2e kindje

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by majelke, Jun 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    1,593
    1
    0
    Noord Brabant
    Jeetje esser dit is de tweede keer dat ik het lees en ik vind het echt zo fijn voor je! Echt leuk nieuws

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Jemig Esser; wat een rollercoaster aan emoties. Mijn duimen draaien ongelooflijk hard hoor meid!!:)

3. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    esser, wat een goed nieuws nog! ik duim met je mee, en dit kindje blijft lekker warm zitten! wat word je dan heen en weer geleurd met je emoties zeg,pppff. probeer tussendoor nog wat te genieten!

4. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    wat is het hier rustig zeg, hoe gaat het met jullie meiden?

5. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,383
    0
    0
    Hengelo
    Hey meiden,

Zou ik me bij jullie mogen aansluiten?
    Wij zijn alweer bijna een jaar in de mmm voor een brusje voor ons zoontje. Ik heb hevige PCO en totaal geen cyclus van mezelf. Wij zijn bezig met ovulatie inductie. En sinds we begonnen zijn heb ik welgeteld 1 eisprong gehad en die was afgelopen maand. De eerste cyclus bij het nieuwe ziekenhuis, hoe toevallig. We waren doorgestuurd omdat ik niet of teveel reageer op de hormonen. En prompt de eerste cyclus in dit ziekenhuis een ei op dag 10! Dat is echt extreem vroeg voor mij, mijn zoontje is namelijk een dag 35 ei om het maar zo te zeggen.

6. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Guusje, Welkom hier! Het is hier nu niet zo heeeeel druk maar kom gerust kletsen. Komt hier ook weer wat leven in de brouwerij. MAar als weer een jaar bezig. Nou dat ik niet niks..... Wij hebben vorige week positief getest. Was na de eerste cryo TP (uit de zelfde poging als Maurits). Dus echt een wonder...... Maar we beseffen het nog niet echt...

Wies, hoe gaat het bij jullie? Ik zie dat je cryo cyclus begonnen is?

7. Pimm

Pimm Actief lid

Feb 2, 2011
    225
    0
    0
    @kleintjevoorons

ik kom hier weinig maar zie dat je posi hebt?! gefeliciteerd?!
    Toppie...!

Wij nog aan het uitzoeken wanneer te beginnen:)

8. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,383
    0
    0
    Hengelo
    @ Kleintjevoorons, gefeliciteerd met je zwangerschap! En wat grappig dat het uit dezelfde poging is.

9. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Welkom guusje!
    Hopen dat het niet erg veel lang meer gaat duren meer met de OI.
    Hoe voel je je verder?

@hier; vanochtend een mooie echo gehad met een kloppend hartje!
    Zo geweldig en ook nog zo onwerkelijk..............!
    liefs

10. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Esser; wat fijn voor jullie meid....van harte gefeliciteerd!

11. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Mag ik me hier ook aanmelden? We hopen op een brusje voor ons mannetje. Vandaag iui gehad. Zo spannend!

Esser: Gefeliciteerd met de mooie echo!

Wies: Leuk je hier ook te zien!

Kleintjevoorons: Gefeliciteerd met de positieve test!

Liefs Jinky

12. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    esser, wat goed! nu zal het mss wat werkelijker voor jullie worden!

kleintje, lijkt me ook wel heel bijzonder zeg uit dezelfde poging als je kindje. Wij hebben dat deze ronde ook, de laatste cryo uit dezelfde ivf poging als van onze zoon sam. ik houd jou in mijn achterhoofd, dat geeft hoop! :) zou mooi zijn als het bij ons ook gleijk raak mag zijn.

hey jinky! gezellig! voor jou het aftellen begonnen vandaag, spannend!

13. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Wat is het rustig hier zeg....
    Wies; hoe is het ermee meis?

Hier nog steeds rustig aan het wachten op de komende poging.
    Eindelijk lijkt wel mijn gewocht wat naar beneden te gaan, dus das wel prettig. Een afname van 5 procent schijnt al bevordelijk te zijn, dus hoop maar dat dat zo is.

14. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hallo,

Ik heb hier al een tijdje niet meer mee geschreven maar laat ik jullie toch maar weer op de hoogte brengen van onze situatie.

In sept 2009 zijn wij vol goede moed begonnen in de MMM voor een brusje voor ons zoontje Luca. Na een jaar IUI geen resultaat en toen zijn wij doorverwezen naar het ziekenhuis in Enschede voor IVF in combinatie met Dusseldorf (voor de punctie en terugplaatsing).

Oktober 2010 begonnen met Gonal-F in combinatie met decapaptyl en toen wilde er niks groeien, ook na weken stimuleren niet. Deze poging is dus afgebroken en tijdens het evaluatiegesprek werd er verteld dat mijn eicelreserve heel erg laag is. Normaal is een waarde van 1,5 normaal en bij mij ligt die op 0,1, heel erg laag dus.

In februari 2011 begonnen met poging 2 voor IVF nummer 1 (ik heb het lange protocol gedaan vandaar pas weer in febr begonnen) met Menopur 300 en decapeptyl. Ik had 3 follikels, uiteindelijk maar 1 eitje bij de punctie, die is bevrucht, teruggeplaatst maar helaas niet blijven plakken.

7 april een gesprek gehad in het ziekenhuis in Enschede over IVF poging 2 maar zij stoppen met de behandelingen omdat zij vinden dat er met mijn lage eicelreserve geen kans is op een zwangerschap. Ik ben het daar niet mee eens omdat ik een bevruchting en een terugplaatsing heb gehad van een mooie emmy. Enschede blijft bij hun standpunt en wij zijn daar dus uitbehandeld.

Nu heb ik met Dusseldorf gebeld en zij willen gelukkig wel met ons verder en ook mijn verzekering vergoed dit (het grootste gedeelte dan). Zaterdag 30 april hebben we in Dusseldorf een echo en een gesprek welk protocol we gaan volgen en welke hormonen ik ga gebruiken voor IVf nummer 2. Precies 3 jaar gelden op 30 april was de dag dat ik positief teste en zwanger bleek te zijn van ons zoontje Luca.

Het wordt voor een moeilijke weg zonder garanties op succes maar we geven nog niet op.

Veel liefs
    Nataly

15. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Nataly; ik hoop van harte dat ze jullie nog kunnen helpen in dusseldorf. En groot gelijk dat je nog niet opgeeft...je hebt inderdaad een emmy teruggeplaatst gekregen, dus het kan echt nog wel!!
    Heel veel succes!!

16. rubiootje

rubiootje Actief lid

Oct 22, 2008
    208
    0
    0
    Hoi allemaal,

Allereerst voor alle zwangeren: Super gefeliciteerd!
    Esser, wow wat een wonderlijk verhaal! Geniet van je zwangerschap!

Voor alle nieuwkomers: Welkom! Ik moet eerlijk bekennen dat ik even niet alles heb teruggelezen, maar hopelijk komt er weer wat nieuw leven (letterlijk en figuurlijk) op dit topic.

Hier ook even een tijdje niet geweest. Zat niet zo erg lekker in mijn vel, dus heb even wat rust en afstand genomen. Nu weer wat meer in balans met mijzelf en iets meer rust in mijn koppie. waardoor wij hopelijk ook in mei gaan starten met de vierde poging. Ik zal tot die tijd niet elke dag posten, maar lees wel met jullie mee, hoor.

Nataly, ik sluit mij helemaal bij Daffie aan. Groot gelijk dat je het nog niet opgeeft! Dusseldorf heeft wel vaker voor wonderen gezorgd!
    Heb je 30 april dan de uitgangsecho om vlak daarna te gaan starten voor een nieuwe behandeling? Ik weet dat DD ook vaak combi doet mbt hormonen, zoals menopur en puregon samen. De arts daar in DD kwam best wel een beetje chaotisch op mij over, maar wel zeer kundig. Ga je ontzwettend veel succes wensen!

Daffie, jij ook aan het voorbereiden op de volgende poging. Spannend! Dit gaat gewoon ons jaar worden, hoor!
    Hier ook al aan het opletten wat ik eet (niet snoepen en weinig koolhydraten) en sinds 3 weken aan het sporten gegaan. Dat gaat helemaal goed komen met ons allemaal!

Jinky, wanneer mag je testen?

17. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Vandaag de recepten en het schema binnengekregen met de post.
    De punctie staat gepland, en wel op 21/6 op de dagbehandeling (roesje). Op 25/5 gaat de eerste spuit deca er weer in:D Krijg er bijna zin in hahaha. Dus begin als ik over 2 weken ongi wordt maar met de pil.

Vanmorgen bij de manueel therapeut geweest en die heeft het één en ander geknakt. Heb al bijna 2 weken last van mijn nek/spieren boven mijn schouderblad. Vond het wel heel fijn dat hij precies uitlegde wat hij deed, want vindt het zelf altijd een beetje eng. Hij denkt nog 4 behandelingen nodig te hebben en dan ben ik weer soepel:)

18. rubiootje

rubiootje Actief lid

Oct 22, 2008
    208
    0
    0
    Daffie, spannend, Dat gaat dus al opschieten. Ik begrijp dat je het lange protocol hebt. Ik wist niet dat de punctie dag dan al bekend was. Dat is best handig met dingen inplannen en met je werk. Alvast heel veel succes!

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Rubiootje; doordat ik ondertussen 5 puncties achter de rug heb in totaal, weten ze eigenlijk wel dat ik 12 dagens stimuleer hahaha. Dat is steeds heel stabiel geweest bij mij. Punctie kan best een dagje eerder of later worden hoor als het toch bljkt dat ze anders groeien;)

Share This Page