Kinderfeestje meisje 5 jaar incl. buitenactiviteit

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Brabomama, 26 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Wie heeft er leuke ideeën voor een kinderfeestje voor een meisje dat 5 wordt? Onze oudste dochter wordt dit voorjaar 5 en eigenlijk wil ik graag iets anders organiseren dan de geijkte "binnenspeeltuin-met-frietjes" feestjes, vooral omdat het rond de verjaardag van onze dochter vaak heel mooi weer is.

We hebben een speeltuin vlakbij ons huis, dus daar kunnen ze sowieso lekker spelen en misschien kunnen we wat leuke spelletjes doen, wie heeft daar inspiratie voor?? Het is trouwens wel van belang dat het geen typisch 'meisjes-feestje' wordt (dus geen prinsessenfeestje) want ze wil waarschijnlijk ook een paar jongetjes uitnodigen. Ze is een actief kind, vandaar dat ik op zoek ben naar een of een paar leuke buitenactiviteiten die het liefst gratis zijn, en anders in elk geval niet veel geld kosten.

Alvast bedankt voor jullie input!!:) Ik ben een beetje inspiratieloos:)

2. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ik heb het de eerste jaren altijd thuis gedaan, nu willen ze liever zwemmen, bakken, etc.

Ik zoek eerst een thema: we hebben boederij, sprookjesbos, kerstmis en prinsessen gehad. Ik zoek dan een knutselactiviteit bijv bij sprookjesbos huisjes van hout beplakken met snoepjes ala huisje van de heks.

Een speurtocht door de wijk om lekker de energie kwijt te raken, met mooi weer kan je ook nog even in de speeltuin spelen.

Wat spelletjes + extra spelletjes voor achter de hand, maar nooit nodig gehad. Bij zoon gingen ze liever in de tuin spelen, hij is in de zomer jarig. Dochter is in de winter jarig , maar verkleden was daar de hit en bleven ze doen. Ik had zoiets van iedereen het naar de zin? Ook prima.

Ik vond het hele gezelllige feestjes en de kinderen vonden het erg leuk.

3. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    Bij minder goed weer, cupcakes beplakken en op eten. bij mooi weer idd gewoon speeltuin, speurtochten doen. En evt met echt heel mooi weer lekker water buiten neer zetten met zandbak en de rest gaat vanzelf. Naar mijn idee hoeven kinderen niet vermaakt te worden, ze kunnen heel goed zelf vermaken met de simpelste dingen.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben ook een keer een speurtocht uitgezet, met spelletjes tussendoor: Wie kan het langste op 1 been staan?
    Takje of steentje zoeken en dan kijken wie het dichtste bij de 10 punten gooi (op een met stoepkrijt getekend 'dartbord')
    Kruiwagen race in het grasveld

en uiteindelijk 'schat zoeken' - een simpele plattegrond van een stukje in de omgeving (hier achter het huis) en daar van te voren een doosje met klein speelgoed of snoepjes verstoppen) eventueel helpen met 'warm/koud' tips..

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Inderdaad een speurtocht in het bos of op de hei met opdrachten die passen bij het thema. Aan het einde een schatkist verstoppen met cadeautjes en/of lekkere snoepjes.

Picknicken met allemaal lekkere dingen.

Plakje cake versieren

Shirts versieren met textielstiften/verf (handig buiten, binnen geen troep!)

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Wij gaan dit jaar midget golfen. Maar mijn dochter wordt wat ouder.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Wat voor thema zou je dochter willen, misschien handiger om er spelletjes om heen te verzinnen.

Prinsessen kan prima als je er prinsen bij doet.

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Eerst hebben wij toen ze vijf werd cupcakes versierd en gegeten.

Daarna hebben wij vorig jaar een speurtocht gedaan. Ze wordt nu zes en wil dit weer, ze vond het zo leuk! Vanuit huis vertrokken en in de wijk gebleven en alle speeltuintjes even afgegaan. Ze moesten letters zoeken wat uiteindelijk het woord FEEST maakte. Mijn dochter leest al een tijdje en wilde dit er graag bij. Daarnaast kort opdrachtjes: zing je lievelingsliedje, spring zoveel keer heen en week enz.

Aan het einde een schatkist verstopt met een medaille erin voor elk kind. Daarna lekker spelen en schminken.

Vele plezier, het gaat goedkomen, houdt er rekening mee dat ze graag ook lekker willen spelen!

Ooh, trouwens, mijn dochter had de helft meiden de helft jongens... Je mag pben voor meer info hoor!

9. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Ik heb toen mijn dochter afgelopen september 5 werd een prinsessenfeest gehouden. Ik heb via een website een themakist gehuurd en daar zat werkelijk van alles in. Mooie verkleedkleren voor iedereen en een heel draaiboek met spelletjes, knutseldingen etc (ook allemaal aanwezig in de kist). En een limondadefontein had ik er ook bij gehuurd.
    Bij aanvang van het feest eerst de kinderen verkleed, opgemaakt etc en daarna de speurtocht gedaan. Na de speurtocht lekker patatjes gegeten en daarna de kinderen naar huis gebracht.

Ze vonden het allemaal een geslaagd feestje.
    Ik vond die kist echt heel fijn. Hoefde zelf nergens aan te denken en de spellen konden bij minder mooi weer ook binnen gedaan worden.

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wij hebben allemaal ouderwetse spelletjes gedaan. In de tuin renspelletjes. Later de vuurkorf aangezet en marsmellows gemaakt.
    We hadden een heksenthema. Iedereen kreeg een heksenmuts. En bv. in plaats van verstoppertje spelen had ik allemaal zelfgemaakte toverstafjes in de tuin verstopt.

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Hier doen de ouderwetse spelletjes het goed op feestjes zoals: koek happen, appel happen in bak water, spijkerpoepen, stoelendans. Speurtocht vragen ze ook elk jaar om. Op deze leeftijd is een speurtocht d.m.v. foto's fijn.

Deel Deze Pagina