Ik word gek van de opmerkingen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door fightforlove, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Ik dacht dat ik wel de tactiek ene oor in andere oor uit kon toepassen maar na een tijdje begin ik mij toch te ergeren terwijl ik dat helemaal niet wil.

Wij gaan voor een 3e kindje. Mijn spiraal is er al 3 maanden uit.
    Ik heb het gedeeld met een paar mensen dat wij de wens voor een 3e kindje hebben.

Alleen sommige blijven dus constant opmerkingen maken. Niet 1 keer hun mening nee elke keer.

Zoals je bent gek, weet je hoe druk het is, het kost veel geld, meer smaken zijn er niet.

Mijn man zijn oma laat het af en toe op een subtiele manier doorschemeren, zijn stiefmoeder elke keer als we haar zien en mijn schoonmoeder net met een soort van verkapte opmerking wat ik niet had verwacht.

Wat ik met dit topic wil? even mijn frustratie kwijt.
    Waar bemoeien ze zich mee? Ook al willen we een elftal bij wijze van is onze keuze ons leven.

Gisteren nog was het ja maar dan laat je je 3e kind maar ergens anders want die wil ik niet op visite dan want ik vind 2 genoeg.

en ze had het tegen iedereen doorverteld komen we op een feestje maakt gelijk iemand een opmerking van je hebt al een jongen en een meisje meer smaken zijn er niet.

die hoor ik trouwens van 3 personen. Tss.. Net of je voor het geslacht voor een kindje gaat echt bizar. Of mij bang maken met een opmerking ik ken iemand die door zwangerschapssuiker is overleden.
    en die kans is heel groot.:x

Ik vond trouwens de opmerking van mijn man toen we net onze dochter hadden gekregen geniaal. zijn oom zei zo nu heb je alle smaken al dus dan ben je klaar. Mijn man: Nee hoor we hebben nog geen tweeling;) Die gezichtsuitdrukking van zijn oom. Hilarisch.

Zo genoeg frustratie geuit nu. De volgende keer als er nog iemand over begint zeg ik: Hou je mening maar voor je want daar vraag ik niet om.

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Jeetje wat heb jij rare mensen om je heen. Hoe durven ze om zulke gemene opmerkingen te maken!

En een derde kind is toch helemaal niet veel? Als jullie nou voor een 10de kindje zouden gaan. Maar dan nog is het jullie eigen keuze

Snap dat je er helemaal gek van wordt, misschien het ook maar laten merken dat je hun opmerkingen niet waardeert en het je pijn doet

3. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Mensen hebben altijd wel wat te klagen! Als je 'maar' 1 kindje hebt dan maken ze wel weer opmerkingen dat het tijd is voor een 2e. Mensen bemoeien zich helaas maar al te graag met de zaken van een ander. Jaloezie misschien?
    Ik zou je er in ieder geval niks van aantrekken en lekker laten praten. En anders aan ze vragen waar ze zich mee bemoeien. Snap wel dat je er gek van wordt!

4. Wevin

Wevin Actief lid

13 mrt 2014
    351
    0
    0
    Overijssel
    Heb je weleens aangegeven dat de opmerking niet prettig overkomen?

Ik vind het trouwens hele rare opmerkingen om te zeggen. Alsof ze daar wat over te zeggen hebben! Succes ermee :)

5. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Dat is inderdaad zacht gezegd niet leuk. Zoals je zelf al zegt: waar bemoeien ze zich mee?! Ik wil ook ooit nog een 3e kindje, echt in de toekomst hoor, maar toch. Kortom: wij zijn er nog niet eens voor bezig. Maar ik krijg dus inderdaad ook nu al dat soort opmerkingen ;)
    Vooral dat "meer smaken zijn er niet" is favoriet. Ik wil nog een kindje, niet nog perse een jongetje of perse een meisje, en dat zal voor jou hetzelfde zijn.

Laat je niet gek maken. Ze weten niet beter. Gewoon weerwoord geven, laat goed merken dat je het niet op prijs stelt. Dit soort keuzes worden gemaakt door je partner en jijzelf en niemand anders heeft daar ook maar iets mee te maken. Veel sterkte, kan me voorstellen dat je kwaad bent :(

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Waar mensen al niet denken zich mee te kunnen bemoeien zeg! Jeetje!
    Als het jullie wens is om 3 (of meer) kindjes te krijgen, moet je dat vooral doen. En tuurlijk is het druk. Maar wat dacht je van die mensen die er 18 of meer hebben dan?

En zo'n opmerking als "Dan laat je nummer 3 maar thuis, want 2 op visite vind ik genoeg"??? Ik kan uit je verhaal even niet opmaken wie dat gezegd heeft, maar diegene zou het dan helemaal zonder mij/man/kids kunnen doen hoor! Of allemaal, of niemand. Vind dat echt het belachelijkste wat ik in lange tijd gehoord heb.

Ik hoop dat het snel raak mag zijn en dat jullie heerlijk kunnen genieten van jullie 3 kids. En stiekem hoop ik dan zelfs nog op een tweeling voor jullie ;)

7. Esselte

Esselte Niet meer actief

Jeetje.. Nou ik hoop dat jullie heeeeeeeel gauw zwanger zyn. Lekker je eige ding doen en al wil je dr nog 2 bij daar hebben ze niks over te zeggen.. Laat je vooral niet ompraten. Is jullie leven! <3

8. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    dit klinkt zo bekend... niet dat wij bezig zijn voor een 3e maar als je idd eens door laat schemeren dat je er zo nog 1 of 2 bij zou willen dan krijg je een opmerkingen!:$

pas zei iemand: ja maar dan ben je er een hele dag mee bezig! ja.. dat is met 2 niet zo.. ;) duh..

Waarom denken mensen toch dat ze dat even mogen beslissen voor je.. al wil je er 20..

haha snap je frustratie helemaal:D

9. meissie83

meissie83 Bekend lid

30 nov 2012
    810
    0
    0
    het huishouden in goede banen lijden
    Tjonge zeg dat zijn opmerkingen die echt pijn doen!!
    Hoe durven ze zoiets te te zeggen tegen iemand met een kinderwens, het is werkelijk absurd!!

Dus lieverd trek je er niks van aan, het is jullie leven, jullie beslissing en die is vast niet gemaakt zonder er goed over na te denken!!
    Ik hoop dat jullie snel aan mogen kondigen met een grote :D dat jullie gezinsuitbreiding verwachten!!
    Lekker puh:p voor al die mensen met hun niet zo leuke opmerkingen!!!

10. fightforlove

Dankjewel allemaal.
    Ik snap het ook niet hoor dat mensen zo bemoeizuchtig zijn en inderdaad het is niet zomaar een keuze van 1 dag nadenken en als het niet had gekund vanwege financien oid was ik er ook niet aan begonnen.

En het word gewoon geen 1 keer gezegd maar elke keer en nu net mijn schoonmoeder ook nog eens een verkapte opmerking maakte want het ging over totaal iets anders had ik echt zoiets van nee begin jij nu ook al?

Als ik zwanger mag worden en ze feliciteert mij niet dan zou ik ook gekwetst zijn maar dat zie ik dan wel.

Ik gaf ook niet elke keer een reactie er op. Heb 1 keer gelachen toen ze zei je hebt al een jongen en een meisje meer smaken zijn er niet. Toen zei ik Meen je dit nu echt? Denk je nu echt dat er mensen om het geslacht van een kindje er nog 1 nemen?
    Nee die wens is er enorm en stel dat ik nu 2 zoons of 2 dochters had gehad was het dan wel acceptabel ofzo?:$

Ze ging zelfs nog mijn man bellen om hem van gedachte te veranderen.

Ach ja zal maar niet zeggen wat ze zeiden toen ik onverwachts zwanger was van de 1e.

11. Esselte

Esselte Niet meer actief

Nou wat zeiden ze toen dan? :(

12. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ja nu ben ik ook wel heel benieuwd..

13. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Ooh meid, ik weet hoe je je voelt.

Heb door dit soort acties van anderen het volgende geleerd;
    - iedereen op kan donderen met hun mening/ reacties
    - mijn vent wil het
    - ik wil het
    - ik moet het dragen
    - ik moet het eruit zien te persen
    - en wij zullen ervoor zorgen

Al krijgen we er 10

Gewoon lachen op zulke reacties. Sommige mensen zijn gewoon lomp (mijn mening)

14. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik denk dat ik er niet eens om zou kunnen lachen maar eens flink de waarheid zou zeggen ;)

15. linnie88

linnie88 Actief lid

6 aug 2013
    223
    10
    18
    ik zou vooraf een bordje om je nek hangen met:
    'Any negativity that comes to me today
    Should be returned to sender!'

Dan is het meteen duidelijk dat ze zich niet moeten bemoeien.
    Wat een rare opmerkingen zeg.
    Eigenlijk zou jij het tegenover gestelde moeten zeggen, nu gaat het om geboorte. En dan bij hun: goh heb je al een kist voor je begrafenis uitgezocht? Wanneer ben jij aan de beurt om dood te gaan?

Misschien hard, maar dat zal ze leren..

Die opmerking van je vriend was wel een goede met die tweeling!

16. fightforlove

Toen ik dat zei tegen haar bleef ze bij haar standpunt dat een jongen en meisje genoeg is. Ik ben er verder niet op in gegaan omdat ik ruzie wil vermijden. maar heb dus maar alleen toen reactie gegeven maar als ik even ga tellen dan heeft ze het al op 15 verschillende momenten gezegd. zijn oma gelukkig iets minder.

Ik ben het bemoei echt spuugzat en ik vanaf de volgende keer dus ga ik mijn mond niet meer dichthouden.

Ik heb zelfs zin om als het mag lukken het te verzwijgen tot 20 weken ofzo bij mij zie je het toch niet gelijk en dan heb ik ook geen gezeur.
    Ik weet dat ik mij er niet veel van moet aantrekken eigenlijk maar word er verdrietig van. En als het niet om een 3e kindje gaat gaat het bemoei er weer over dat we nu kittens hebben en dat ze allemaal maar weg moeten want 2 katten is genoeg. :x

17. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Hahahahahahahaha dit is een goeie. Deze zal ik zeker onthouden;)

18. Leaf

Leaf Niet meer actief

Wat een vreemde reacties allemaal zeg! Ik snap dat je daar erg van gefrustreerd wordt!
    Super leuk dat je voor een derde gaat! Ik hoop later ook 3 kids te hebben :D

19. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Wens je heel veel sterkte en succes meid.

Ik persoonlijk vind 3 kids totaal niet veel. Ikzelf heb er nu 3; 2 jongens en een meisje. Vorig jaar met 23 wkn zwangerschap mijn dochter verloren. En afgelopen januari een mk met 10 wkn.

Des te groter is mijn wens geworden en zijn we nu bezig voor kindje nr. 5. Het zal me niets verbazen dat als ik weer moeder zou worden en het een jongentje wordt, wij gewoon verder gaan voor een meisje.

Doe wat je hart zegt en blokkeer je voor de misgunners ;)

20. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Jla80, begrijp ik het goed dat je zo graag een meisje wil en door zal gaan tot je een tweede meisje krijgt?

Deel Deze Pagina