Curretage en eisprong

Discussion in 'Miskraam' started by Silvy, Aug 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Silvy

Silvy Actief lid

Aug 10, 2012
    300
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lieve meiden,

Graag zou ik jullie om advies en ervaringen willen vragen.

Bijna twee weken geleden heb ik een curretage ondergaan. Bij bijna 12 weken is er geconstateerd dat het vruchtje bij 9 weken geen kloppend hartje meer had. Na een week ben ik gecurrateerd. Het hevigste bloedverlies is nu over. Ik zit nu op dag 12 na de curretage.

De pijn zal altijd blijven van dit verlies. Maar mijn man en ik willen ook kijken naar de toekomst en hebben besloten om er gelijk weer voor te gaan. Ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan om te kijken of mijn hcg eruit was en mijn test was echt superwit. Als je erg goed kijkt dan zag je een heel klein streepje maar die was bijna niet te zien. Erg tegenstrijdig trouwens eerst zouden we juichen om dat soort streepjes.....

Nu heb ik vandaag een clearblue digi ovutest gedaan en krijg ik een smiley. Ik denk dat er nog hormonen in mijn lijf zitten waardoor die een smiley geeft maar wil daarom jullie mening. Ik twijfel omdat mijn zwangerschapstest zo erg negi was en ergens heb ik gelezen dat je vaak twee weken na curretage een eisprong kan verwachten. Elke lichaam is natuurlijk anders maar toch! Zou dat ook wel kunnen op dag 12?

Ik hoor graag wat jullie vinden! Alvast bedankt voor het antwoorden!

Silvy

2. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

May 1, 2013
    1,346
    1
    36
    Dat kan zeker! :)

Ik zou er gewoon voor gaan en even door blijven testen. Is het je eisprong, dan heb je gedaan wat je kon doen. Is het toch nog een reactie van de zwangerschap, dan weet je dat ook.

Ik hoop dat je snel weer zwanger zult zijn!

3. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Dat kan zker weten. K heb na mn curettage 2 weken daarna mn eisprong heel goed gevoelt. Niet ongesteld geworden maar k heb deze week zeker weer een eisprong gehad, heb ovutesten gedaan.

Heel veel sterkte!

4. Silvy

Silvy Actief lid

Aug 10, 2012
    300
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden voor jullie antwoorden! Inmiddels vanochtend weer een ovu test gedaan en nu geen smiley meer te zien. Aan de ene kant zou het kunnen dat mijn hormonen van de zwangerschap aan het afzwakken zijn.... Aan de andere kant zou het kunnen dat gisteren gewoon mijn eisprong was..... Ik vind het toch wel erg vroeg en heb zitten rekenen en dat zou betekenen dat vanaf mijn curretage het op dag 11 is dat ik een eisprong heb gehad!

Zou dat zo snel kunnen? Wat kan je lichaam je toch voor de gek houden zeg!

5. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

May 1, 2013
    1,346
    1
    36
    Het kan. Ligt heel erg aan je HCG waarde, als dat snel daalt, dan komt je cyclus ook weer snel op gang. Heb je normaal ook een vroege eisprong, of een eisprong rond dag 14?

6. Silvy

Silvy Actief lid

Aug 10, 2012
    300
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de cyclus voor mijn zwangerschap was mijn eisprong op dag 16, dus het zit wel in de buurt! had gewoon nog niet gedacht dat ik zo snel weer een eventuele eisprong zou krijgen.

@zouzograag ik zie in een andere post dat jij ook bezig bent met ovutesten. Gaat dat een beetje goed?

7. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Even een domme vraag :)
    Ik ben eergisteren gecurreteerd
    Tel je dan die dag als "eerste" cyclusdag
    Of ga je pas weer tellen vanaf de eerste menstruatie na de curettage

8. Silvy

Silvy Actief lid

Aug 10, 2012
    300
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik heb gehoord is dat je moet tellen vanaf je curettage dag. Sommige wachten daardoor ook de eerste menstruatiedag af omdat het zo duidelijker te tellen is. Ik ben benieuwd wat de andere hierover zeggen!

Ik wil je in ieder geval veel sterkte toewensen!

9. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

May 1, 2013
    1,346
    1
    36
    Hey Pandora!

Ik hoop dat het al iets beter met je gaat. Goed nieuws: je mag sinds donderdag tellen ( dag van de ingreep), dus vandaag is je 4e cyclusdag! Hou er wel rekening mee dat je cyclus langer kan gaan duren (bij mij wordt het vermoedelijk 43 dagen nu na de curettage, ipv mijn gebruikelijke 32 dagen). Het is wat Silvy zegt, velen gaan pas weer tellen na de eerste menstruatie, omdat dan je dan pas wat beter weet waar je aan toe bent. Sterkte deze dagen!

10. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

May 1, 2013
    1,346
    1
    36
    @Silvy,

Yup, dat gaat heel lekker! :D

http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/456064-omdat-graag-even-kwijt-wil-wie-meer.html

Ik heb getwijfeld of ik wel wilde testen. Enerzijds had ik er echt even geen zin meer in, anderzijds leek het me een ramp om te moeten afwachten of mijn menstruatie wel zou komen. Nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben en wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten. Ik heb namelijk niet veel hoop voor deze maand.

11. Silvy

Silvy Actief lid

Aug 10, 2012
    300
    0
    0
    NULL
    NULL
    mhmm dat heb ik dus ook! Aan de ene kant zag ik er echt weer tegenop om die ovutesten te moeten gebruiken.... Het bracht me weer terug naar de periode voor mijn zwangerschap en het toch constant er mee bezig zijn. Toch geeft het me nu ook wel een stukje rust ( in hoeverre dat kan) Ik heb gewoon het gevoel gehad toch mijn eisprong gehad te hebben, en de gedachten dat mijn lichaam zich gewoon weer hervat is ook wel fijn.

Het wachten alleen.... oef was dat maar al voorbij

12. Silvy

Silvy Actief lid

Aug 10, 2012
    300
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen!

Nou na afgelopen vrijdag een posi ovu test te hebben gehad moet ik wel zeggen dat het net lijkt of ik mijn eisprong heb gehad. Ik voelde vanaf zaterdag licht steken links in mijn zij wat erger werdt tot maandag. Dinsdag voelde ik helemaal niks meer. Voor mijn curretage heb ik dat nooit gevoeld. Zou het wat gevoeliger zijn? Zijn wel actief aan de klus gegaan en hebben het vrijdag aaf, zaterdag aaf en maandag aaf gedaan. Geen idee of die steken al zeggen dat mijn ei al gesprongen is eigenlijk.....

@pandora en zozougraag, hoe gaat het met jullie meiden?

13. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

May 1, 2013
    1,346
    1
    36
    Spannend Silvy! Doe anders vandaag nog een ovutestje, dan weet je het zeker (lichtere lijn). Maar het klinkt eigenlijk wel goed. Het kan heel goed zijn dat het supergevoelig is nu, dus dan heb je het gewoon goed aangevoeld :) Nu hopen op een goede uitslag!!!!

Hier gaat het zo-zo. Zit niet zo lekker in mijn vel. Ik voel niets van PSM klachen ( nu 8DPO ) en dat was in het verleden 2x goed nieuws, maar omdat ik niet geloof dat een goede innesteling nu mogelijk kan zijn bereid ik me voor op mijn ongesteldheid. Maar er is geen manier waarop ik het naderend leed voor mezelf kan verzachten, ik zal er doorheen moeten en dat maakt me verdrietig en humeurig. Grr..... konden we maar "fast forward"doen ;)

14. Silvy

Silvy Actief lid

Aug 10, 2012
    300
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb voor de zekerheid een ovutest gedaan en nogmaals geen smiley dus alleen vrijdag ochtend een posi test gehad..... Helaas kan je bij die digi van clearblue geen strepen zien omdat het digi is

Ik snap je helemaal! Ik snap ook helemaal niks van mijn lichaam! Voel me soms ook zo leeg van binnen en dan begin ik gelijk weer met doemdenken. Mag ik vragen waarom je denkt dat innesteling niet heeft plaatsgevonden? Omdat dit de eerste ronde is?

15. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

Jul 4, 2010
    609
    3
    18
    Lees net je verhaal! Je eisprong na je curretage is altijd lastig te bepalen! Ik denk dat jij gewoon er vanuit moet gaan dat je positieve ovulatietest het goed heeft! En je lhpiek heeft waargenomen..
    Mijn gyn vertelde na m'n 2e curretage dat ik m'n menstruatie ongeveer 4-6 weken zou kunnen verwachten, nou niet dus! Na 12 dagen al! Dus ik denk dat ik in die ronde helemaal geen eisprong heb gehad! Ieder lichaam is anders! Succes met het zwanger proberen te worden! En hoop voor je dat het snel weer raak mag zijn!!!

16. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Allereerst, sterkte meis, neem je tijd om te verwerken! Tis niet nix.

Mijn gyn zei dat het wel 6 tot 8 weken kan duren voordat de HCG uit je systeem is en dat testen dus vals zijn gedurende die periode.
    Na de tweede curretage (ik had restweefsel zitten) had ik direct een eisprong, zichtbaar op de controle echo, bevestigd door de gyn (20 dagen na eerste miskraam), maar ook nog valse testen.
    Maar.. ieder lijf is anders! Dus overleg even met je gyn.

17. Silvy

Silvy Actief lid

Aug 10, 2012
    300
    0
    0
    NULL
    NULL
    @iriszesweken denk dat ik idd mijn ovutesten moet geloven maar wat een twijfels zeg! Jeetje 12 dagen? Dat is ook snel! Hoe wist je dat het geen bloeding was wat er nog na kwam? Ik heb namelijk na mijn curretage lange tijd niet gebloedt maar zeven dagen erna begon het weer....

@lireal ik heb ook een zwangerschapstest gedaan en die was zo goed als wit! Daarom dacht ik dat het hcg hormoon bijna uit mijn lijf was..... Heb jij ook zwangerschapstesten gedaan naast je ovutesten?

Iig wil ik jullie beide ook veel sterkte toewensen! Tis een moeilijke periode maar ik ben blij dat we er zo over kunnen praten op dit forum!

18. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Ik heb geen ovutest gedaan omdat de gyn het me afraadde en omdat mn eisprong zo duidelijk zichtbaar was op de echo. Wel zwangerschapstesten omdat ik wilde zien of het HCG er uit was. Dat ging inderdaad supersnel...
    Deze zwangerschap gaat tot nu toe goed, maar het blijft spannend, ook al is het nu een jaar geleden...

19. Silvy

Silvy Actief lid

Aug 10, 2012
    300
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat goed gefeliciteerd! Ik heb er helemaal overheen gelezen! Zie ook dat je een heftige periode achter de rug hebt!

20. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Dank je wel. Ik hoop jou snel ook te kunnen feliciteren *knuffel*

Share This Page