2e.. kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kima, 4 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    hoi allemaal,

gewoon even van me afschrijven...

we hebben een gezonden zoon van 19mnd supper trots zijn we op hem.
    we zitten te denken om voor een 2e te gaan maar ik twijfel.....

aan de ene kant denk ik heerlijk weer gekriebel in je buik en een kleine vast houden maar aan de andere kant denk ik hoe moet ik dat in godsnaam allemaal doen met 2 kinderen...

de dagelijkse dingen boodschappen even weg, huishouden enz..... maar ja alle moeders hebben daarmee te maken als ze meer als 1 kindje hebben dus ja moet ik toch ook kunnen.... ja toch?!? ;)

ik heb een zeer onregelmatig cyclus en ook een zeer lang laatst was 72 dagen... ik loop momenteel bij de osteopaat voor mijn rug en cyclus.
    ze heeft ook aan gegeven dat als we voor een 2e willen gaan dat ik dit moet aan geven.

nu heb ik maandag bij de action ovulatie testen mee genomen gewoon om eens te kijken dacht ik.....
    maandag testje gedaan tot mijn verbazing een hele lichte streep dus ei komt miss in ut weekend verwachten.

dus nu zit ik enorm te twijfelen.....

ik moet vrijdag weer naar de osteopaat dus...

zal ik aangeven dat we voor een 2e gaan of toch nog 1 of in mijn geval 2 mnd wachten? pff. word gek van me zelf..

2. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Zo lang je twijfelt zou ik wachten. Wat vind je man/vriend ervan?
    Een tweede is iets drukker maar ook daar ben je weer snel aan gewend hoor. Bij de eerste moest je ook vast weer even het juiste ritme vinden en dat zal bij de tweede ook weer zijn.
    Mijn dochter was 19 maanden toen haar broertje kwam. Het is een flinke dagtaak en als er iets in het huishouden niet gedaan is, jammer dan toch?
    Succes met jullie besluit.

3. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    @bloem18
    ja klopt wat niet af komt komt morgen wel zo ben ik wel.
    mijn man lijkt het erg leuk. en mocht het nou gelijk raak zijn dan is onze man als weer bijna 2,5 eerder dat de 2e er is. dus ook zelfstandiger.

zou het graag willen, zit alleen in me hooft hoe moet ik het allemaal doen....

want man werkt veel is vroeg weg en laat thuis.
    maar wederom er zijn ook moederes met meer kindjes die echt alleen staan.
    dit zegt mijn man ook dus zou ik toch ook moeten kunnen ;)

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Werk je? Of ben je thuismoeder? Dat is al een groot verschil. Als je thuismoeder bent zou ik er niet over twijfelen. Hoewel het hard is, kan het. Als je ook werkt moet je eerst zien of het haalbaar is met creche / werkuren / opvang. Als dat kan (in tijd + financieel), waarom dan niet? Doen zou ik zeggen.

5. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik had ook zulke cyclussen en testen die steeds bijna positief waren dus echt heel donker . 2 weken geleden pcos geconstateerd . Ik denk dat je met zulke lange cyclussen toch even naar de ah moet gaan ?

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik herken je gevoel wel een beetje hoor! Een tijdje geleden hebben wij besloten om rond de tweede verjaardag van ons zoontje er weer voor te gaan, maar nu dat steeds dichterbij komt (oktober) begin ik weer te twijfelen...
    Nog niet eens zozeer over het huishouden of de boodschappen, maar meer het lichamelijke gedeelte en t psychische gedeelte. Kwam bij m'n vorige zwangerschap namelijk vanaf 26 weken pats boem ineens volledig thuis te zitten met zware bekkeninstabiliteit. Dit gaat nu pas sinds een paar maanden echt goed. Gebruik alleen voor de nacht nog paracetamol. Daarbij kreeg ik na m'n zwangerschap PTSS door de bevalling. Heb meer als een jaar fysiotherapie gehad en daarbij ongeveer een half jaar bij de psycholoog gelopen.
    Daarbij ben ik ook nog eens 9 maanden lang aan het spugen geweest....blegh!!

Aan de ene kant sta ik er nu wel heel nuchter in en denk ik: de ene zwangerschap is de andere niet en daarbij herken ik de symptomen nu eerder en zal het vast niet meer zover komen als toen!
    Aan de andere kant gaat het nu sinds een half jaar echt pas goed met mij en sinds 3 maanden nu echt met mijn zoontje en is het zooo ontzettend genieten! Ik wil dat gevoel echt niet kwijt en daar ben ik een beetje bang voor!

Nu ik er weer even bewust over nadenk, denk ik dat ik over een jaar vast ook nog wel twijfels zal hebben en misschien over 2 jaar ook nog wel. Die twijfels kunnen alleen maar weggenomen worden door het toch gewoon te doen!

Ben wel blij dat ik in ieder geval niet de enige ben met twijfels ;)

7. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    ik werk 1,5 dag waarvan 1 dag oma dag is en de 1/5 dag kdv
    ik reken eerst uit hoeveel ik inbreng en hoeveel 2 kinderen gaat kosten op een dagverblijf.

maar goed we hebben besloten om eerst maar eens een ongesteldheid af te wachten omdat ik nou bij de osteopaat loopt die ook werkt aan mijn cyclus. dus wie weet is het al korter geworden...

zo niet ga ik beginnen met teunisbloemolie capsules en als dat nog niets helpt kan ik altijd nog langs ha.

ik heb het immers altijd al gehad en we hebben een mooie zoon. ;)

er is ook geen haast bij maar stond erg in dubbio vandaar..

bedankt meiden.

8. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Lieve kima,

Ik herken zo wat je zegt! onze dochter is wordt aanstaande zaterdag 1 jaar.. en wij willen ook graag een 2e.. maar bij ons speelt het financiele plaatje ook mee.. mijn man komt vanaf 1 juli in de ww en ik ben fulltime mama (geef wel cursussen babymassage maar daar verdien ik niet veel mee) tis zo moeilijk! mijn verstand zegt 'wacht tot er meer zekerheid is' maar mijn gevoel zegt 'ga er voor!' en daar komt ook nog eens bij dat onze dochter nog jonger is dat jullie zoon...dus minder zelfstandig.. moeilijk he.. In jou geval zal ik niet zo twijfelen meid.. als het financieel allemaal kan waarom dan twijfelen?! er zijn een heleboel mensen die een tweede nemen en die redden het ook allemaal! succes met het maken van je keuze en de beste tip die ik kan geven is: Volg je/jullie gevoel!!

9. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Ik kan alleen mijn mening geven over het huishoudelijk gedeelte vind ik.
    Mijn mening is dat je gaandeweg je handigheid vind en dat je zelfs leert loslaten, genieten.
    Ik vind het met de hand op het hart met 4 kids echt een eitje, ik ben huismoeder. Sta wel heel vroeg op, doe heel het huishouden, oudste kindjes naar school en klaar is kees, behalve op donderdag dan sjees ik gelijk om boodschappen. Heel de dag de tijd om met de kinderen te spelen, te halen/brengen, dutje te doen. Zo simpel kan het zijn.

10. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    bedankt dames.

Deel Deze Pagina