licht roze afscheiding

Discussie in 'Miskraam' gestart door Linda1984, 8 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda1984

Linda1984 Actief lid

27 mei 2014
    139
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Ik heb sinds gisteren, heel licht roze afscheiding. Geen krampen, wel iets minder zere borsten.

Ben 6,5 week zwanger. Bij wie begon zo een miskraam of wie had dit en was het gewoon in orde?

2. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Bij mij begon de miskraam zo, met 6 weken licht roze afscheiding. Eens per dag, na 4 dagen kwam er donkerrood bij en daarna leek het een menstruatie. Met 6,5 week miskraam gehad. Geen krampen gehad.

Het kan twee kanten op, het kan onschuldig zijn wat je wel vaker hoort. Het kan ook een beginnende miskraam zijn.

Sterkte!

3. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    ik heb momenteel ook last van bloedverlies.
    Eerst donkerbruin dus oud bloed. Spoedecho gehad, kloppend hartje, niks te vinden wat kan wijzen op bloedverlies.
    Nu gister aan het eind van de dag ook ineens roze/rood.
    En vandaag weer wat bruinig.
    Ook geen krampen.
    Het is niet veel maar ik maak me ook wel echt zorgen.

Ik kan je dus verder ook niet hepen ofzo.
    Ik lees hier en op andere forums dat het niets hoeft te zijn en dat roze afscheiding bloed vermengd is met slijm, en dat bruin bloed oud bloed is.
    En dat wanneer je het niet kan opvangen met maandverband en het echt helderrood is met krampen, dat je dan uit kan gaan van een miskraam.

Ik wil je in elk geval sterkte wensen want dit soort dingen maken je zo onzeker :(
    Ik hoop voor je dat het niks is!

4. Linda1984

Linda1984 Actief lid

27 mei 2014
    139
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik maak me de kop helemaal gek. Heb direct nergens meer zin in. Maandagavond de echo en leef daar nu helemaal naar toe. Mannen begrijpen er ook zo weinig van :(

5. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Wij hadden dan afgelopen woensdag een echo en de volgende is komende woensdag.
    Maar ondanks het kloppend hartje ben ik er niet gerust op.
    En wat je zegt... nergens meer zin in.
    Gister jarig en vandaag hele dag visite.
    Ik ben als de dood dat ik straks m'n verjaardag moet gaan associeren met een miskraam.

Je hoort zoveel verschillende verhalen, het is exact zoals ze zeggen. 50/50...

Doe rustig aan, en als je het echt niet vertrouwd zou ik gewoon het noodnummer van de verloskundige bellen!

6. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wat een onzekerheid dames!

Ook zonder krampen en helderrood kan het een miskraam zijn. Zeker bij een vroege zwangerschap :(

7. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Ja en dát is dus hetgene wat mij in elk geval zo onzeker maakt.
    je hebt het helaas toch niet in de hand en moet je maar 'troosten' met de gedachte de het met een reden mis gaat (als dat dus gebeurd)

8. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hier ook lichtroze afscheiding. Ben morgen 6 weken.
    Wat me wel opvalt is dat er meer positieve dan negatieve verhalen te lezen zijn op internet dus daar hou ik me aan vast 😉
    Tuurlijk kan het altijd misgaan. Vandaag nog geen roze of bruin bloed gezien en ben weer misselijk geworden dus dat geeft me wel moed.
    Sinds ik erover praat met vriendinnen kom ik erachter dat veel vrouwen hier last van hebben gehad in het begin van de zwangerschap. Meestal als het een miskraam is volgt binnen een paar uur of een paar dagen rood bloed.
    We kunnen niet anders dan afwachten... Gelukkig krijg ik volgende week een echo. Ik zal jullie de uitslag vertellen als het zover is.
    Ik denk donderdag.

9. Sannie92

Sannie92 Niet meer actief

Helaas begon het met mij ook zo, eerst lichtroze heel minimaal, daarna echo gehad met kloppend hartje dag erna kwam er helderrood bloed en verloor ik het vruchtje.

Het kan helaas alle kanten op, sterkte met de onzekerheid
    xx

10. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Wat naar ts! Zo vervelend die onzekerheid.
    Bij mij begon de mk ook zo. Heb ook niet echt krampen gehad overigens. Ik had een avond roze/bruinverlies en de dag erop begon ik rood bloed te verliezen.

Maar goed, mijn ervaring wil nog niet perse wat zeggen. Het kan ook heel goed een onschuldige bloeding zijn. De kansen zijn een beetje 50/50. Probeer aan het positieve vast te houden.

Sterkte!

11. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Bij mij begon de miskraam bij 6,5 week ook zo. Zette gauw door in oud bruin en volgende dag helderrood. Was in een inlegkruisje op te vangen. Hoeveelheid bloedverlies was bij mij niet gelijk aan een normale menstruatie.
    Met 6 weken komt roze slijmverlies veel voor en hoeft idd niets te betekenen. Succes met afwachten. Hoop op goed nieuws voor jullie!

12. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Nou hier heb ik de hoop opgegeven... meer bloedverlies, rood en bruin afwisselend. Enorme rugpijn en een zeurderig gevoel in mn buik.
    ook verlies ik wat troep zeg maar... geen klodders maar soort 'vlokjes'

Ik hoop dat het bij de rest beter gaat :(

13. Linda1984

Linda1984 Actief lid

27 mei 2014
    139
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Balen he die onzekerheid. Hoe snel volgde het roze slijm in bruin, helder bloedverlies?

Ik heb gisterenavond dus slijm gehad, wat rozig was. Hierna niet meer dan dat. Weleens wat zeurderige buikpijn en last van me rug heb ik al twee weken.

14. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Het was bij mij woe/do bruin en vrijdagmiddag had ik ineens roze.
    vandaag roze en rood met stukjes de hele dag door.
    en af en toe bruin bij afvegen.
    toch maar verloskundige gebeld en gaan nu voor een spoedecho alsnog..

15. Linda1984

Linda1984 Actief lid

27 mei 2014
    139
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wanneer kan je terecht?

16. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    We zijn net langs geweest en waar we al bang voor waren is gebeurd. Hartje is ermee gestopt :(

17. Anouk89

Anouk89 Actief lid

15 jun 2014
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend naar zeg!
    Heel veel sterkte!

18. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.228
    113
    Tylmare, wat ontzettend verdrietig meis :(. Heel veel sterkte.

19. Linda1984

Linda1984 Actief lid

27 mei 2014
    139
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sterkte Tylemare!!!

20. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    dank jullie wel, het hakt er behoorlijk in kan ik je zeggen. Na het nieuws zaten we met zijn tweeën een potje te janken in de auto :(

Ik kan nu alleen maar zeggen; vertrouw op je gevoel!
    Voel je dat er iets niet klopt, blijf aan de bel trekken.
    Wij hadden een paar dagen geleden een kloppend hartje maar een enorme groeiachterstand.
    Een paar dagen later dus toch mee gestopt.

Ik voelde me in eerste instantie bezwaard om ze te bellen, de verloskundige heeft immers ook weekend. maar het gaf wel uitsluitsel. Hoe hard deze ook is...

Deel Deze Pagina