2e kindje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door majelke, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Nic; oh meid, wat een moeilijke beslissing toch! Ik weet niet of er sterkere hormonen zijn, maar denk het eerlijk gezegd niet. Ik spuit zelf puregon, maar dit is vergelijkbaar met gonal-f. Heb gonal ook gespoten en kreeg daarmee net zoveel eitjes als met de puregon (niet heel veel dus). Zit met hetzelfde probleem als jij wb de eitjes...zijn er steeds minder en dus ook altijd een enkele TP en al zeker geen cryo's.
    Ik kan je niet adviseren wat te doen, dat is wat je eigen hart je ingeeft, maar kan me zo goed indenken dat het stoppen een enorm zware keuze is. Ik zit er ook al regelmatig aan te denken...wat nou als die laatste poging niet gaat lukken...dan moet ik afscheid nemen van een hele grote wens:(:(Weet niet of ik dat tegen die tijd kan, dus houdt me maar vast aan de gedachte dat het kan gaan lukken!!

Succes met je keuze en anders eens een vraag sturen naar DD. Ik heb heel snel reactie gekregen toendertijd.

liefs en een dikke knuffel van Daffie

2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.291
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Bij mij deed de hoogste dosis Gonal-f helemaal niks, er wilde niets groeien. Toen ben ik overgestapt op Menopur (dosis 300, hoogste dosis is 450) en nu had ik 3 follikels. Helaas maar 1 goed eitje bij de punctie maar dat heeft met mijn hele lage eicelreserve te maken.

Menopur schijnt (in combinatie met cetrodide) heel goed te werken bij vrouwen die weinig eitjes hebben.

Anders vraag je eens of ze bij je de AMH en FSH waarde willen meten (is een bloedtest). Bij mij was de AMH waarde 0,1 terwijl het bij vrouwen met een normale eicelreserve rond de 1,5 ligt. Mijn waarde is dus heel erg laag vandaag de weinig eitjes die ik nog over heb.

Ik zou als ik jou was eens beginnen over de AMH en FSH waarde en het hormoon menopur met cetrodide (weet niet zeker of je dit zo schrijft ik heb namelijk decepaptyl gehad). Je hebt nog 1 poging over toch? Dan zou ik die nog benutten. Ik ga in ieder geval door tot mijn 3 pogingen op zijn.

Veel liefs
    Nataly

3. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Ik schrijf hier normaalgesproken niet mee, maar wou toch even reageren nu ik het nieuws van Nic lees.
    Ik ben een jaar ouder dan jij en ik heb 2 jaar geleden (toen ik dus 37 was) meegedaan aan de Luveris-studie. Hierbij krijg je extra LH (Luveris) toegediend.

"Luveris wordt voorgeschreven als fertiliteitsbehandeling. Het wordt gebruikt samen met een
    follikelstimulerend hormoon (FSH) om de ontwikkeling van eicellen in de eierstokken te stimuleren
    bij vrouwen met een ernstig tekort aan luteïniserend hormoon (LH) en FSH."

Ik ben destijds zwanger geworden van tp van een cryo die uit deze IVF-poging was ontstaan. Ik spoot toen 225 EH Gonal-F vanaf CD 3 en vanaf dag 6 kwamen daar Cetrotide en Luveris bij. Je hebt dus het korte protocol. Ik had 17 eitjes waar uiteindelijk 6 goede embryo's uit zijn ontstaan. Studie was in Zwolle en Amsterdam.

Ik weet niet in welk zkh jij loopt, maar wij zitten inmiddels in de molen voor een tweede en daarom weet ik dat er binnenkort een vervolg op deze studie komt. In ieder geval in Zwolle.
    Vrouwen tussen de 36 en de 40 kunnen hieraan meedoen. Misschien is dit iets voor jou?

Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen met de beslissing wat nu te doen. Als ik je laatste bericht lees krijg ik de indruk dat je er nog niet klaar voor bent de wens voor nog een kindje al los te laten. Sterkte!

4. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Daffie, ik was je al kwijt! Of gaat de tijd zo snel? Dank voor je lieve reactie. Wat is "DD"??

Nataly, ik heb ook de hoogste dosis Gonal-F gespoten, het doet weinig. Ik ben vanochtend gaan googlelen en kwam idd ook bij Menopur uit, ik ga dit aan de fert. arts voorstellen. Als de AMH en/of FSH te laag zijn, kan daar iets aan gedaan worden dan? Ik heb trouwens ook net ingehaakt op het verouderde eierstokken topic.

Cally, ik woon in Limburg, dus Amsterdam is nog wel te doen. Nu lopen we in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven. Het klinkt wel heel goed. Ik zal zometeen nog even googlelen. Dank voor de tip!
    En kun je de wens op nog een kindje ooit echt loslaten? Ik denk het niet. Maar uit zelfbescherming en omdat ik 2 kinderen heb rondlopen wil ik mezelf wel dwingen het een plaatsje te geven. Ik ben nu sinds oktober vorig jaar bezig. De 1e poging heb ik enorm veel bijwerkingen en pijn gehad, super chagrijnig - eerst van de bijwerkingen - later van de spanning - nog later door de teleurstelling, op een gegeven moment heb ik daarom wel besloten te stoppen en alle positieve energie in mijn kids te stoppen en weer een blije mama te zijn. Maar de wens is er altijd. De gedachte is nooit weggeweest. Daarom ben ik nu ook wel zo ver dat, mocht voor mij alleen deca en gonal zijn, dat ik nu definitief stop. Als er een ander hormoon of een andere manier is, die realistisch betere kansen biedt, dan sta ik daar wel voor open. Heel eerlijk gezegd vraag ik me nu ook af of ik mezelf niet wat wijsmaak. Net als in de wachtweken na de tp, mijn verstand weet dat de kans zo goed als nihil is, maar alleen van de hoop was ik ochtend en middag misselijk en wist ik zeker dat ik zwanger was. Ik deed de test eigenlijk alleen om de rest van de wereld te overtuigen (en omdat ik het zeker moest weten omdat ik medicijnen voor mijn bronchitus nodig had) Tjonge, wat was dat weer een harde klap.

dank jullie wel voor de reacties. Ik ga de Menopur en de opties in Amsterdam met mijn man bespreken. (Shit, ik heb hem gisteren net met botte kracht ervan overtuigd dat ik wilde stoppen....)

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.291
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Als je AMH te laag of je FSH te hoog is kun je daar helaas niets aan doen. Je wordt geboren met een aantal eitjes en eitjes worden niet meer aangemaakt, ze raken alleen maar meer op.

Als ze weten dat deze waardes niet kloppen dan kunnen ze kijken of je een hormoon, meestal menopur, kunt krijgen die toch kan stimuleren dat er meer eitje komen.

In het andere topic zittende echte deskundigen, goed dat je je daar ook hebt aangesloten, ik schrijf daar ook.

Veel liefs
    Nataly

6. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Nic, jeetje...wat een moeilijke beslissing. Wil je gewoon ff sterkte en wijsheid toewensen.!
    Ik sluit mij helemaal bij Nathaly aan mbt de menopur. Ik kom zelf ook uit 1972. Tijdens een intake gesprek in Dusseldorf, begon de arts ook direct over menopur. Dit schijnt beter te kunnen werken bij oudere eicellen. Het kan de kwaliteit wat verhogen. Het kan aan de andere kant ook wat minder eitjes geven,waardoor er bij mij is er gekozen voor een combi van puregon met menopur. (ik heb vanwege een operatie maar 1 werkende eierstok, dus nooit echt een superhoog aantal). Nu dus puregon voor de hoeveelheid en menopur voor de kwaliteit. (voorheen altijd alleen puregon gebruikt). Heb nog geen ervaring met deze combi, dus kan je niet zeggen of dit echt voor mij werkt, maar het geeft wel hoop.
    Ook las ik iets op een ander topic over dhea, maar kan nog niet exact vertellen of dit nou echt invloed heeft.

Het is gewoon heel moeilijk om defintief te moeten besluiten om te stoppen. Ookal heb je al een of meerdere prachtwonders, het blijft gewoon heel zwaar. De intense wens zet je niet zomaar opzij. Ookal besef je wel degelijk dat je al geluk heb gehad om te mogen ervaren wat moeder worden is. Geef jezelf de ruimte voor dit verdriet, maar ook de ruimte om eventueel toch weer een nieuwe behandeling in te gaan. Sterkte!

7. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Cally,

Ik heb net de site van het VU nagezocht en op Luveris studie gegoogled maar ik kom niet verder. Heb jij een link naar een directe site of een contactpersoon waar ik informatie kan opvragen? Het klinkt op zich wel goed.

groetjes, Nic

8. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja, en Rubiootje, de tip van Menopur en Puregon had ik al eerder gehoord, die ga ik 14 april met mijn fert.arts bespreken. Dankje! ik hoor bij deze combinatie ook vaak het hormoon cerotride (excuses als ik het verkeerd schrijf) voorbij komen, wat doet dat precies?

Ik heb op dit moment moeite mijn man te overtuigen. Ik begrijp het ook wel (niet echt, maar oke). Ik was er deze keer zo ontzettend 1000% van overtuigd dat het gelukt was....Toen ik de uitslag van de bloedtest hoorde kon ik het niet geloven. Ik heb wel 100 keer gezegd dat dit echt de laatste keer was. Geen gepruttel meer aan mijn lijf, geen hoop meer en dus ook geen teleurstelling meer.

Maar zal ik nou es verklappen wat nog moeilijker is dan maar blijven doorgaan met het gespuit en de puncties en de hoop en wanhoop????
    Opgeven. Ik kan het niet loslaten. Mijn verstand zegt me dat ik moet stoppen. Dat het genoeg geweest is. Maar mijn hart en lijf blijven hunkeren naar nog 1 kind...nog 1 keer zwanger raken....(ik word nostalgisch nu) Het moment dat je na de bevalling voor de eerste keer je kind(eren) ziet, dat is onbeschrijflijk, christus wat heb ik toen gejankt. Twee van die veel te kleine hummeltjes in een couveuse. Op het moment dat ze geboren werden heb ik ze niet eens gezien, ik ben met 30 weken bevallen, dus ze waren veel te klein en toen ze eruit floepten (hoe moet ik dit anders op een nette manier zeggen) werden ze door een kinderarts opgevangen en meteen weggebracht naar de neonatologie-afdeling. Pas dik een half uur later, toen ze waren aangesloten op de apparatuur mocht ik ze zien. Dat gaat je door hart en ziel, neem dat maar van mij aan.

Whatever, de 14e gaan we weer door, loslaten is geen optie.

9. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    nic, erg dapper van je toch door te gaan! hopelijk krijg je je man overtuigd, en werken de nieuwe meds straks beter.

hier ongesteld geworden!:) deze ronde gaan we weer starten voor een 2e! we hebben nog maar 1 cryo waar onze hoop op gevestigd is. misschien niet echt reeel maar goed, we geloven er gewoon sterk in, het is uit hetzelfde 'nest' als onze zoon!
    morgen bellen voor de 1e echo, en dan gaan we er voor!

10. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Nic, je hebt pb :)

11. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cally, dank je wel! ik wilde je een woord van dank terug-pb-en, maar dat lukte niet. Bij deze: dankje!

12. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Meiden, even ego............
    Heb vanochtend een MK gehad......... :(
    Voel me zo intens verdrietig...... Ik trek me even terug...
    Om 11.00u. even contact met de poli over hoe en wat nu verder.

13. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Esser. Jeetje wat klote. Alles wat ik zeg kan jou pijn niet doen weg gaan. Ik kan je alleen heel veel sterkte wensen.

14. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    oh nee esser, wat vreselijk. heel veel sterkte meid met dit zware verlies.

15. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

:(:(:(Esser, wat een verdrietig nieuws meis:(:(:(
    Hoop dat je het kan verwerken, wens je in ieder geval veel kracht toe en je krijgt een megadikke knuffel!

16. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Esser, neee! Wat een vreselijk nieuws! Jeetje, wat ontzettend oneerlijk! Ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen! Neem je tijd om dit te verwerken en als je even een dikke digiknuffel nodig hebt of ff wilt uitschreeuwen, weet je ons te vinden.

17. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Esser, wat een vreselijk nieuws. Veel sterkte in deze moeilijke periode, en neem je tijd om dit verlies te verwerken.

18. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik heb het hier even verwaarloost maar kom toch terug met goed nieuws. We hebben vanmorgen positief getest! Dus als het goed is zijn we zwanger van het brusje van Maurits. Uit dezelfde poging! Heel bijzonder. Maar ben nog wel een beetje voorzichtig. Zeker na wat Esser is overkomen.

19. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Kleintje weet niet of ik je al had gefeliciteerd. Maar anders bij deze.
    Proficiat meid! Wat een heerlijk nieuws. Een tweeling brusje. Lekker proberen te genieten. Wanneer heb je je echo?

20. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    EGO nieuws;

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes meiden!
    Onderstaand bericht ff copy/plakken. ;)
    Effies onder elkaar anders dan wordt 't zooooo'n lang verhaal ben ik bang:
    - afgelopen weekend niets aan de hand, lekker weekendje weg geweest.
    - maandagochtend Joep naar mijn ouders gebracht, onderweg in de auto ineens giga krampen en pijn in BM.
    - bij mijn ouders zet t door; ik tegen mijn moeder; "dit voelt niet goed....."
    - zo'n krampen en pijn, leek wel wat op lichte weeen.
    - 5 min. later bloedverlies in inlegkruisje...... K*T :x
    - wordt meer en meer, ben bij mijn ouders gebleven en gebeld met mijn manager dat ik niet kom vandaag (zij weet van ons traject)
    - mannetje gebeld en die komt naar huis
    - al veel gehuild, dit voelt zo verkeerd......
    - later die dag, verlies van een heel dik, groot en donkerrood stolsel, ik voelde het zo eruit "floepen" zeg maar.
    - 's middags ZH gebeld
    - dinsdagochtend komen voor gesprek en echo
    - in het ZH die di.ochtend alles verteld aan de arts en die schud nee met d'r hoofd................klinkt echt niet goed..... weer tranen.....
    - dan de echo;
    arts is verbaasd en zegt; er zit een mooie intacte zwangerschap in je BM! Helemaal volgens termijn. :$ :$
    - wij beiden in diepe schok
    - ik was dus zwanger van een tweeling en heb een MK gehad van 1 van de kindjes...............
    - diezelfde dag opnieuw wat bloedverlies (2 maandverbandjes) en aan het einde van de middag (dinsdag) nam het sterk af en was t alleen maar bruinverlies. (had overigens maandag in de namiddag ook alleen maar bruinverlies na het verliezen van t vruchtje)
    - conclusie ZH: een intacte zwangerschap volgens termijn; verliezen vruchtje van een 2e kindje komt voor en ook t 'nabloeden' komt voor.
    - ZH geeft aan dat we voor de 29e toch al een echo hadden staan en deze dus laten staan. Positief denken en blijven duimen.
    - sinds dinsdagmiddag geen bruinverlies meer (helemaal niets!) en door moeten gaan met de progynova en utrogestan.
    - dinsdag met de echo moet het vruchtje OF gegroeid zijn zoals t hoort bij dat termijn (= 6 weken en 5 dgn) OF we kunnen wellicht al een hartje zien kloppen.

Meiden; onze wereld heeft de afgelopen dagen echt op z'n kop gestaan......... Ongeloofelijk............
    Nu durven we beetje bij beetje weer posi te denken en spreken mijn buik toe dat dit beebje bij ons moet blijven!!!
    Duimen jullie mee?
    liefs

Deel Deze Pagina