2e kindje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door majelke, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haaaa Esser!

eerst even ego:
    YOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!! Net de eerste decaspuit gezet, ZELF GEDAAN!!!!!!!!!!!!!!!
    Dat was de allereerste keer dat ik het zelf heb gedaan! gewoon altijd dat geplan om de agenda's van mij en mijn man zo aan te passen dat hij me elke dag kon prikken (hij werkt ochtend en middagdiensten onregelmatig door de hele week en ik heb een saaie normale baan - 3 ochtenden en 2 hele dagen) Maar nu heb ik het zelf gedaan!! (wel een half uur krampachtig met de spuit in mijn hand naar mijn rolletje zitten kijken, maar uiteindelijk heb ik em erin gedrukt!) en het viel gewoon reuze mee!!!! Als ik dat eerder had geweten dan had ik dat al veel eerder gedaan!

Voor de rest gaat het goed. Zowel zoon- als dochterlief hebben vandaag voor het eerst samen op het toilet pipi en kakka gedaan voor het slapen gaan. Het zindelijk worden zit er aan te komen! Vanaf morgen begin ik met ze ieder uur op het toilet te zetten (mijn dochter heeft tot nog toe resoluut geweigerd iets op het potje te doen, het toilet werkt blijkbaar wel).

Ik voel me verder prima, beetje moe(en dat zal nog wel erger worden) maar verder heel goed.

Esser, ik had al eerder wat gelezen over de IVM, het klinkt geweldig, een stuk minder spuiten, maar gevoelsmatig is het wel moeilijker, of niet? De hoop gaat natuurlijk onverminderd door, en ik begrijp heel goed dat jullie voor deze extra kans gaan(zouden wij ook hebben gedaan) maar 15% is niet veel. Het is ook een kwestie van geluk. Wauw, 2 emmies tp? ojee, dan maak je borst maar vast nat! Het is absoluut geweldig! 2 van dit heerlijke hummeltjes tegen je lijf aan, dat is zonder uitzondering het beste gevoel van de hele wereld! Als ik goed tel heb je dan vanaf nu over een dag of 40 de punctie?

Sterkte meisje, ondanks dat je geen beginneling meer bent is het toch steeds weer belastend en zwaar en frustrerend. Ik wens je een prachtige tweeling toe!!!!!!!!!!

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Goed zo!!!
    Ik stond ook zo de 1e x met de pregnyl. Mijn vader kwam altijd ( 2x) en toen dacht ik: dat is van de zotte.

Maar met de deca en puregon stond ik weer. Want een been is toch echt anders dan een buik ( in mijn idee).
    Nu vind ik de deca en pur een eitje vergeleken met preg. Die vind ik echt veel zeerder doen.

3. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Wow, Nic. Super gedaan! Het is zo herkenbaar wat je schrijft mbt de deca. Heeft hier ook lange tijd geduurd voordat ik die zelf durfde te zetten. (ik moest toen wel). Spoot altijd in de avonduren en ik werk ook onregelmatig. Had toen late dienst en toen moest ik het wel zelf doen. Sta je daar op het toilet......1, 2, 3...nee, toch nog maar even niet. Uiteindelijk er toch maar ingedaan. Ik kan mij ook nog herinneren dat het achteraf ontzettend mee viel. Dacht altijd dat ik een van de weinige was die eerst niet zelf durfde te spuiten. Fijn om te lezen dat er meer meiden dit probleem hebben / hadden.
    Nic, in ieder geval heel veel succes deze poging!!

4. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Esser, Wat super mbt de IVM. Jullie krijgen gewoon als het ware een extra kans! Enne...de kans dat je bij die 15% zit is ook echt wel aanwezig, hoor!

5. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Hoi iedereen, ook wij gaan van start in de mmm voor een de kindje. Wij hebben een dochter van 19 maanden, en ben toen zwanger geraakt dmv icsi + pgd (de eerste poging). Ik ben nu aan de pil tem 26/2, en vanaf 22/2 mag ik dan weer de decapeptyl gaan spuiten. Ik vind het weer bijzonder spannend om van start te gaan.

@esser: Wat leuk dat jullie kunnen meedoen in de studie, is een extra kans voor jullie! En inderdaad wel fijn dat je minder moet spuiteni

@nic: Wat fijn dat je voor het eerst zelf de decapeptyl hebt gezet. Het is raar om jezelf voor het eerst in te spuiten, hè?! Ik vond het in het begin ook eng, maar het viel me iedere dag beter mee.
    Ik las ook dat je bezig bent met de zindelijkheidstraining, hoe oud zijn je kindjes? Mijn dochtertje doet ook enkele keren per dag pipi op het potje, ze vind het geweldig om samen met mij naar het toilet te gaan en dan pipi te doen, maar ze is nog lang niet klaar om echt zonder pamper rond te lopen.

groetjes

6. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Timonneke, welkom! Gezellig dat je ook mee komt kletsen!

Ego: Moet zo weg naar een babyshower, dus regaeer later nog wel even wat uitgebreider.

7. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Timonneke, de moed zakt mij wel in de broek als ik lees dat jouw dochtertje van 19 maanden al pipi op het potje doet.............Die van mij worden over 2eneenhalve week 3 jaar.......Ach, vanmorgen alweer een klein succesje geboekt, mijn dochtertje had een supervolle luier na de nacht, maar heeft wel een ieniemienie plasje op het toilet gedaan. dat was om kwart voor 10, om kwart voor 11 zet ik ze weer op het toilet...

Rubiootje, hoe zit dat met jouw zoontje? zijn jullie ook al bezig met de zindelijkheid? of is dat al gelukt? ik zie dat jouw zoontje precies een half jaar min vier dagen jonger is dan mijn twins.

8. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    @rubiootje: Veel plezier op de babyshower!

@nic: Maar jouw tweeling is waarschijnlijk al echt klaar om zindelijk te worden, mijn dochter vind het leuk om mij na te bootsen. Hebben ze nog een pamper aan, of durf je het al aan om ze zonder te laten rondlopen? Is best wel een zware taak denk ik om een tweeling zindelijk te maken. Dan ben je toch veel bezig met ze te laten plassen en terug aan te kleden, of kunnen ze al zelf hun broek weer omhoog krijgen?

9. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Af en toe laat ik ze wel een half uurtje zonder broek rond rennen maar dan gebeurt er niks. Ik probeer ze nu echt consequent elk uur even op het toilet te zetten, ze dragen verder gewoon een luier en ik kleed ze zelf aan en uit.
    Ik heb het afgelopen zomer al een keer geprobeerd, maar toen waren ze er nog niet aan toe.

10. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Wij zij inderdaad ook al een tijdje (spelenderwijs) begonnen met zindelijkheidstraining. Zodra hij in zijn blote billen loopt of alleen een onderbroekje (zonder luier) aan heeft, gaat het behoorlijk goed. Hij gaat dan zelf naar het potje of laat merken dat hij moet. Dit doet hij al enkele maanden. Zodra hij echter ook nog een lange broek erbij aan heeft (zonder luier) dan gaat het wel direct mis. Op de een of andere manier lukt het dan niet meer. Wij laten hem dus vaak thuis rondlopen in zijn onderbroekje. Sindskort ben ik aan het oefenen met een joggingsbroekje of soortgelijk erbij aan doen. Deze broekjes kan hij makkelijker zelf uit proberen te doen en wie weet voelt hij dan net iets beter aan dat hij moet plassen als dat hij een spijkerbroekje draagt. Soms gaat dat goed en het gaat ook vaak fout. Ach, voordat ze 18 zijn zullen ze vast allemaal zindelijk zijn....hi, hi. Als ik naar de kinderen van mijn vriendinnen kijkt zijn ze pas echt goed zindelijk tussen het derde en vierde jaar en ook dan komen kleine ongelukjes nog wel eens voor.
    Kenissen van ons wonen in Curacao en hun dochtertje was al helemaal zindelijk met anderhalf jaar. Zij hadden namelijk alleen de eerste paar maanden luiers gebruikt en lieten daarna hun dochtertje bijna altijd in haar blote billen lopen. (vanwege het mooie weer, leven zij veelal buiten in de tuin waardoor een klein ongelukje met een pipi ofzo niet echt een probleem was). Ik weet niet of het daardoor komt, maar het is wel opvallend dat zij zo snel zindelijk was. Ik heb ooit een artikel gelezen van iemand die uitging van de theorie dat wij in de westerse maatschappij, onze kinderen eigenlijk onzindelijk maken door het gebruik van luiers. Uit haar onderzoeken was gebleken dat zij kinderen rondom de eerste verjaardag zindelijk kon hebben, door vanaf de geboorte geen luier te gebruiken en consequent op een potje te laten plassen. Ik heb dit zelf nooit uitgeprobeerd (is ook niet echt praktisch), maar vond het wel een interessant verhaal. Hierdoor zijn wij afgelopen zomer dus wel spelenderwijs begonnen, door hem regelmatig thuis in zijn blote billen te laten lopen.

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Zo, het weekend is weer voorbij. Het was echt megadruk, maar zo leuk!!
    Gisterenmiddag hebben we dus Myrthes verjaardag gevierd en ze is echt mega verwend.
    Van ons kreeg ze het ikeakeukentje en ze staat de hele dag eitjes te bakken en wortels te koken :) :) De atributen hebben mijn schoonouders gegeven. Daarnaast heeft ze ook nog hello kitty lego, een princessliedjesboek, dorapuzzels, hello kitty kussen, babybornspeentje, badspeelsysteem, schortje/ovenwantjes en woezel en pip bordje/schaalt en beker gekregen. Oh ja en nog vingerverf en een tekenboek.
    Van mijn ouders heeft ze 3 dekbedovertrekjes met hoeslakentje gekregen voor haar nieuwe bed (vond het zelf een zeer goed kado hahaha).
    Myrthe vond het allemaal prachtig en zonderde zichzelf af als het even te druk werd. Op een gegeven moment stond ze wel te trillen toen ze weer een kado'tje kreeg....ze wist even niet meer waar ze het moest zoeken....maar verder heeft ze heerlijk gespeeld met de kindjes en was het top.

Vandaag nog naar een ander kindje geweest die jarig was, werd 4 jaar en daarna gehandbald. Vanmiddag kwamen mijn ouders nog even omdat ze nu echt!! jarig was hahaha.

Morgenochtend even inpakken en dan gaan we na de file richting belgie naar CP. Even lekker bijtanken met zijn drietjes. Heb er megaveel zin in!

Zal dus eind van de week pas weer komen lezen....

12. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rubiootje, vooropgesteld dat ik zonder enig voorbehoud bereid ben om naar curacao te verhuizen denk ik dat daar idd wel een kern van waarheid inzit.
    Alle luiermerken blijven maar roepen hoe goed hun luiers wel niet zijn en dat na een heel glas pipi de luier nog steeds droog aanvoelt...Tja, dan maken we het de kids ook wel erg aantrekkelijk.
    ik ben nu weer even aan het minderen, ik heb ze een dag lang elk uur op de pot gezet, toen merkte ik dat ze dat echt vervelend begonnen te vinden, ik wil ook niet dat ze een hekel krijgen aan naar het toilet gaan.

Daffie, dat is wel erg lekker; weekje ertussen uit, veel plezier!

Heeft iemand al zomervakantie geboekt? Ondanks dat we met de icsi bezig zijn wil ik er toch echt 2 weken tussenuit. Mijn man en ik hebben allebei in juni vrij, dus ik ben volop bezig iets uit te zoeken. Ik dacht eerst dat het voor de kids (en voor onze beurs) wel leuk zou zijn om in spanje ofzo naar een camping te gaan, maar ik neig nu toch weer meer naar een all-in resort in een erg warm land.
    Iemand tips? ergens geweest waar het heel goed beviel met de kids? Egypte durf ik nu niet te boeken, zeker niet met de kinderen erbij, maar dat is ons de afgelopen jaren heel erg goed bevallen.....

13. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Daffie, nog gefeliciteerd met haar verjaardag! Lekker, hoor een weekje weg! Heerlijk. Heb er ook zo ontzettend zin in! Geniet er maar lekker van, meis!

Hier ook nog geen vakantie geboekt. Wij zitten nu een beetje in dubio wat te doen vanwege de zelfbetalende icsi behandelingen. Onze grootste hobby is reizen en normaal gesproken gingen wij altijd minimaal 1 keer per jaar op vakantie, maar aangezien het nu onzeker is hoe vaak wij nog een icsipoging willen of kunnen gaan doen, durf ik (financieel gezien) niet echt een leuke vakantie te boeken. Aan de andere kant ben ik ook van mening dat wij nu nog de kans hebben om verre reizen te doen. Zolang wij nog niet afhankelijk zijn van schoolvakanties'is het tenminste nog enigzins te betalen. Door mijn leeftijd (38) kan ik ook niet echt mijn icsibehandelingen veel langer uitstellen.. Daarnaast ben ik vaak ook wel gevoelsmatig aan vakantie toe door ons drukke gezinsleven. Wij werken allebij in de onregelmatige dienst. Vanwege het feit dat wij volledig afhankelijk zijn van betaalde oppas en dus alleen overdag opvang hebben, werken mijn man en ik tegengestelde diensten. Hierdoor hebben wij ongeveer maar 1 dag in de 2 weken een hele dag samen vrij. Daarnaast werk ik full time en ik doe ook nog de volledige mantelorg voor mijn moeder, welke hulpbehoevend is. Hierdoor zijn onze vakanties eigenlijk altijd heel belangrijk voor ons geweest. Even bijkomen en genieten van elkaar!
    Sinds de komst van onze kleine boef zijn wij in Griekenland geweest, Daarna in Curacao en Bonaire. Vorig jaar hebben wij een kleine maand rond getrokken door Bali en Lombok. Zodra er mooi weer, strand en water is, hebben kinderen het op deze leeftijd toch wel vaak naar de zin. papa en mama erbij en het feestje is compleet. Ik had bij ons zoontje niet echt het idee, dat hij er zich bewust van was ver weg te zijn. Het maakt hem niet zo heel veel uit waar hij zit, zolang wij er maar zijn en hij lekker buiten kan spelen.
    Nu dus nog niet zeker wat wij dit jaar gaan doen. Ik ben wel aan het orienteren op vakanties, want wie weet is de vierde icsi poging toch succesvol en kunnen wij mischien alsnog lekker weg. Ik heb mij zelfs georienteerd op icsi vakanties naar Turkije. Een combi van een behandeling met vakantie ineen. Durf het alleen niet echt dat te doen.
    Kortom: onze vakantie is nog even onzeker en onbekend.

14. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rubiootje, hoezo; je bent druk??? tjeezus, ik word al moe als ik lees wat jij allemaal doet....

Wij zijn vorig jaar niet geweest, dat is me wel opgebroken, ik heb die 2 weken rust per jaar wel nodig. Als ik verlof heb maar gewoon thuis blijf dan ga ik toch allemaal klusjes en dingen doen waardoor ik na de vakantie nog meer gedaan heb dan wanneer ik helemaal geen verlof had gehad.

Daarom maakt het me ook niet uit waar we naar toe gaan, als het er maar belachelijk warm is, all inclusive, de hele dag niets anders doen dan aan het zwembad liggen, eten en slapen.:D:D:D

15. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Kan mij helemaal voorstellen dat geen vakantie gaat opbreken. Iedereen heeft zijn ontspanning en rust gewoon op zijn tijd nodig! Enne, ik denk dat je het met een tweeling ook wel erg druk kan hebben, dus ik hoop dat jullie een fijne vakantie gaan boeken!. Ik ga gewoon met je meedromen van een heerlijk warm land. Aan de rand van het zwembad met een glaasje vruchtensap. (tja, want wij zijn gewoon dan zwanger en mogen geen wijntje.....ha,ha).
    Heb je al enig idee wanneer jullie op vakantie willen?

16. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Nic, hoe is het met je? En t spuiten?!

Daffie, lekker aan het genieten met z'n 3en in CP dus?! Heerlijk!!

Rubiootje, meid, wat een planning in jullie gezin joh!
    Zorg voor jullie gezin en je moeder :$ Petje af meid!
    Snap heeeeel goed dat de vakantie juist jullie grote moment als gezin is! Zou zeker nog eens goed gaan rondkijken voor een fijne vakantie voor jullie dit jaar!
    Hoe is t nu verder met je?

@hier; drukke werkdagen zijn weer voorbij. :D
    Vandaag en morgen rustige dagen, wel lekker. Oh, moeten morgen om 16.00u. wel op de ferti poli zijn! Arts wil graag een echo ter controle van eierstokken, baarmoeder etc. Ziet dit er allemaal goed uit, dan kunnen we gaan starten met de IVM! Nog heeeeel even spannend dus.
    Of het nu de IVM of toch ICSI wordt, t/m volgende week zondag (13e) moet ik de pil slikken. Stoppen, en dan kort daarna (waars cd 3) starten met spuiten........... Super fijn, wachten duurt echt niet lang zo. :D
    We'll see.......

liefssssss

17. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Goedeavond meiden. Ik wou me graag hier ook aanmelden
    Ik hoorde van daffie dat hier alle meiden ook voor een
    2de kindje gingen.
    Wij mogen zodra ik weer ongesteld ben beginnen met de pil en
    Daarna een volledige nieuwe poging. Heel spannend

18. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Jessy, welkom hier. ;) En wat spannend zeg weer voor een 2e kindje gaan! Had al het een en ander gelezen op het verlengde wachtbankje. :)

@other girls, wat is het rustig hier.......! Bijna eng hoor meiden. ;)
    Wel alles okay?
    liefsss

19. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Post ik hier ook meteen maar dat onze cryo poging is mislukt. Nu dus op naar een verse, eerst nog een paar onderzoekjes dus weet nog niet wanneer we kunnen/mogen starten...

20. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Jessy; jullie beginnen wel snel weer of niet? Is je lichaam dan wel ontzwangert;)
    Heel erg veel succes alvast met de poging voor een broertje of zusje....wordt weer spannend!

Ik zit voor mezelf even in een rustperiode omdat ik eerst wil afvallen voor we onze laatste (zelfbetaalde) poging gaan ondernemen. Dit om de kansen zo groot mogelijk te maken;) Waarschijnlijk starten we april/mei weer met de poging.

Susan; wat jammer meid....hoe voel je je eronder? Ga heel hard duimen voor een succesvolle volgende poging.

Deel Deze Pagina