We werden gelukkig al om 10:15 gebeld. Er waren van de 10 4 embryo's ontstaan, aarvan 1 topper. De andere 3 zijn helaas niet goed genoeg om ingevroren te worden. Maar aan de andere kant....deze poging lijkt in zoveel opzichten op de poging waarvan we zwanger werden van Myrthe.... Om 13:30 hebben we dus de TP van toppertje2(Myrthe heette tijdens de hele zwangerschap toppertje) Ben eigenlijk wel heel blij dat er toch een topper is ontstaan die het precies volgens het boekje doet...en nu maar duimen en hopen!! 2 lange weken zullen het worden
Hey Lieve Daffie, WHOOPPEEEE!!!!! Ik ga heel hard voor je duimen dat dit gewoon HET brusje van Myrthe gaat worden!!!!! xxxxxxx
Emmy on board We hebben zojuist ons toppertje opgehaald, nu gaan we weer verder met duimen voor een innesteling Volgens de laboratoriummedewerkster was het een topembryo
Ga ook heel hard meeduimen dat toppertje 2 de komende 9 maanden gezellig bij je blijft plakken en het toekomstige brusje van Myrthe wordt.!!!!
Daffie! Wat goed+ een topper!!! Lekker om daarmee de twee slopende wachtweken in te gaan... En nu maar hopen dat het echt op de poging van mirthe lijkt en ze over 8,5 maand een lief brusje heeft
Bij ons is inmiddels de beslissing gevallen en wij zijn sinds vrijdag gestart met een derde poging!!!!!. Vind het wel heel erg spannend. Heb al die tijd staan twijfelen om wel of niet te beginnen, maar kwam tot de conclusie dat ik altijd wel een excuus kon verzinnen om het weer een maand te stellen. Ben altijd bezig met de vraag: "Wanneer is het juiste moment". Heb nu dus afgelopen vrijdag spontaan besloten om ervoor te gaan en heb de eerste deca gezet. Vandaag de puregon erbij. Hebben nu voor het allereerst wel afgesproken om deze keer er een soort "geheime missie" van te maken. Al die andere keren wist iedereen (Inclusief collega's en familie) in onze omgeving dat wij bezig waren met Icsi. Echter, na twee mislukte behandelingen valt het mij steeds zwaarder om weken na de behandelingen nog steeds vragen te moeten beantwoorden en weer opnieuw te moeten vertellen dat het niet gelukt is. Ook ben ik een beetje klaar met de mensen die (onbewust kwetsende) opmerkingen maken als: "Ach, wat maakt het nou uit, jullie hebben toch al een kindje"............zucht. Dus deze keer besloten om helemaal tegen niemand iets te vertellen. Zelfs tegen mijn beste vriendinnen niet. Vind het wel erg moeilijk om mijn mond te houden en het heeft al twee keer op het puntje van mijn tong gelegen om alsnog aan bepaalde mensen te vertellen dat wij weer gestart zijn. Vind het dus extra fijn dat hier dit forum actief is! Volgende week zaterdag de eerste echo en ga tot die tijd duimen en wensen dat er goede eitjes aan het groeien zijn. Daffie: Hoe voel je, je met zo'n mooie topper 2 in je buik? Jootje: Nog effies en het is de 18e. Dan gaat er vast ook een mooi en sterk eskimootje geplaatst worden. Liefs
Rubiootje; behoudens dat we net 2e zijn geworden op het WK, voel ik me goed kan natuurlijk ook niet anders omdat gisteren pas de TP was haha. Wel heb ik nog steeds last van mijn eierstokken helaas, dus doe het nog rustig aan
Daffie, Bij ons in het ziekenhuis zeggen ze dat de napijn na elke punctie heviger kan zijn. Dit vanwege een soort littekenweefsel wat zich toch vormt. Gewoon lekker rustig aan doen en je lekker laten verwennen.
Rubiootje: Wat spannend dat je weer bent begonnen!! Ik heb dat trouwens ook hoor van dat vertellen. Toen we met ICSI begonnen 2 3 jaar geleden wist iedereen ervan, mede omdat dat ook wel handig was voor op mijn werk, als ik dan weg moest enzo. Sinds 3 maanden ben ik gestopt met werken dus daar hoefde ik het al niet meer te vertellen. Toch kon ik de afgelopen poging niet helemaal voor me houden en heb het weer verteld aan vriendinnen, conclusie nu kan ik iedereen weer mededelen dat het mislukt is... NIET FIJN!! Dat we nu dus met de cryo's gaan beginnen hebben we alleen onze ouders verteld (ivm oppassen eventueel). Ik heb zelfs geen zin om iedereen uit te leggen wat dat inhoudt Cryo's. Iedereen gaat er steeds vanuit dat het allemaal wel gaat lukken dan, want wat kan er misgaan? En heel veel mensen snappen het niet, want ik heb toch al een tweeling?? hoezo wil je nog meer kinderen? Juist makkelijk, ben je meteen klaar!! AAAHHHHH zo irritant, niet begrijpende mensen... IK DUIM HEEL HARD VOOR JE dat deze poging helemaal raak gaat zijn!!!!!! Daffie: Lekker rustig aan doen meid, je hebt het verdiend en is nu ook niet zo erg met dit weer, alhoewel het nu wel even lekker aan het afkoelen is met die regen! Nog een weekie en dan is mijn eerste echo om te kijken of mijn ovulatiesprong al in aantocht is... ook krijg ik als het goed is vandaag de ovulatietests binnen.. toch wel weer spannend en ik hoop zo dat het allemaal goed gaat!!! xxxx
Wij gaan eind van de middag weg voor een midweekje Volendam. Heerlijk even niets doen en ontspannen.... Heb wel een ontsteking in mijn lies waardoor ik niet zo lekker kan lopen, maar hopelijk is dat met een dag of 2 minder (chronisch probleem) Rubiootje; spannend hoor dat jullie weer zijn begonnen en idd het juiste moment bestaat wrs toch niet om te beginnen. Ik ga keihard duimen Jootje; hoop dat je eisprong onderweg is, gelukkig kan je meteen door met de eskimo's en ik weet zeker dat Aron en Merlijn het super zouden vinden als ze een brusje zouden mogen krijgen....en jullie natuurlijk ook hihi...
Een midweekje weg!!! Heerlijk!!! Wij zijn ook altijd continu bezig met waar we nu weer heen kunnen gaan.. hihi.. Momenteel zijn we aan het kijken of we weer naar de Veluwe zullen gaan voor een week en dan kunnen onze ouders een dagje komen ofzo.. xxx
Daffie: Oeiii....heerlijk ff lekker weg! Een goede manier om snel de wachtweken door te komen. Ga lekker genieten met z'n drietjes en succes met de ontsteking. Jootje: Dank je! Deze ronde wordt gewoon succesvol en komt onze wens uit! Zo niet, hebben wij wel al besloten om een vierde poging in Dusseldorf te gaan doen. Het geeft mij op de andere manier rust, nu ik weet dat deze poging niet definitief de laatste poging hoeft te zijn. Ik voelde namelijk veel druk omdat je maar drie pogingen vergoed krijgt, maar nu wij dit besloten hebben is dat verdwenen. Tja, het is eigenlijk belachelijk dat wij ons mond houden over de icsi behandelingen vanwege onwetende mensen en bescherming voor kwetsende opmerkingen. Kan mij ook goed jouw frustratie voorstellen als mensen over jouw tweeling beginnen. Alsof je geen kinderwens meer mag hebben als je eenmaal een of meerdere kindjes heb via de medische molen! En dan dat onbegrip dat je toch weer een nieuwe poging wil doen.......zucht. Vind het nog steeds moeilijk om echt tegen iedereen mijn mond te houden. Afgelopen weekend vroeg een vriendin van mij er nog naar. Nou was zij zowat de enige die echt heel gemeend heel veel begrip en steun probeerde te geven tijdens de vorige behandelingen. Zij kwam zelfs de laatste keer aan met een soort after - punctie - verwenpakket. Daarin zaten tijdschriften, massage olie om te ontspannen en een gelukspoppetje. Ik vond het nu zo moeilijk om haar niets te vertellen, dus wie weet wordt zij onze enige deelgenoot in de geheime missie. Verder heb ik een beetje zitten rekenen en rondom de dag dat ik ongeveer de punctie verwacht, heb ik een gezellig meidenavondje met 5 vriendinnen. Ik wil hun echt niets vertellen dus ik ga nog even verzinnen hoe ik dit kan omzeilen. Fijn dat de ovu testen binnen zijn. Nou kan het echt gaan beginnen. Wanneer moet je gaan beginnen met testen? Wordt dit trouwens een cryo terugplaatsing in een geheel natuurlijke cyclus of krijg je nog het een of ander ter ondersteuning zoals pregnyl of bolletjes.? Hoe is het verder met de andere meiden hier? Liefs
Daffie, lekker zeg een midweekje weg! Kan je idd die wachtweken goed doorkomen Hoe voel je je verder? Met je lies alles ok? Jootje, ook al plannen om er eventjes tussenuit te gaan! Meiden, ik ben jaloers!!! Ik zie dat je zondag alweer de 1e echo hebt, spannend allemaal weer hoor! Rubiootje, toch maar begonnen. Er is idd geen 'juist' moment om te beginnen. Je zal je altijd afvragen; is dit nou het goede moment of niet. Wel prettig om het idee te hebben dat er evt nog een DD-poging gedaan wordt, als deze helaas toch mislukt. Maar positief denken; deze poging wordt m gewoon!! Lastig met dat vriendinnenuitje......... Kan je niet die dag (of ervoor) zeggen dat je ziek bent ofzo? Hier alles goed... Momenteel dus absoluut niet in een behandeling dus voel me toch ergens niet helemaal op mn plekkie hier aangezien jullie allemaal in behandelingen zitten (of erop zitten te wachten). Ben dus wel gestopt met de pil, ook al mag ik vanwege de ks nog niet zwanger worden, en goed geklust voor het geval dat.......... Helaas daardoor wel een blaasontsteking opgelopen Zit nu dus aan de antibiotica. Je zou kunnen zeggen dat ik ook in de wachtweken zit nu maar ja, de kans is natuurlijk wel heeeeeeeeeeeeeeeel erg klein en ik reken nergens op. We hebben niet voor niets icsi gedaan........ Nou ik moet maar ns aan t werk! Liefs Suus
Hai dames, Ik lees hier altijd mee maar ben niet zo fanatiek met schrijven, als ik wat te melden heb of wil reageren dan laat ik wel van me horen. Kan me wel helemaal in jullie verplaatsen. Ik heb morgen weer mijn eerste FM voor IUI nummer 5 op cyclusdag 8. Heb vandaag mijn laatste clomid (ik gebruik 150) gehad, tjonge tjonge, wat krijg ik daar een opvliegers van zeg. Met die hitte was dat echt niet fijn. Maar goed, hopelijk kunnen ze me wat vertellen hoe het kan dat ik de afgelopen 2 maanden een luteale fase heb gehad van maar 5 dagen. Mijn eisprong was nog maar net geweest of ik werd al ongesteld Zit dus nu op cyclusdag 7 en ben nog steeds ongesteld en een FM als je ongesteld bent is nooit fijn. Iedereen heel veel succes en Daffie, broed maar lekker!!!!!!! Veel liefs Nataly
He Ladies, Ook ik lees en leef met jullie mee. Net als Susan zit ik niet midden in een behandeling en heb ik over het algemeen niet heel veel nieuws. Daarnaast heeft mijn laptop thuis het begeven en kan ik op dit moment alleen op mijn werk even snel lezen hoe het jullie allemaal vergaat. Daffie: geniet lekker van je weekje weg! Ik moet nog 2 weekjes werken en dan gaan we lekker op vakantie. Ik heb er zooooo'n zin in! Succes met wachten en op naar een dikke +! Rubiootje: wat goed dat jullie de knoop hebben doorgehakt! Spannend hoor, ik ga voor jullie duimen! Susan, jij ook veel succes de komende weken. Uit ervaring weet ik dat de hoop toch altijd aanwezig is en we kunnen allemaal wel eens een wonder gebruiken of niet ? Jootje, veel plezier met het plannen van jullie weekje weg! Nou, ik ga snel weer aan het werk, liefs, Majelke
He Nataly, Ik vergeet je helemaal . . . Succes morgen meid en maak je niet druk over het feit dat je nog ongesteld bent. Voor hun allemaal 'business as usual!