o Daffie, wat ontzettend kl*te voor je zeg! Na alle veelbelovende signalen , , , Ik kan me voorstellen dat je even helemaal stuk bent. Kun je niet lekker vrij nemen vanmiddag en lekker gaan knuffelen met Myrthe? Liefs, Majelke
Oh nee Daffie!!! Wat ontzettend K*T!! En ik had nog wel zo'n goede hoop.... Ik leef enorm met je mee!! Als je thuis komt van je werk maar even wat tijd nemen om het te verwerken he? xxxxxxx en geef de moed niet op hoor!!!!!
Daffie, Wat ontzettend klo@@! Je had zo goede hoop. Kan mij voorstellen dat je je ff ontzettend teleurgesteld en verdrietig voelt.! Kan je niet zoals Majelke schrijft eerder naar huis om daar ff de tijd voor jezelf te nemen. Wens je heel veel sterkte met de verwerking hiervan! En, zoals Jootje schrijft: Niet de moed opgeven, hoor! En als je ff wilt uithuilen of je klote voelt, schrijf hier gerust even alles van je af! Lucht mischien op. Probeer het in ieder geval een plekje te geven op de manier die voor jou goed voelt. Dikke digi knuffel!
Rubiootje: Hoe is eigenlijk je fm gisteren afgelopen? Begint het al te vorderen? Lieve Daffie, hoe voel je je vandaag? Ik vind het zo erg voor jullie!! Ik heb vanochtend weer een echo gehad en het schiet dus echt niet op bij mij. Er zit nog niet echt een heel dominante follikel zijn zelfs kleiner dan 2 dagen geleden.. Komt waarschijnlijk allemaal door de hormonen van de afgelopen poging. Ze zeiden nu ook dat ze eigenlijk altijd aanraden een cyclus te wachten omdat je cyclus meestal even van slag is. Dat hadden ze me toen ik me aanmeldde niets van gezegd en ik wil gewoon graag meteen door. Mijn cyclus duurt toch lang, als ik nu niet bezig was voor een cryo zat ik er ook maar gefrustreerd op te wachten zodat ik eindelijk "verder" zou kunnen.. Maar goed al met al wel even een baalochtend gehad... waarom is mijn lijf nu net nu zo traag aan het doen? Voor de poging had ik cyclussen van 28 dagen.. aaahhhh.. Nu mag ik zondag om 8.00 uur weer terugkomen voor een echo, hopenlijk begint er dan eindelijk wat door te groeien en heb ik toch uitzicht op een ovulatiesprong!!! xxxx
Daffie: Was ook benieuwd hoe het met jullie is. Leef met jullie mee. Jootje: Die kl@ hormonen ook. Zal je net zien. heb je altijd een superregelmatige cyclus en dan krijg je dit.....zucht! Je hebt gelijk om door te gaan, hoor. Wachten doe je sowieso. Of op de cryo, of op je cyclus om door te kunnen gaan. Ga voor je duimen dat je zondag wel positief nieuws gaat krijgen en dat er maar snel een eskimootje in je buik mag zitten. Hier werd mijn geduld op de proef gesteld. Had gisteren de derde FM . Een aantal hele grote (rond de 24 mm) en een aantal kleintjes (rond de 16 mm). De arts twijfelde of ik op vrijdag of zaterdag de punctie moest gaan krijgen. Dat werd dus besproken met de andere artsen. Aan het einde van de middag, rond 17.30 uur werd ik eindelijk teruggebeld. (zat de hele middag zowat naast mijn telefoon). Was al bang dat zij mij vergeten waren en had min of meer al besloten om dan deze poging maar te staken. Had mij weer eens druk gemaakt voor niets, want morgenochtend heb ik de punctie! Ook kon de arts mij gerust stellen dat de grote follikels echt nog niet te groot zijn voor de punctie. Zij kon alleen geen echte verklaring geven voor het feit dat deze cyclus zo langzaam gaat. Zij gaf aan dat het gewoon per maand kan verschillen. Zie er best tegen op om morgen weer een punctie te doen, maar ben aan de andere kant heel opgelucht. Probeer nu maar weer positief te blijven op een goede afloop. Was vandaag bijvoorbeeld de zolder aan het schoonmaken en bedacht mijzelf dat dit wel een hele mooie kamer kon worden voor mijn zoontje als er een brusje bijkomt. Ga vanavond nog even lekker uit eten met wat vriendinnen en dan morgen gaat het weer gebeuren. Liefs
@daffie, balen zeg, ik leef met je mee, neem de tijd om het te verwerken. Hier ook een kloten dag, was vanmorgen in ziekenhuis voor mijn 3e FM deze cyclus en er zaten 2 eitjes aan de linkerkant, weer aan de verkeerde kan dus (mijn linkereileder is verkleeft) dus deze maand weer geen IUI!!!!! Dat is nu al de 3e keer achter elkaar, juni tel ik ik niet mee omdat we toen op vakantie waren, baal hier behoorlijk van. Mijn gyn wil op 7 september (dan zitten we weer 1 jaar in MMM voor een brusje voor Luca) het vervolggesprek voor eventueel IVF ongeacht of we nu 6 IUI's gehad hebben of niet. Ze vind dat het lang genoeg geduurt heeft. Had zo gehoopt dat het niet zo ver zou komen. Het is nog geen 7 september dus het kan nog maar de kansen worden zo wel kleiner. Een dikke knuffel voor iedereen. Veel liefs Nataly
Nataly: Wat vervelend allemaal!! Dat het nu weer niet kan ivm de verkeerde kant.. aaaahhhh dat is echt frustrerend zeg. Sterkte... Rubiootje: Ineens toch morgen de punctie?!!! Heel veel sterkte ermee!! En hopenlijk een heel mooi resultaat natuurlijk. En lekker rustig aan doen, gelukkig valt het toch nog goed ivm je werk.. Ik duim voor je!! Ik ben vandaag lekker met een vriendin haar dochtertje en mijn kleine mannen naar het speelparadijs geweest, even lekker met de mannen bezig zijn HEERLIJK!! dat maakt toch altijd de depri momentjes weer draaglijk!!!! xxxx
Ben vanmorgen ook lekker met mijn zoontje wezen spelen in de tuin, hij verstopt zich dan achter een boom en ik maar roepen 'waar is Luca,ik zie Luca niet' en dan komt hij gierend van het lachen achter de boom vandaan rennen en rent in mijn armen. Dan smelt ik helemaal en ben weer helemaal gelukkig. Op die momenten realiser ik me dat ik best wel gezegend ben en dat er heeeeeeeel veel vrouwen zijn die dit niet meemaken en wel heel graag willen. Oke,ik wil heel graag een brusje voor Luca maar wat ben ik blij dat Luca er is en dat we niet meer bezig zijn voor ons 1ste kindje. Veel liefs Nataly
Is zo herkenbaar wat je schrijft, Nataly! Ondanks dat het dan tegen zit en je verdrietig ben, kan je dan zo weer intens gelukkig zijn door te genieten van je kindje! Dat verstoppertje spelen vind mijn zoontje ook zo fantastisch. Zelfs nu nog. Wij doen net of wij hem niet kunnen vinden, terwijl hij "stiekum" om het hoekje aan het kijken is. Een grote schaterlach is meestal het gevolg. Het is zo fijn om te kunnen genieten van zo'n klein manneke of prinsesje. Dat houdt mij af en toe echt weer op de been in deze MM. Wel heel k@.., dat er telkens eitjes groeien aan de verkeerde eierstok. Zeker met het vooruitzicht dat jullie maar moeten gaan overstappen naar IVF. Mag je wel de komende maand weer op voor IUI of moet je nu echt wachten tot het gesprek in september? Hier vandaag de punctie gehad. Er zijn in totaal 10 eicellen geoogst! Ben helemaal blij! Gezien maar 1 goede eierstok en mijn leeftijd van bijna 38 jaar, ben ik onwijs tevreden! Ook aan mijn "slechte" eierstok zaten deze keer 2 eitjes. Daar had ik de vorige keer geen opbrengst. Deze lagen echterwel wat dieper, dus dat voelde nogal gemeen aan. Heb nu ook meer last van napijn als de vorige keren, maar de arts waarschuwde al dat de napijn toeneemt naarmate je meer puncties heb gehad vanwege het littekenweefsel. Toen zij hoorde dat ik morgen weer wilde gaan werken, werd mij ook aangeraden om dat maar nog niet te doen. Kijk morgen dus ff hoe ik er aan toe ben anders ga ik mij toch maar ziek melden. Ga nu lekker op de bank maar even een filmpje kijken. Nu maar duimen dat er een optimale bevruchting gaat ontstaan en dat er supergoede embryos' gaan komen.!! Liefs
Rubiootje wat een mooi resultaat!!! Ik heb nog iedere poging minder eicellen gehad en ik heb toch 2 goed werkende stokkies.. Nu maar hopen dat ze lekker in elkaar aan het genieten zijn!!! Ik duim voor je!! En Nataly dat klinkt inderdaad heel herkenbaar ja!! Wij willen ook heeeel graag een brusje voor onze mannekes maar als ik dan naar ze kijk en hoe ze samen heel gezellig aan het spelen zijn en af en toe ineens gezellig naar mij toegerend komen om een kus of knuffel te geven dan smelt ik gewoon en voel ik me al zo ontzettend rijk!!! Ik voel me zelfs een beetje schuldig tegenover jullie hier, jullie willen zo graag een brusje voor jullie kindje en mijn mannekes hebben elkaar al dus ze zijn al niet alleen..... Ik ga lekker slapen nu, morgen weer lekker weekend. Ik werk niet meer sinds 3 maandjes maar toch leef ik nog van weekend naar weekend, want dan is mijn man lekker thuis en zijn we een echt gezinnetje!!! Heerlijk. xxxxxx
Herken dat gevoel van weekend naar weekend leven. Mijn man en ik werken allebei in de onregelmatige dienst. Wij kunnen helaas geen gebruik maken van oma's als oppas, dus zijn wij contra gaan werken. Hij het ene weekend en ik het andere weekend. Doordeweeks proberen wij wel te regelen dat wij iets onze vrije dagen samen hebben en dat is altijd puur genieten met z'n drietjes, want daarbuiten zien wij elkaar dus bijna nooit door de tegengestelde diensten. Morgenochtend krijg ik te horen of er bevruchtting heeft plaats gevonden en zo ja hoeveel. Vind het ook weer heel spannend. was er voorheen altijd van uit gegaan dat er wel bevruchting plaats vind en dat het daar dus nooit kon mislukken, maar heb inmiddels te vaak verhalen gelezen dat dit geen vanzelfsprekendheid is. Ook bij ons was de laatste keer niet echt optimaal. Toen waren er maar 3 eitjes bevrucht van de 8 en ook geen toppers. Daar ben ik toen van geschrokken waardoor ik het nu voor het eerst spannend gaat vinden dat wij morgenochtend gebeld gaan worden. Blijf wel positief en ga er stiekum wel een beestje van uit dat wij gewoon maandag een terugplaatsing hebben, maar ben benieuwd naar de aantallen. Nog 1 nachtje slapen. Jij ook nog 1 nachtje, Jootje en je weet hopelijk meer mbt de cryo terugplaatsing. ga hopen datje een goede echo hebt en dat er snel wat ontdooit kan gaan worden. Liefs,
Ik ben alweer vroeg uit de veren.. (het is nu 7.35u). Ga zo de auto in op weg voor echo nummer 4! Ik had gisteren wat bruinverlies, maar dat had ik 2,5 jaar geleden ook (heb ik even opgezocht in mijn dagboek) dus daar maak ik me niet druk om, ik denk dat het nu begint met groeien, maar of dat nu al blijkt uit de echo, ik heb het vermoeden dat het nu gewoon ineens best snel zal gaan.. laten we daarvoor gaan he? Rubiootje... spannend spannend... ik duim heel erg voor je dat je een mooie embryo hebt!! (liefst meerdere uiteraard!). Ik weet wel wat je bedoelt met de vanzelfsprekendheid. Je denkt bijna: Wat kan er nu misgaan? Alle obstakels zijn uit de weg... maar zo werkt het niet he? Heel veel succes vandaag!!! xxxx
aaaaahhhhhhhh ik word echt gek..!!! Uurtje geleden in zkh geweest voor 4e echo-meting. Er groeit echt helemaal niets, het is nog minder dan de vorige keer. Er waren nu 3 mogelijkheden: of we kijken het nog even aan of ik wacht op mijn menstruatie en ga dan weer beginnen in mijn eigen cyclus of met hormonen... Het lijkt erop dat het deze cyclus niet door zal gaan. Ik heb uiteraard gezegd dat ik toch deze cyclus nog aan wil kijken, dus ik krijg woensdag weer een echo. Maar ik baal zo enorm. Ik weet wel dat je niets kunt plannen zodra je met icsi bezig bent maar toch had ik een soort van planning gemaakt dat als ik een eerste mislukte poging had ik in augustus weer kon starten, dat als die zou mislukken ik een laatste poging in november zou hebben zodat ik uiterlijk september/oktober een kindje zou kunnen krijgen.. alles schuift op en daar baal ik zo van. Klinkt misschien heel stom maar zo voelt het echt momenteel.. Waarom laat mijn eigen lichaam mij zo in de steek op momenten dat ik hem nodig heb?? aaaahhhh.. Sorry voor dit depri berichtje maar ik moest het even kwijt.. xxxx
Daffie; wat ontzettend k*t dat de poging is mislukt. Ik had ook eigenlijk wel het idee dat het positief zou aflopen. Zo zie je maar weer helaas dat geen enkele poging te vergelijken is met elkaar... Rubiootje; en, weet je al meer over evt bevruchting(en)?? Jootje; he er groeit nog steeds nix? Nu dus as woensdag weer een echo...en dan? Als er weer nix is? Moet je dan tot sint juttemis wachten tot je ongi, wanneer die dan ook komen zal? Nataly; he verdorie, weer aan de verkeerde kant?! Nu dus nog 1 IUI voor een evt ivf?? Hier; weinig bijzonders... Ik kan nog geen verstoppertje spelen met mn kindje, tenminste niet op de manier zoals jullie die beschreven, want mijn meisje kan nog niet eens kruipen, laat staan lopen om zich ergens achter te verschuilen Maar dat gelukzalige gevoel is zoooooooooo herkenbaar!! Natuurlijk willen wij graag een broertje of zusje voor Sophie maar als dat niet lukt, is het niet anders. Wij zijn, net als jullie allemaal hier, zeer gezegend met al 1 wonder Verder is hier het bruinverlies begonnen dus de ongi nadert. 1e natuurlijke ronde heeft het dus niet gered, nu dus maar verder wachten tot Sophie 1 jr oud is en wij het zkh kunnen bellen... Liefs Suus
Zo, ben ik ook weer effies... Heb een aantal dagen gewerkt en gisteren naar de efteling geweest met zijn 3-tjes en dus geen tijd gehad om te forummen. Met mij gaat het ondertussen wel weer wat beter. Woensdag veel gehuild, maar het leven gaat door en we moeten niet te lang in de teleurstelling blijven hangen... Ik heb wel gemerkt dat hier de wens voor een brusje net zo groot is als de wens voor het 1ste kindje. Nu de 2e poging mislukt is en we verzekeringstechnisch dus nog maar 1 poging hebben te gaan.....wordt ik al heel erg verdietig bij het idee dat het misschien wel eens niet gaat lukken. Ook al zijn we gezegend met 1 kindje....ik hoop heel hard dat een 2e kindje gaat lukken, want ook wij mogen die grote wens hebben... Rubiootje; 10 eicellen klinkt goed joh en begreep ik nou dat je vandaag zou horen of en hoeveel bevruchtingen er zijn?? Heel veel succes en de duimen draaien! Jootje; wat beroerd dat er niks groeit joh....ik begrijp heel goed dat je deze cyclus wilt benutten, het schuift steeds weer maanden op anders. Ook ik had gedacht aan een 2e kindje als Myrthe net 2 was geworden, maar dat kunnen we op ons buik schrijven. Steeds weer grenzen verleggen hoort bij de MMM helaas. Ik ga ook voor jou heel hard duimen dat het woensdag beter is! En dat jij de wens hebt voor nog een kindje is heel normaal en dara hoef je je niet voor te schamen. Je hebt een 2-ling, maar dat betekent niet dat je geen wens mag hebben voor nog een kindje. Ik hoop van harte dat het gaat lukken!! Susan; inderdaad is blijkbaar geen enkele poging te vergelijken. Heerlijk he om zo te kunnen genieten van die kleintjes...
Hoi allemaal, Zit nu op mijn werk en ben nu ff snel stiekum aan het kijken op het forum. Moet het dus voor nu even heel kort houden. Zijn vanmorgen gebeld en er zijn 6 eitjes bevrucht en doorgedeeld!! Ben helemaal blij!!! Morgenochtend de terugplaatsing van 2 embryo's. Horen dan ook meer of nog cryo's ingevroren kan worden. Kom later nog wel ff terug hier op het forum. Liefs
Even snel een berichtje voor rubiootje: Zes maal WAUWWWW!!!!!!! Fantastisch resultaat zeg!! Ik ga volop voor je duimen!!! xxxxxxx
Hoi allemaal, Sorry voor de late reactie, maar kon niet eerder achter de laptop kruipen. Vanmorgen de terugplaatsing gehad van 2 goede embryo's. De ene was 8 cellig en die andere 7 cellig. Beide klasse 1. Geen fragmentatie. Dat is een betere start als de vorige keer! Daarnaast waren er nog twee emmies goed genoeg voor de vriezer! Tijd geleden dat wij dit resultaat hebben behaald. Gaan nu dus de slopende en lange wachtweken in. De eerste week gaat nog wel, maar die tweede week.......aaahhhhh. Vind het erg spannend omdat dit onze laatste vergoedde poging is. Daarom snap ik precies wat je bedoeld, Daffie. Na de tweede mislukte poging ga je toch de druk voelen van de laatste vergoedde poging en ga je twijfelen of het nog wel een keer gaat lukken. Wel fijn om te lezen dat je de draad weer hebt opgepakt, na de tweede poging. Wij gaan gewoon voor het spreekwoord: driemaal scheepsrecht! Ook zo herkenbaar dat die wens nog steeds heel sterk is. Denk zelf dat de wens nu veel sterker is omdat je inmiddels hebt ervaren hoe mooi en intens het is om mama te mogen worden / zijn. Zo ervaar ik dat tenminste. Jootje, wat ontzettend kll@ dat het nu tegenzit met de groei van het eitje. Ben je mentaal helemaal voorbereid op een cryoterugplaatsting en kijk je daar naar uit, krijg je dit......zo frusterend! Ga een kaarjes aansteken dat je woensdag toch een beter resulaat gaat zien en dat jullie cryo heel snel naar jullie toe mag komen!!!! Het is soms ook zo oneerlijk. Hoorde gisteren op het nieuws dat er ergens een pasgeboren baby lijkje was aangetroffen omdat deze door de moeder was achtergelaten. Nu mogen en kunnen wij natuurlijk niet oordelen omdat wij niet in degene haar schoenen hebben gestaan, maar het is wel frusterend dat je weet dat er een hele hoop meiden smachten naar een kindje er er onztettend veel voor over hebben, terwijl dit soort dingen ook gebeuren. Het is soms zo oneerlijk verdeeld. Heb inmiddels al weer een veel te lang verhaal geschreven en ga mijzelf nu maar even bezig houden via google met wat cadeauideeen voor Miko zijn tweede verjaardag. Dat gaat er nu al weer snel aankomen. Liefs