Mola: verschil HCG eigen ziekenhuis / Radboud Nijmegen

Discussion in 'Miskraam' started by evelien297, Jan 26, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Hi dames,

Weet iemand wat ongeveer het verschil is in de meting van HCG waarden tussen eigen ziekenhuis en Nijmegen (na constatering mola)?

Ik heb 04-01 een curretage gehad. Voor curretage vermoedden ze een mola, na curretage was dat vermoeden gewijzigd naar toch een 'gewone' miskraam. Na onderzoek toch de conclusie getrokken dat het een partiële mola was. Vanaf dat moment is dus pas mijn bloed geprikt op HCG. Die was op 20-01: 279.

Maar nu hoor ik dat de waarde vanuit Nijmegen aangehouden moet worden en die uitslag laat zo enorm lang op zich wachten.. Maar die waarde schijnt enorm te verschillen met de waarde die je krijgt vanuit het ziekenhuis..

Weet iemand hier meer over?

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Geen verstand van mola maar weet dat t expertise centrum in Nijmegen zit. Zou dst dus aanhouden. Neem evt contact met hen op.

3. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Moet ik niet wachten tot mijn ziekenhuis mij belt?

Zul je net zien dat ze het gevoel krijgen dat je hen voorbij loopt...

4. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Heb met Nijmegen gebeld (algemeen nummer), maar ze zeggen dat ze niet weten met wie ze me moeten doorverbinden, omdat ze heel veel laboratoria hebben en die uitslagen overal kunnen liggen.. En heb geen naam van iemand die het in Nijmegen onderzoekt, dus zal maar af moeten wachten..

Of heeft iemand een tip?

5. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Om even het onderwerp aan te vullen..

Uitslag eigen ziekenhuis 20 januari: hcg waarde 279
    Uitslag Radboud Nijmegen 20 januari: hcg waarde 36

Uitslag eigen ziekenhuis 31 januari: hcg waarde 61
    Uitslag Radboud Nijmegen 31 januari: volgt nog

6. Loes221983

Loes221983 Actief lid

Aug 1, 2015
    213
    0
    16
    #6 Loes221983, Feb 3, 2017
    Last edited: Feb 3, 2017
    Heb het net toevallig ook neergezet in je andere topic.

De waarde van Nijmegen is inderdaad anders dan die van je eigen ziekenhuis het verschil zit hem in HCG-a en HCG-b.

Als de hcg waarde van je eigen ziekenhuis daalt, daalt de waarde van Nijmegen ook altijd alleen de waardes zijn niet met elkaar te vergelijken.
    (voorbeeld: de waarde van je eigen ziekenhuis is 10% gedaald ten opzichte van de laatst gemeten waarde, is de waarde van Nijmegen niet ook 10% gedaald ten opzichte van die laatste meting)

De waarde van je eigen ziekenhuis moet onder de 5 zijn de waarde van Nijmegen moet onder de 2 zitten. Sommige doen na 6wkn nog een check of de waarden inderdaad onder deze waardes blijven.
    Ook na een gezonde zwangerschap moet er 6wkn na de bevalling een hcg check gedaan worden als er ooit sprake is geweest van een (partiele)mola.

Ik heb Nijmegen ook een keer gebeld voor uitleg. Mij hebben ze toen wel kunnen doorverbinden maar ze mochten mij geen informatie verschaffen en stuurde mij terug naar mijn eigen gynaecoloog.

Ik had de uitslag van Nijmegen altijd na 1 week, heeft Nijmegen de uitslag nog niet doorgestuurd dan kan je gynaecoloog bellen en hebben ze de uitslag vaak wel gewoon.

7. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Bedankt voor de info Loes!! :)

Share This Page