandaag ben ik begonnen met 3 x daags 1 capsule tarwekiemolie (Kruidvat, 2,49 euro voor 100 capsules). De gedachte hierachter is dat tarwekiemolie de doorbloeding bevordert, dus ook in de baarmoeder, dus zou de baarmoeder beter in staat moeten zijn om het bevruchte eitje vast te houden. Ach, baat het niet - het schaadt ook niet.

Ik heb net even geteld, ik zit nu in pildag 10, jij in pildag 1, dat zijn 9 dagen verschil. Wellicht komen we nog wat dichter bij elkaar omdat ik wat langer en wat meer Gonal-F moet spuiten, (mijn eierstokken zijn zo onderhand hoogbejaard) de opkomst viel ondanks dat ik een hogere dosering Gonal-F spoot zwaar tegen. 3 emmies waarvan maar 1 goeie. Ochja, in principe zou 1 genoeg kunnen zijn, maar ik heb voor mijn gevoel toch graag ook nog een leger cryo's in de reservepool.:D

11. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Wat is het rustig hier. Even up, hoor. Hoe is het met iedereen?

12. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Klets niet vaak mee hier (moet teveel bijhouden...) maar ben sinds gisteren in t bezit van een beginnende blasto! Beide cryo's waren ontdooid alleen was deze een beginnde blasto en de ander was echt niet goed. Nu dus afwachten en 7 feb een boedtest. Uiteraard ga ik eerder testen ;)

13. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Wow, Susan. Dat klinkt erg goed. Een beginnende blasto! Heel veel succes met de slopende wachtweken. Dat deze beginnende blasto maar mooi de komende 9 maanden blijft zitten!

14. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    spannend susan, heel veel succes. en logisch dat je eerder gaat testen, ik kon dat ook nooit laten. laten we hopen op een mooie test!
    krijg alweer de kriebels om ermee te beginnen als ik hier alles lees. over een maandje naar tilburg voor een gesprek en dan zullen we horen wanneer het plaats zal vinden.

esser, ja, je hoopt stiekem dat het nog wat anders kon zijn hè, maar las dat de ongi toch doorgebroken was. maar idd, 2 dagen eerder beginnen, dat is ook weer meegenomen!

15. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Suus, ook hier; we duimen! ;)

Nic, hoe is 't met je meid?

@hier; moet straks tussen 11.00u. en 12.00u. bellen naar de ferti poli over de dosering van de meds en evt andere afspraken. Ben erg benieuwd.....

16. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Weer ff ego, ben een beetje verbaasd........ net de arts van de ferti poli gesproken en het ZH wil ons mee nemen in hun IVM studie!
    Nu een nieuwe methode in NL, in het buitenland wordt het al enkele jaren toegepast met resultaat. Fijn bijkomend voordeel; kost ons geen poging > is op kosten van het ZH in kader van de studie. Altijd fijn.

Arts heeft al veel verteld en zend ons nu de volledige informatie per post toe. A.s. dinsdag belt de arts ons weer op om definitief van ons te horen of wij willen deel nemen aan de studie. Zo ja, dan heb ik volgende week donderdag of vrijdag al de uitgangsecho.
    Zo...... moest 't ff kwijt. ;)

17. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Even ter info;
    In vitro maturatie (IVM) is een nieuwe vorm van kunstmatige voortplantingstechniek.
    Bij deze methode worden onrijpe eicellen uit de eierstokken gehaald middels een punctie. Deze eicellen worden in ongeveer 30 uur in het laboratorium tot rijping gebracht voordat zij worden bevrucht door middel van IVF of ICSI.
    Het voordeel van deze techniek is dat de vrouw hierbij geen hormonale stimulatie van de eierstokken hoeft te ondergaan. Hierdoor is de behandeling voor de vrouw minder belastend en het risico van ovarieel hyperstimulatiesyndroom (OHSS, algemeen bekend als “overstimulatie”) is afwezig.
    IVM is daarmee met name geschikt voor patiënten die een verhoogd risico op OHSS hebben, zoals patiënten met het polycysteus ovarium syndroom (PCOS).
    In Nederland wordt IVM op dit moment nog nauwelijks toegepast. Wereldwijd zijn er naar schatting 1100 kinderen geboren na deze techniek. De eerste IVM-zwangerschap werd in 1991 gerapporteerd. De laatste jaren is de efficiëntie van IVM toegenomen. In centra met ervaren behandelaars is het percentage levendgeborenen per cyclus bijna 15%.

18. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gaat het nu dan nog sneller?? Dan heb je dus al 6 dagen na de punctie een tp? 30 uur rijpen is wel heel snel.... Maar hoef je dan niets te spuiten of slikken om meer eitjes dan normaal aan te maken? in een natuurlijke cyclus heb je toch maar 1 eitje?
    Wel tof dat het niet van je verzekerde pogingen af gaat! Ik ben benieuwd. Doen ze dit in elk ziekenhuis waar ook icsi gedaan wordt?

19. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey Nic, weet nog niet alle ins and outs van de IVM maar zo ver als ik het nu weet;
    - nu aan de pil
    - waarschijnlijk slikken tot dag 16 of dag 18
    - dan stoppen met de pil en wachten op een bloeding
    - dag 1 of 2 een echo
    - dag 3,4, en 5 gonal-f of puregon spuiten
    - dag 6 echo
    - dan waarschijnlijk tussen dag 10-14 de punctie
    - de eicellen worden dan in het lab binnen 30 a 48 uur verder gerijpt
    - goed gerijpte eicellen worden dan als ICSI behandelt, en wordt dus de zaadcel bij de bruikbare eicel 'geïnjecteerd'
    - na 4 dagen worden de dan ontstane embryo's teruggeplaatst
    - als ik het goed heb gelezen, worden er altijd 2 embryo's teruggeplaatst
    - mogelijk, overige embryo's die toppers en dus sterk zijn, worden ingevroren

Verdere meds;
    - op dag van punctie gaan starten met het slikken van progynova
    - en op dag van de tp gaan starten met het inbrengen van de utrogestan bollen
    Dit beide ter bevordering van de baarmoeder en evt innesteling.

Zo, een heel verhaal maar dit is wat we tot nu toe weten.
    Manlief en ik hebben het er samen nog goed over gehad en willen er voor gaan. Het kost ons niets, de fysieke belasting voor mijzelf is beduidend minder en we worden goed begeleid. Slagingspercentage ligt op 15% dus dat is wel echt lager. Maar goed, dat nemen we mee in ons achterhoofd gedurende de poging.
    We zijn vooral erg benieuwd wat het mogelijk gaat opleveren aan eicellen en evt bevruchtingen.

De IVM is in NL alleen nog in kader van een studie en wordt daarom alleen in Zwolle uitgevoerd en in het JBZ Denbosch en st Elisabeth te Tilburg. (Deze laatste 2 ziekenhuizen werken nl samen, doordat Denbosch geen lab heeft zoals Elisabeth)

Maar.............hoe gaat 't met jou?!
    liefs

20. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Wat een rust hier.............. ;)
    Hoe is het met jullie meiden?