Leuke ideetjes voor wakkere momenten pasgeboren kindjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door heppiedepeppie, 5 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wie heeft er leuke ideetjes om met je kindje te doen/ spelen tijdens zijn wakkere momentjes?

Ik wil namelijk heel veel leuke dingen doen, maar wil mijn kindje ook niet over-voeren met prikkels.
    Zo heb ik hem nu in de box liggen vlakbij de mobile, waar klassieke muziek uit komt. De mobile laat ik nog niet bewegen want dat is nog te ver weg denk ik. Maar de muziek vind hij maar wat interessant!

Ook heb ik zo'n knisperdoekje van de hema, dat vind hij ook erg leuk!

Overigens houdt hij het nog maar 5-10 minuutjes vol in de box, maar dat vind ik al heel knap!

Wie o wie volgt??

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Mijn zoontje vond toen hij 2 weken lag een draaiende mobiel al erg leuk. Hij volgde hem met grote ogen en ging steeds enthousiast liggen trappelen. Ik danste ook veel met hem dicht tegen me aan door de kamer en zong liedjes voor hem. Kleine knuffeltjes of rammel/knisperspeeltjes voor hem houden vond hij ook leuk.

Toen hij iets groter was legde ik hem vaak in de box met zijn voetjes tegen een activity center aan, zodat hij er tegen aan kon trappelen. En ik zat veel met opgetrokken knieën op de bank, de kleine lag dan tegen mijn bovenbenen aan en dan kletste ik een beetje tegen, zong liedjes (in de maneschijn enzv).

3. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Eerlijk gezegd kwam ik op die leeftijd niet verder dan voeden, verschonen, knuffelen en slapen.

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    heb ik ook vaak hoor :D daarom ben ik ook zoekende...soms is lucas gewoon heel erg wakker dus dan ga ik even spelen!!

Deel Deze Pagina