2e kindje

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by majelke, Jun 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Nataly, ik zou inderdaad ook geen zorgen maken dat je nog ongesteld bent, fijn is natuurlijk anders, maar gelukkig maken ze van alles mee en dit maken ze vast heel vaak mee!! Heel veel succes met deze poging, hopenlijk heb je er hierna geen meer nodig he!!!

Susan: Aaaahhh een blaasontsteking... niet fijn... We blijven toch hopen en duimen dat hulp van het ziekenhuis niet meer nodig is!! Wie weet, de wonderen zijn de wereld echt nog niet uit hoor..

Rubiootje: Wij krijgen een cryotp in eigen cyclus. Heb ik bewust voor gekozen, even geen hormonen extra erbij en stel we konden gewoon zwanger worden dan kreeg je die ook niet he? En aangezien mijn cyclus redelijk stabiel is altijd heb ik daar misschien meer vertrouwen in dat alles helemaal stilleggen en opwekken met hormonen.
    We hadden wel een brief gekregen voor een Antarctica-onderzoek, maar daar doen wij dus niet aan mee omdat ik echt niet met extra hormonen deze poging in wil.
    Ik snap heel goed wat je bedoelt met die vriendin die heel betrokken is. Mijn beste vriendin is dat ook altijd, heeft zelf wel 2 kinderen waar ze zwanger van werd op het moment dat ze besloot zwanger te willen worden, maar haar gun ik het wel, ze is al 18 jaar mijn beste vriendin en we zijn ook elkaars getuigen geweest op elkaars bruiloft en we zijn peettantes van elkaars kinderen. Zij weet ook wel waar we nu mee bezig zijn. Tsja met helemaal niemand delen is toch wel moeilijk he? En ik wilde het haar gewoon graag vertellen want als het even niet mee zit is zij ook altijd de eerste die ik bel..
    Ik ben benieuwd of je het volhoudt niet te vertellen...;)

Wanneer had je ook alweer je eerste echo?

We hebben dus gisteren 10 dagen Veluwe geboekt. Zijn we vorig jaar ook geweest en dat beviel ons goed omdat alle leuke dierentuinen en andere bezienswaardigheden daar lekker in de buurt liggen! Een 8-persoonshuisje genomen en dan komen mijn ouders een weekend over en mijn schoonouders 2 dagen doordeweekds en de rest zitten we er lekker met ons viertjes en de hond!! Heb nu al zin, maar ja het is pas over een maand..hihi..

Verder weinig nieuws, gewoon ongesteld (die gelukkig weer bijna voorbij is) en wachten op zondag!!

DAFFIE: hoe voel je je meis? En hoe is het met de ontsteking? Heel veel plezier in Volendam!!!!

XXXXX

2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Ik heb gisteren dus een FM gehad en daar was zoals ik al had verwacht nog niet veel te zien, ik zit ook pas op dag 8 en daarom moet ik maandag weer terug komen voor de volgende FM

Wat betreft dat snelle en heftige bloedverlies, volgens mijn gyn komt dat waarschijnlijk doordat ik twee kleine cytes in mijn linkereileider heb gehad die geknapt zijn. Ik heb afgelopen keer geen eisprong gehad (heb ook geen clomid gebruikt omdat ik onverwachts op vakantie ongesteld werd en dus niets had meegenomen) maar wel twee kleine cystes die geknapt zijnm vandaar dat zware bloedverlies.

Nu waren de cystes verdwenen maar ze gaan het wel goed in de gaten houden. Schijn veel vaker voor te komen met vrouwen die hormonen gebruiken en is niet gevaarlijk als ze maar niet goter worden en vanzelf weer weg gaan. Ik heb er verder helemaal geen last van gehad.

Hopelijk zit maandag mijn ei aan de rechterkant en kan eindelijk weer een keer een IUI doorgaan.

Iedereen veel succes in de wachtweken en ga maar lekker verder met broeden.

Veel liefs
    Nataly

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hoi hoi,

ben ik ook weer. We hebben een heerlijke midweek gehad en hebben ook leuke dingen gedaan. Mijn ouders zijn van woensdag tot vrijdag gekomen en ook dat was erg gezellig. De eerste wachtweek is dus omgevlogen gelukkig! Ik voel nog totaal niets, of eigenlijk dinsdag had ik wel steken in mijn linkeronderbuik....maar dat is weer weggetrokken. Voelde anders als mijn eierstokken, dus weet het niet meer....:(
    Nou ja, zondag begint wachtweek 2 en dat zegt meer. Tot maandag aan de utrogestan en dan zullen we verder zien.
    Lees vanaf vandaag weer gezellig mee;)

4. rubiootje

rubiootje Actief lid

Oct 22, 2008
    208
    0
    0
    Daffie: Fijn om te lezen dat jullie het heerlijk hebben gehad en dat de eerste ww is omgevlogen. Ga mijn duimen blauw draaien dat je de tweede wachtweek goed doorkomt met een positief resultaat!!!
    Hoe is het met de ontsteking?

Nataly: Ook voor jou ga ik duimen dat er maandag een mooi en goed eitje te zien is.

Jootje: Nog twee nachtjes slapen en de cryo gaat er gewoon aankomen. Ook voor jou ga ik verschrikkelijk hard duimen dat jullie eskimootjes goed ontdooien.
    Heerlijk zo'n vooruitzicht mbt de vakantie.!!! En slim geregeld met je ouders en schoonouders. Zo hebben jullie toch een deel voor jullie gezinnetje en anderzijds toch ook wat ondersteuning om ook saampies nog even bij te komen en te genieten. (en wie weet gaan jullie dan al stiekum met zijn vijfen op vakantie).

Wij hebben de vakantie al in mei gehad (Indonesie), dus voor ons gaat het nog een tijdje duren voordat wij weer op vakantie gaat. Hopen als alle omstandigheden goed zijn om aan het einde van het jaar nog even weg te gaan.
    Morgen heb ik de eerste FM. Ben benieuwd. Bij de eerste 2 pogingen had ik dan altijd al veel en goede follikels waardoor de punctie direct voor 2 dagen later ingepland werd . De laatste keer (3e poging) wilde de eitjes in grootte en aantallen echter niet goed groeien waardoor ik nog een keer terug moest komen voor een FM, dus ben nu dus extra benieuwd. Voel wel af en toe mijn eierstokken rammelen ofzo. Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.....hi,hi,

Liefs,

5. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hey Daffie, Welkom terug!!! Fijn dat je het zo fijn hebt gehad.. ik had even niet zo goed opgelet, dacht namelijk dat je nu net weg was... oeps...
    En die steekjes.. wie weet he? Innesteling (had ik bij Aron en Merlijn echt heel duidelijk gevoeld bleek achteraf), maar wie weet ook gewoon iets anders.. Ik blijf heel hard duimen en op naar wachtweek 2 (de spannendste!!) DUIM DUIM DUIM

Rubiootje, spannend dan die fm!! Bij mij ging het nu ook heel snel, ik had op cyclusdag 11 de punctie al!
    Hopenlijk een mooi resultaat!

Ik mocht gisteren bellen voor het tijdstip van de echo morgen. Puncties en dergelijke krijgen namelijk voorrang en ja hoor, ik mag al om 08.10 uur!!!
    Maar besloten dus om in mijn eentje te gaan, ze gaan toch alleen maar mijn eigen eitje meten dus dat kan ik nog wel alleen hoor.. Dan kan mijn man gewoon thuis blijven bij de kinderen en hoef ik de kinderen niet wakker te maken!!
    Ben benieuwd...

xxxxx

6. rubiootje

rubiootje Actief lid

Oct 22, 2008
    208
    0
    0
    Jootje, groot gelijk om even alleen te gaan voor de echo. Soms is dat gewoon wat praktischer en alleen een eitje meten is toch heel wat anders als een terugplaatsing. Heb toevallig ook de eerste echo vanmorgen ook alleen gedaan.

Er groeiden 9 goede eitjes. Dat is voor mijn doen, best goed. Ik heb namelijk maar 1 actieve eierstok die meerdere eitjes produceert. Aan die andere eierstok heb ik ooit een grote cyste gehad en die moest toen operatief verwijderd worden. Sinds dat wij gestart zijn met Icsi, groeit aan die eierstok altijd maar 1 eitje, (vorige keer zelfs helemaal niets), ondanks de hormonen. Dus nu 8 goede potentiele eitjes aan mijn goede eierstok. Ook nog wat hele kleintjes die niet geteld en gemeten zijn. Moet maandag nog een keer terug komen en dan zal ik, volgens de arts, waarschijnlijk woensdag de punctie hebben. Dit komt vanwege onze "geheime missie" helemaal super uit, want ik ben nl woensdag, donderdag en vrijdag vrij. Hoef pas zaterdag weer te werken. (ik werk in de onregelmatige dienst). Hierdoor hoef ik geen vrij te vragen en komt men het (voorlopig) niet te weten. Was al een beetje bang dat ik direct na het weekend zou moeten voor de punctie. Vanwege de vakantie zijn wij maar met weinig personeel, dus had ik wel kenbaar moeten maken waarom ik verlof had gewild. Is dus nu lekker opgelost! Zo kan onze "geheime missie" gewoon doorgaan.
    heb nu alleen wat bloedverlies gekregen na de echo. dat heb ik nog nooit eerder gehad. Kijk het wel ff aan, anders bel ik ze morgen wel.

Jootje: Heel veel succes met de echo morgenochtend!

Daffie: Heel veel sterkte met die tweede wachtweek en als je het af en toe niet trekt, kom je hier gewoon lekker uitblazen.

Liefs,

7. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Jootje; succes met de echo morgen meid!! Ik denk aan je;)

Rubiootje; voor jou wordt het ook weer spannend dus....wel super dat er 8 follikels groeien...Ga keihard voor je duimen...

Hier dag 10 na de punctie ook weer overleefd. Bij de vorige poging was ik al ongesteld geworden, dus we zijn al weer verder. Voel nog steeds niets, maar dat was bij Myrthe ook zo haha.
    Vanavond gewerkt en dat is wel lekker, want dan denk je er niet de hele dag aan. Morgen ook weer werken 's avonds. Nog 2 dagen bollen en dan hebben we die smerige bende er ook wer opzitten:D

Ga nu maar slapen geloof ik, want die kleine meid zal morgen wel weer redelijk op tijd komen en mijn man heeft ochtenddienst.

8. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Rubiootje: Wat een mooi resultaat zeg!!! En dat zou wel fijn als de punctie dan zo mooi uit zou komen!! Dan hoef je het tegen niemand te vertellen. Ik duim alvast voor een mooi resultaat.

Daffie: Alweer dag 11!! Het gaat de goede kant op he? Ik duim me helemaal suf voor je!!

Ik ben vanochtend in alle vroegte in het ziekenhuis geweest in mijn eentje, gelukkig was mijn favoriete arts er dus dan is het ook niet erg om in je eentje in de beugels te moeten liggen (haha). Alles was goed, er zijn nu 3 follikels in de race eentje daarvan zal uiteindelijk groter groeien en een ovulatiesprong maken. Ze zijn nu ongeveer 12 mm.. Ik mag dinsdag weer terugkomen.
    Wel weer spannend hoor..
    ben wel blij dat ik nu geen hormonen hoef te slikken/nemen/spuiten. Stel dat je die wel moest nemen en het ontdooien gaan niet goed, dan heb je dat helemaal voor niets gedaan!!

Ik hoop zo hard dat het ontdooien goed gaat bij allebei de emmy's en dat ze gewoon lekker blijven zitten!!!

De jongens werden rond half 8 blijkbaar wakker, maar zijn rond half 9 weer in slaap gevallen..hihi.. wat een luxe!!

xxx

9. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Nou das zeker luxe Jootje....
    Ik had gisterenavond late dienst, maar mevrouw was er gewoon weer om 8 uur (is trouwens een hele nette tijd hoor;)).

Mooi dat ze 12 mm zijn, ik ga mijn duimen grijs draaien dat de eerste eskimo blijft zitten. Ontdooien ze er één of meteen twee?

Hier de boel al gestofzuigd, moet toch wat om de tijd door te komen hahaha. Ga zo maar even een stukje fietsen met Myrthe. Ben blij dat we weer een dag verder zijn. Inderdaad dag 11 na de punctie vandaag....AARRGGGHHHHH Voelde ik maar iets waardoor ik meer wist hahaha

10. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Daffie, spannend hoor!! Nog 1 weekje en dan weet je meer!!!

Jootje, voor jou komt het ook steeds dichterbij!!

Rubiootje, wat een mooie score zeg! Nou, op naar morgen voor de volgende fm. Wel vreemd van dat bloedverlies. Heb je dat nog steeds? Al gebeld?

Nataly, jij gaat toch ook morgen weer voor fm? Hopelijk goed nieuws en zit je follikel/eitje aan de goede kant.

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Zei ik daarstraks noog dat ik niets voelde.....

heb nu het gevoel dat het misschien wel eens positief gaat aflopen....heb heel soms een klein vleugje misselijkheid wat door mijn lijf trekt. Het is echter ook snel weer weg en ik eet prima, dus misschien is het de wens der gedachte hahaha:D Weet ook eigenlijk niet vanaf wanneer de misselijkheid kan optreden, want bij Myrthe was ik voornamelijk weeig en niet misselijk...Nou ja, we zullen het zien.

Straks weer werken, dus ga nu nog even uitrusten in de zon.

12. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Oh Daffie, ik hoop dat het heel goed nieuws betekent!!
    Ik duim volop!!
    xxxxx

13. rubiootje

rubiootje Actief lid

Oct 22, 2008
    208
    0
    0
    Daffie: Jeetjes, dag 11 alweer. Hou je het nog een beetje vol? Hopelijk is die misselijkheid goed nieuws! Spannend!!!! Blijf duimen voor een goede afloop!

Jootje: Dinsdag weer een echo. De eskimootjes gaan er gewoon over een paar dagen aankomen, hoor! Wel fijn dat je geen hormonen hoeft te spuiten. Wordt voor jou dus ook een spannende week!

las trouwens dat jullie kindjes ook best een beetje uitslapers zijn. heerlijk he?. Die van ons komt ook altijd zo'n beetje tussen 08.00 uur en 08.30 uur, dus mogen niet klagen. In mijn omgeving hoor ik voornamelijk verhalen over wakker worden rondom 6 a 7 uur, dus vond het wel leuk om te lezen dat jullie kindjes ook wat later wakker zijn.

Susan: Het bloedverlies is vandaag weer over, dus heb niet meer gebeld met het ziekenhuis. Ik bespreek het morgen wel ff als ik de tweede echo krijg. Ben benieuwd of zo weer een beetje gegroeid zijn.

Liefs

14. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Rubiootje: Succes morgen met de fm!! Hopenlijk is het weer lekker gegroeid!!

Mijn kindjes sliepen altijd tot uurtje of 7, werden dan even wakker en na wat geklets vielen ze dan een half uurtje later weer in slaap, dus we klaagden eigenlijk nooit, toen werd het zomertijd en werd het erg licht 's ochtends en ineens waren de jongens tussen 6 en half 7 wakker en wilden niet meer gaan slapen, want tsja het is licht dus is het tijd om uit bed te gaan... dat vonden we maar niks, dus hebben we een rolluik laten plaatsen en nu gaat het dus weer helemaal goed!!! hihi... we foppen ze gewoon...

Ik duim voor ons allemaal!!!!!!!

xxxx

15. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Mijn zoontje is helaas op dit moment een vroege vogel, tussen 6 en 7 uur is hij wakker, vanmorgen zelfs om 06.07 en dan maar roepen, mama, papa!!!!!!!!

Toen we op vakantie waren in spanje waren kon hij uitslapen tot zelfs 08.30 uur maar nu dus niet meer.

Ik lig er 's avonds nu voor 23.00 uur in!

Vanmorgen weer een FM gehad, ik zit op dag 13, en er was nog niet veel te zien dus moet ik donderdag weer komen, ik had ook niet anders verwacht want ik ben pas sinds zaterdag niet meer ongesteld, heb 12 dagen best wel heftig bloedverlies gehad.

We wachten maar weer af.

@dafiie, ik duim heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard voor je.

Veel liefs
    Nataly

16. rubiootje

rubiootje Actief lid

Oct 22, 2008
    208
    0
    0
    Daffie: Hou je het nog een beetje vol, of krijg je al de neiging stiekum te testen? Spannend! Mijn duimen draaien nog steeds overuren!

Nataly: Ga ook voor jou duimen dat de echo donderdag positief nieuws brengt.

Hier vandaag de tweede FM gehad. Had verwacht dat er een datum voor de punctie zou komen, maar helaas. De follikels willen niet zo snel als de vorige keren groeien.....zucht. (lijkt wel of ze van een vakantie aan het genieten zijn, ofzo...)Wordt er zo onzeker van! Er waren een paar follikels die wel op de grootte zaten voor een punctie, maar de rest bleef achter. Werden nu wel 9 follikels aan de goede kant geteld en 2 aan de slechte kant. (dat dan weer wel). Vraag mij nu af of die langzame groei invloed kan hebben op de kwaliteit. Realiseer mij aan de andere kant ook wel, dat ik alle behandelingen continue met elkaar vergelijk en daarop mijn conclusies baseer en dat is eigenlijk ook niet goed want elke cyclus kan anders verlopen. Maar ja, ik heb nog nooit zo'n langzame groei gehad. Meestal had ik al de punctie tussen de 9 en 11 dagen. (na start puregon). Nu moet ik woensdag weer terug komen voor een derde FM ipv een punctie. Probeer positief te blijven, maar vind het af en toe zo moeilijk. Ik hoop dat de echo woensdag meer duidelijkheid geeft. Ook hoop ik dat vrijdag de punctie gaat plaats vinden. Dit vanwege de "geheime missie". Moet nl zaterdag weer werken en kan niet zomaar zonder opgaaf van reden verlof krijgen.
    Had trouwens bij de gyn nog even nagevraagd mbt het bloedverlies. had te maken met een gevoelige baarmoedermond onder invloed van de hormonen.
    Sorry voor het lange verhaal, maar het lucht wel even op.

Liefs,

17. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Lieve Rubiootje: Probeer wel positief te blijven hoor... helaas kennen we allemaal die onzekerheid en dan is het ook wel moeilijk om altijd positief te blijven.. maar denk maar zo, vorige keren ging het allemaal heel snel maar het leverde nog niets op.. nu gaat het langzaam, misschien juist een goed teken dat het deze keer anders gaat!!
    Bij mijn eerste poging 2,5 jaar terug ging het ook allemaal heel snel, maar leverde dus niets op. Bij Aron en Merlijn ging het ook langzaam en kijk wat het opgeleverd heeft!!!
    Nu ging het bij mij weer heel snel en dat vond ik juist een minder fijn idee omdat het dan leek op de allereerste mislukte poging..
    Is het een probleem bij jou als die eitjes aan de slechte kant doorgroeien? Ze kunnen ze toch ook gewoon niet aanprikken?

Alvast weer veel succes voor woensdag!!!

Daffie: Hoe is het daar? Nog lekker misselijk?? Ik duim duim duim duim duim duim duim duim.

Nataly: Donderdag weer terugkomen.. nou hopenlijk is er dan wat meer te zien he? Alvast heel veel succes

Ik heb vandaag de 2e echo om te kijken hoe mijn eigen ei zich ontwikkeld.. ben benieuwd hoe snel mijn ei groeit zonder de hormonen.
    Normaal had ik cyclus van rond de 28 dagen, maar ze zeiden al dat een cyclus na een icsibehandeling nog wel eens van slag kan zijn.

xxxxxxxx

18. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Kom net weer het ziekenhuis uitlopen.. Het schiet helaas niet echt op. 1 eitje was afgevallen dus die doet niet meer mee, nu eentje rechts en eentje links en ze zijn niet gegroeid, nog steeds 12 mm... helaas helaas... komt waarschijnlijk door de hormonen van de vorige poging. De eerste cyclus na de allereerste poging 2,5 jaar geleden duurde ook 45 dagen...
    Nu mag ik donderdag weer terugkomen.. ik hoop dat het dan een beetje meer opschiet, want anders moet ik steeds om de dag naar het ziekenhuis...

xxx

19. rubiootje

rubiootje Actief lid

Oct 22, 2008
    208
    0
    0
    Jootje: Dank je wel voor de opbeurende woorden!!! je hebt gelijk, snel groeien gaf vorige keer geen garantie op een goed resultaat! Nu gaan er vast wel supergoede eitjes ontstaan!
    Ga voor je hopen dat het voor jou ook goed gaat!!! En idd de hormonen van de vorige poging, kunnen nu van invloed zijn.
    Heel veel succes donderdag!

liefs,

20. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meiden,

Helaas is het hier over en uit....Vanmorgen toen ik opstaond zag ik dat ik ongesteld was geworden:(:(:( Vindt het zwaar KL^&*^*&, zeker omdat ik zo'n goed gevoel erover had:(
    Helaas moest ik ook nog naar het werk en heb hier dus ook al heel wat traantjes gelaten. Heb wel wat afleiding op het werk, maar jakkes...wat beroerd!!! Ik ben telerugesteld, boos en verdrietig tegelijk....ook met de wetenschap dat we nu nog maar 1 poging hebben:(

Share This Page