2e miskraam

Discussion in 'Miskraam' started by s1980, Sep 16, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. s1980

s1980 Fanatiek lid

Aug 24, 2006
    1,213
    0
    0
    Ik lees al sinds januari iedere dag jullie berichten waarmee ik veel informatie heb verkregen. In januari dit jaar heb ik in de elfde week van mijn zwangerschap een miskraam gekregen. Wist sinds kort dat ik weer zwanger was,ik ben/was zo ongeveer 6 weken maar sinds woensdag weer bloedverlies gehad. Heb al een echo gehad en daar konden ze niets goed en niets fout op vinden. Ik moet nu twee weken wachten voor een volgende echo, maar de arts was er al van overtuigd dat het niet de goede kant opging. Mijn gevoel is niet goed, heb nu al vier dagen last van donkerbruin/rood verlies. Voel me erg verdrietig en weet niet hoe ik ermee om moet gaan. Vooral de vraag waarom twee keer in één jaar blijft in mijn hoofd spoken.

2. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

Aug 10, 2006
    568
    0
    0
    Wat vervelend vindt het zo erg!
    Ik kan je alleen maar sterkte wensen.
    En hopen dat het toch goed komt.

Liefs Lieverdjuh...

3. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    nou meid probeer toch hoe moeilijk ook nog positief te blijven bloedverlies zegt gelukkig niet altijd direct dat een mk volgt, en je gyn kon je nu niet vertellen of het goed of fout zou lopen dat kon ie pas over 2 wkn zien...

duim met je mee dat de volgende echo goed nieuws met zich mee brengt..

sterkte meid

4. Daniella

Daniella Lid

Sep 19, 2006
    46
    0
    0
    Probeer idd positief te blijven. Bloedverlies hoeft geen miskraam te betekenen. Ik kan me voorstellen dat je je afvraagt waarom 2 miskramen binnen 1 jaar. (heb er zelf 2 in een half jaar gehad). Het antwoord is wsch stomme pech. Je kunt evt een chromosomen onderzoek laten doen bij jou en je partner om uit te sluiten of de miskramen door een chromosoomafwijking bij een van jullie veroorzaakt wordt. (dit kun je via de gyn regelen). Verder proberen de moed erin te houden en blijven klussen. Wens je veel geluk toe. Ik duim voor je dat t goed gaat. Hoop snel een positief bericht van je te lezen.

5. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    2,958
    0
    0
    ik snap helemaal wat je bedoelt.
    Het is vreselijk om mee te maken.
    Heb zelf 2 miskramen in 2weken gehad... :cry:

6. s1980

s1980 Fanatiek lid

Aug 24, 2006
    1,213
    0
    0
    gisteren gebeld naar het ziekenhuis omdat ik het bruinverlies was overgeslaan naar bloedverlies, mocht meteen komen voor een echo. Wij waren er van overtuigd dat we bericht kregen dat het niet goed zat. Op de echo was een vruchtzak te zien en een stipje van 6 mm. De verloskunidge zei er zit toch iets in je en je bent nog echt zwanger, alleen kon er nog geen hartactie gehoord worden ( klopt ook wel 5/6 wk zwamger). Het bloedverlies vond ze wel heftig en ze gaf ook aan dat zij niet kon zien of het lichaam het aan het afstoten was. Ben vandaag niet aan het werk gegaan wat het bloed loopt eruit en weet niet meer wat ik moet denken mijn gevoel zegt ook dat het niet goed zit en de echo van gisteren mij valse hoop heb gegeven. Moet vrijdag 29/9 terugkomen voor een volgende echo maar verwacht daar de boodschap te krijgen dat er niets meer zit. Ik ga zeker vragen naar een onderzoek want ik heb altijd gezegd één miskraam is zwaar en twee kan ik er echt niet aan terwijl ik er nu middenin zit een derde wil ik echt niet.

groetjes een verdrietig,wanhopig persoon

7. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

Aug 9, 2006
    803
    0
    0
    Vind het heel vervelend dat je weer door een onzekere periode moet.

Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt!!!!

Heel veel sterkte en ik duim voor je dat het goed mag gaan.

Liefs Melanie

8. Divi

Divi Fanatiek lid

Jul 22, 2006
    4,915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Lieve S1980

Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende onzekere dagen.
    Ik hoop voor je dat je 29 september meer duidelijkheid krijgt.
    Meid ik ga echt voor je duimen [-o<
    Het is echt vreselijk wat je door moet maken. Ik heb 2 miskramen in 4 maanden gehad :cry:
    Echt heel veel sterkte meid. Ik denk aan je!!!

Heel veel liefs Divi

9. s1980

s1980 Fanatiek lid

Aug 24, 2006
    1,213
    0
    0
    bedankt voor alle lieve reacties. Ik weet dat ik niet de enige ben die dit moet meemaken en zie ook dat het uiteindelijk een keer goed kan komen. Divi,Tanja en Danielle hoe verwerken jullie het verdriet van twee miskramen? Ik kan echt zo veel huilen en dat lucht af en toe op maar af en toe denk ik wel eens dat ik half defressief wordt!

10. Cath

Cath Actief lid

Sep 11, 2006
    225
    0
    0
    Heey Lieverd,
    da's echt rot voor je. Ken je het verhaal van een tweelingzwangerschap dat in de eerste weken misgaat. Een vruchtje werd dan afgestoten terwijl het andere vruchtje doorgroeit en uiteindelijk een prachtig kindje wordt. Ik hoop zo voor jou dat dit het geval is.
    Heel veel sterkte.

11. s1980

s1980 Fanatiek lid

Aug 24, 2006
    1,213
    0
    0
    Hoi Cath,

dat verhaal is heel herkenbaar en hebben al meerdere mensen gezegd tegen mij omdat mijn vriend er 1 van een tweeling is. Ik geloof daar niet in wat dan houd ik valse hoop. Wordt heen en weer geslingerd tussen de echo die ik gisteren heb gehad en het bloedverlies wat ik nu heb. Ik ga morgen bellen met het ziekenhuis om te vragen of het mogelijk is dat ze gisteren niet konden zien dat mij lichaam het vruchtje aan het afstoten was? Veel vragen die niet beantwoord kunnen worden en pas over acht dagen weten we het definitief. Ik zie dat jij net weet dat je zwanger bent GEFELICITEERD

12. Cath

Cath Actief lid

Sep 11, 2006
    225
    0
    0
    O, nee meis, het is niet de bedoeling om je valse hoop te geven, maar meer dat er nog meer opties zijn. Het gebeurt namelijk nogal eens.

Heel veel sterkte

13. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Meid, ik weet hoe je je voelt. Heb begin deze maand ook een 2e miskraam gehad. Ik kan niet veel meer tegen je zeggen wat zal helpen, alleen dat ik het enorm rot voor je vind.

Meid, sterkte.

14. Daniella

Daniella Lid

Sep 19, 2006
    46
    0
    0
    Beste S1980, je vraagt hoe ik het verdriet verwerkt heb. Door heel veel te huilen en erover te praten. Delen met anderen heeft mij enorm geholpen. Je moet jezelf echt de tijd geven die JIJ nodig hebt. Neem rust, ga leuke dingen doen, denk even alleen aan jezelf. Ik ben tijdelijk de ziektewet ingegaan omdat ik het niet trok en dat heeft mij goed gedaan. Bekijk waarbij jij je prettig bij voelt en doe dat. Veel sterkte meid.

15. Divi

Divi Fanatiek lid

Jul 22, 2006
    4,915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Lieve S1980,

Net als Daniella heb ik heel veel gehuild en door er veel over te praten wat ik nu nog steeds doe met mijn vriend, ouders, schoonouders, familie etc helpt mij enorm.
    5 Dagen na de 2e miskraam zijn we op vakantie gegaan en dit heeft mij ook erg goed gedaan. Even je gedachten ergens anders en we hebben erg leuke dingen gedaan. Alleen een nadeel was dat ik, de dagen toen we op vakantie waren, niet mocht zwemmen. Nu hebben we nog vakantie en gaan iedere dag ergens heen. Neem echt even rust meid en denk even lekker aan je zelf. Dat doet een mens echt goed.

Heel veel sterkte meid.

Veel liefs Divi

16. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meis,
    helaas weet ook ik waar je doorheen moet. Ik heb 3 mk-en binnen een jaar gehad. :cry: Hoe ik ermee om ga? Eh, dat is een moeilijke vraag.Ik kan er ook niet mee omgaan. :( Het is dat je leven verder gaat, maar ook ik vraag me steeds af:WAAROM??? Het is echt heel oneerlijk :cry:
    Wat mij enorm helpt is hier met de meiden erover praten.Tuurlijk praat ik ook wel met me vriend en verdere familie, maar het echte verwerken moet je echt alleen doen. Het is heel moeilijk maar ik weet zeker dat je de kracht vindt om het uiteindelijk een plekje te kunnen geven. De ene dag gaat het wat beter dan de andere dag.Maar het komt lieverd, echt waar, geloof me. En als je wilt praten, we zijn er allemaal voor je!!!
    Doe wat jou hart je ingeeft, huil,schreeuw,praat,schrijf, het moet er toch uit hoor. Meis, ik wens je heel veel sterkte.
    Dikke knuffel, mussie

17. s1980

s1980 Fanatiek lid

Aug 24, 2006
    1,213
    0
    0
    Hoi Mussie

Heb jouw verhalen vanaf begin gevolgd en dacht wat een sterke meid dat zal mij nooit lukken. nu zit ik zelf in de tweede miskraam en zal wel moeten doorgaan. Ik praat er veel over met vrienden maar gelukkig kunnen mijn vriend en ik elkaar goed troosten en wordt onze relatie alleen sterker van. en huilen doe ik ook erg veel, ondanks ik het niet wil maar het gebeurd gewoon. Jij ook veel sterkte en ik hoop dat we elkaar snel tegenkomen bij ik ben zwanger en dat het deze keer dan helemaal goedkomt Liefs

18. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Daar gaan we voor meis, echt eens komen de wondertjes bij ons ook, geloof me maar.
    Ik heb besloten dat ik het verder even laat rusten. Ik wil proberen er niet teveel meer mee bezig te zijn. Ik heb voor mezelf nu zoiets, 3 mk-en binnen een jaar, lichamelijk en geestelijk moet ik tot rust komen.Ik heb met mezelf een afspraak dat ik dit jaar NIET meer zwanger word :oops: Het is niet zo, dat we er nu helemaal niks meer aan doen, maar ik kan die frustratie omtrent het zwanger worden en het fout gaan niet meer aan :cry: Ik heb de kracht om door te gaan, absoluut.Maar zoals vandaag, ik ben nu weer ongi geworden en het is oke. Tuurlijk baalde ik wel even, maar voor mij is het beter om nu echt te proberen een knop om te zetten. Zoiets van: nu komt het nog niet helemaal uit, de drukke tijden komen er weer aan op me werk, ik stort me daarop. En in januari gaan we dan weer wat gerichter aan de gang(als ik dan nog niet zwanger ben :oops: )Ik had vandaag ondanks 1e dag ongi, een goede dag. Ik was gisteren bij me zwangere vriendin(ik was 2 weken later uitgerekend) en ik moet zeggen, ik had het helemaal niet zo moeilijk meer als dat ik het voorheen had als ik haar zag. :oops: Natuurlijk schiet er wel ff door je heen: hum, anders had ik ook zo'n buik. Maar ik dacht gelijk, daar ga ik weer. Anders dit anders dat, als zus als zo. Helpt allemaal NIKS. Het is gebeurd en ik MOET verder. Ik moet zorgen dat ik helemaal "uitgerust" en klaar ben voor een eventuele volgende zwangerschap!!!Dus dat kan ik, op een bepaalde manier met deze gedachten gang aan.Zo doe ik het op dit moment en dat voelt nu heel goed ;) Meis,ik wens je heel veel sterkte. En nogmaals,ik weet, ook voor jullie komt er straks een wondertje. En natuurlijk voor ons ook. ;) En stiekum hoop ik ook dat we elkaar heel gauw tegen komen bij: IK BEN ZWANGER :)
    Maar nu eerst deze pijn en verdriet een plekje gaan geven.Dan kunnen we er daarna weer voor de volle 100% er tegenaan ;) Lieverd, heel erg veel sterkte. Maar je redt het, ook jij bent sterk!!!
    Ik denk aan je en ik ben er voor je hoor!!!
    Dikke knuffel, mussie

19. s1980

s1980 Fanatiek lid

Aug 24, 2006
    1,213
    0
    0
    Lieve Mussie

Bedankt voor je lieve bericht. als ik dat lees denk ze heeft helemaal gelijk, alhoewel dat nu nog niet zo voelt. Mijn echo van vrijdag is verplaatst naar donderdag hoop zo dat de vruchtzak inmiddels weg is maar ik vrees het ergste. Ben 's ochtends onwijs misselijk en mijn borsten doen megazeer. Ik ben echt zo bang voor een tweede curretage. Momenteel weer onwijze buikkrampen en bloed/bruinverlies. Ik wordt zo gek hiervan dit heb ik gewoon nu al twee weken en dat is erg frusterend. Als het bloeden stopt kan ik het weer een plekje geven en verder gaan met het leven

liefs

20. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb je een pbtje gestuurd ;)

Share This Page