2e miskraam?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Eskat, Feb 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eskat

Eskat Nieuw lid

Feb 1, 2007
    3
    0
    0
    Hallo,

Vier weken geleden heb ik, na 6,5e week zwanger zijn, een miskraam gehad. Na een paar dagen ging het bloedverlies over. Daarna ook geen bloedverlies meer gehad.

Twee weken daarna was voor ik voor mijn gevoel weer zwanger. Ik voelde bijna precies hetzelfde als de 1e keer (van die "krampjes" in onderbuik).
    Helaas kreeg ik, precies op de dag dat ik ongesteld had moeten worden,
    een behoorlijke bloeding van ongeveer twee dagen. Het begon met wat bruinverlies net zoals de vorige keer.

Nu weet ik niet of dit weer een miskraam is geweest of dat ik ongesteld ben geworden. Het voelde anders als een gewone menstruatie, krampen en een samentrekkende onderbuik (net als de 1e miskraam). Hier heb ik normaal geen last van tijdens een menstruatie. Voor de zekerheid heb ik een test gedaan en deze was negatief.
    Nu dit achter de rug is blijft het toch wat onrustig in mijn onderbuik.

Ik ben behoorlijk ongerust en weet niet wat ik moet doen. Is het verstandig om contact op te nemen met een arts/verloskundige of moet ik maar gewoon afwachten?

Alvast hartelijk dank voor uw reactie!

met vriendelijk groet,

Es

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Es,

je hebt een menstruatie gehad. Je lichaam houdt als het ware een grote schoonmaak en dat kan van tevoren al gepaard gaan met krampen. Je menstrautie kan de eerste keren ook anders zijn als dat je gewend bent. Je bent al wel weer vruchtbaar, maar je lichaam moet weer even wennen aan het niet meer zwanger zijn. Niet ongerust zijn dus en gewoon afwachten. Het wordt vanzelf weer normaal.

Groetjes Brigitte

3. Eskat

Eskat Nieuw lid

Feb 1, 2007
    3
    0
    0
    Hoi Brigitte,

Hartelijk dank voor je bericht, en zo snel! Het stelt mij weer wat geruster.
    Het is zo vervelend als je je eigen lichaam niet meer herkent, dan ga je
    je soms de raarste dingen in je hoofd halen...

Wat ik nog wil zeggen is dat ik het echt geweldig vind dat jullie bereikaar zijn voor ons allemaal. Ik neem mijn petje daarvoor af! Ik denk dat veel vrouwen met mij daar ook dankbaar voor zijn.
    Het is zo fijn dat het op deze manier kan!

Nogmaals dank en met veel waardering voor wat jullie doen.

warme groet,
    Es

Share This Page