2e kindje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door majelke, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.291
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Leuke avatar's hebben we toch! Wat hebben we toch een leuke kindjes!

Zit de laatste dagen wat te lezen in een aantal topics die gaan over het medisch uitbehandeld zijn. Ik weet dat ik dat niet moet doen maar ergens in mijn achterhoofd knaagt er een stemmetje die zegt dat dit voor ons ook nog wel eens zo zou kunnen zijn. Mochten er nu ook geen eitjes willen groeien dan weet mijn ziekenhuis ook niet meer wat ze moeten doen. Het is erop of eronder dus voor ons deze ronde.

Wat ben ik dan blij dat we in ieder geval Luca hebben. In die topics over het uitbehandeld zijn schrijven ook meiden die geen kinderen hebben en ook geen eigen kinderen zullen krijgen, wat erg! Krijg iedere keer tranen in mijn ogen als ik daar aan denk. Of meiden die wel zwanger raken en iedere keer een miskraam krijgen. Dan ben ik heel erg blij met mijn fantastische kereltje die slecht eet maar wel de hele dag met mama wil knuffelen (smelt)

Veel liefs
    Nataly

2. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Esser gaaf dat het nu zo snel gaat zeg!!
    En heb je de tickets gewonnen? Echt megagaaf juist als je iets niet verwacht gebeurt het

Nataly. Jeetje. Ik hoop dat deze poging mag gaan lukken. Want ik snAp wat je bedoelt je hebt gelukkig al een wondertje. Maar je wilt toch gezin compleet hebben dat heb ik in ieder geval!
    Nou ik ga gewoon enorm voor je duimen dat het mag lukken. Want het is toch moeilijk om zoiets af te sluiten

Hier zaterdag naar de 9 maanden beurs geweest. Thuis gekomen met de mini monkey en een aankleedkussen besteld. Zo'n grote. Echt enorm cool!!
    Niet meer ongesteld. Sinds vorige week
    Gisteren Siem gedoopt. Lag heerlijk te slapen. Tot die plens water. Gelukkig viel hij weer gauw in slaap! Het was echt een enorm mooie dienst. En hij heeft zulke mooie kadootjes gehad.
    Nu gaan we woensdag heerlijk naar Engeland. Lekker naar me opa. Kan hij zijn achterkleinzoon ontmoeten. Ons heerlijk lachenbekje
    Hij word zo veel gelukkiger sinds de nieuwe voeding. Hij slaapt beter en heeft minder pijn. Hij slaapt nu ook al sinds zaterdag alleen op zijn kamer. Hij sliep op onze kamer. In een wiegje. En we hebben onze slaapkamer verbouwd. Die tijd hebben we op Siem zijn kamer geslapen met zijn drieën. En zaterdag was de kamer klaar! Dus zijn we naar onze kamer gegaan. En nu dlaapt hij al twee nachtjes alleen. En super goed. Nu gaan we zijn voeding een uurtje eerder doen. Zodat hij weer een uur langer op bed ligt. Zo al het nieuws van dit front.
    Hoop dat alles met jullie goed gaat

En kleintje ik heb er volste vertrouwen in dat je een mooie Emmy draagt hoor met carnaval!! Ik hoop dat die blijft zitten

3. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    kleintje, we zullen allemaal duimen dat jij dan een embryootje in de buik hebt zitten, en dat ie ook goed blíjft zitten!

hier ongi geworden, pas dag 38 ofzo. maar goed, gelukkig nog voordat we naar de gyn gaan volgende week. ben erg benieuwd wanneer we de terugplaatsing krijgen. Aan de ene kant wil ik dat zo snel mogelijk dan, en aan de andere kant tegen de zomer ofzo. van Sam ben ik in november bevallen, en lijkt me zo mooi als een eventuele 2e kindje in de zomer geboren wordt. Maar goed, ik moet natuurlijk net als jullie weten dat dat niet te plannen is, en dat we al blij mogen zijn dat het mag gaan lukken.

Esser, wat spannend en snel gaat het allemaal! En, heb je het concert nog gewonnen? ben wel benieuwd.

4. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Wies, Dat hoop ik ook :). Was trouwens helemaal vergeten jullie in te lichten van mijn echo van vandaag. Heb wel ff gekopieerd uit een ander topic omdat ik een beetje lui ben :p

Heb vandaag de eerste echo gehad (dag 10) was niet niet heel veel te zien...... Donderdag mag ik weer terug komen. gelukkig aan het einde van de middag dus is niet zo heel lastig met mijn werk...... Ook een beetje vaag was dat wij dachten dat we ook nog een afspraak hadden met de arts. Omdat we nog door moesten spreken hoeveel emmies, of we mee doen aan een of andere studie en of ik dus die pregnyl ondersteuning krijg. En na de echo vroeg ik of we weer in de wacht kamer konden gaan zitten, zei de vrouw: ow nee jullie kunnen nu gaan, het is alleen een echo..... Ik half in paniek.....Naar de balie gegaan en nu heb ik vanmiddag een belafspraak met de arts. Lekkere communicatie dus...... Ben nu al mega pessimistisch over deze cryo poging :(. Maarja we gaan er voor he!

5. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    en dit was dus later op de middag :p

Nou ben net gebeld door de arts. Krijg 3 pregnyl injecties na de TP. Moet het recept halen na de echo donderdag. Maar het was niet zo'n leuk gesprek. De arts was kei kort af...... ow mevrouw u wil dus medicatie........En ik zo vragen of dat het nodig was...... toen kreeg ik een antwoord dat het niet aangetoond was dat het hielp maar dat ik het wel kreeg...... En dat ik bij de verpleegkundige de injecties moet laten zetten. Hopelijk mag ik het gewoon zelf doen. Echt super vaag, was ook maar een gesprek van 2 minuten ofzo. Maarja, ik krijg iig de medicatie en dat vind ik toch wel een fijn idee. Geeft wat meer zekerheid. En mijn vraag over het aantal embryo's die kon ik niet eens stellen omdat er al was opgehangen. Echt zo vaag. Vraag het donderdag nog wel eventjes.

6. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    hey Nightelf ik zie je wel :p

7. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Jessy, geniet er van bij je opa in Engeland!!
    Kom je als je terug bent leuke pica's showen van je knul met zijn overgrootvader? :p

Kleintje, ook hier nog even een knuf voor je na je vervelende start in het ZH!

Wies, volgende week naar de gyn., dat schiet nu ook wel op zeg! Ben erg benieuwd hoe t voor jullie zal zijn. En idd, qua planning hebben we d'r helemaal niets over te 'zeggen' helaas....
    Ook nog een helaas; niet gewonnen met q music. Ach, had grote mazzel moeten zijn om te winnen! Krijg wel het nieuwe album van Usher toegezonden als troostprijs. :)

Ook even ego;
    vanochtend de echo weer gehad. In totaal 24 nette follikels en meer dan 8 follikels zaten al op zoveel mm. zodat de arts al erg tevreden was. Ook mijn bloedwaardes > hormonen, schildklierwaarde etc. waren allemaal prima in orde. Hierdoor gaf de arts aan dat de punctie donderdag al gaat plaatsvinden. :$ En wel om 09.00u. om precies te zijn. Bleh......... krijg al weer helemaal de bibbers als ik er aan denk, maar goed. Vanavond om 19.00u. de pregnyl (10.000eh) al gezet. Ging weer helemaal goed. Ik heb 'm zelf gezet en mannetje had 'm klaargemaakt. ;)
    Pffffff...........maar goed dat ik morgen moet werken en 't dan zo donderdag is. Kunt t maar achter de rug hebben. :p
    liefsssss

8. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Nataly, kan mij heel goed jouw angst en onzekerheid voorstellen! Ik las een tijdje geleden ergens op dit forum de uitspraak dat het verdriet om helemaal nooit moeder te worden waarschijnlijk zwaarder is als het verdriet die het geeft om geen moeder te worden van een tweede of derde kindje. Aan die uitspraak hou ik mijzelf wel eens vast op de momenten dat de onzekerheid en angst om de hoek komt kijken. Een extra knuffel voor en van het wonder dat wij al hebben mogen ervaren, terwijl dit voor sommige meiden mischien helemaal nooit is weggelegd. Dan realiseer ik mij weer hoe gelukkig wij al mogen zijn met ons kindje. Ik zie het nu van dichtbij. Een goede vriendin van mij is uitbehandeld terwijl zij nooit moeder heeft mogen en kunnen worden. Ik zie haar verdriet en rouwproces hierin en dan prijs ik mijzelf ontzettend gelukkig met hetgeen wij al hebben. Dat neemt niet weg dat die angst, onzekerheid en verdriet er wel degelijk is. Zeker als het einde toch in zicht begint te komen.
    Wij kunnen helaas ook niet putten uit een grote spaarrekening, waardoor wij dus ook niet ontelbare keren een icsi behandeling kunnen betalen. Daarnaast komen wij uit hetzelfde bouwjaar en realiseer mij dat ik er ook niet jonger op wordt.
    Ik ga keihard voor je duimen dat er deze ronde wel een paar mooie eitjes gaan groeien!!!! dat moet gewoon!!!!! Zijn er echt geen andere opties meer voor jullie, ook niet in eventueel het buitenland ofzo?

Kleintje, vanuit het westen van het land heb ik geen idee wanneer het exact carnaval is, maar ik ga wel voor je hopen dat je dat samen met een mooie emmy kan vieren!

kleintje voor ons: Spannend! Binnenkort dus een cryo ontdooing! Wat een gezelllige arts, NOT. Die heeft dus totaal geen idee, wat dit allemaal voor ons betekent zo'n behandeling. Alsof je gewoon een nummer bent ofzo. Hopelijk krijg je donderdag wat meer antwoorden op je vragen.

9. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.291
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    @Rubriootje, ik woon in het oosten van het land en heb voor de IVF een combi met Enschede en Dusseldorf. Mocht deze ivf ook weer afgebroken worden dan heb ik nog steeds 3 pogingen tegoed omdat het voor mij nog nooit tot een punctie en terugplaatsing is gekomen. Dat geld dan niet als een IVF poging. Mocht ik toch nog in Dusseldorf komen voor een punctie dan wil ik daar eens informeren of zij ons verder kunnen helpen en wel hoop hebben voor ons. Het zou jammer zijn om de drie pogingen die vergoed worden niet te gebruiken. Ik hoor wel goeie verhalen over Dusseldorf en zij experimenteren wat meer met wel/geen deca, een soort van Clomid ernaast gebruiken (clomid werkte altijd heel goed bij mij) en een hogere dosis Menopur (in Enschede gaan ze niet hoger dan 300 en in DD gaan ze tot 450)

We zijn nog niet klaar maar het wordt wel moeilijk.

Heb erg veel last van de deca, HOOFDPIJN!!!!!!!! dus ga naar bed.

Veel liefs voor iedereen die ik vergeten ben te antwoorden.
    Nataly

10. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Wies. Ongesteld geworden. Dat is weer een begin dan rob

Kleintje. Jeetje wat een gedoe zeg bij jullie in het ziekenhuis. Zo onduidelijk. Gaat helemaal nergens over. En ook nog eens als je gebeld word nog geen antwoorden geven.
    Nu maar hopen dat je er na de tp bijna niet meer hoeft te zijn. Op bloed prikken en de echo's na ;)

11. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Esser. Ik zal wat mooie foto's maken van ons wondertje met zijn overgrootvader. Kan niet wachten tot z elkaar ontmoeten. Ik denk dat hij heel emotioneel word
    En wat een hoop follikels. Ik geloof dat ik eb nooit zoveel heb gehad!
    Nu hopen dat er een hoop mooie emmys uit ontstaan

12. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Nathatly. Ik ga ook voor je duimen. Want het blijft klote als het niet wil lukken. Ik hoop gewoon dat je gauw een brusje mag dragen!

13. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey meiden,

ff ego; de voorbereiding incl de 4 prikken in mijn baarmoedermond vielen reuze mee! Ook de punctie aan de linkereierstok ging super goed!! Maar toen de rechtereierstok.................wat een hel. :(
    Die floepte vaak 'weg' en moest er stevig op m'n buik gedrukt worden. Echt een ramp........... maar goed, alles wat de gyn. wilde aanprikken is ook gebeurd. Uiteindelijk; 6 goede eicellen gevonden en deze mogen nu in t lab nog ff doorgroeien. Volgens 't lab een zeer net resultaat voor IVM! Morgen bekijken ze hoeveel er goed zijn en dan dus bevrucht kunnen worden. Moet morgen ook om 15.00u. bellen om dat te horen. Als alles verder aardig verloopt zal maandag ook de TP zijn. Nog even spannend dus.......... :)
    Zaad van manlief was echt verbeterd! Zouden nu zelfs voor IVF in aanmerking kunnen komen, terwijl de vorige jaren er echt alleen sprake was van ICSI! Bizar toch.....? Maar goed, alleen maar mooi mee genomen vonden wij.

Mijn moeder en zus hebben voor mij (en Joep :) ) gezorgd en zijn nu samen met Joep ook op pad zodat ik echt even kan relaxen.

Thanks voor jullie berichtjes meiden!

14. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    esser wat fijn dat het mee viel!!
    Nu op naar een mooi babytje!

15. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    esser, was ff benieuwd hoe het met je ging. Heb je vandaag de tp gehad? Ben voor je aan het duimen.

16. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Haay, Ff snel illegaa! Had een follie van 16 mm. Ben vanmorgen ook al met de LH testen begonnen. Mag woensdag weer komen om 8:00 (en daar ben ik blij mee want dan hoef ik geen smoes te bedenken voor mijn werk). Als de LH test positief is (om 8:00 een en om 20:00 een) moet ik het lab bellen en hoeft de echo niet door te gaan. Dus weer even afwachten.

17. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    @hier effies ego, ja ja ja ja ja.....trotse bezitster van 2 mooie emmy's! Ikke is blij. En wat was het stiekem toch wel weer spannend hoor..... Twee emmy's met een goede kwaliteit, de laboranten waren tevreden. Een emmy ligt ook al wat verder in ontwikkeling. BMslijmvlies bleek na controle-echo, ook een mooie dikte te hebben van 14mm. Echt netjes. (hebben zelfs weer een echo fotootje mee gekregen, net als bij Joep toendertijd)
    En nu..........wachten en duimen maar.

Oh, reageer nu pas want was na t werk direct door naar etentje en bios avondje met 2 collega's. Was erg gezellig. Nu net pas thuis en duik zo meteen m'n nestje in, ben best gaar na zo'n dag als vandaag!

Kom snel meer beppen hier. ;)
    liefssssss

18. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Esser, Wow! Wat een goed nieuws! Goede kwaliteit, dat geeft hoop!
    Ik ga keihard voor je meewensen dat de emmy ('s) de komende 9 maande maar lekker bij je blijven zitten!

19. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    esser,wat een goed nieuws! hopelijk loopt het verdder ook zo goed!
    kleintje, ook goed nieuws zeg, spannend!

hier gister naar de gyn geweest, en we mogen gelijk volgende cyclus starten. mooi dus! zat alleen uit te rekenen dat als alles meezit, waar ik niet al te veel van uit ga, en mijn cyclus weer als normaal is, ik mijn ongi heb op 18 maart, en dus uitgerekend zal zijn op 23 december,mmmm,vind dat iets minder, maar goed. mijn schoonvader is 24 december overleden (2009) dus kerst is zoiezo niet meer wat het geweest is. zit erover te dubben een maandje verder pas te beginnen, maar aan de andere kant ook weer niet, waarom wachten, wie weet hoe het weer duurt. wat zouden jullie doen meiden?

20. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Wies, ik zou zelf niet wachten. Miss lukt het wel helemaal niet meteen, miss wordt jullie kindje wel te laat geboren, of te vroeg? Of je wacht 1 cyclus en je kindje moet al eerder worden gehaald om wat voor reden dan ook? En lukt het allemaal wel in 1x, en komt het kindje op tijd, is kerst meteen weer een stuk leuker en niet meer een triestere boel door het overlijden van je schoonvader.

Deel Deze Pagina