Meiden ik weet het ff niet meer. Sinds een week verlies ik heel kleine beetjes bruin of roze afscheiding. Soms is het 2 dagen weg en dan is het er ineens weer. In mijn urine of bij afvegen is niets te zien maar als ik een tampon test doe zie ik dat deze roze kleurt. Ik snap gewoon niet waar dit roze/bruin vandaan komt..? Er kan toch niet steeds een adertje knappen? Door 2 missed abortions hiervoor ben ik enorm onzeker en bang geworden. Ik ben erg verdrietig en vind zwanger zijn op deze manier echt niet leuk meer. Ik hoor te genieten maar de gedachte dat het weer mis is verpest het. Ik heb een echo met 5 weken gehad (door roze verlies) en de gyn zei dat de vruchtzak en dooierzak er precies uitzagen zoals het moest zijn met 5 weken. Toch stelt mij dit helemaal niet gerust. Gaat het nu voor de derde keer mis..?
Lieve Aylin, Roze verlies hoeft echt helemaal niets te betekenen... ik had het bij de zwangerschap bij Eva ook tot ongeveer 12 weken. Kwam bij mij door een wat moeilijke stoelgang, waardoor mijn baarmoedermond blijkbaar wat gevoelig werd. Het wordt gewoon allemaal wat beter doorbloedt en kan dan spontaan een beetje gaan bloeden. Ik ga voor je duimen dat het goed zit! Ik heb zelf net een miskraam gehad en heb nu ook vanaf het begin wat roze verlies gehad, maar ook vaak bij het afvegen en dat werd telkens wat meer, totdat het echt mis ging. Tampontest zou ik trouwens niet meer doen, het is nu zo gevoelig daar dat je volgens mij door een tampon in te brengen al roze verlies kunt krijgen... Ik zou eerlijk gezegd weer even de gyn bellen of je eerder al een echo mag, als je je zo ongerust maakt. Liefs, Snoopy
Lieve Snoopy, Ik zag je berichtje dat je zwanger was en heb je ook gefeliciteerd. Wij kennen elkaar ook van het topic net bevallen en weer kriebels voor een baby. Ik was heel blij voor je en nu dit..! Het is zo oneerlijk. Ik word gewoon zo bang iedere keer als ik het roze verlies weer zie. Ik denk dan wanneer stopt het nou is? Bedankt voor je berichtje maar ben gewoon erg bang dat ik straks weer een teleurstelling krijg op de echo. Ik mag 2 maart weer voor een echo maar voor mij duurt de tijd nog zo lang tot 2 maart. Ik probeer te genieten van mijn meisje maar toch dwalen mijn gedachte weer af. Ben de laatste keer 2 keer gecuretteerd en hoopte dit nooit meer te hoeven meemaken. Nu ben ik zo bang dat dit me straks weer te wachten staat. Misschien dat ik bel of ik voor volgend weekend nog een echo kan krijgen. Kan hier echt niet mee omgaan. Jij heel veel sterkte moet je nog op nacontrole komen?
Ik ken je inderdaad van het kriebel topic waar ik even geschreven heb... ik vond het toch te moeilijk daar te schrijven, het zwanger worden hield me veel te veel bezig. Het is inderdaad oneerlijk.... en ik snap je onzekerheid heel goed. Ik hoop echt dat je het niet nog een keer mee hoeft te maken. Het wachten is gewoon slopend. Ik zou daarom toch echt nog even bellen of je niet eerder nog een echo kan krijgen. Dat kan je hopelijk toch weer wat geruststellen... en misschien klopt het hartje al wel. En ik zou dan ook die echo van 2 maart doen, dan klopt het hartje zeker, en ook heel goed. Ik verlies te weinig bloed (en heb ook haast geen buikpijn) vind ik voor een miskraam... en teveel voor een goede zwangerschap. Ik heb maandag weer contact met de vk, krijg in ieder geval nog een echo om te kijken. Dat kon ook vandaag, maar dat wilde ik niet, ivm bloedverlies en met Eva thuis die ziek is. Dus we wachten af... Ik ga er maar vanuit dat het echt een miskraam is.
phoe meiden, wat een onzekerheid! het bloedverlies kan idd van een gesprongen adertje zijn, dit kan dagen doorgaan. Bij mij begon het hetzelfde als bij jou Aylin, en is helaas mis gegaan. Ik zou om een echo vragen, zodat je zekerheid hebt, meid, hier ga je aan onderdoor! Heel veel sterkte!
Oh aylin Ik wilde dat ik je de zekerheid kon geven door even in je buik te kijken om te zien of alles goed gaat. Ik kan het niet, maar ik ga wel hééél hard voor je duimen dat het inderdaad een gesprongen adertje is of nog wat oud bloed van de innesteling. Veel vrouwen verliezen wat oud bloed gedurende de zwangerschap en gelukkig gaat het ook vaak goed. Ik hoop dat dit ook voor jou geldt! Sterkte meis en wanneer heb je weer een echo?
Ik heb 2 maart weer een echo Trees. Ik mocht eigenlijk al 27 februari maar toen was er geen plek. Het is heel weinig en soms is het ook weer 2 dagen weg maar toch maak ik me enorm veel zorgen. Niets helpt me om de gedachte uit mijn hoofd te krijgen.
Lieve aylin, Ik was zo blij om steeds te lezen dat het goed met je ging, maar nu dit.... Ik hoop zo dat het allemaal gewoon goed zit en dat je straks een mooie echo mag hebben! Ikz ou als ik jou was echt aandringen op een eerdere echo, dan ben je misschien wat meer gerust gesteld dan nu, want zo is het ook niets! Probeer er toch op te vertrouwen, dat het wel kan dat het gewoon allemaal goed gaat he! Een beetje rose of bleodverlies hoeft niets te beteken! ik weet dat het moeilijk si, maar probeer ergens positief te blijven en daar je kracht uit te halen!
Hé Aylin. Ik schrik helemaal van je berichtje hier, wat vervelend voor je. Misschien toch maar bellen om eerder een echo te krijgen, zo is het ook helemaal niet leuk voor je. Sterkte en ik duim me rot.
of zeuren om een eerdere echo of heel brutaal zijn en naar de eerste hulp gaan. Heb ik zelf ook ooit een keer gedaan in een zeer onzekere bui . Ik werd overigens snel en netjes geholpen. Een eerdere echo is denk het enige wat helpt om je hoofd wat rustig te maken.
Lieve meiden, Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik ga zeker eerder een echo aanvragen. De angst alleen is als ik eerder een echo aanvraag is er dan al hartactie te zien? Anders ga ik me alleen nog maar meer zorgen maken denk ik ... De gyn zei dat volgende week vrijdag we hartactie zouden zien.
Ik ga ervan uit dat je dit weekend geen echo meer gaat krijgen, dus dan ben je maandag 6 weken en 4 dagen. Volgens mijn gyn moet je dan hartactie zien.
Oke nou dan ga ik maandag maar bellen denk ik. Ik weet niet of ik het op deze manier vol hou. Zou dan nog 11 dagen moeten wachten tot de echo... Zou zo graag genieten maar helaas is het niet zo simpel. Maar ik denk dat alle meiden met een miskraam verleden dit heel goed snappen!
Lieve Aylin, O, wat hoop ik dat dit vals alarm voor je is, meid! Ik leef met je mee! Heel veel liefs van Lola2.
Thanks lola misschien maak ik me wel druk om niets. Maar ben zo bang voor weer een teleurstelling.....
Met 6 weken en 4 dagen is er idd hartactie te zien bij de kleine, er zijn zelfs al vrouwen waarbij dit eerder te zien is dus die 6 weken en 4 dagen moet ruim voldoende zijn! Gewoon aandringen dat je maandag echt voor een echo moet komen hoor meis, gewoon voor je eigen gerust stelling! Anders blijf je met dit klote gevoel rond lopen!
Ik begrijp dit heel goed en nu is het nog veels te spannend om alles los te laten en te kunnen genieten. Als je een prachtige echo hebt, is er nog meer dan genoeg tijd om te genieten. Kwel jezelf nu niet door dingen te moeten om je vervolgens schuldig te voelen dat het niet lukt. Het is inderdaad niet zo simpel als sommige zeggen en denken.
Meiden bedankt dat jullie me snappen! Het klinkt heel simpel gewoon genieten! Ik ga maandag bellen of ik eerder mag komen ipv maandag 2 maart. Voor mijn gevoel duurt dat nog zo lang !
Heb je al gebeld of je eerder een echo mag? En hoe is het nu met je, heb je nog bloedverlies? Ik hoop zo voor je dat deze zwangerschap goed gaat!
Gelukkig is het roze verlies niet meer terug gekomen sinds vrijdag nu maar hopen dat het zo blijft. Ik wacht nog even met bellen voor een eerdere echo. Mocht het roze weer beginnen bel ik direct. Ik probeer me gewoon op niets in te stellen dan valt het altijd mee..... Wat een spanning altijd zwanger worden en blijven! Hoe gaat het met jou meid..?