Ik zit met een vraagje. 12 december is mijn nieuwe cyclus begonnen. Nu had ik gisteravond(dag 8) heel rekbaar slijm(doorzichtig). Ik heb 3 verschillende lengtes van cyclussen gehad 24,28 en 30 dagen. Is het mogelijk dat ik gisteren dus mijn eisprong al had? of is dat gek?
Dat durf ik je niet te zeggen...maar ik had vorige cyclus ook ineens 3 dagen voor nod super rekbaar slijm. Dacht ik dacht huh is dan nu pas mijn ei. Ik ga volgende maand ovuluatie testen gebruiken weet ik precies wanneer mijn ei is en als mijn ei voorbij is gewoon weer rustig adem halen Iedergeval niet meer zo stressen....
Ja het zou best kunnen maar zeker weten doe je het natuurlijk niet. Lastig he dat vrouwelijk lichaam waar je dan niet van op aan kan!
Misschien eerder het begin van je vruchtbare periode, ik heb meestal zo'n 5 dagen vruchtbaar slijm met op dat 5 mijn eisprong. Kan goed zijn dat je eisprong binnenkort nog gaat komen.
Ik denk dat je gelijk hebt Mime28. Gisteren had ik namelijk ook weer doorzichtig slijm. Ik twijfelde omdat ik dit nog niet eerder heb gezien zo vroeg doorzichtig slijm. Maar als ik uitreken zou ik met een cyclus van 24 dagen bijv vandaag mijn eisprong moeten hebben. We wachten rustig af
Ik heb een keer gelezen volgens mij dat de eisprong tussen de 8 en 21 dagen van de cyclus kan zitten bij een normale cyclus. Het is weer een tijd geleden, dus ik weet niet meer waar ik het gelezen heb.
bedankt mejosje! ik heb er net nog naar gezocht maar niets gevonden. Wel heb ik op zo een site m'n eisprong berekend met cyclus van 24 dagen en dan kom ik met de eisprong uit op vandaag..
succes met klussen je hoeft btw niet op de dag van de eisprong ook daadwerkelijk geklust te hebben. Zolang je het ongeveer om de 2 a 3 dagen maar doet. Dan heb je altijd wel iets van levende zaadjes bij je. Hopelijk heb je snel een positieve test.
hier op de site staat ook zo'n calculator eerste dag van je laatste mensturatie intoetsen en je weet het zo
Ben even op zoek gegaan. De betrouwbaarheid van de bronnen durf ik niet te zeggen, maar het klinkt niet als onzin. De twee stukjes verschillen net iets met de termijnen. Het onderzoek kan ik niet vinden helaas. Recent onderzoek leert dat de vruchtbare periode van de cyclus zeer sterk kan schommelen, zelfs bij vrouwen met een erg regelmatige cyclus. Er zijn slechts weinig dagen van de cyclus waarop een vrouw niet vruchtbaar is. Bij vrouwen met een regelmatige cyclus van 28 dagen ligt de meest vruchtbare periode tussen dag 11 en dag 16 van de cyclus. De periode tussen de 8ste en de 18de dag van de cyclus beschouwt men als minder vruchtbaar, maar ook tijdens die periode blijft er toch nog een kans op zwangerschap. Dat betekent dat vrouwen met een regelmatige cyclus al van bijna onmiddellijk na de menstruatie vruchtbaar zijn. bron: De menstruele cyclus | Mens en Gezondheid: Zwangerschap Wanneer en hoe kun je het beste geslachtsgemeenschap hebben? Wanneer? Dit is afhankelijk van de eisprong. Vroeger ging men ervan uit dat die (bij een regelmatige cyclus) 14 dagen voor het begin van de nieuwe cyclus zou plaatsvinden. De vruchtbare periode zou dan zijn de vijf dagen ervoor en de dag van de eisprong zelf. Dus, afhankelijk van de duur van de cyclus, tussen de 8 en 17 dagen na het begin van de menstruatie. Nieuw Amerikaans onderzoek heeft echter uitgewezen dat slechts 30 % van de vrouwen hun vruchtbare periode inderdaad volgens die berekening heeft. Een flink aantal vrouwen is dus ook vaak daarbuiten vruchtbaar. Iedere vrouw heeft tussen de 6e en de 21e dag van de cyclus 10 % kans om vruchtbaar te zijn. bron:Mother Affairs
Dat is het nou juist, ik heb 3 verschillende cyclussen gehad dus niet echt regelmatige cyclussen. En was benieuwd of je om dag 8 ook echt al vruchtbaar slijm kan hebben. Maar het kan dus wel. Inmiddels ben ik op dag 11 en heb ik nog een beetje vruchtbaar slijm. We zien het vanzelf wel