Babyspullen weg doen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Gizzie1983, 26 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Langzaamaan komt het einde van ons babytijdperk echt in zicht... De box gebruiken we amper, de kinderwagen staat vaak stil (alleen buggy in de auto), het babybadje gebruiken we niet meer, etc. Ook babyspeelgoed bijvoorbeeld.

Ons gezin is compleet, dus nu rijst de vraag, wat gaan we met deze spullen doen? Ben totaal niet bekend met verkopen op Marktplaats of Facebook. Is daar veel animo voor?

Of de kringloop?

Wat hebben jullie met jullie 'oude' spullen gedaan?

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik zet alles wat we niet meer gebruiken te koop op marktplaats. Soms ben ik iets snel kwijt, soms duurt het langer of verkoop ik het niet. Dan probeer ik het later nog eens of ik geef het weg, afhankelijk van wat het is.

3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Ik stuur een appje in mijn vriendinnenappgroep en in de beide familie appgroepjes. Tot nu toe is er altijd wel iemand die het wil hebben.
    Alleen het badje en tummytub met standaard heb ik verkocht via mp, de box bewaren we omdat we in de toekomst pleegouders willen worden en de Silver Cross kinderwagen bewaren we voor als mijn zusje kinderen krijgt, omdat zij die dan graag wil gebruiken.

4. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Veel verkocht op MP (ledikant, commode, box, wandelwagen, buikdrager, voedingskussen, traphekje en nog wat grotere dingen)

Kleertjes, lepeltjes, flesjes, voedingstorentjes, beddengoed, luiertas, ledikantbeddengoed en wiegbeddengoed allemaal weggegeven.

Speelgoed deels verkocht, deels weggegeven en deels naar een goed doel.

Kheb nog een box mobile en kruiken voor in het bedje in de aanbieding, als die weg zijn, is alles weg ;)

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik woon in een kinderrijke buurt en zet de mooie (merk)spullen zsm op marktplaats. Dan is alles nog mooi en kan een ander er nog plezier van hebben. Babymatrasje/wasbare aerosleeps etc werden opgehaald door ouders in verwachting, de box ging naar een aanstaande oppasoma, bad standaard ging naar iemand die vergeten was zoiets aan te schaffen, etc. Allemaal mensen uit de buurt, superhandig.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.633
    5.661
    113
    De echt waardevolle spullen zou ik te koop zetten. De rest naar een stichting die pakketten maakt voor arme ouders in nl ( net zoals een voedselpakket)

7. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Koningsdag!! Het duurt nog even, maar daar verkoop je kinderspullen als een trein. Verwacht niet de hoofdprijs, maar wel een super leuke dag en al met al een volle portemonnee. Vorig jaar heb ik het voor het eerst gedaan (ja, inderdaad met die stormverwachting) en ik ben fan. We hadden maar 2 regenbuien trouwens. Waar ik woon kun je een plekje van tevoren reserveren, dus geen stress en vroeg op staan.

Grote, dure spullen zou ik op mp zetten of aan goede vrienden uitlenen.

8. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik heb alleen ervaring met dingen kopen op marktplaats.. en ik merk dat bepaalde dingen hard gaan. Er is altijd veel vraag naar tripptrapp, wagens als joolz/mutsy/bugaboo, autostoeltjes, wipstoeltjes, box en kinderkamers.

Je kan het proberen :) verder heb je natuurlijk ook inderdaad goede doelen zoals stichtingen die zich inzetten voor tienermoeders.

9. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    krijg de kleertjes website

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Moederfiets en TripTraps verkocht via MP.
    Maxi-cosi heeft mijn zusje overgenomen.
    Badje en standaard en nog wat kleine dingen (kruiken, badcapes, wat kleding) naar instantie voor tienermoeders.
    Kleertjes vooral naar vrienden of als ze te oud zijn in zo'n kledingbak.
    Baby- en peuterspeelgoed dat nog goed was grotendeels naar de speelgoedbank.

Oftewel: het wisselt flink wat we er mee gedaan hebben. ;)

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

We hebben veel verkocht via Marktplaats (oa. babykamer, combikinderwagen en badspullen).
    Babyspeelgoed verkocht via Facebookgroepjes.

En een deel naar de kringloopwinkel gebracht.

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    wij hebben hier op facebook ook plaatselijke marktplaats groepen. Is ook heel handig :)

Verder als je dingen weg wilt geven zou je ook aan de stichting babyspullen kunnen denken. :)

13. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Sommige spullen gaan in de bewaardozen van de kinderen. Wiegdeken, sommige kleding setjes, eerste lepeltje.

Spullen die veel gekost hebben maar weinig opleveren bewaren wij zolang de ruimte ervoor is. Je weet maar nooit. En anders kan familie er nog blij van worden. Dat gaat voornamelijk om kleding.

Kleding die nog ok is maar niet helemaal mijn smaak is gaat samen met kleine ongebruikte spulletjes in een doos voor een zwangere vriendin.

Speelgoed die compleet is maar waar de bedrading niet goed meer is op de gratis weggeefhoek voor de handige mensen. Voor elk kind bewaren wij een grote doos van het meest favoriete speelgoed.

Wat nog handig kan zijn als wij even zouden oppassen houden wij (babyset van de trip trap, buggy, buikdrager, campingbedje..)

Ik twijfel alleen nog wat ik met de box kan doen. Er zijn wat happen uit dus dat verkoopt niet goed. Als het veilig is om die nog te overschilderen bewaren wij die voor familie waar wij hem van hebben gekregen.

De meubels zijn zo gekocht dat dezen een nieuwe bestemming kunnen krijgen. De commode is een ladenkast en gaat de woonkamer in. De kledingkast word een speelgoedkast/computerkast. De plank en stangen is eigenlijk een luxe kapstok en gaat de hal in. De ledikantjes ga ik samenvoegen tot bankje/uitklapbare louche.

De rest gaat op mp of de container in.

14. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ victoria - er is verf die wel mag om bijv. een box over te schilderen, dus dat kan. Ik heb andere kennissen die hebben de box omgebouwd tot een bench voor de hond haha!

15. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.864
    113
    Vrouw
    Ik heb de complete babykamer verkocht zodra ik de commode niet meer gebruikte toen de jongste 9 maanden was want ik gebruikte de klerenkast en hangplankje al niet (pastte niet in het kamertje en er zat een inbouwkast)
    Heb toen alleen een ledikantje gekocht via MP zodat hij daar in kon slapen. :D

Badje en standaard, boxkleden verkocht
    Veel kledingpakketten op de Weggeefhoeken, kledingbank of kringloop
    Speelgoed en kinderkleding weggegeven aan zwangere buurvrouwen
    Positiekleding, Badcapes, slaapzakken, kruikenzakken, spuugdoekjes weggegeven

16. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    De app Reshopper...
    Ik heb het sinds kort op mijn telefoon, nog niks geplaatst of gekocht.
    Maar ziet er wel handig uit.

17. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik geef bijna alles weg. Het meeste aan familie. En de rest aan iemand die het goed kan gebruiken.

De kinderwagen heb ik wel verkocht. Maar voor een flutprijs omdat de koper het niet breedt heeft. Ik heb er een prijs voor gevraagd omdat het geen familie is.

Maar eigenlijk geef ik echt het liefst weg aan mensen die het goed kunnen gebruiken. Ben gestopt met mooie kleertjes weggeven aan vrienden die het zelf prima kunnen betalen. Voor mij moet het echt een goed doel hebben. Dan ben ik tevreden.

Daarbij heb ik echt een hekel aan MP. Gebruik het alleen om zelf dingen aan te schaffen of echte waardevolle spullen te verkopen. Zoals laatst een camera. Vind het zoveel gedoe en meestal krijg je er geen drol voor.

18. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

De grote dingen hebben we verkocht (kinderwagen bijv.) via MP maar de rest gaat allemaal weg.
    Kleertjes grotendeels naar de minima hier in de stad (die worden verloot via de FB-groep) maar er gaat ook een deel naar Roemenië, mee met een vriendin van mijn moeder die het daar persoonlijk gaat afgeven.
    De box hebben we in bruikleen en die gaat over een paar maanden terug naar mijn vriendin (wil ze bewaren voor haar kleinkinderen later) en het peuterbedje dat we ook van haar in bruikleen hadden is al weggegeven aan iemand die het heel hard nodig had (wel niet echt handig want we hebben straks nog een peuter die dan geen bedje meer heeft :D Moeten we zelf weer een nieuw aanschaffen).
    Het voordeel van 3 jongens is dat alles doorgeschoven kan worden, het nadeel is dat het dan vaak afgedragen is en niet meer verkoopbaar is.
    Dus we maken er dan liever mensen blij mee die er geen geld voor hebben, wij hebben tenslotte veel ook gekregen.

TS (en anderen ook), vind je het niet ergens een beetje moeilijk om alles weg te doen?
    Het is toch het afsluiten van een tijdperk dat nooit meer terugkomt.
    Ik word er best een beetje sip van af en toe, het zeker weten dat er geen kindje meer bij komt en dat definitief maken door alles weg te doen.
    Hoe vinden jullie dat?

19. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Top! Dan blijft die dus ook bewaard :) De kosten van het evt mee moeten verhuizen zullen niet opwegen tegen opnieuw dan wel tweedehands in mijn eigen smaak weer aan te schaffen.

Ja ondertussen kan er misschien ook een nut voor gevonden worden. Ik zie ze vaak gebruikt worden als speelgoedkist :p

Ja ik vind het ook lastig hoor. Maar ook omdat de deur voor een derde nog op een kier staat. Uberhoupt beslissen dat het gedaan is met kinderen krijgen voelt (nog) niet goed. Ik vraag mij dan wel eens af wanneer dat punt dan komt. Soms ben ik wel eens bang dat ik maar door kan blijven gaan. Het zou zo lekker zijn om die kriebels niet meer te voelen.

20. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Ik denk dat die kriebels er altijd wel blijven, misschien wel tot het moment dat je biologisch geen kinderen meer kán krijgen.
    En dan begint het te kriebelen voor kleinkinderen :D
    Voor mij zal het altijd wel blijven, al weet ik zeker dat er bij ons geen vierde meer komt.
    Maar het verlangen blijft, zeker na 3 jongens want een meisje erbij had me ook geweldig geleken.
    Maar dat gaat nooit meer gebeuren en ik denk dat ik het gevoel van 'wat als' altijd wel zal houden.
    Het blijft een strijd tussen verstand en gevoel maar ik heb besloten mijn verstand dit keer te laten winnen :)

Deel Deze Pagina