Het Grote Ovulatietesten-Topic!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lucia, 19 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Lieve meiden,

omdat er de laatste tijd zoveel vragen gesteld worden over ovulatietesten,leek het mij(ahum...en Natasja ;) )een goed idee om hier een centraal topic over te openen!

Dus:
    Stel hier je vragen over ovulatietesten,show je vage en minder vage streepjes en smiley's! :D

Ik zal aftrappen met mijn positieve ovutest van gisteren :D :

En meteen een klein vraagje;moet ik nu nog verder testen vandaag?(test was in het echt overduidelijk positief)

Hoop dat er veel meiden hier hun verhaal/vragen kwijt kunnen! ;)

Groetjes Lucia xxx

2. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Ik test meestal 2 dagen positief. Als je morgen weer positief test weet je in ieder geval dat je nog geen eisprong hebt gehad.

Veel plezier vanavond ;)

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik test tot-ie weer negatief is. Meestal heb ik 1 dag posi. Maar pas 2 rondes gedaan.

4. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Wauw..zo'n positieve heb ik nog niet gehad.
    Mijnes zijn zo licht als jou ene kaatste streepje.

Heb ook wel een vraag...
    als je zulke lichte streepjes heb, betekend dat dat er wel een eisprong komt?
    of zijn er meiden die zulke lichte streepjes hadden en achteraf bleek dat ze geen eisprong kregen?

groetjes Debby

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Misschien heb je nog geen eisprong, omdat je nog borstvoeding geeft? Ik zie dat je zoontje pas 5 maanden is.

6. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Lucia, je zou vandaag nog een keer kunnen testen, maar dat is echt niet nodig. Je hebt namelijk de START van je LH-piek nodig.

Joycie02, wat jij zegt klopt dus niet helemaal. Want als je een 2e dag positief test wil dit niet zeggen dat je eisprong nog niet is geweest.

Ik heb een tekst gevonden, die hier op de site staat bij "wij vrijen al jaren verkeerd" die dit uitwijst:

Er zijn veel vrouwen die bij de drogist testjes kopen waarmee je je meest vruchtbare moment kunt meten. Te Velde twijfelt aan de betrouwbaarheid van deze testen. "Het gaat meestal om urinetesten die de zogenaamde LH-piek meten. LH is een hormoon dat aangeeft of er een eisprong zit aan te komen. Het probleem met die tests is echter dat ze niet aangeven wanneer. Een LH-piek duurt namelijk wel 24 tot 36 uur, maar de eisprong komt al zo'n 24 tot 28 uur na het begin van de LH-piek. Vrij snel dus. Als je het begin van de piek te pakken hebt, zit je goed Dan kun je het beste diezelfde dag nog gemeenschap hebben. Maar als je net op het einde van de piek zit, is de eisprong al geweest en ben je dus te laat. En dat geeft die test niet aan! Om dit probleem te ondervangen, zou je je eigenlijk 's-ochtends en 's-avonds moeten testen. Een ander nadeel van dergelijke testen is dat deze niet de overige vruchtbare dagen meten. Dat is zonde. Er bestaan wel urinetesters die de vruchtbare periode veel sneller aangever, maar die zijn nog niet op de Nederlandse markt verkrijgbaar."

Djezelf, als je teststreepje niet even dik of dikker is als de controlelijn heb je waarschijnlijk geen eisprong, of jou lichaam maakt niet zoveel LH aan? Geen idee eigenlijk. Test je wel iedere 12 uur?

Succes meiden.
    Leuk idee Lucia en Natasja!

X Neia

7. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Neia, dank je! Ik had dat stukje al wel eens gelezen maar dat is dus ECHT niet tot me doorgedrongen. Ik dacht echt zeker te weten dat de LH-piek VOOR de eisprong was (dus volledig, zonder overlapping). Ik verwacht morgen of donderdag een positest, dus ik ga ermee aan de gang ;)

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Neia,

ik heb gisterenavond rond 20.00u mijn positieve test gekregen,kan het dan ook veel minder duren als 24u voor m'n eitje komt?(misschien dat ik dus niet de piek te pakken had omdat ik maar 1x/dag test)

Had namelijk rond 1/2u vannacht ongeveer een halfuur lang steekjes/kramp rechtsonder in m'n buik.

We hebben zondagochtend de laatste keer 'echt' geklust.(gisterenavond ook geprobeerd maar wou bij ons beiden niet echt lukken :oops: )

Ben ik dan nog op tijd voor m'n eitje?

9. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    2x op een dag testen nou gaat mij te ver hoor
    heb het deze maand voor het eerst gedaan met cb diitaal en had op dag 14 een smiley daarna ga ik ook niet verder met testen hoor
    Je weet ong wanneer je je ei gaat krijgen als je een vrij regelmatige ongi heb
    Wij hebben deze maand op dag 12 en dag 14 wat bewuster gedaan ivm ei
    Maar geen zin is geen zin bij mij

10. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    :confused: elke 12uur??

ik test 1 x per dag, zo rond 12 uur.
    doe dit al sinds 9 juni.
    Ja geef ook nog wel BV, maar Die kleine krijgt ookal bijvoeding (s avonds een fles, en fruithapje)
    En had al na 1 maand weer :evil: :evil: .
    ga ( ging) er dus vanuit dat dat dann niet meer gold!
    Maar begin nu toch ook te twijfelen.[

11. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hey meiden Ik heb vandaag voor het eerst een ovulatie test gebruikt. Deze is volgens mij nog niet positief maar ben al zo blij dat deze wat aangeeft!
    (Zit in de mmm wegens PCO dit zal onze eerste echte kans worden)
    Maar wellicht dat jullie mij kunnen vertellen of dit nu al positief is of nog negatief.

Foto staat in mijn album.

Thanx!

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Cira;hij lijkt nog niet 100% positief,maar het gaat de goede kant op! :D

@Djezelf;sorry meid,heb geen ervaring met ovulatie enzo na een zwangerschap ;)

13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Cira: bijna positief! Maar bij sommige dames wordt hij niet donkerder hoor en dan mag je hem als positief zien. MOrgen nog een keer testen en dan weet je of je je piek te pakken had.

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou alvast beginnen met klussen en morgen nog 'n keer testen.

Off topic: leuke katten in je album...

15. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Ik ben met de ovutesten gestopt!
    Alhoewel het me prima beviel hoor (zie fotoalbum)
    Maar ben nu overgegaan op de persona! ;)

16. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Joycie02; graag gedaan hoor. :D Ik dacht ook altijd dat een positieve ovutest VOOR de eisprong is, maar dat is dus niet altijd zo. Heb je vandaag al getest?

Lucia, het kan inderdaad zo zijn dat je de piek al veel eerder had, dus dat je 's nachts je eitje hebt gehad. Dat is het voordeel van 2 x op een dag testen. Maarja het is wel duur, vooral als je onregelmatig bent. En het klussen moet natuurlijk nog wel leuk blijven he?! ;) Wij doen het alleen maar als we er zin in hebben hoor, en niet omdat die test nu toevallig positief is. Nu op de wachtbank meid! Succes!

Djezelf, ik heb echt geen idee hoe dat zit met borstvoeding. Misschien kun je het aan de vk op deze site vragen?

Cira, inderdaad nog net niet positief. Maar als jullie er zin in hebben :oops: , gewoon klussen hoor. Want ook de dagen voor je ei kun je vruchtbaar zijn. Hoelaat test je vandaag?

X Neia

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Neia;inderdaad weer op het wachtbankje,zucht... ;)
    Jij ook zo te zien! :D
    Wij klussen eigenlijk 90% van de tijd ook alleen als we zin hebben hoor!Je ziet wel wat er van komt als we onder 'druk' staan zoals maandag,dan lukt het gewoon ook allemaal niet zo lekker! ;) :)

18. tanja8

tanja8 Niet meer actief

lieve dames even een vraagje.
    ik ben nu een week ovulatietesten aan het gebruiken voor deze maand en nog altijd negatief, ook geen stijgende lijn ofzo. en nu vandaag opeens het vruchtbare slijm zeg maar, waaraan je dan merkt dat je je eisprong hebt.
    Of heb je hem dan juist al gehad.. nou ja ik begrijp het niet ! kan iemand wat uitleg geven?

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Tanja, als je nu opeens voor 't eerst vruchtbaar slijm hebt, komt je ovulatie eraan. Nog even een paar dagen doortesten, maar ook: alvast beginnen met klussen. Je bent nu al vruchtbaar.

20. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @tanja:

ik werd er ook helemaal gek van, teste al sinds 9 juni, en steeds maar niks.
    Maar vanochtend toch een streepje die wel op een positieve ovustreep lijkt..
    Dus nog ff wachten..hij zal vandaag of morgen wel komen!
    Succes met wachten!

groetjes debby

Deel Deze Pagina