Hoe hebben jullie de kledingkast ingedeeld?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Fizzy, Jun 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fizzy

Fizzy Bekend lid

Jul 24, 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Ik kan binnenkort eindelijk al mijn gekochte kleertjes uitstallen in de kledingkast van onze kleine meid. Nou zat ik te denken hoe ik dat in ga delen.
    Hoe hebben jullie dit gedaan? Broekjes bij broekjes, etc. Of juist alle maten bij elkaar? 1 stapeltje 50, 1 stapeltje 56 etc.

Tips zijn welkom! :D

2. Artamesia

Artamesia Bekend lid

Jul 22, 2013
    606
    11
    18
    Female
    Limburg (BE)
    Ik heb per maat liggen. Zo kunnen er 3 maten in de kast.
    Als hij uit een maat gegroeid is leg ik dit weg, dan schuif ik de volgende maten een legger naar beneden zodat de juiste maat altijd op ooghoogte ligt. Op de legger die vrijkomt kan dan een nieuwe volgende maat. Werkt tot nu toe goed voor me :)

3. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    Jasjes, vestjes en grotere maten hangen op. Op de plank ligt alle 56spul. (Zo is t makkelijk voor de kraamhulp en papa.

In de commode heb ik de rompers.

Op de plank onder t hang gedeelte heb ik.mandjes met sokjes mutsjes en maillotjes.
    Daarnaast de slaapzakken.
    Helemaal onderin voorraad luiers en dekens en boxkleden

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

In de commode heb ik:
    Op de commode - luierdoekjes, sudocreme
    Bovenste la - 2 mandjes met luiers, mandje met verzorgingsspulletjes, mandje met spulletjes voor het haar en watjes liggen
    Middelste la - hydrofieldoeken, washandjes, slabbetjes, toilettas voor als ze gaat logeren, mandje met sokken.
    Onderste la - beddengoed en slaapzakken

In haar kledingkast hangt aan het hanggedeelte alle jurkjes en vestjes op kleur. Hier hangen de 2 maten die ze op dat moment past of de juiste maat en de maat waar ze bijna in past. Op de planken liggen de truitjes, broekjes, leggings, shirtjes korte mouw, shirtjes lange mouw etc bij elkaar gesorteerd. Ook weer met de twee maten die ze op dat moment past.

Op de bovenste plank liggen de kleren die nog te groot zijn. En onderin de kast zit nog een lade, daar liggen de kleertjes die te klein zijn.

5. Fizzy

Fizzy Bekend lid

Jul 24, 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Bedankt voor alle uitleg! Lijkt me toch even puzzelen hoe je dat het beste in kan delen, zodat het praktisch, maar wel overzichtelijk lijkt.

6. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hier ligt gewoon de maat die aankan in de bovenste la van de comode. En dan rompers op elkaar, broekjes op elkaar etc etc. De la eronder hydrofielen en beddegoed. De volgende maat hangt in de gaderobekast.

7. Melindy

Melindy Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,078
    0
    0
    In de commode hebben wij de rompers, aankleedkussenhoezen, badcapes liggen. Waarbij achteraan op de plank de rompers liggen die een maat groter zijn.

In de kast hebben we bovenin de lakentjes, dekentjes en hoeslakens liggen, in het hang deel hangen de vestjes, blousen en slaapzakken.
    In het leg deel ligt op een plank alle truitjes, shirtjes en broekjes per maat op stapeltjes. de plank eronder voor een maat groter.
    Helemaal onderin is eigenlijk ons 'rommelplank' met dingen die we niet heel vaak gebruiken of niet meer gebruiken (setje voor logeerbedje, deken en lakentje voor de reiswieg, hoes voor maxicosi endergelijke)

Maar het is eigenlijk gewoon een kwestie van kijken wat het beste voor jou/jullie werkt. Het heeft hier ook een poosje geduurd voordat het op orde was

Share This Page