bruine afscheiding met sliertjes

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by em3, Oct 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. em3

em3 Actief lid

Feb 25, 2014
    380
    3
    18
    NULL
    NULL
    Beste heer /mevrouw,

Sinds een paar dagen heb ik last van bruin bloedverlies. Sinds vanmorgen heb ik er ook sliertjes in en soms een soort stipjes. Gisteren heb ik wel licht helder bloed gehad. Oranje. Het komt ook voor dat ik naar het toilet ga (plassen) en dat er niks aan de hand is. Ik ben 6/7 weken. Is er nog hoop?

Alvast bedankt

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Em3,

je hoor, er is meer hoop dan wanhoop. Het komt regelmatig voor dat je in het begin van de zwangerschap wat prut of (licht) bloedverlies hebt. Hoort er meestal gewoon bij, want je moet je voorstellen dat er iets innestelt in een goed doorbloede slijmwand. En daarbij zijn je vaginawand en je baarmoeder zelf goed doorbloedt, waardoor er door drukverhoging, aanraking bij gemeenschap of gewoon zomaar een klein vaatje kan knappen dat wat gekleurde afscheiding/bloed/stolseltjes geeft.
    Het blijft spannend, want je zit in de miskraam risico periode, maar er is zeker hoop.

Groetjes Brigitte

3. em3

em3 Actief lid

Feb 25, 2014
    380
    3
    18
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt. Het stelt me gerust. Dan blijf ik rustig afwachten en moed houden.

Share This Page