2e kindje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door majelke, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Rubiootje wat een mooi resultaat zeg!!! En nu duim ik heel hard dat deze 2 lekker blijven zitten!!!!!!!
    En alweer bijna de 2e verjaardag van je zoontje.. wat gaat de tijd toch snel he? Ik sta daar zelf nog elke keer van te kijken.

Ik mag morgen weer voor een echo naar het zkh. Ben benieuwd ik heb nu al voor de 3e dag wat bruine afscheiding, wat dat dan weer betekent? Misschien dat het dan nu gaat groeien?? PLEASE?
    Ik baal er echt zo van dat ik maar een beetje zit te wachten.. daar ben ik zo slecht in in wachten.

Mijn man en ik hebben gisteren wel besloten dat als de cryo's niet lukken we de volgende poging er weer voor kiezen er 2 terug te plaatsen en niet alleen als het geen topper is. Daar voelen we ons toch beter bij. (uiteraard als er meer dan 1 emmy ontstaat he?) Op een of andere manier ben ik er ook allang mee bezig dat die cryo's niet gaan lukken, terwijl er toch echt mensen zwanger mee zijn geworden..

Nataly hoe is het nu bij jou?

xxxx

2. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Ik herken je gevoel mbt de cryo´s. Heb er zelf ook altijd weinig vertrouwen in, maar het is wat je zegt. Er zijn toch echt meiden zwanger door geworden. Maar op de een of andere manier geeft een verse terugplaatsing toch altijd net een iets positiever gevoel.
    Ga je heel veel succes wensen voor de echo morgen en wie weet is je lichaam nu hard aan het werk om toch een eitje te laten groeien.

Liefs

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Lief dat jullie naar me vragen!

@rubiootje, hopelijk houden deze emmy's zich heeeeeel goed vast en groeien er mooie kindjes uit.

Met mij gaat het wel weer, we zijn nu druk zelf aan het klussen. Ondanks dat mijn ei links zit wilnog niet betekenen dat de kans 0% is, dus elke kans hoe klein die ook is grijpen wij.

Daarna hopelijk inderdaad nog 1 IUI en vervolgens naar IVF.

Verder weinig te melden, oh ja Luca klimt nu alleen de glijbaan op en glijt er ook alleen af.

Veel liefs
    Nataly

4. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Nataly: je hebt helemaal gelijk! Lekker zelf klussen! Heb je er tenimste ook nog lol van........:D

Vond je het niet heel spannend zo de eerste keer zelf klimmen en glijden? kan mij herinneren dat ik het best wel een beetje "eng" vond dat die kleine klimgeit dat ineens allemaal zelf kon. Hield mijn hart vast of het wel goed ging.
    wat worden ze dan ineens groot he?. Ineens alles zelluf willen doen.
    Het blijft zoooooo genieten!

Liefs

5. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Goeiemorgen!

Hoe is het met iedereen hier?
    Rubiootje? Voel je je nog goed?

Hier gaat het weer ietsje beter. Vanochtend weer voor een echo geweest en er lijkt links een eitje groter te zijn dan de rest en te zijn gegroeid!! Nu dus weer zaterdag terugkomen... we hebben nog hoop en gezien mijn verleden met lange cyclussen willen ze het toch niet opgeven in het ziekenhuis pfiui...

Onze jongens klimmen nu ook overal op... aahhh kijk ik even niet zitten ze op de salontafel..hihi.. er zijn dus ook al de nodige verwondingen geweest aan lippen en sneetjes in neuzen e.d.
    Ze kunnen ook al zelf klimmen op de glijbaan, maar dan wel de glijbaan in het speelparadijs en die zijn helemaal gemaakt op kids en daar kun je dus geen verwondingen oplopen, altijd makkelijk.
    We zijn ook bezig met verbouwing te plannen voor ons huis en onze tuin, daar komen dan ook maar van die rubberen tegels in, lijkt me wel nodig met die twee van ons..haha..

xxxx

6. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Dag dames,

Mag ik me voegen in dit topic?

Sinds mei 2009 ben ik trotse mama van een zoon. Hij is geboren uit een cryo TP (JA, HET KAN DUS ECHT MET DIE IJSCO'S :D).
    Vorige week donderdag hebben we intake gehad op het zkh voor een tweede. Ik mag direct de volgende menstruatie beginnen met spuiten. Krijg wel andere hormonen en en iets ander schema dan vorige keer, want van de Lucrin werd ik zwaar depressief!
    Ik realiseer me dat het misschien wel helemaal niet kan lukken, maar op de één of andere manier druk je dat naar achteren of zo, omdat het al een keer gelukt is. Erg dubbel wel eigenlijk. Ik weet ook niet hoever wij zullen gaan in de pogingen. Vorige keer was 1 icsi mislukt maar de enige ingevroren embryo is gelukt, dus het kan wel.

Waarschijnlijk starten we met spuiten eind augustus.

Heel veel succes dames in dit topic!

Groetjes,
    Jille

7. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hey Jille, WELKOM!!

Wat fijn om te lezen dat je een zoon hebt uit een cryotp!! Dat geeft mij toch weer ietsje meer hoop!!hihi..

Spannend dat je weer gaat beginnen voor nog een kindje!! We weten hier hoe het voelt om dat te willen. Enerzijds denk je dat je al heel gelukkig bent met eentje anderzijds wil je gewoon heel graag meer kinderen he?
    Hopenlijk hoef je niet verder na te denken en gaat je eerste poging lukken!!!!

xxx

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Welkom Jille!

Wij hebben zo'n plastic glijbaan, niet zo heel hoog met 5 treden. Hij was al een paar dagen aan het proberen omhoog te komen dus ik stond er al de hele tijd bij en hield hem een beetje vast. Nu kan ik ernaast blijven staan en doet hij het zelf, ik blijf er nog wel bij in de buurt veel te bang dat hij toch nog valt.

Hij wil vooral met eten nu alles selluf doen en daar ben ik niet altijd blij mee want Luca is niet zo'n goede eter, vooral het avondeten niet. Nu hij alles zelf wil doen komt er bijna niks meer naar binnen. Gelukkig lukt het soms nog wel hem wat te voeren als hij zelf ook maar een lepel of een vork in de hand heeft. Lachen is het vooral als hij zelf yoghurt wil eten, de helft valt dan van zijn lepel op zijn plankje van de kinderstoel en dan maar met zijn handjes erdoor heen wrijven :):):)!

Het is vandaag toch nog beter weer dan ik had gedacht,ik denk dat ik straks nog even ga fietsen met Luca als het zonnetje blijft schijnen. Hoeveel slapen jullie kindjes eigenlijk? Luca slaapt 's middags van 13.00 uur tot wel 16.00 uur meestal. Hij is alleen 's ochtends soms erg vroeg, rond 06.30 uur. Hij gaat 's avonds om 19.00 uur naar bed.

Vanmorgen was het al 05.45 en dat vond ik toch echt te vroeg. Ik heb hem toen weer ingestopt en gezegd dat hij nog moet slapen, toen was hij stil tot 06.30. Hij werd wakker van mijn vriend die om 06.30 uur uit bed moet voor zijn werk. Luca heeft tot 07.00 uur liggen kletsen en daarna was het stil tot..........................08.50 uur!!!!!! Wat was ik hier blij mee want ik was al wakker vanaf 05.45 en heb dus zelf nog kunnen slapen van 07.15 uur tot 08.45.

Het is een heel verhaal geworden maar ik vind het fijn dat ik hier ook dingen over Luca kwijt kan. Ik schrijf ook mee op het IUI topic en daar zijn de meeste meiden nog bezig voor hun eerste kindje en dan ga ik niks schrijven over Luca want dat is voor de andere meiden niet fijn.

Nu maar weer wachten tot de ongi (of niet), ik had vanmorgen erge buikramp net als bij een ongi dus ik denk dat ik voor het eerst mijn ei gevoeld heb, en dan door naar IUI nummer 5. Hebben we wel goed geklust deze maand ;);).

Veel liefs
    Nataly

9. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Je weet maar nooit he Nataly waar zelf klussen allemaal nog goed voor is :D;)
    Ik moet zeggen dat door al het zwanger worden gedoe dat er toch wel bij inschiet bij ons...

Onze kids hebben ook zo hun perikelen qua slaaptijden. Sinds we een rolluik hebben geplaatst is het redelijk hetzelfde.. meestal rond 9 uur. Ook wel eens ooit eerder en ook wel eens pas rond 10 uur, maar dat vind ik eigenlijk niet echt fijn aangezien ze dan smiddags meestal geen zin hebben om te slapen en ze dan tegen een uurtje of 5 a 6 savonds (rond etenstijd) helemaal op zijn en vervelend worden.

xxxx

10. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey meiden,

Kom me hier voorzichtig aan ook melden en alvast meelezen. ;)
    Wij hebben een zoontje van 7 maanden nu, uit een 2e (verse) ICSI poging. Wat een rijkdom...........!!

Langzaamaan begon het al meer en meer te kriebelen en hebben nu ook een afspraak staan bij de ferti poli. En wel op maandag 23 augustus. Eerst dus het intake gesprek maar eens laten gebeuren en bekijken wat daar uit komt. Maar oh.........wat is het meteen weer spannend zeg! Maar dat herkennen jullie vast ook wel! We hebben nog 1 cryo. Hopelijk gaat dat allemaal goed en kunnen we daar 'eerst' mee starten.

11. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Welkom Esser en Jille!! Het wordt steeds gezelliger hier!

Esser: Hopelijk kunnen jullie idd na het eerste gesprek zo aan de cryo beginnen. Ik heb alleen begrepen van de andere meiden dat als je met een keizersnede bent bevallen, je een (1) jaar moet wachten. Ook als je nog borstvoeding geeft wordt het afgeraden (was in ons geval). Anders zou het, volgens mij, toch geen probleem mogen zijn om met de cryo te starten. Op naar 23 augustus dus.!

Jootje Wat goed dat jullie morgen weer een echo krijgen en er toch weer wat aan het groeien is. Je eskimootje is coming.........! Ga voor je duimen dat er wat moois aan het groeien is!

Nataly: Wij hebben ook zo'n kleine glijbaan in de tuin. Zorg ook altijd wel dat ik er dicht bij staat, ookal is hij er heel behendig in. Hij is namelijk nogal ondeugend en probeert graag van alles uit. Liefst met losse handjes op de bovenste trede staan en dan laten zien dat hij al een beetje in de lucht kan springen.........oeiii.
    Miko was altijd een goede eter. (ongeveer formaat klikobak), maar sinds een paar dagen is hij in een warm eten staking. Alles is nee! Lekker eigenwijs dus. Laat het maar even zo. Hij heeft spekkies zat. Ik fop hem door bijvoorbeeld een groenteburger tussen een boterham te leggen. Dat eet hij dan wel op. Krijgt ie toch iets binnen. Gelukkig hebben wij met slapen geen problemen. Het is ene behoorlijke uitslaper. (gelukkig want wij zijn totaal geen ochtendmensen). Zo tussen 08.30 uur en 09.00 uur word hij wakker. Daarna doen wij altijd nog een beetje bijkomen op het grote bed met een beker pap en een bak koffie (voor mij dan), onder het "genot" van een kinderprogramma op tv. (lees: Ik nog half slaperig en hij lekker rustig aan het kijken). Wij mogen dus niet klagen.

Jille: Het is idd zo herkenbaar dat dubbele gevoel. Enerzijds supergelukkig met wat je al hebt, anderzijds een hele sterke wens!
    Weet je al welke hormonen je nu gaat krijgen?

Hier verder geen bijzonderheden. Wel nog wat last van napijn van de punctie ofzo. Ik was nl tegen het advies van de arts in, de volgende dag, na de punctie, weer gaan werken. Dit, om de "geheime missie" te kunnen volhouden. Zij hadden mij al gewaarschuwd dat dit dan langere napijn zou kunnen veroorzaken. Zeker als ik behoorlijk actief bent geweest of de kleine man te lang heb getild, voel ik af en toe steken onder in de buik.
    Voor de rest kan ik niet meer doen als afwachten. Probeer mij er maar aan over te geven. De eerste week lukt vaak wel, maar die tweede wachtweek wordt altijd wat lastiger...
    Probeer nu maar zoveel mogelijk afleiding te hebben. Zo zijn wij vandaag lekker naar de dierentuin geweest. Helemaal leuk! Ook druk bezig met ideeen voor de verjaardag van onze kleine man. Zo wordt het vanzelf 9 augustus. (testdatum), of eerder.....:(

Liefs

12. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Goeiemorgen.
    Van deze kant eindelijk een beetje goed nieuws... er is wat aan het groeien!! Vanochtend weer geweest en er is nu een follikel van 13mm gevonden! Maandag weer terug.
    Zelf heb ik afgelopen week voorspeld dat mijn eisprong vrijdag de 6e aug zal zijn.. dat kan dus nog steeds.

xxxx

13. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Jootje, Eindelijk goed nieuws!!!! Jippie!!!! Met een beetje geluk ben je volgende week een cryoootje rijker!

Hoe is het met de andere meiden, hier?

Liefs

14. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Goeiemorgen meiden!

Ik ben vanochtend weer naar het ziekenhuis geweest voor echo nr. 7. Nu begrijpt mijn lichaam eindelijk wat de bedoeling is. De follikel van 13 mm was nu 18 mm!! Dus meteen aan de ovulatietests nu. Ik heb nog wel voor woensdag een afspraak staan voor echo, maar ze denkt dat die niet meer nodig zal zijn.

Hoe is het nu Rubiootje? Hoeveel dagen nog tot het testen? Trek je het nog een beetje?

En volgens mij heb ik Esser nog geen welkom geheten, bij deze!! Jij dus ook bezig voor een cryo? Wij ook!!! HOpenlijk gaan we die poging deze week krijgen. Ik ben zoooo hard aan het duimen dat het ontdooiien goed zal gaan!!!

xxxx

15. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Jootje, wat spannend!! Eindelijk is er zicht op jullie cryootje. Super! Dan gaat het nu ineens snel! Ben het een beetje kwijt, maar na hoeveel dagen na ovulatie kon er een cryo tp plaats vinden?

Hier is de eerste wachtweek voorbij. Mag volgende week maandag testen. Dus nog 1 weekje geduld. (of eerder.....:(). Voel niets bijzonders, maar dat heb ik altijd al gehad. Zowel bij de mislukte keren als bij de keer dat ik zwanger was. Overweeg nog om mischien iets vroeger te gaan testen, maar weet het nog niet zeker. De vorige mislukte keren werd ik de twaalfde dag na terugplaatsing ongi. Ik moet deze week op de beruchte twaalfde dag werken, dus mischien test ik wel iets eerder (14 dagen na punctie = 11e dag na terugplaatsing), maar weet nog niet zeker of ik het aandurft. Aan de andere kant wil ik niet "overvallen" worden terwijl ik op mijn werk zit. Ach, ik zie het nog wel. Probeer mij maar over te geven aan alle spanning en het wachten. Verder ben ik zoveel mogelijk afleiding aan het zoeken.

Liefs

16. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Met mij gaat het goed en alles is rustig!

We hebben zelf geklust en ik wacht dus nu op de ongi of niet!!!!!!! NOD is pas 11 aug hoor maar ik verwacht er niks van.

Spannend hoor z'on terugplaatsing Rubriootje, ik zal voor je duimen!

Ik zal voor iedereen duimen ie het nodig heeft :):).

Mijn zoontje kan de laatse dagen zo slecht in slaap komen 's avonds. Voorheen om 19.00 uur naar bed en na 5 minuten kletsen slapen.
    Nu een uur lang huilen, krijsen, schreeuwen om mama, papa, ikke uit en au roepen. Dan gaan we erheen en dan ligt hij te lachen in bed:x:x. Voor 20.30 uur slaapt hij niet meer. Hebben jullie dit ook al eens meegemaakt?

Veel liefs
    Nataly
    Veel liefs
    Nataly

17. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Jootje; jeeehhhhhh, een goede follikel....Oh meid, ik ga ook zo hard duimen dat de cryo goed ontdooit en dat je zwanger ervan raakt!!

Rubiootje; nog een week wachten dus,....spannend hoor meid. Ik duim ook zeker voor je. Ik werd de afgelopen keren respectievelijk 10 dagen en 14 dagen na de punctie ongesteld. Snap dat je eerder wil testen, maar misschien kan je het wel heel goed volhouden hahaha;)

Nataly; nee, heb die periode (nog) niet gehad met Myrthe. Die gaat tussen 19:30-20:00 naar bed met 4 speentjes en 10 knuffels geloof ik en dan slaapt ze tot de volgende dag 8:30-9:00. Modelkind dus hahaha.
    Misschien ietsje later naar bed doen, dus tegen 20:00 ??

18. rubiootje

rubiootje Actief lid

22 okt 2008
    208
    0
    0
    Nataly: Mischien niet helemaal hetzelfde, maar het lijkt er wel op: Na onze vakantie wilde ons zoontje ineens niet meer alleen in slaap vallen. Hij bleef maar schreeuwen en huilen om ons en maakte zichzelf zo boos en kwaad dat hij ervan moest overgeven. In die periode hebben wij avonden gehad waarbij hij pas rond 23.00 uur in slaap viel. Wij hebben toen de 10 minuten regel gehanteerd. Om de 10 minuten kijken en hem gerust stellen. Zodra hij rustig was, weer weggaan. Uiteraad begon hij weer te huilen zodra wij de kamer verlieten, maar dan bleef ik weer zo'n 10 minuten weg. Daarna weer terug enzovoort. Soms bleef ik in de buurt van zijn kamertje rommelen, zodat hij hoorde dat ik in de buurt was. Dit heeft lange avonden gekost, maar wij bleven hier heel consequent in. Na ongeveer anderhalve week had hij het opgegeven en zijn oude slaappatroon maar weer opgepakt. Vermoedelijk een soort "groei" sprongetje geweest.
    Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn, dat jullie kleintje nog niet moe genoeg is en helpt het om een uurtje later naar bed te brengen.
    Succes!

19. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Hoi Rubiootje en andere dames,

Spannend aan het worden he!

Ik ga nu Gonal F en Cetrotide krijgen IPV Lucrin. Lucrin ging bij mij echt helemaal mis. Ik hoef nu ook niet eerst een maand de pil te slikken, dus ik vind het allemaal prima zo. 20 augustus weer even opfris prikcursusje, want het is al weer even geleden en vind het toch een fijner gevoel als ik weer even weet hoe het ook alweer moet, zeker omdat de Cetrotide niet in de prikpen kan en zo gespoten moet worden. Ik mag dan waarschijnlijk 21 aug (als menstruatie begonnen is) beginnen met spuiten.

Jootje, spannend hoor! Hoop voor je dat het lukt!
    Esser, ook veel succes met de cryo TP.

Groeten
    Jille

20. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Thanks meiden voor jullie welkom!
    Het begint (en is) al goed spannend te worden hier!
    Mezelf maar eens nog wat beter inlezen. ;)

Er zit nog 1 cryo ingevroren van de 2e ICSI poging waar ons zoontje Joep uit is gekomen. :) We hopen zoooooo graag dat deze cryo goed ontdooit en zich dan ook nog eens lekker gaat innestelen. Maar goed, dan denken we al weer een hoop stappen vooruit. Eerst maar eens het intake gesprek op de 23e, in de middag. Moest vandaag bij de HA zijn voor Joep, en heb direct maar weer een verwijsbrief gevraagd voor de ICSI. Dacht, ben er nu toch en dan hebben we 'm alvast op zak voor de 23e. ;) De week na het intake gesprek gaan wij nog voor 2 weken op vakantie met z'n 3tjes dus ik verwacht dat we eind september/begin oktober kunnen gaan starten met de progynova. Daar zie ik al wel tegen op.........van de progynova krijg ik als bijwerking zulke hoofdpijn..... :( Herkennen jullie dat ook toevallig? Ga toch eens vragen of daar een mogelijk vervangend medicijn voor is?

Allemaal wel erg spannend en een ook vreemd gevoel dat we straks weer zullen gaan starten. Eerst maar eens aftellen naar de 23e....
    liefs!

Deel Deze Pagina